Man U-Arsenal 1-1 (PL) MOM/PMD

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal-spiller ?

Poll ended at 7. Oct. 2019 23:34

Leno
3
18%
Chambers
2
12%
Sokratis
0
No votes
Luiz
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Guendouzi
11
65%
Torreira
0
No votes
Pepe
0
No votes
Saka
0
No votes
Aubemayang
1
6%
Willock
0
No votes
Nelson
0
No votes
Ceballos
0
No votes

Total votes: 17

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Man U-Arsenal 1-1 (PL) MOM/PMD

Post by Jan BRX » 30. Sep. 2019 23:34

Stem kun hvis du så hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Man U-Arsenal 1-1 (PL) MOM/PMD

Post by levinas » 1. Oct. 2019 11:26

Nøj, vi sejler spillemæssigt. Hvad fanden er vores gameplan overhovedet.

Mom: Aubameyang
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 1. Oct. 2019 15:17

Tja, hvad skal man sige. 1-1 på Old Trafford lyder jo ikke dårligt, men med tanke på, at det var mod et af de svageste Man. Utd.-hold i lang tid, er det svært at være rigtig tilfreds. Også med holdets tilgang til kampen. Vi burde kunne sætte os bedre på kampen. Jeg sidder tilbage med en ret flad fornemmelse. Jeg synes ellers ikke, at vores spillermateriale er så ringe. Jeg rater det bedre end Manchesters.. Men det var svært at se i går.
Emery virkede rimelig tilfreds med uafgjort, når man tænker på startopstillingen og de udskiftninger han lavede i løbet af kampen.

Et par spillere gjorde det meget godt som fx Chambers, Guendouzi, Saka og Leno. Aubameyang scorede et mål - som sædvanligt efterhånden. Lacazette kommer heldigvis snart tilbage og Pepe finder forhåbentlig formen snart. Og så kan Auba blive aflastet lidt.
Hverken Sokratis eller Luiz lavede nogen store fejl, hvilket da også er positivt :)

Pepe var en skuffelse i går. Der var ikke meget, som fungerede for ham. Men han skal nok komme i gang..
Torreira spillede måske ikke dårligt, men positionen han blev sat til at spille i går, er næppe hans bedste position.
Jeg så gerne, at han tog Xhakas plads og Xhaka så blev udskiftet med Ceballos, Willock eller måske Özil. Der manglede noget kreativitet i går, og der kunne sådan et skifte nok hjælpe lidt. Det ville måske koste lidt på defensiven, men det er værd at prøve imod fx Bournemouth.

Pointmæssigt er vores start udmærket. I hvert fald taget i betragtning, at vi har mødt tre af sidste års top-6, hvoraf to af kampene var på udebane.
Men spillemæssigt er det ikke særlig opløftende. For mig virker det mest som om, at vi skal håbe på, at de andre top-4-rivaler bliver ved med at skuffe. Snarere end at Emery får sat et rigtig godt hold sammen, som kan nå en 80-85 point.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 1. Oct. 2019 16:08

Sad tilbage med en lidt flad fornemmelse da kampen var slut. Vi kunne have fået de 3 point, hvis engagementet havde været bedre hele kampen. Vi kan stadig ikke fungere i gennem en hel kamp. Men det er bedre end Wengers sidste 5-10 min af en kamp.
Jeg er stadig ikke fan af Emery (det kan være det kommer), men hans beslutninger virker lidt mærkelige for mig. Hans brug af Xhaka er helt hen i vejret (se under spillere). Xhaka kunne være god, men ikke på den plads. Det er helt ok UE lader Saka (god indsats-så længe han havde fysik og luft) starte inde, men at det tager UE næsten 10min inden han kan se at Saka er færdig, det er direkte dårligt. At UE heller ikke har trænet dødboldssituationer noget mere (ser hvertfald sådan ud) undrer mig også. Mange dårlige hjørnespark. Og et enkelt frispark forstod ingen - undtagen ham som tog det.
Chambers er en positiv oplevelse. Jeg har ikke set ham , som den store spiller. Men han gør det godt. Guendouzi kan blive rigtig god. Arbejder hårdt over hele banen og får meget ud af det. Kan godt skrige lidt efter ham, men han giver ikke op - dejligt. Torreira skal spille længere tilbage, han fik ikke meget ud af det i går. Pepe var ike god. Der er åbenbart stor forskel på PL og Ligue 1. PEA er noget for sig selv - kan det vel siges. Glæder mig til Laca er tilbage.
Dommeren var ikke god, men heldigvis overså han et straffespark

