Optakt: Arsenal - Manchester United

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
MichaelBo
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Manchester United

Post by MichaelBo » 1. Jan. 2020 15:29

Godt nytår fellow gooners..!!

Allerede på årets første dag skal vi i aktion igen. Denne gang mod et Manchester United hold, der lidt i samme grad som os har haltet afsted i ligaen indtil videre i sæsonen. United ligger dog på en 5. plads uden overbevisende spil og har 7 point flere end os. Det gør kampen lige så vigtig som sidste kamp i 2019. En sejr til os, og vi har "kun" 4 point op til dem med 17 kampe tilbage. Et nederlag og vi må erkende, at sæsonen i forhold til PL er overstået. Så handler det efter min mening kun om at få implementeret Arteta's ideer ind på holdet bedst muligt og få identificeret de positioner, hvor vi har brug for forstærkning..

Kampen mod Chelsea blev skæmmet af en alvorlig skade til Chambers, der desværre ser ud til at være ude resten af indeværende sæson. Derudover er Tierney, Kolasinac, Bellerin (tvivlsom) og Martinelli (tvivlsom) ude af opgøret.

Jeg tror, vi starter på følgende måde:

Leno
Maitland-Niles - Sokratis - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Özil
Nelson - Lacazette - Aubameyang

Så ikke de store udskiftninger i forhold til sidste kamp. Sokratis ind for en skadet Chambers og Xhaka tilbage i startopstillingen, hvis han er kommet sig over sin sygdom. Jeg tror, Arteta vil strække sig langt for at beholde Xhaka, da han ser ham som en vigtig brik i forhold til den måde, han vil have os til at spille på.

Jeg tror som altid på det og regner med en god præstation og en sejr på 3-0.. Jeg håber virkelig ikke, vi skal se samme scenarie i aften som i kampen mod Chelsea. hvor en stor del af tilskuerne forlod stadion lang tid før slut.. Lad os nu for h.. stå sammen om klubben og støtte op.

Kampen bliver vist på Xee, Viaplay eller et eller andet arabisk stream..

GOYG
#getbehind

peterdebel
Normal Bruger

Re: Arsenal - Manchester United

Post by peterdebel » 1. Jan. 2020 16:02

MichaelBo wrote:
1. Jan. 2020 15:29
Godt nytår fellow gooners..!!

Allerede på årets første dag skal vi i aktion igen. Denne gang mod et Manchester United hold, der lidt i samme grad som os har haltet afsted i ligaen indtil videre i sæsonen. United ligger dog på en 5. plads uden overbevisende spil og har 7 point flere end os. Det gør kampen lige så vigtig som sidste kamp i 2019. En sejr til os, og vi har "kun" 4 point op til dem med 17 kampe tilbage. Et nederlag og vi må erkende, at sæsonen i forhold til PL er overstået. Så handler det efter min mening kun om at få implementeret Arteta's ideer ind på holdet bedst muligt og få identificeret de positioner, hvor vi har brug for forstærkning..

Kampen mod Chelsea blev skæmmet af en alvorlig skade til Chambers, der desværre ser ud til at være ude resten af indeværende sæson. Derudover er Tierney, Kolasinac, Bellerin (tvivlsom) og Martinelli (tvivlsom) ude af opgøret.

Jeg tror, vi starter på følgende måde:

Leno
Maitland-Niles - Sokratis - Luiz - Saka
Torreira - Xhaka
Özil
Nelson - Lacazette - Aubameyang

Så ikke de store udskiftninger i forhold til sidste kamp. Sokratis ind for en skadet Chambers og Xhaka tilbage i startopstillingen, hvis han er kommet sig over sin sygdom. Jeg tror, Arteta vil strække sig langt for at beholde Xhaka, da han ser ham som en vigtig brik i forhold til den måde, han vil have os til at spille på.

Jeg tror som altid på det og regner med en god præstation og en sejr på 3-0.. Jeg håber virkelig ikke, vi skal se samme scenarie i aften som i kampen mod Chelsea. hvor en stor del af tilskuerne forlod stadion lang tid før slut..
Lad os nu for h.. stå sammen om klubben og støtte op.
Kampen bliver vist på Xee, Viaplay eller et eller andet arabisk stream..

GOYG
#getbehind
Dejlig optakt.

Forhåbentlig kommer folk ind på forum igen hvis vi kommer ind i en sejrsstime. Om folk vil skrive herinde?
Måske, men nu har Arsenal Danmarks Bestyrelse jo prioriteret Facebook højere end Forum og det gør at debatten herinde er udvandet. Men så længe nogle gider at lave optakter, LIVE TRÅDE, MoMs, og kommentere på hvordan vi som klub udvikler os mht talentarbejde og mulige transfers, så er det godt.

Godt Nytår (og et bedre i aften med 3 point) og god kamp :)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 1. Jan. 2020 16:25

Chelsea mister point ude mod Brighton, og vi har selv Utd hjemme.
Dette er en gylden mulighed(og den sidste) for at kigge opad, fremfor en sæson, hvor vi skal sigte efter en mulighed for europæisk fodbold gennem FA cup succes, eller EL. Motivationen kan ikke være større, men flere ting taler imod:

- Xhakas situation er ikke afklaret, og i en periode med mange kampe, trækkes der store veksler på midten.
- Vi har haft en dag mindre at hvile i, og havde en meget fysisk kamp imod Chelsea
- Vi skal møde et hold, som igen igen vil komme ud og spille kontra
- Mustafi kan være i vores midterforsvar, og ifht. kontra og opspil er det en klar svækkelse.
- Nederlaget mod Chelsea var svært at sluge (er stadigvæk forbløffet over dommerens manglende kompetence i en kampafgørende situation)

Når det er sagt, så er vi hjemme, og kommer med ny vind og en struktur, hvor de 2 på midten skal passe bedre på forsvaret.
Derudover flytter vi bolden hurtigere nede fra, og de 9-11 ligegyldige afleveringer på tværs har været noget Arteta har gjort op med. Er man fri, så spil den!
Jeg vil dog mene, at man skal spille lidt mere kontrolleret, og det betyder, at vi skal have 3 på midten, der kan forsvare, og derfor give Özil en fri rolle.
Jeg tror ikke, at Arteta ændrer formation, men jeg forventer Özil til højre med muligheden for at rykke ind.

De sidste kampe har ikke givet os de point vi skulle have, men jeg er super positiv over, at vi lader til at have fået en træner, som har taget hånd om det åbenlyse:

- Mere struktur på midten og balance på hvornår vores backs kommer med.
- Hurtigere spil fra bagkæden op i midten - vores spil var alt for let at læse før
- Brystet frem og karakter når man går på banen
- Udmelding om at der forventes noget, hvis man spiller i Arsenal - ingen fribilletter

Rimelig basis, men noget man har længtes efter, og jeg er derfor meget positiv overfor vores nye mand.
Så jeg er også ekstra spændt på, hvad han får at handle for, og hvordan han vil gå ud og hente.

Selv mener jeg vi mangler noget fysik/power på midten, der kan tage de store slag, når det kræves.

COYG
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 1. Jan. 2020 18:39

Jeg håber på, at vi kan holde tempo og modet oppe i det meste af kampen. Vise noget af det samme som de første 35min af Chelsea-kampen.
Huer mig ikke, men lade ManU tage initiativ. Det er ikke en af deres forcer.
Holdopstilling kan ikke blive så meget anderledes i forhold til sidste starter. Spørgsmålet er om det bliver Sokratis eller Mustafi ved siden af Luiz? Den ene er langsom, den anden bakker. Desværre er det lige guf for deres hurtige frontspillere.
Så gerne Pepe for Nelson. Nelson har gjort det godt, men virker lidt træt. Forstår ikke helt med Bellerin og Martinelli. De står som skadet, men også som tvivlsomme. Og er Ceballos klar?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 1. Jan. 2020 19:22

Maaaaaaaaaaatchday!

Er vild med ansættelsen af Arteta. Han oser simpelthen af klasse. Og havde ikke regnet med at han kunne have så stor en impact på spillet allerede. 1. halvleg i Chelsea lignede klassisk Arsenal, som jeg har savnet. Med de samme spillere som Unai havde. Er imponeret. Kigger ikke i tabellen mere. Men tager det fra kamp til kamp. Håber ikke vi har gummiben! Og at vi kan spille en flot kamp og starte 2020 med en sejr over de røde djævle. Forhåbentligt får vi en Pepe at se fra start af.

COYG. Gode tider venter.
Image

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 1. Jan. 2020 20:16

Spændende opstilling med de fire stærkeste offensive kort vi har. Midtbanen med Xhaka og Torreira har dog aldrig fungeret, så det bliver spændende.

Selvom sæsonen er ovre i PL så er det de fire kampe mod United og Tottenham, der kan rette list op på det.

Hvis Arteta kan fortsætte de gode takter fra de første 35 i dag, så tror jeg på det. Men vi skal lave tre mål i dag, før vi får point.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Jan. 2020 20:40

Mølby håber på United sejr...

Vores opstiller:

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 1. Jan. 2020 22:05

IpswichHorse wrote:
1. Jan. 2020 20:16
Spændende opstilling med de fire stærkeste offensive kort vi har. Midtbanen med Xhaka og Torreira har dog aldrig fungeret, så det bliver spændende.

Selvom sæsonen er ovre i PL så er det de fire kampe mod United og Tottenham, der kan rette list op på det.

Hvis Arteta kan fortsætte de gode takter fra de første 35 i dag, så tror jeg på det. Men vi skal lave tre mål i dag, før vi får point.
Mangler kun 1 scoring

Locked