Arsenal - Napoli 2-0 MOM POST MATCH

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 18. Apr. 2019 23:33

Cech
0
No votes
Maitland-Niles
2
15%
Sokratis
0
No votes
Koscielny
1
8%
Monreal
0
No votes
Kolasinac
0
No votes
Torreira
2
15%
Ramsey
8
62%
Ozil
0
No votes
Aubameyang
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Elneny
0
No votes
Mkhitaryan
0
No votes
Iwobi
0
No votes

Total votes: 13

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Napoli 2-0 MOM POST MATCH

Post by Gabe » 11. Apr. 2019 23:33

Wow en kamp. :mrgreen:
Kunne vi få bedre resultat med til Napoli. 8)
Fantastisk start fra gutterne - kommentér og stem hvis i har set denne prægtige kamp. :)

Vinzent
Normal Bruger

Re: Arsenal - Napoli 2-0 MOM POST MATCH

Post by Vinzent » 12. Apr. 2019 6:32

Super kamp! Før kampen havde man gladeligt taget en 2-0, men her bagefter ærgrer man sig næsten over at enten AMN, Rambo eller Auba ikke lige fik konverteret en af deres kæmpe chancer til 3-0. Omvendt var vi også svine heldige ikke at lukke et udebanemål til Napoli ind.

Kan vi undgå en hjerneblødning i Napoli skal det nok gå 8)

MoM: Rambo. Én eller anden inde på kontoret bør have meget røde ører!
Wenger knows!

Bargan
Arsenal Danmark medlem

Post by Bargan » 12. Apr. 2019 8:25

Vinzent wrote:
12. Apr. 2019 6:32
Super kamp! Før kampen havde man gladeligt taget en 2-0, men her bagefter ærgrer man sig næsten over at enten AMN, Rambo eller Auba ikke lige fik konverteret en af deres kæmpe chancer til 3-0. Omvendt var vi også svine heldige ikke at lukke et udebanemål til Napoli ind.

Kan vi undgå en hjerneblødning i Napoli skal det nok gå 8)

MoM: Rambo. Én eller anden inde på kontoret bør have meget røde ører!
+1

Selv Faxe i studiet var god :D

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 12. Apr. 2019 13:16

Dejlig, dejlig kamp, der blot understøtter hvor tåbeligt sidste uges "projekt" mod Everton var. Vel sagtens vores idealopstilling hvis blot Bellerin havde været klar på højre bak og med Leno i målet frem for Cech. Utroligt hvor simpelt fodbold kan være, når man stiller det bedst mulige hold. :wink:

Eneste skår i glæden er at vi ikke scorede flere mål. Og igen, at vi skal sige farvel til Ramsey til sommer. Kan kun igen, igen, igen begræde at det ikke er lykkedes Emery at forlænge med ham.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 12. Apr. 2019 15:56

IpswichHorse wrote:
12. Apr. 2019 13:16
Dejlig, dejlig kamp, der blot understøtter hvor tåbeligt sidste uges "projekt" mod Everton var. Vel sagtens vores idealopstilling hvis blot Bellerin havde været klar på højre bak og med Leno i målet frem for Cech. Utroligt hvor simpelt fodbold kan være, når man stiller det bedst mulige hold. :wink:

Eneste skår i glæden er at vi ikke scorede flere mål. Og igen, at vi skal sige farvel til Ramsey til sommer. Kan kun igen, igen, igen begræde at det ikke er lykkedes Emery at forlænge med ham.
Av. Den må gøre ondt på dine dommedagsprofetier over projektet, når du er vidne til sådan en kamp. Du har nævnt i tidligere tråd, at vi ikke havde nogen chance i den her turnering grundet den stærke modstand. Vi er ikke videre, men præstationen i går, tænker jeg ikke just vi er underlegene? Eller hvordan? Hvilke andre hold er vi kæmpe underdogs imod?

Du har ikke svaret på tidligere indlæg omkring Everton, men vender tilbage til den her og kalder kampen et projekt. Jeg er med på vi ikke stillede i stærkeste i søndags, men mon Ramseys energi i går var en direkte konsekvens af, at han ikke fik 90 minutter i halvskadet tilstand i søndags? Måske.

Ramsey i den nuværende form er et kæmpe tabt. Enig. Emery fejl... Aldrig nogensinde.

Ærgrer mig over din negativitet omkring Emery. Jeg spørger videre ind - hvad skal der ske herfra? Fyreseddel til sommer?
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 12. Apr. 2019 16:36

Fed, fed kamp.
Napoli har vist ikke været så stærkt kørende i Serie A på det seneste, men det kunne sagtens have noget med manglende motivation at gøre grundet deres ret sikre 2. plads.
Efter at have hørt lidt podcasts og læst et par artikler, havde jeg på fornemmelsen, at Napoli var favoritter til at gå videre over de to opgør.
Det indtryk havde jeg slet ikke efter kampen i går. Jeg ved godt, at vi har været markant bedre på Emirates end på udebane denne sæson, men det er rigtig godt udgangspunkt vi står med nu. Det er godt nok svært ikke at ærgre sig over de brændte chancer, men jeg vælger at være mest positiv over den flotte indsats og de mange skabte muligheder.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 12. Apr. 2019 16:53

Fantastic-Fab wrote:
12. Apr. 2019 15:56
IpswichHorse wrote:

Av. Den må gøre ondt på dine dommedagsprofetier over projektet, når du er vidne til sådan en kamp. Du har nævnt i tidligere tråd, at vi ikke havde nogen chance i den her turnering grundet den stærke modstand. Vi er ikke videre, men præstationen i går, tænker jeg ikke just vi er underlegene? Eller hvordan? Hvilke andre hold er vi kæmpe underdogs imod?

Du har ikke svaret på tidligere indlæg omkring Everton, men vender tilbage til den her og kalder kampen et projekt. Jeg er med på vi ikke stillede i stærkeste i søndags, men mon Ramseys energi i går var en direkte konsekvens af, at han ikke fik 90 minutter i halvskadet tilstand i søndags? Måske.

Ramsey i den nuværende form er et kæmpe tabt. Enig. Emery fejl... Aldrig nogensinde.

Ærgrer mig over din negativitet omkring Emery. Jeg spørger videre ind - hvad skal der ske herfra? Fyreseddel til sommer?
Jeg synes lidt den negative tilgang og stemning, som vi alle havde lige efter Everton kampen er ret upassende netop efter denne kamp, hvor vi leverede en fantastisk indsats.

Jeg brugte desværre de første 35 min af kampen på at finde et tv her i Tanzania, hvor jeg til sidst endte med at se kampen med 20 lokale afrikanere omkring et 18 tommer tv. :D Så den lækre første halvleg som folk beskriver fik jeg desværre ikke med. Men synes dog Emery skal have stor ros for at starte så offensivt og få spillerne motiveret fra første halvleg, som virkelig har været et problem tidligere.

Selvom jeg er utilfreds med flere ting, så kan jeg efterhånden godt se vores udvikling og hvad Emery kan som lederen af Arsenals hold.
Jeg havde slet slet ikke troet på at vi ville kunne vinde 2-0 og synes det er et fantastisk resultat.
Derfor forstår jeg ikke rigtig denne skepsis - netop idag.

Selvfølgelig har Emery dummet sig ved ikke at få styr på Ramsey's fremtid i klubben, men han har også været svingende og spiller vel pt. det bedste og mest stabile fodbold fra ham nogensinde. :D :idea:

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 12. Apr. 2019 18:13

Fantastic-Fab wrote:
IpswichHorse wrote:

Jeg læste ikke dit sidste svar i Everton tråden som deciderede spørgsmål. Derfor kommenterede jeg ikke yderligere, fordi vi virkede til at stå for langt fra hinanden - og synes egentlig også det er lidt svært at forholde sig til din tilgang når du spekulerer i om Ramsey spillede bedre i dag fordi han ikke fik 90 minutter mod Everton. Det er hypotetisk. Ligesom andre påstande om hans form og fremtidig fodboldkarriere, om hvor meget han vil være skadet i fremtiden etc. Men nok om det. Jeg synes kampen i går er et klokkeklart eksempel på andet, jeg har fremhævet tidligere: Özil spiller markant bedre, når han spiller med Ramsey. Og Özil er stadig en fantastisk spiller, der under de rimlige konditioner, som det også er tilfældet med størstedelen top 20 af verdens bedste spillere (undtaget de tre bedste), kan ændre en kamp næsten på egen hånd.

