Arsenal - Burnley 2-1 POST MATCH / MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 24. Aug. 2019 15:29

Leno
0
No votes
Maitland-Niles
0
No votes
Luiz
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Monreal
0
No votes
Ceballos
14
93%
Guendouzi
0
No votes
Willock
0
No votes
Aubameyang
1
7%
Nelson
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Pepe
0
No votes
Kola
0
No votes
Lucas
0
No votes

Total votes: 15

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Burnley 2-1 POST MATCH / MOM

Post by Gabe » 17. Aug. 2019 15:29

Super lækkert med en sejr. :mrgreen: Så må folk jo selv bedømme hvor sikker den var. 8)

Draloch
Normal Bruger

Re: Arsenal - Burnley 2-1 POST MATCH / MOM

Post by Draloch » 17. Aug. 2019 15:39

Ceballos er klart min MOM. Minder en del om Santi Cazorla.
Arsenal Fan gennem 35 år and counting...........

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Aug. 2019 18:06

Draloch wrote:
17. Aug. 2019 15:39
Ceballos er klart min MOM. Minder en del om Santi Cazorla.
Enig.

Ser ud til at have en bredere repetoir end Granit og Özil og evnen til at kæmpe.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 17. Aug. 2019 18:29

Super sejr, men heldigt. Burnley var tæt på scoringer flere gange. Kun refleksredninger fra Lena afholdt Burnley fra scoringer. Vores forsvar var forfærdeligt dårligt. Kan godt forstå Chelsea ikke var mod et salg af Luis, hvis det var hans standard vi så i dag. For slet ikke at ale om AMN. Kan faktisk ikke erindre, at han lavede meget andet end fejl. Kan godt lide Sokratis, men han kommer til at koste point i resten af sæsonen. Monreal er en god anfører, trækker sig ikke for noget som helst. Og gjorde det virkelig godt i dag. Midtbane til at hjælpe forsvaret var der simpelthen ikke. Guendouzi er alt for flagrende i sit spil. Willock arbejder hårdt, men god i defensive er han ikke. Og meget træt til sidst.Caballeros; køb ham. Arbejder og løber mere end Ramsey. Dertil lægges så fantastisk teknik og et formidabelt overblik for afleveringer. PEA og Laca er bare stjerneangribere.
Pepe ser god ud, men lidt svært at vurdere på 45min. Men han havde nogle momenter. Og lader også til, at have øje for medspillerne. Emery er absolut ikke min kop te. Taktisk er han dårligere end Dyche. Burnley lå klart højere på banen i 2. halvleg ved vores målspark. Og spillerne ikke kan/må spille lange bolde ved målspark, så var vi konstant presset ved målspark. At så spillerne ike kan tænke selv, er i mine øjne en fallterklæring. Med et skift mellem lange og korte bolde, ville Burnley være nødt til at tænke mere defensivt (Og bare rolig; nej tak til Dyche).
Hvad kan man så udlede af kampen:
Forrygende offensiv. Forrygende rystende defensiv. Forrygende taktisk dårlig manager (han skal være meget glad for PEA og Laca.
Synd for Nelson han er god, men ikke så god som Pepe. Håber snart Bellerin og Holding er klar. Så ryger AMN mindst på bænken. Og der bliver lidt mere styr på defensiven med Holding. Og Mikhi ryger også væk fra bænken.
Tanke: Med 4-forsvar, brug Chambers som defensiv midt.
Min Mom: Caballos som sikker no 1. Og Monreal lige så sikker no 2.

kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Post by kimdinho » 17. Aug. 2019 18:58

Haha, kan ikke tage det seriøst at der er blevet stemt på Cuba?
Han var så usynlig inden målet.

Min dagens helt i skysovs er Ceballos, nøj jeg gad godt vi købte ham. Føj han er god.
Luiz og Monreal var også gode i dag, samt Leno.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 17. Aug. 2019 19:15

kimdinho wrote:
17. Aug. 2019 18:58

Min dagens helt i skysovs er Ceballos, nøj jeg gad godt vi købte ham. Føj han er god.
Hvem er Cuba? Caballos og Monreal, eng. Men Luiz laver lidt for mange fejl efter min mening. Han har trods alt PL-erfaring, havde forventet mere af ham.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 17. Aug. 2019 19:40

Jan BRX wrote:
17. Aug. 2019 18:29
Super sejr, men heldigt. Burnley var tæt på scoringer flere gange. Kun refleksredninger fra Lena afholdt Burnley fra scoringer. Vores forsvar var forfærdeligt dårligt. Kan godt forstå Chelsea ikke var mod et salg af Luis, hvis det var hans standard vi så i dag. For slet ikke at ale om AMN. Kan faktisk ikke erindre, at han lavede meget andet end fejl. Kan godt lide Sokratis, men han kommer til at koste point i resten af sæsonen. Monreal er en god anfører, trækker sig ikke for noget som helst. Og gjorde det virkelig godt i dag. Midtbane til at hjælpe forsvaret var der simpelthen ikke. Guendouzi er alt for flagrende i sit spil. Willock arbejder hårdt, men god i defensive er han ikke. Og meget træt til sidst.Caballeros; køb ham. Arbejder og løber mere end Ramsey. Dertil lægges så fantastisk teknik og et formidabelt overblik for afleveringer. PEA og Laca er bare stjerneangribere.
Pepe ser god ud, men lidt svært at vurdere på 45min. Men han havde nogle momenter. Og lader også til, at have øje for medspillerne. Emery er absolut ikke min kop te. Taktisk er han dårligere end Dyche. Burnley lå klart højere på banen i 2. halvleg ved vores målspark. Og spillerne ikke kan/må spille lange bolde ved målspark, så var vi konstant presset ved målspark. At så spillerne ike kan tænke selv, er i mine øjne en fallterklæring. Med et skift mellem lange og korte bolde, ville Burnley være nødt til at tænke mere defensivt (Og bare rolig; nej tak til Dyche).
Forrygende offensiv. Forrygende rystende defensiv. Forrygende taktisk dårlig manager (han skal være meget glad for PEA og Laca.
Synd for Nelson han er god, men ikke så god som Pepe. Håber snart Bellerin og Holding er klar. Så ryger AMN mindst på bænken. Og der bliver lidt mere styr på defensiven med Holding. Og Mikhi ryger også væk fra bænken.
Saa ikke foerste halvleg live, men baseret paa hoejdepunkter og anden halvleg. Kan jeg ikke finde en eneste stor chance til Burnley, han er en meter offside paa Lenos refleks redning? De havde doedbolde og nogle tilfaeldigheder paa lange bolde. Selv deres maal afrettet bold som ender hos Barnes. Ideeltset har midtbanen mere kontrol og de faar faerre doedbolde, men det er svaert naar alle frispark fra deres midtercirkel og frem bliver haeldt ind i Arsenals maalfelt.

I stedet burde en eller flere af feolgende chancer have givet maal: Lacazette hovedstaed, Guendouzi oplaeg Ceballos, Auba oplaeg Pepe, Torreira oplaeg Willock, Pepe/Auba paa kontra.

AMN var en af banensbedste mod Newcastle og var habil i dag, en trussel frem i banen og generelt godt palceret i defensiven.
Auba scorer men var generelt daarlig, med ringe forste beroeringer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 17. Aug. 2019 19:41

Jan BRX wrote:
17. Aug. 2019 19:15
kimdinho wrote:
17. Aug. 2019 18:58

Hvem er Cuba? Caballos og Monreal, eng. Men Luiz laver lidt for mange fejl efter min mening. Han har trods alt PL-erfaring, havde forventet mere af ham.
Vil gaette paa der skulle staa Auba og Autokorrekt rettede det til Cuba.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 18. Aug. 2019 14:11

Wengers globalisering wrote:
17. Aug. 2019 19:40
Jan BRX wrote:
Saa ikke foerste halvleg live, men baseret paa hoejdepunkter og anden halvleg. Kan jeg ikke finde en eneste stor chance til Burnley, han er en meter offside paa Lenos refleks redning? De havde doedbolde og nogle tilfaeldigheder paa lange bolde. Selv deres maal afrettet bold som ender hos Barnes. Ideeltset har midtbanen mere kontrol og de faar faerre doedbolde, men det er svaert naar alle frispark fra deres midtercirkel og frem bliver haeldt ind i Arsenals maalfelt.

I stedet burde en eller flere af feolgende chancer have givet maal: Lacazette hovedstaed, Guendouzi oplaeg Ceballos, Auba oplaeg Pepe, Torreira oplaeg Willock, Pepe/Auba paa kontra.

AMN var en af banensbedste mod Newcastle og var habil i dag, en trussel frem i banen og generelt godt palceret i defensiven.
Helt enig - kan sket ikke få øje på det heldige i den sejr, men mener den forrygende offensiv, som nævnes, skulle have udnyttet flere af de chancer der var. Det er bare altid nemmest at holde fast i det, de fleste har deres øjne på.

Derudover nogle kommentarer/spørgsmål til BRX
Det virker som om du har set dig sur på Emery - jeg ved ikke hvorfor, men jeg har nogle kommentarer dine betragtninger:
- Ceballos. Bedre end Ramsey og med overblik og teknik, som klæder holdet. Hvem tror du der har villet have ham til klubben og spiller ham?
- Ja, vi spiller den ud, men det skal vi også kunne. Ellers bliver vi kørt over af topholdene. Denne del startede dårligt sidste sæson - blev bedre, og har nu brug for at blive kørt ind med nye spillere. Det anser jeg som naturligt.
- Du kan godt li Sokratis, men ikke Luiz. Luiz er jo netop en kopi af Sokratis, men bare bedre med fødderne. Jeg selv er ikke sokratisk fan, da han satser omend mere end Luiz. Han har vindervilje - det giver jeg ham - men jeg ville vælge Holding og Chambers før, men det har nok noget at gøre med de næste 2 kampe.
- Hvor er det du taktisk mener, at Emery har mangler. Han har netop fået ros for denne del gennem sin karriere. Han har gjort et godt indtryk på mig, men jeg vurderer også at han mødte op til et stort oprydningsarbejde, hvor vi først kan se det hold og den måde han vil spille på, når vi starter år 3. Så meget oprydning var der. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har forventninger til denne sæson. Lad os se de næste par kampe, og når vi har alle klar, men jeg synes vi har potentiale til en 3. plads. Hvis Eriksen bliver, tror jeg dog det bliver en 4. plads.

Til sidst vil jeg gerne knytte en kommentar til Ceballos. Det vi så igår var en spiller, der kan spille 10ér pladsen, og arbejde for holdet.
Det er en kæmpe opgradering, og der hvor vi var mest udsat. Jeg synes også derfor at vores defensive midtbane kan være tættere på bolden, hvilket vi allerede ser med flere erobringer. At vi så møder et hold, der banker den langt eller i feltet, hver gang chancen kommer, gør så at det ikke bliver mere udtalt, men jeg tror vi kommer til at høste her og sætte flere kontra igang. Se bare målet til 2-1. Sidste år startede vil nemlig de fleste angreb fra egen back-linie. For mig er Torreira også vigtig her, så jeg håber snart han er helt klar.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Aug. 2019 14:12

Synes egentlig det er lidt bemærkelsesværdigt at flere folk at svinet klubben til for at være en rugeklub og uambitiøs. Når så spilleren Ceballos kommer på banen i sin første start og laver 2 assists, samt spiller en fuldstændig vanvittigt gang fodbold på midtbanen, så er der pinlig tavshed. :mrgreen:
Det viser måske lidt om hvor seriøst niveauet af kritik skal tages. 8)

Jeg er derimod fuldstændig blown away af Ceballos. Jeg har ikke set ham spille og bortset fra Santi kan jeg ikke kommer i tanke om en bedre teknisk spiller på den midtbane. Han legede jo rundt med de andre og så endda i hans debut kamp. Hvor er det fantastisk at vi kan nyde ham og hans gejst ( se målet hvor han jubler for sig selv ) resten af sæsonen.
Vores angribere slår til når vi her behov for dem og Pepe viser hvorfor han er dyr. Han kan blive vild.

Forsvaret så dog stadig noget ustabilt ud og synes egentlig Luiz var for langt fremme i flere situationer..
Men 6 point på 2 kampe er det vigtigste. :lol:

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 18. Aug. 2019 15:44

Ceballos var helt outstanding og klart min MOM. Hvilken debut på central midt i Premier league! Stor arbejdsradius og ydmyghed, holder han den stil, så kan han blive en publikumsfavorit...

Tror også at øzil har fået noget at tænker over, skal han ind og slå ham af holdet, så skal han altså tage skeen i den anden hånd, super med konkurrence.

3 gode points og bedre i anden halvleg end i første. Stadig ikke helt rolig ved vores forsvar, håber virkelig de spiller sig op hen over sæsonen. Iøvrigt fedt at se Unai gå så meget amok på sidelinjen, han kæmper med alt hvad han har :)

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 18. Aug. 2019 16:47

Jeg er stadig kritisk overfor Ceballos projektet. Han spillede fint i dag - faldt dog i kadence i 2. halvleg. Det var en billig baggrund mod Burnley og jeg vil også mene, at vi ikke skaber nok chancer ligesom vi ikke får lukket ordentligt af bag til.

Sidstnævnte skal han ikke have skylden for, men det fortæller stadig noget om Emerys dispositioner. Og i min optik sejler han stadig rundt. Han er igen i dag heldig at vinde kampen fordi han har en angriber der scorer efter behag.

Jeg har heller ikke i går set noget, der forsikrer mig for at vi ikke bliver savet over af Liverpool.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 18. Aug. 2019 18:37

IpswichHorse wrote:
18. Aug. 2019 16:47
Jeg er stadig kritisk overfor Ceballos projektet. Han spillede fint i dag - faldt dog i kadence i 2. halvleg. Det var en billig baggrund mod Burnley og jeg vil også mene, at vi ikke skaber nok chancer ligesom vi ikke får lukket ordentligt af bag til.

Sidstnævnte skal han ikke have skylden for, men det fortæller stadig noget om Emerys dispositioner. Og i min optik sejler han stadig rundt. Han er igen i dag heldig at vinde kampen fordi han har en angriber der scorer efter behag.

Jeg har heller ikke i går set noget, der forsikrer mig for at vi ikke bliver savet over af Liverpool.
En et måls sejr er ikke per definition heldig, chancerne var der til flere mål: Lacazette hovedstaed, Guendouzi oplaeg Ceballos, Auba oplaeg Pepe, Torreira oplaeg Willock, Pepe/Auba paa kontra. 

Jeg er nervøs for ceballos projektet fordi hsn spiller med stor risiko og det kan koste i nogle kampe. Ex mod Liverpool.

Alexis
Normal Bruger

Post by Alexis » 19. Aug. 2019 12:47

Jeg var desværre ikke så heldig at se kampen mod Burnley - kunne kun følge den på telefonen. Jeg kan se at Kolasinac kom på banen igen i rollen som indskifter. Kan nogen sætte et par ord på Emirates måde at tage imod ham på? Jeg tænker naturligvis på hans heltemodige rolle i sagen med knivoverfaldet på ham og Özil. Har søgt lidt på youtube men kan ikke finde noget. Håber nogen vil sætte er par ord på :)

Jan BRX

Post by Jan BRX » 20. Aug. 2019 9:52

Frankster wrote:
18. Aug. 2019 14:11
Wengers globalisering wrote:
17. Aug. 2019 19:40
Jan BRX wrote:

Helt enig - kan sket ikke få øje på det heldige i den sejr, men mener den forrygende offensiv, som nævnes, skulle have udnyttet flere af de chancer der var. Det er bare altid nemmest at holde fast i det, de fleste har deres øjne på.

