Trupsammensætning 2019/20 - Vintervinduet

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2019/20 - Vintervinduet

Post by Mr. Wenger » 18. Dec. 2019 20:55

Vintervinduet åbner snart og man kan håbe generationsskiftet i truppen fra sommervinduet fortsætter.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Positionerne er inddelt efter 4-2-3-1-systemet, da dette system har den tydeligste opdeling af spillerpositioner.

Jeg har fjernet mine forventninger til truprolle, da det er en meget subjektiv vurdering. I stedet har jeg opdateret med spillernes alder i parentes.

Pt. består førsteholdstruppen af 24 spillere.

------------------------------------

Keepere: (3 spillere)
• Bernd Leno (27)
• Emiliano Martinez (27)
• Matt Macey (24)

Centrale forsvarsspillere: (5 spillere)
• David Luiz (32)
• Sokratis Papastathopoulos (31)
• Shkodran Mustafi (27)
• Calum Chambers (24)
• Rob Holding (24)

Backs: (4 spillere)
• Sead Kolasinac (26)
• Hector Bellerin (24)
• Kieran Tierney (22)
• Ainsley Maitland-Niles (22)

Centrale midtbanespillere: (5 spillere)
• Granit Xhaka (27)
• Lucas Torreira (23)
• Dani Ceballos (23)
• Matteo Guendouzi (20)
• Joe Willock (20)

Offensive midtbanespillere: (4 spillere)
• Mesut Özil (31)
• Nicolas Pepe (24)
• Reiss Nelson (20)
• Gabriel Martinelli (18)

Angribere: (3 spillere)
• Pierre-Emerick Aubameyang (30)
• Alexandre Lacazette (28)
• Eddie Nketiah (20)

-------------------------------

Tilgange: (1)
• Eddie Nketiah (20) - (2/1 - Hjemkaldt fra lejeophold i Leeds)

Afgange - Permanent: (0)

Afgange - Udlejning: (4)
• William Saliba (18) - (25/7 - Udlejet til Saint-Etienne)
• Mohamed Elneny (27) - (31/8 - Udlejet til Besiktas)
• Henrikh Mkhitaryan (30) - (2/9 - Udlejet til Roma)
• Emile Smith Rowe (19) - (10/1 - Udlejet til Huddersfield)
• Konstantinos Mavropanos (22) - (13/1 Udlejet til Nürnberg)
Last edited by Mr. Wenger on 13. Jan. 2020 18:50, edited 3 times in total.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2019/20 - Vintervinduet

Post by Mr. Wenger » 2. Jan. 2020 18:46

https://www.arsenal.com/news/whats-latest-eddie-nketiah

Første vinterforstærkning af truppen er på plads med hjemkaldelsen af Nketiah efter spilletidsfattigt ophold hos Leeds. De næste dage vil afgøre om han bliver i truppen i foråret eller bliver sendt ud på nyt lejeophold.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 12. Jan. 2020 10:03

https://www.arsenal.com/news/emile-smit ... -town-loan

ESR udlejes til Huddersfield for resten af sæsonen.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 12. Jan. 2020 16:39

Hvis sæsonen sluttede i dag - så ville Aston Villa, Norwich og Bournemouth rykke ned - de tre hold har alle spillet dejligt underholdende fodbold i perioder og der er en del spillere der ville være fantastisk at få til Arsenal. Fra Villa bør alle PL hold drømme om Jack Grealish og mange burde også få benhårdt efter John McGinn. Fra Norwich ville jeg gerne have Todd Cantwell og fra Bournemouth ville jeg gerne have Nathan Ake.

Så Ake til forsvaret, to kæmpe motorer til midtbanen der er boks til boks i Grealish og McGinn og Cantwell på kanten. Det vil være noget nær et perfekt sommer transfervindue IMO. 3 britter og 4 unge spillere og 4 spillere der alle har bevist at de så absolut har kvaliteten til højeste niveau. Dog kan jeg ikke se hvorfor Grealish skulle være en semi-top klub som Arsenal når han har niveau til City og Pool.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 12. Jan. 2020 22:03

Sir_Hisss wrote:
12. Jan. 2020 16:39
Hvis sæsonen sluttede i dag - så ville Aston Villa, Norwich og Bournemouth rykke ned - de tre hold har alle spillet dejligt underholdende fodbold i perioder og der er en del spillere der ville være fantastisk at få til Arsenal. Fra Villa bør alle PL hold drømme om Jack Grealish og mange burde også få benhårdt efter John McGinn. Fra Norwich ville jeg gerne have Todd Cantwell og fra Bournemouth ville jeg gerne have Nathan Ake.

Så Ake til forsvaret, to kæmpe motorer til midtbanen der er boks til boks i Grealish og McGinn og Cantwell på kanten. Det vil være noget nær et perfekt sommer transfervindue IMO. 3 britter og 4 unge spillere og 4 spillere der alle har bevist at de så absolut har kvaliteten til højeste niveau. Dog kan jeg ikke se hvorfor Grealish skulle være en semi-top klub som Arsenal når han har niveau til City og Pool.
+1

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 13. Jan. 2020 18:49

https://www.arsenal.com/news/mavropanos ... mberg-loan

Mavropanos skal bruge et halvt i Nürnberg til at komme i kampform inden næste sæson.

Med Chambers ude med en skade begynder CB-positionen at se tynd ud og man kan spekulere i at Mavropanos kun kan udlejes fordi man er sikker på at hente en anden CB.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 13. Jan. 2020 18:54

Sir_Hisss wrote:
12. Jan. 2020 16:39

Grealish kan spille flere positioner, men jeg synes især at vil være spændende på Ozils nuværende 10'er position. Men prisen på Grealish vil være mellem 1-1,5 Pepe, og der kan jeg ikke forestille mig at Arsenal kan være med.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 14. Jan. 2020 10:04

Jep, jeg drømmer også bare om Grealish. Kunne heller ikke forestille mig at vores tåbelige ejer Stupid Stan vil være med. Grealish vil være en drøm.
Har det, desuden stadig stramt med Pepe. Forstår ikke hvorfor man ikke hentede en proven PL klasse spiller som Zaha, der endda længe har erklæret at han gerne vil til Arsenal.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Jan. 2020 22:08

Der er gået lidt Rygtebørs i denne tråd?

Syntes det passer bedst at poste i den rigtige tråd..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply