Optakt: Arsenal - Spurs (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

GudEbening
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Spurs (PL)

Post by GudEbening » 29. Aug. 2019 9:50

plarsenalspurs0109.jpg
plarsenalspurs0109.jpg (44.75 KiB) Viewed 695 times
Måske lidt tidligt, men hva' faen! Det er jo weekendens højdepunkt og samtidigt mit første forsøg med en optakt :D

En såkaldt 6-points kamp mod vores tabel- og ærkerivaler.

Tid: Søndag 1. sep. 17:30 (dansk tid).
Kanal: Xee
Dommer: Martin Atkinson

Sidste år endte kampen på Emirates med en helt fantastisk 4-2 sejr, men vi tabte også på hjemmebane 0-2 i ligacuppen.
Med en sejr er vi altså super godt med i toppen og lægger yderligere afstand til Spuds, MU og Chelski, som ikke har fået helt gang i maskineriet.
Dog har Tottenham de seneste år klaret sig bedre end vi har, og der er derfor ingen grund til at tro på en walk-over. Mon ikke Kane og Son er sultne, for der er også meget på spil for dem.

Desuden bliver det en fantastisk mulighed for Pepe til at vise sin kvalitet, som han har gjort i glimt, over en hel kamp, og så skal Ceballos lige tilbage på hesten. 3 point vil være en vidunderlig reaktion på kampen mod Liverpool.

Leno
AMN - Pappa - Luiz - Monreal
Torreira - Guendouzi
Ceballos
Pepe - Laca - Auba

Jeg tror på en 2-1 sejr.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Spurs (PL)

Post by Wengers globalisering » 29. Aug. 2019 16:03

Meget enig den opstilling. Jeg tror dog Xhaka kommer til at starte af to aarsager, han er bland det mest rutineret spillere og han har noget hoejde mod de store spurs spillere. Spurs spil har generelt ikke vaeret godt og de har haft svaert ved at skabe aabne chancer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 29. Aug. 2019 19:47

Dejlig optakt!

Tid: 17.30
Tv: Xee (YouSee), Viaplay,Skysports Football, Skysport 1 Germany, NBCSN US.
Dommer:Martin Atkinson som har dømt 4 NLD-derbies men vi har ikke vundet nogle af de 4 kampe.. :?

2008: 4-4 (!)
2011: 3-3 (!)
2015: 1-2 hvor vi taber hjemme.. :o
2016: 1-1

https://m.youtube.com/watch?v=pwUGy-QV5mc

Hvor er det lækkert at du har mod på det og vi ser gerne frem til flere optakter/kommentarer fra din hånd. Mange tak. :P

Vores konkurrenter er hårdt ramt af skader (Tak for det!) og særlig højreback kan blive et problem for dem, hvor Sisokko eller Erik Dier må ned. Håber Christian og Harry holdes i kort snor og får begyndende gigt i benene..

Der er ikke tid til eksperimenter,så Guendouzi og Willock ser jeg hellere på bænken (Selvom han faktisk har gjort det aldeles glimrende. Er Spurs en for stor mundfuld?), men Granit skal godt nok mande sig op, hvis han skal være på midten med Ceballos og Torreira. Guendouzi kan komme ind hvis vi er foran.

En 4-3-3 med:

Leno
Maitand-Niles Sokratis Luiz Monreal (Kolasinac)
Torreira
Willock? Ceballos
Pepe Laca Auba

Eller 4-2-3-1

Leno
Maitland-Niles Sokratis Luiz Kolasinac
Torreira Granit
Pepe Ceballos Auba
Laca

Porch har kun vundet 4 ud af de sidste 15 kampe for gæsterne :twisted: , så det er nu viskal knække dem fuldstændigt med højt presspil.

Man skal aldrig, aldrig, ALDRIG undervurdere vores naboer og slet ikke når de resultatmæssigt er presset. Det kræver en 100% dedikeret indsats af alle 11 plus indskiftere i 90+ minutter for at få et resultat, og vores naboer vi gøre alt for at vise at de stadig kan slå et tophold, så ved dødbolde og standardsituationer skal vi være opmærksomme. Christian, Son, Kane, Alli, irriterende Moura og pludseligt eksploderende Lamela og når de nu resultstmæssigt er kommet halvsløjt fra start, skal vi sørge for at de bliver nede i sølet og Christians ønsker om et klubskifte forstærkes så meget, at det med sikkerhed bliver en realitet!