Jeg håber selvfølgelig på at Arsenal vinder. Hver gang. Men nederlaget mod Everton ærgrer mig fordi, Emery:
1. ikke stillede i stærkeste opstilling (efter min opfattelse)
2. ikke var i stand til motivere de spillere han stillede med på bekostning af den bedste opstilling

Vi har notorisk haft et godt tag på Everton, men sådan skulle det ikke være sidste weekend. Havde vi vundet den kamp kunne vi klare et nederlag til enten Watford eller Wolverhampton. Jeg frygter oprigtig, at vi kommer til at smide alle seks point mod dem med vores udebaneform. Derfor lander vi heller ikke i top fire. Vejen til CL skal gå gennem UEFA cup og spiller man (desværre) også på udebane. Og der er andre hold som Sevilla og Napoli stærkere end os. Jeg håber jeg tager fejl.

Hvorvidt det var Ramseys lønkrav eller fordi Emery ikke mener at han passer ind i fremtidens Arsenal ved jeg ganske enkelt ikke noget om, så det vil jeg ikke kommentere yderligere på. Jeg kan konkludere, at han er fortid i klubben til sommer og det skete på Emerys vagt og vi fik ikke nogen penge for ham. Så er det Emerys opgave at finde en god erstatning.

FOR, jeg er IKKE tilhænger af, at Emery allerede skal fyres. Men jeg forstår simpelthen ikke hans rotationsprincip. Jeg tror helt oprigtigt heller ikke, at spillerne forstår det. Jeg forventer, at han stiller med de bedste spillere. Han ved ting, jeg ikke ved, og han tager beslutninger, der er meget mere kompetente, end jeg kan drømme om. Men jeg synes også han taber småkageren fra tid til anden. Starter med Kola ude mod Tottenham og starter med Mustafi på højreback, der laver straffespark og høvler samtlige indlæg udover baglinjen. Men man kan blive ved med at komme med enkeltstående tilfælde, hvis man kigger tilbage. Jeg er større tilhænger af at kigge frem og håber at Emery hurtigt finder en erstatning for Ramsey og kommer af med flere af de spillere vi ikke kan bruge. Ingen nævnt. Ingen glemt.

Hans tilgang til det høje presspil og lysten til at spille bolden ud bagfra er jeg stor tilhænger af. Vi skal bare have en forsvar, der kan løfte det. Dog er jeg ikke så stor tilhænger af den høje linje han køre i den bagerste kæde. Men han skal have tid til at implementere hans filosofi. Men der skal ske noget til sommer. Han skal vise, at han har ideer og et koncept, som han kan finde de rigtige spillere til. Og indtil videre er det nogle spændende navne han har hentet i Torreira og Guendo.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 13. Apr. 2019 0:46

IpswichHorse wrote:
12. Apr. 2019 18:13
Fantastic-Fab wrote:
IpswichHorse wrote:

Jeg læste ikke dit sidste svar i Everton tråden som deciderede spørgsmål. Derfor kommenterede jeg ikke yderligere, fordi vi virkede til at stå for langt fra hinanden - og synes egentlig også det er lidt svært at forholde sig til din tilgang når du spekulerer i om Ramsey spillede bedre i dag fordi han ikke fik 90 minutter mod Everton. Det er hypotetisk. Ligesom andre påstande om hans form og fremtidig fodboldkarriere, om hvor meget han vil være skadet i fremtiden etc. Men nok om det. Jeg synes kampen i går er et klokkeklart eksempel på andet, jeg har fremhævet tidligere: Özil spiller markant bedre, når han spiller med Ramsey. Og Özil er stadig en fantastisk spiller, der under de rimlige konditioner, som det også er tilfældet med størstedelen top 20 af verdens bedste spillere (undtaget de tre bedste), kan ændre en kamp næsten på egen hånd.