Derudover nogle kommentarer/spørgsmål til BRX
Det virker som om du har set dig sur på Emery - jeg ved ikke hvorfor, men jeg har nogle kommentarer dine betragtninger:
- Ceballos. Bedre end Ramsey og med overblik og teknik, som klæder holdet. Hvem tror du der har villet have ham til klubben og spiller ham?
- Ja, vi spiller den ud, men det skal vi også kunne. Ellers bliver vi kørt over af topholdene. Denne del startede dårligt sidste sæson - blev bedre, og har nu brug for at blive kørt ind med nye spillere. Det anser jeg som naturligt.
- Du kan godt li Sokratis, men ikke Luiz. Luiz er jo netop en kopi af Sokratis, men bare bedre med fødderne. Jeg selv er ikke sokratisk fan, da han satser omend mere end Luiz. Han har vindervilje - det giver jeg ham - men jeg ville vælge Holding og Chambers før, men det har nok noget at gøre med de næste 2 kampe.
- Hvor er det du taktisk mener, at Emery har mangler. Han har netop fået ros for denne del gennem sin karriere. Han har gjort et godt indtryk på mig, men jeg vurderer også at han mødte op til et stort oprydningsarbejde, hvor vi først kan se det hold og den måde han vil spille på, når vi starter år 3. Så meget oprydning var der. Det betyder dog ikke, at jeg ikke har forventninger til denne sæson. Lad os se de næste par kampe, og når vi har alle klar, men jeg synes vi har potentiale til en 3. plads. Hvis Eriksen bliver, tror jeg dog det bliver en 4. plads.

Til sidst vil jeg gerne knytte en kommentar til Ceballos. Det vi så igår var en spiller, der kan spille 10ér pladsen, og arbejde for holdet.
Det er en kæmpe opgradering, og der hvor vi var mest udsat. Jeg synes også derfor at vores defensive midtbane kan være tættere på bolden, hvilket vi allerede ser med flere erobringer. At vi så møder et hold, der banker den langt eller i feltet, hver gang chancen kommer, gør så at det ikke bliver mere udtalt, men jeg tror vi kommer til at høste her og sætte flere kontra igang. Se bare målet til 2-1. Sidste år startede vil nemlig de fleste angreb fra egen back-linie. For mig er Torreira også vigtig her, så jeg håber snart han er helt klar.
Jeg har ikke set mig sur på Emery. Jeg mener bare ikke, at han er noget vidunder taktisk.
F.eks. har han ikke formået, at indføre noget som har gjort os bedre defensivt. Vi giver stadig alt for mange muligheder til modstanderne. Om det er med høje bolde ind i feltet, som vi ikke kan finde ud af, at forsvare i mod. Eller som i Burnley-kampen, hvor de kunne overspille AMN flere gange. Ja, Burnley har en meget direkte spillestil, men det burde vi have været forberedt på.
Ceballos - så ham spille U-21 for Spanien. Allerede der var han ret god. Var vel også der Real spottede ham. Men godt valg af Emery. Men han var vel også nødt til at finde en afløser for Ramsey. Man kan så vende den om: Havde Emery lejet Ceballos, hvis Ramsey var fortsat i Arsenal?
Det kan godt være, at Emery har haft succes med at spille bolden ud i andre klubber. Men nu er spansk og fransk fodbold fysisk/løbestærkt ikke på samme niveau som PL. Og det lykkedes jo heller ikke så godt i EL mod de bedre hold.
Jeg kan godt forstå tanken, men når spillerne ikke kan tænke anderledes, mener jeg det falder lidt tilbage på træneren. Burnley pressede højt i 2. halvleg, men der opstod flere gange en afstand mellem defensiv og de spillere som pressede. Dette efterlod faktisk Kola og Pepe i et område, hvor der nogle gange var 2-4m til nærmeste modspiller. Det burde Arsenal have udnyttet med hurtigere udkast/afleveringer.
Luiz er bedre på fødderne end Sokratis, det giver jeg dig. Men har er langt mere flagrende end Sokratis. Problemet for Sokratis er hans manglende hurtighed. Men har indgyder respekt (også over for modspillere). Hvor imod Luiz ikke har samme udstråling.
Vi manglede en midterforsvarer. Og Luiz var nok det bedste vi kunne få for en billig penge. Nu har vi de 2 og det må vi leve med indtil Holding bliver klar. Ja jeg villle også foretrække Holding og Chambers. Men man ved jo aldrig om det kan/vil fungere.
De spillede vist sammen på det engelske U-21 landshold på et tidspunkt. Men hvordan det fungerede, kan jeg ikke helt erindre,

Post Reply