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 31. Aug. 2019 19:26

Virkeligt spændende kamp, der nok i høj grad kommer til at definere stemningen omkring klubben og projekt Emery frem mod juleprogrammet.
Jeg tror vi kan forvente os at vi kommer med de 3 farlige og dyre fyre oppe foran. Midt på banen håber jeg det bliver en relativt flad 3 mands midtbane. 3 tre bør være sat op til at kunne veksle med hhv. 2x6ere og 1 8er og omvendt, afhængigt af hvordan Spurs griber det an.

Spurs kommer ind til kampen med en elendig kampform, og det bliver vildt spændende at se hvordan de starter. De seneste kampe har deres midtbane været udgjort af Ndombele, Winks og Sissoko. Ndombele er vist ude og det samme er Walkers-Peters på backen. Da Foyth de havde planlagt at bruge på HB også er ude, er der gode chancer for enten Sissoko eller Aurier på HB. Uanset hvem af de to, så må der være en svaghed der kan udnyttes der.
Skulle Ndomble være ude og Sissoko på HB, kommer de formentlig med en helt ny konstellation på midten. Så er spørgsmålet hvem de tør stille op med derinde. Bedste bud er at Dier og enten Lo Celso eller Eriksen kommer til at støtte op på midten.
Alternativt kan de stille med en 3 back kæde, og så kun 2 centralt og Sissoko på højre Wingback.

Når det er sagt, så er Spurs altid farlige mod os. Og særligt Kane har det med at score.
Hvis de spiller med 3 back kæder, kommer de til at have 5-6 spillere på midten, mens vi kun har 3. Så her bliver det spændende hvordan vi griber det an. Samtidigt vil det også betyde at vi potentielt kan have Pepe, Laca og Auba til at stå mand mand med Vertonghen, Sanchez og Aldervield.
Det er alle 3 dygtige forsvarsspillere, men det bør altså give muligheder. Alle 3 er hurtigere end de to belgiere, og Sanchez bør kunne snydes, måske endda lokkes til at lave nogle dyre fejl..

Monreal er solgt, så mon ikke Kolasinac kommer til at spille VB. Det betyder at vi har en spiller på hver back, der i virekligheden ikke har sine styrker i det defensive arbejde. Og så over for Lucas og Son der begge er piv hurtige på fødderne og trækker gerne et straffe.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 1. Sep. 2019 1:24

Mega godt med en tidlig optakt, ville dog elske hvis der kom flere kommentarer. 8)
Det er jo blevet en fantastisk weekend for Arsenal med både United og især Chelsea der smider 2 point hver.
Derfor skal vi virkelig tage denne skønne mulighed og holde os til en top 3. Vi har rigtig gode muligheder for at stikke fra de andre hold og lægge os tæt ved Liverpool og City og det er dem vi alle drømme om at vi kan sammenlignes med en dag..

Jeg håber og tror at vores offensiv vinder kampen i morgen og selvom jeg har været på Malta hele ugen har dette opgør været det jeg har glædet mig mest til. :mrgreen: ( ved jeg ikke lige hvad min kæreste ville sige til :twisted: :lol: )

Men vi skal simpelthen vinde i morgen og det ville være fantastisk hvis Pepe laver sin første kasse. 8)
Håber vi stiller med følgende:

Leno
Maitand-Niles Sokratis Luiz Kolasinac
Torreira Guendouzi
Ceballos
Pepe Laca Auba

Rigtig god kamp til jer alle. :P

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Sep. 2019 9:06

Gabe wrote:
1. Sep. 2019 1:24
Mega godt med en tidlig optakt, ville dog elske hvis der kom flere kommentarer. 8)
Det er jo blevet en fantastisk weekend for Arsenal med både United og især Chelsea der smider 2 point hver.
Hvis vi kunne få flere "Die-Hard" Fans herind, så ville der også komme det, men det kræver at moderatorer gør dette sted mere attraktivt så folk engagerer sig her og at al fokus på FB lukkes ned, så KUN optakt, Livetråd, nedtakt køres herinde, mens afstemninger, konkurrencer, sjove meninger sagtens kan køre på FB, men det har jeg jo forestået før. :wink:

Se: https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=18&t=2837

Prøv at tage det op på en Generalforsamling? 8)

Back to the game og forhåbentlig sidste gang vi ser Eriksen på vores græs i en engelsk klub.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 1. Sep. 2019 10:41

Hjemme imod Tottenham. Vi vinder idag. Simple. Kane skal lukkes ned. Og så skal vi presse højt og lukke kampen tidligt. De er såret på selvtilliden i forvejen. Ind med de fanden-i-voldske typer. Sokratis, Luiz, Ceballos, Xhaka, Torreira.