Jeg håber selvfølgelig på at Arsenal vinder. Hver gang. Men nederlaget mod Everton ærgrer mig fordi, Emery:
2. ikke var i stand til motivere de spillere han stillede med på bekostning af den bedste opstilling

Vi har notorisk haft et godt tag på Everton, men sådan skulle det ikke være sidste weekend. Havde vi vundet den kamp kunne vi klare et nederlag til enten Watford eller Wolverhampton. Jeg frygter oprigtig, at vi kommer til at smide alle seks point mod dem med vores udebaneform. Derfor lander vi heller ikke i top fire. Vejen til CL skal gå gennem UEFA cup og spiller man (desværre) også på udebane. Og der er andre hold som Sevilla og Napoli stærkere end os. Jeg håber jeg tager fejl.

Hvorvidt det var Ramseys lønkrav eller fordi Emery ikke mener at han passer ind i fremtidens Arsenal ved jeg ganske enkelt ikke noget om, så det vil jeg ikke kommentere yderligere på. Jeg kan konkludere, at han er fortid i klubben til sommer og det skete på Emerys vagt og vi fik ikke nogen penge for ham. Så er det Emerys opgave at finde en god erstatning.

FOR, jeg er IKKE tilhænger af, at Emery allerede skal fyres. Men jeg forstår simpelthen ikke hans rotationsprincip. Jeg tror helt oprigtigt heller ikke, at spillerne forstår det. Jeg forventer, at han stiller med de bedste spillere. Han ved ting, jeg ikke ved, og han tager beslutninger, der er meget mere kompetente, end jeg kan drømme om. Men jeg synes også han taber småkageren fra tid til anden. Starter med Kola ude mod Tottenham og starter med Mustafi på højreback, der laver straffespark og høvler samtlige indlæg udover baglinjen. Men man kan blive ved med at komme med enkeltstående tilfælde, hvis man kigger tilbage. Jeg er større tilhænger af at kigge frem og håber at Emery hurtigt finder en erstatning for Ramsey og kommer af med flere af de spillere vi ikke kan bruge. Ingen nævnt. Ingen glemt.

Hans tilgang til det høje presspil og lysten til at spille bolden ud bagfra er jeg stor tilhænger af. Vi skal bare have en forsvar, der kan løfte det. Dog er jeg ikke så stor tilhænger af den høje linje han køre i den bagerste kæde. Men han skal have tid til at implementere hans filosofi. Men der skal ske noget til sommer. Han skal vise, at han har ideer og et koncept, som han kan finde de rigtige spillere til. Og indtil videre er det nogle spændende navne han har hentet i Torreira og Guendo.
1. Så nummer 4-20 i verden er afhængig af gode medspillere før de præsterer? Spændende. Hvornår griber Ozil fat i kuglerne om udekampen og gør det på egen hånd. Det skal han vel også kunne magte enkelte gange. Ozil er alt for afhængig af 4-20 og derfor ikke på den liste. Overhoved (ps. jeg elsker Ozil)

2. Dejligt du håber Arsenal vinder. Det gør jeg også. Arsenal stærke i Everton, tja... Normalt ja, i år nej. Arsenal stærke mod top 6 hjemme? Normalt nej, i år ja. Glasset halv fyldt eller halv tomt. Emery kan ikke levere mirakler. Det skal ses i en kontekst.

3. Svært at møde Sevilla, når de er ude. Vejen hedder med al sansynelighed Valencia og Chelsea. Jeg anser det som realistisk vi kan slå begge modstandere.

4. Kolasinac havde du spillet ude Spurs. Mener du ikke vi havde godt fat i dem med den opstilling? Kola på venstre back, har aldrig vist sig sikkert. Særligt ikke i en udekamp - bedst illustreret imod Everton, hvor han ikke rammer en mand de første 45 minutter. