Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match / MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Arsenals motm

Poll ended at 12. May. 2019 19:37

Leno
3
38%
Lichtsteiner
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Monreal
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Torriera
2
25%
Özil
0
No votes
Mkhitarya
0
No votes
Aubameyang
0
No votes
Lacazette
3
38%
Guendouzi
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Kolasinac
0
No votes

Total votes: 8

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match / MOM

Post by CescFabregas » 5. May. 2019 19:34

Sikke en omgang.. Afstemningen er åben i syv dage.
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

Gabe
Site Moderator

Re: Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match

Post by Gabe » 5. May. 2019 23:35

Hvordan kan vores spillere have så lidt gejst i PL ? Det har jo stået på i 6 kampe efterhånden?
Nogen der har en god forklaring på denne her skandaløse afslutning på PL sæsonen? :?: :|

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match

Post by Niels Lønberg » 6. May. 2019 7:24

Det er svært ikke at stille spørgsmålstegn ved Emery efter dette totale kollaps. Jeg har sympati med ham i forhold til den trup han har overtaget, og den mangel på opbakning han fik i januar. Jeg synes han skal have næste sæson med, hvis han vinder EL, men det vi har præsteret på det sidste, er alligevel utroligt.

Vinder vi Europa League, så er sæsonen en succes, men lige nu er det sgu svært at få øje på nogen form for fremgang siden sidste sæson.

Den måde Brighton scorer på, er Arsenal i en nøddeskal. Mkhitaryan har en ufattelig nem aflevering, som han både spiller for tidligt, men også lige i fødderne på en modspiller, hvorefter de løber kontra, hvorefter Xhaka laver det mest Xhaka'de han kan finde på. Vi kommer sgu ikke videre med den type spillere. Det er det samme lort om og om igen.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match / MOM

Post by levinas » 6. May. 2019 13:35

Smid Emery og hele back kæden til helvede. Her dagen efter kan jeg stadig ikke hænge sammen. At være Arsenal fan er pis og papir. Klubben er så pilrådden helt indefra. Der er så mange undskyldninger, men med de fuck ups både United, Chelsea og Tottenham har lavet, er der simpelthen ikke nogen undskyldning for hr. Emery. Vi vinder ikke Europa League med den mentalitet holdet har. Derudover har vi ikke udviklet os i 10+ år. Enough said.
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Brighton 1-1 (PL) Post match / MOM

Post by Cliffen » 6. May. 2019 16:42

Dagen efter er jeg stadig meget skuffet over gårsdagens indsats. Frustrationerne er dog lidt mindre.
I og med, at præstationerne på det seneste i ligaen har været så ringe, burde man jo ikke blive så overrasket over kampen i går.
Alligevel var jeg før kampstart rimelig fortrøstningsfuld pga. vi mødte et Brighton-hold, der allerede havde sikret sig mod nedrykning, og fordi vi kom godt tilbage mod Valencia.
Bagkæden gav godt nok grund til bekymring, men Brightons dårlige offensiv burde de trods alt kunne klare.
Set over hele kampen var vores xG 2.36, mens Brightons var 1.91. Så vi burde jo have scoret mere og have vundet kampen.
Aubameyang skylder lidt på baggrund af kampen i går, selvom han er vores topscorer.

At vi ved 1-1 er nødt til at skifte Guendouzi, Iwobi og Kolasinac for at ændre kampen og fremtvinge den afgørende scoring er sgu ærgerligt.
I det perspektiv har jeg svært ved at være alt for hård ved Emery, men skuffet er jeg alligevel. Også over slutspurten i det hele taget.
Vi var ellers i retning af at forbedre os markant i forhold til sidste sæson.
Jeg faldt over følgende statistik forleden.

Arsenal points last 10 seasons.
75
68
70
73
79
75
71
75
63
67 (1 game to go).

Det er ikke opløftende læsning.
Sidste sæson var ualmindelig dårlig, så det var forventet, at vi ville klare os bedre i år.
I efteråret lignede det med den lange ubesejrede stime, at vi ville slutte væsentlig bedre. Men den ringe udebaneform fra sidste sæson forfølger os stadig.
Truppen er måske bare ikke særlig god eller særligt godt sammen spillertypemæssigt, aldersmæssigt og sådan...

En sejr i Europa League kan dog vende op og ned på meget.
Et europæisk trofæ ville være fantastisk. Det har jeg endnu ikke oplevet som Arsenal-fan (jeg er ikke gammel nok til at huske sejren over Parma i Parken).. og med EL-sejr ville vi jo komme med i Champions League.
Jeg har læst rygter om, at vi har et transferbudget på 40 eller 100 millioner pund afhængigt af om vi skal i EL eller CL.
Så der er virkelig en forskel der. Nok om det.
Nu må vi se fremad og håbe på, at vi kan køre kampen hjem på torsdag og så slå Chelsea eller Frankfurt i en eventuel finale.

Post Reply