Liverpool - Arsenal 3-1 (PL) POST MATCH / MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 31. Aug. 2019 20:32

Leno
2
13%
AMN
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Lui
0
No votes
Monreal
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Guendouzi
0
No votes
Ceballos
0
No votes
Willock
1
7%
Pepe
9
60%
Auba
0
No votes
Lucas
2
13%
Mhiki
0
No votes
Lacazette
1
7%

Total votes: 15

Gabe
Site Moderator

Liverpool - Arsenal 3-1 (PL) POST MATCH / MOM

Post by Gabe » 24. Aug. 2019 20:32

Hvilke tanker har i omkring kampen. Havde Emery sat holdet godt nok op eller er vi bare ikke bedre?

theo-walcott
Normal Bruger

Re: Liverpool - Arsenal 3-1 (PL) POST MATCH / MOM

Post by theo-walcott » 24. Aug. 2019 20:41

Det er så ringe manager arbejde at man starter Lacazette og Torreria ude... Hold nu kæft man. Jeg er træt af at man ikke spiller det stærkeste hold. Ceballos fansene røg ned på jorden igen. Han var jo helt væk.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 24. Aug. 2019 20:42

MoM.. PEPE

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 24. Aug. 2019 20:43

Vi er bare ikke bedre. Kan dog stadig nå en 3. plads. City og Liverpool er uden for vores sfære.
Luiz laver en “Luiz”. En af de hjerneblødninger han er kendt for. Willock og Ceballos var oppe mod mænd. For stort et brød at slå op. Xhaka er bare en boldflytter. Ikke en af PEA’s store dage. Pepe havde lidt af en “Baptista” dag.
Vi sloges med det vi havde, men det var slet ikke nok.

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 24. Aug. 2019 20:51

Vi er på et stadie hvor 1 point ud mod Liverpool havde været fantastisk.

Forstår dog ikke helt vores opstilling i dag.
Havde meget gerne set Torreira starte i dag.
Måske 4-3-3 med Aubameyang - Lacazette og Pepe i front.
Måske Xhaka - Guendouzi og Torreira på midten. Ceballos virker ikke til at være klar til den helt store scene endnu.
Forsvaret er der ikke så meget at gøre ved lige nu. Det ville dog være rart at få Bellerin, Holding og Tierney klar. Om alle 3 skal starte inde ved jeg ikke, men ser i hvert fald backerne som startere.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 24. Aug. 2019 22:11

Vi har da forbedret os fra sidste sæson 5-1 til nu 3-1 nederlag. Ej der var klasseforskel fra førstefløjt idag...

Set i bakspejlet var det måske lige lovlig hurtigt at satse med Cabellos i starteren ude i PL mod det ubetinget stærkeste hjemmehold, men jeg kan dog godt forstå idéen med ham - og det var, at han skulle holde lidt på bolden og spille klogt.

Startopstillingen skulle have været således:

AMN - TIS - Luiz - Monreal

Torreria -Xhaka - Guendouzi/willock

Pepe - Laca - Auba.

Altså en mere fighter baseret midtbane med mere løb.
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 24. Aug. 2019 22:21

Forventet. Luiz kommer til at koste idag. Men det kunne lige så godt have været darlingen Kos’ der lavede de to fejl. Man skal være obs. på at dommerne er ekstra på vagt, samt at VAR holder øje med enhver tænkelig forséelse i feltet. Ceballos er fantastisk men får jo intet at arbejde med. Hverken Xhaka eller Willock er opgaven voksen til at spille 1-2 i små rum imod Liverpools presspil.

- Pepé kommer til at være klam ond når han kommer op i omdrejninger. Han lavede nogle træk, hvor jeg tænkte: WOUW. Holder dog stadig på Zaha havde givet mere impact i indeværende sæson. Pepé kommer til at bruge lang tid inden han er varm.

- Savner at vi enten kommer for at angribe (ikke hovedløst) og spille vores spil, eller at vi spiller en taktisk defensiv kamp og kører kontra. Er lidt i tvivl om game planen idag.

- Torreira, fair nok. Men Laca, bænker man altså ikke.

- Maitland-Niles er et helt andet sted mentalt. Giv mig nu bare Bellerin tilbage på den back. Vi lider så meget under det.

- Vi spiller imod Champions League mestrene og store dele af kampen er godkendt. Det er ikke de 3 point der bliver sæsonafgørende for os. Videre.
Image

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 24. Aug. 2019 23:06

Kampens resultat er på ingen måde retvisende for styrkeforholdet mellem de to hold. Hertil er Liverpool simpelthen en eller to klasser over os. Det burde snildt have endt med 5-1 eller 6-1.