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 1. Oct. 2019 17:44

Jeg er lidt delt omkring kampen igår.
På den ene side har vi efterlyst noget kynisme, og at vi ikke træder direkte i en kontra-fælde på udebane, men omvendt vil vi gerne se Arsenal komme ud over isen og spille ud fra det, som er vores primære kvalitet.
Jeg sagde efter 10 min, at jeg var temmelig tilfreds med denne kedelige tilgang, da vi så ville vinde, hvis vi nåede pausen med 0-0. Da ville vi kunne justere, og komme lidt længere frem, og egentlig gav det mening mod et hold, der ville komme meget fysisk ud efter sidste weekends dårlige kamp for dem. Alt i alt en ok plan, der sidst blev set mod City for en 6 års tid siden.
Meeenn....(og her kan man vel ikke klandre Unai E), så går vi alle op på hjørne, Kolasinac og Xhaka er ved at løbe ind i hinanden, og derfor holder Kolasinac ikke sin opgave i venstre side, og utd kan slå den kontra de har ventet på. Så fra at være en ok plan, blev det en meget dårlig plan, når kampen skal vurderes.

Heldigvis kommer vi igen, og får 1 point i en uskøn kamp, der var meget fysisk.
Jeg synes dog vi holder os til 1 fejl (Luiz i opspil ved feltet) i en hel kamp på egen bane, og synes vi viser noget modenhed.
Af positive ting, er det de unge igen, og dermed vores fremtid, der ser god ud, men måske derfor er man også ekstra frustreret.
Jeg er ikke overrasket over Chambers, og egentlig så jeg ham gerne i vores midterforsvar, eller som defensiv midtbane, som han spillede i Fulham.

Er enig omkring Pepe, Xhaka etc., men udover målet, var det godt nok også lidt vi fik fra Auba, men respekt for 7 i 7.

En ikke helt nem start har givet os 12 points. Næste gang vi møder et af de store, er først den 14. december, så det er nu vi skal sikre top 4, ved at hente point og selvtillid, og snart med alle spillere klar. Lad os så slå Bournemouth, så vi har landsholdpausen til at få alle tilbage.
Holding, Bellerin, Tierney, Lacazette vil pynte.

Mom: Goundouzi - han vokser og vokser, og er ham vi skal bygge holdet omkring. Giv ham en lang kontrakt, og sørg for, at resten på midten er gode nok.
Ceballos er der slet ikke endnu på fysik, tempo og afgørende afleveringer. Jeg er næsten pro på at spille Özil i hjemmekampene mod de dårligere hold.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 2. Oct. 2019 12:19

Puha, hvordan formår vi altid at gøre United så gode? Det var selvfølgelig positivt at vi ikke gik helt Chelsea naivt til opgaven og dermed tabte opgøret.
Jeg er dog træt af at vi ikke tager fat om kampen! Vores kampe bliver så hektiske, frem og tilbage og i et tempo der slider vores spillere op!
Hvorfor ikke tage lidt ved lære af hvordan Wenger gjorde og for så vidt Guardiola altid har praktiseret. Nemlig at forsvare lidt med bolden. Spillet behøver jo ikke KUN være direkte mod mål. Vi slår så mange bolde hovedløst op på Pepe og Auba, der ikke har nogen chance for at holde i boldene - det hænger dog i nogen grad også sammen med deres placering. På den front glæder jeg mig rigtig meget til Laca er retur, han er så stærk som opspils station. Hvorfor ikke bare kombinere omkring modstandernes pres nogle gange, indtil det hårde pres er gået i sig selv, helst på modstanderens banehalvdel. Det giver os noget luft og koster masser af kræfter for de der forsvarer. Det ville især gavne vores backs, hvis de lige kunne skære et par fuldbane spurter fra i løbet af kampen. Med Ceballos havde jeg også forventet lidt mere af den slags pingpong - men han har nærmest tunnelsyn mod målet.
Jeg synes egentlig defensiven gjorde det ok langt hen ad vejen - men det var nærmest også hele holdet der arbejdede. Jeg synes dog det defensive arbejde er for hovedløst langt hen ad vejen - og denne kamp var ingen undtagelse. Der blev blot investeret flere hovedløse indsatser.
Havde vi været bedre afstemt, ville alle vide hvem de dækker og hvordan der forskydes og overleveres for ikke at komme i undertal eller risikere frie spillere. Men vi ser alt for ofte at eksempelvis Xhaka bare glider ned på siden af Papa og er en ekstra stopper og så står vi pludselig med 5 mand flad og så står der 2-3 frie modstandere foran feltet med masser af plads til at kombinere og plaffe løs.

Post Reply