Arsenal - Man. United 2-0 (PL) POST MATCH / MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Leno
0
No votes
Maitland-Niles
0
No votes
Sokratis
1
7%
Luiz
2
14%
Kola
0
No votes
Torreira
6
43%
Xhaka
0
No votes
Özil
3
21%
Pepe
1
7%
Lacazette
1
7%
Aubameyang
0
No votes
Saka
0
No votes
Nelson
0
No votes

Total votes: 14

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Man. United 2-0 (PL) POST MATCH / MOM

Post by Gabe » 1. Jan. 2020 22:58

Enestående aften. :mrgreen:
Hvad gør i jer af tanker om denne kamp i dette fantastiske 2020. 8)

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Arsenal - Man. United 2-0 (PL) POST MATCH / MOM

Post by Jan BRX » 1. Jan. 2020 23:11

Svært at vælge en MOM. Laca med kæmpe arbejdsindsats; Özil med meget løb og superafleveringer; Torreira, som bare rydder op over næsten hele banen. (Hvor må de 2 sidste være glade for fyringen af Emery - glæde og spillelyst er kommet igen).
MOM i mine øjne er Torreira, han gjorde lige præcist hvad han blev købt for.
Men over hele linjen en god indsats. Selv Kola kunne forsvare. Jeg er tilfreds.
Mht. 2020/Arteta: Der er helt klart fremgang at spore, men kan ikke bedømmes på 2 kampe. Hvis Arteta får styr på forsvar og det defensive arbejde, så kan vi komme i top 7-8. Og med lidt held i sprøjten en top-6. Mere skal der vist ikke stiles efter.
Men jeg så gerne et indkøb af en stærk midterforsvarer. Eller hive Saliba hjem.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 2. Jan. 2020 1:41

Billig baggrund. I guder hvor var Unted tandløse. Heldigt at vores forsvar ikke bliver presset mere i dag. Men de gange United gerne ville fremme til chancer så kom de det nemt.

Derudover er Xhaka en omvandrene hjerneblødning der bare venter på at stikke en elendig aflevering på tværs i fødderne på den forkerte på vores egen sidste tredjedel. Savner i den grad Ramsey i sådan en kamp her. Der skal købes ind her - ligespm der skal til forsvaret.

Heldigvis gør Torreira det fint. Det samme gør Özil, Kola og især Laca har hjertet med på banen i dag.

Bekymrende at vi endnu engang ikke møder op til anden halvleg og at spillerne ikke kan spille to halvlege. Vidner lidt om den elendige forfatning Emery har fået lov at overlevere holdet i.

Men når det er sagt, så er det altid rart st slå United.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 2. Jan. 2020 10:05

Det var vigtigt og super godt. Syntes vi spillede en god og klog kamp. Vi havde igen chancerne til flere mål og vi var hele tiden farlige. Det er rigtigt at vi bliver trætte til sidst men det er også 3 kampe på 6 dage og med mange skader. Men en super arbejdsindsats og god stemning spillerne imellem. Vi er meget klogere i strukturen bl.a. spæner begge backs ikke bare hovedløst frem hele tiden og vi lykkedes med at stoppe utd og de får ikke brugt deres fart.

Syntes der er rigtig meget godt at tage med videre til næste kamp :D

MOM Torreria

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Jan. 2020 15:26

Fed kamp. Og tiltrængt sejr over United.

Er simpelthen vild med David Luiz. En type med kant, men også et kæmpe hjerte for spillet og for holdet.

For mig er Xhaka’s mangler så tydelige. Dog bliver vi ikke straffet for hans skildpaddefart i denne kamp og pøblen begynder på deres emotionelle pis med at man skal støtte en spiller i medgang og modgang. Stop det nu. Elsker Xhaka som type. Han har hans forcer. Men han er en omvandrende hjerneblødning. Og alt for langsom til Premier league’s niveau. Uanset at han ragede uklar med fansene. Det er længe glemt. Lad os nu forholde os til virkeligheden og vurdere ham ud fra hans tid i klubben. Er ikke i tvivl om hans passion. Han er bare ikke god nok i start-11’eren, og det er altså på en central plads.

Mom: Arteta
Image

jenne927
Normal Bruger

Post by jenne927 » 3. Jan. 2020 23:54

levinas wrote:
3. Jan. 2020 15:26
Fed kamp. Og tiltrængt sejr over United.

Er simpelthen vild med David Luiz. En type med kant, men også et kæmpe hjerte for spillet og for holdet.

For mig er Xhaka’s mangler så tydelige. Dog bliver vi ikke straffet for hans skildpaddefart i denne kamp og pøblen begynder på deres emotionelle pis med at man skal støtte en spiller i medgang og modgang. Stop det nu. Elsker Xhaka som type. Han har hans forcer. Men han er en omvandrende hjerneblødning. Og alt for langsom til Premier league’s niveau. Uanset at han ragede uklar med fansene. Det er længe glemt. Lad os nu forholde os til virkeligheden og vurdere ham ud fra hans tid i klubben. Er ikke i tvivl om hans passion. Han er bare ikke god nok i start-11’eren, og det er altså på en central plads.

Mom: Arteta
Fuldstændigt enig. Luiz kandiderer til en af de bedste handler vi har gjort rigtig længe. Efter min mening er han den klart bedste i denne sæson sammen med Auba. Jeg tror dog ikke han skal være en del af holdet når næste sæson er slut, men som midlertidig løsning med Kos’ afgang in mente synes jeg det er et super køb. Han har lederskab og er god med bolden og så er hans hjerneblødninger altså efterhånden en myte (og var det i øvrigt også i sidste sæson)

Vi mangler stadig en god midtbane. Og gerne en der er hurtig i sin boldomgang og tager gode beslutninger.

Arteta virker rigtig god. Men det gjorde Emery også det første halve år. Men kampen mod United giver da bestemt håb!

Post Reply