Vi blev overmatchet på alle pladser på banen over samtlige minutter og når vi så fik en større chance blev den misbrugt på skammeligeste vis.

Eneste store lyspunkt var Leno der var stærkt medvirkende til at begrænse nederlaget.
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 25. Aug. 2019 7:37

Kamp hvor koncentrationen svigt bliver afgørende. Liverpool
Udnytter deres muligheder og vi brænder vores. Indtil de Sidste 5 minutter af første halvleg og har de kun halve chancer og deres største chance er skabt af en håbløs Ceballos aflevering på tværs af feltet. Pepe og Auba har haft kampens klart største chancer og holdet burde have gået til pause med føringen.
2.halvleg brænder det hele sammen, Luiz som spillede en bundsolid første halvleg går helt kold. Midtbanen kollapser fuldstændig og angriberne kan ikke kontrollere en bold.

Fire pointer
Luiz lavede en Luiz, alle ved at det vil ske et par i løbet af året. Ellers virkelig god første halvleg.

Ceballos blev negativt overrasket og var nok sammen mef AMN banens ringeste tæt for fulgt af Auba.

Willock og Xhaka var positivt gode. Men når kun halvdelen af den centrale midt fungerer er det svært.

Pepe skal nok blive vild.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 25. Aug. 2019 10:18

Tja, man havde jo forventet et nederlag, og frygtet en afklapsning.
3-1 lyder ikke så slemt, men i løbet af anden halvleg så det i perioder ud som, at det kunne blive en grim en.
I første halvleg burde vi dog være kommet foran.
Pepe viste rigtig lovende takter. Ærgerligt, at han ikke kunne afslutte bedre på sin store chance.
Jeg sad med en underlig følelse/fornemmelse i store dele af første halvleg.
Vi havde meget store problemer med at spille os ud af deres pres højt på banen, og jeg håbede flere gange bare på, at Leno, Luiz, Sokratis osv. bare ville hakke bolden langt.
Den store chance som Ceballos forærede Mane var nøjagtig det jeg frygtede ville ske ved så meget spil langt tilbage på banen.
På trods af det vil jeg sige, at vi rent faktisk havde de største chancer i første halvleg..
Men jeg regnede stadig med, at Liverpool ville kunne vende kampen, hvis vi havde taget føringen.
De og City er bare et godt stykke foran de andre i toppen.
Næste kamp mod Tottenham kommer nok til at fortælle os mere om vores chancer for top-4.
I øvrigt kan vi glæde os over, at Manchester tabte hjemme til Palace. Chelsea vandt godt nok, men det var vist ikke særligt overbevisende.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Aug. 2019 10:49

Det havde betydet så meget hvis vi havde scoret på 2 af vores store chancer...

1. Auba alene med Adrian.
2. Pepes skruede skud mod tophjørnet
3. Pepe skyder lige på Adrian.

Havde vi scoret der og ikke indkasseret 1 minut før pausen, så havde resultatet været anderledes.

Emery mener at straffet var tyndt, men har nok ikke set de rigtige vinkel..

https://m.youtube.com/watch?v=9kbeTihdqr8

Statistikken

Liverpool-os

53-47% boldbesiddelse.
25-9 afslutninger
5-3 afslutninger på mål
6-4 hjørnespark
8-5 frispark begået.

Så resultatet er en smule misvisende..

Klopp må have givet Liverpools spillere 2 sæt lunger hver. Hold da fest de kunne løb og løbe og løbe. Den energi, særligt i starten, var voldsom.

Vi må videre.

Men ikke den perfekte optakt til NLD...
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

GudEbening
Normal Bruger

Post by GudEbening » 27. Aug. 2019 12:29

okay okay.
Super ærgerligt at tabe, men jeg hæfter mig ved, at vi sidste gang tabte 5-1 på Anfield, og i dag "kun" 3-1, hvilket alt andet lige ikke er en oversabling. Så vi har stadig æren i behold før Spurs, hvilket gør det lidt nemmere at

I første halveg skaber vi ikke meget, men det gør Liverpool faktisk heller ikke, og her var jeg ok tilfreds med defensiven. Vi overlevede det første pres, og pludselig åbnede Liverpool lidt op.

Jeg synes til gengæl, det er godnat at starte med Xhaka, som hverken bidrager eller (mærkeligt nok) fucker up, men som bare...er der. Kør dog men Torreira, og hvis Laca endelig SKAL starte ude, så send ham dog ind i det 60'ene når vi er bagud.

Post Reply