Optakt: Chelsea - Arsenal (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Chelsea - Arsenal (PL)

Post by peterdebel » 20. Jan. 2020 19:48

Image

Tid og sted: Kl. 21.15 Onsdag d. 21 januar. Stamford Bridge. Optakt fra kl.20.30.

Dommer: Stuart Adwell

Tv: Xee, BT Sport 1.

Av Av. Altid svært på "Broen", for ud af de sidste 7 kampe har hjemmeholdet vundet de 6...... :? men intet andet PL hold har vundet flere gange der end os 8)

Chambers, Tierney, Nelson er ude og Aubameyang har karantæne mens Kolasinac og Sokratis skal testes før kampstart mens Chelsea og Lampard mangler Loftus-Cheek, Pulisic, Van Ginkel, Alonso, og James.

Gad vide hvad Arteta pønser på? En 4-2-3-1 med Lacazette på top?

Leno
AMN Sokratis Luiz Kolasinac
Torreira Granit
Pepe Özil Martinelli
Lacazette

Det afhænger af Özil. Leverer han ikke, så

Ceballos Guendouzi
Torreira

Et X er som udgangspunkt ikke dårligt men uden Aubameyang og med Lacazette seneste udebanemål tilbage i februars mål mod Huddersfield, kigger vi så ind i 0 point før kampstart?

Håber vi overrasker og hiver et X men hvordan dælen skal vi gribe taktikken an?
Last edited by peterdebel on 21. Jan. 2020 19:19, edited 2 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

MichaelBo
Normal Bruger

Re: Chelsea -Arsenal (PL)

Post by MichaelBo » 21. Jan. 2020 16:30

God optakt, Peter

Jeg tænker, at Saka får genvalg på backen i aften, da jeg ikke tror, at Kolasinac vil være helt fit.. Det er jo nok en kamp, hvor forventningerne til point ikke er store, så det vil et sats at bruge ham fra start.

Med hensyn til taktikken, så håber jeg på et mere forsigtigt udgangspunkt, hvor vi i starten lader dem komme for så efter en halv times tid at lægge et højere pres. Det burde give os mulighed for at spille vores presspil indtil slutningen af kampen. I modsætning til de tidligere kampe med Arteta ved roret, hvor vi går døde efter 60-70 minutter.

Kampen kan i øvrigt også fanges på Viaplay, hvis man har abonnement der..

GOYG

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 21. Jan. 2020 20:22

Selvom vi ikke får de resultater som man kunne drømme om er det skønt at opleve at der er noget kontinentet i vores holdopstilling, så de kan lære af spille godt sammen i fremtiden . :mrgreen:

Synes helt klart vi er lige så stærke som Chelsea..

Arsenal lineup: Leno, Bellerin, Mustafi, Luiz, Saka, Torreira, Xhaka, Pepe, Ozil, Martinelli, Lacazette

Subs: Ceballos, Maitland-Niles, Holding, Martinez, Willock, Guendouzi, Nketiah

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 21. Jan. 2020 20:37

Ingen deciderede forventninger, men masser af forhåbning.
Hvis Mustafi/Luiz kan holde Abraham fra fadet så begynder lidt af håbet. Hvis Laca så får lidt held i sprøjte, så tror jeg faktisk på det. Det kræver dog også lige, at Willain bliver holdt mere eller mindre ude af kampen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jan. 2020 20:45

Puha. Forhåbentlig kan vi holde dem fra fadet de første 15-20 minutter og så se..

Image

Cliffer
Normal Bruger

Post by Cliffer » 21. Jan. 2020 20:46

Spændende med Bellerin fra start. Jeg havde ikke regnet med, at det ville blive hans første kamp efter de småskavanker han har døjet med efter sin alvorlige skade.
Jeg regner naturligvis ikke med en sejr i aften.
Vi har trods alt kun vundet knap hver fjerde af vores ligakampe, men spillet er blevet bedre på det seneste. Vi er mere solide.
Desuden er alle hold fra Chelsea og nedefter så ustabile, at vi på en god dag bør kunne slå dem.
Chelsea tabte trods alt hjemme mod Bournemouth, og har generelt været lidt sløje på hjemmebanen.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jan. 2020 21:15

Locked