MATCHDAY!
Image

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 1. Sep. 2019 14:58

Glæder mig til NLD. Håber Kola er hurtig nok til Son. Og at Kola får god opbakning af midtbane til opgave. Hvis det lykkes, så skal det nok gå. Ville helst se Özil, men mon ikke Ceballos bliver valgt for hans større løbevillighed. Forventer 4-3-2-1: AMN, Sokratis, Luiz, Kola - Torreira, Xhaka (så gerne Willock/Guendouzi i stedet - men sker nok ikke), Ceballos (dog helst Özil - pga rutinen) - PEA, Pepe - Laca.
Forventer virkelig en sejr på 2-3 mål.
@pd; start ikke igen - mød op til GF

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Sep. 2019 15:40

Jan BRX wrote:
1. Sep. 2019 14:58
Glæder mig til NLD. Håber Kola er hurtig nok til Son. Og at Kola får god opbakning af midtbane til opgave. Hvis det lykkes, så skal det nok gå. Ville helst se Özil, men mon ikke Ceballos bliver valgt for hans større løbevillighed. Forventer 4-3-2-1: AMN, Sokratis, Luiz, Kola - Torreira, Xhaka (så gerne Willock/Guendouzi i stedet - men sker nok ikke), Ceballos (dog helst Özil - pga rutinen) - PEA, Pepe - Laca.
Forventer virkelig en sejr på 2-3 mål.
@pd; start ikke igen - mød op til GF
Fair nok. Men noget må der da gøres, når flere efterspørger det. Det skal tages før GF.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 1. Sep. 2019 16:05

Nordlondon-derbyerne er altid fede og intense kampe. Typisk med en del mål. Sidste år var et godt eksempel på det, som meget gerne måtte blive gentaget i dag :)
Jeg glæder mig til kampen, og er naturligvis en del mere optimistisk i dag end før sidste uges topkamp Anfield.
Vores præstationer har ikke været voldsomt overbevisende, men vi skal jo også lige i gang. Og i forhold til de andre rivaler - bortset fra de to i front, som vi næppe når - har det egentlig været godt nok.
Chelsea og Manchester United skuffede begge i går, så kan vi allerede efter fire kampe opnå et pænt forspring med en sejr i dag. Det ville være rigtig fedt at gå ind til landsholdspausen med.

Tottenham har været svagt kørende. Ikke blot i denne sæson, men også hvis man kigger i hele 2019. Uroen omkring Eriksen og til dels Pochettino kan ikke gavne dem.
Det bliver spændende at se, om vores tre offensive esser starter inde sammen i dag. Jeg håber det, men det bliver måske svært, hvis Emery skifter tre mand i bagkæden som følge af Monreals afgang.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 1. Sep. 2019 16:34

Og det blev så:

Leno
Maitand-Niles Sokratis Luiz Kolasinac
Torreira Guendouzi Xhaka
Pepe Laca Auba

Fornuftig bænk, dog kun 1 forsvarsspiller

Håber Xhaka+Guendouzi “skuffer” mig og spiller en god kamp

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 1. Sep. 2019 16:37

Så kom opstillingen. :mrgreen:

Arsenal vs Tottenham lineups
Arsenal XI: Leno; Maitland-Niles; Sokratis, Luiz, Kolasinac; Torreira, Xhaka; Guendouzi; Pepe, Aubameyang, Lacazette

Tottenham XI: Lloris, Sanchez, Alderweireld, Vertonghen, Rose, Winks, Sissoko, Eriksen, Lamela, Son, Kane

Jan BRX

Post by Jan BRX » 1. Sep. 2019 16:47

Pepe snyde Rose; PEA klarer Vertonghen. Og Laca tager fusen på de 2 CF’ere.
Sissoko er fysisk stærk, så det er Torreiras problem. Kola skal ordne Son. Luiz/Soktatis klarer Kane.
Kors, hvor er det nemt at være manager !!!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2019 16:56

Man kan håbe at front trioen kommer med maksimalt pres på Tottenhams "ny" sammenskruet forsvar.

Alderweireld har ikke spillet meget på backen de seneste år og vertonghen har ikke spillet siden træningskampene.

Arsenal skal passe på at kolasinac ikke bliver fanget.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 1. Sep. 2019 16:59

Virkelig ikke optimal timing at blive inviteret til fødselsdagen mens der er NLD, men hvad kan man forvente af en United fan.
Håber på en 3-1 sejr.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

Locked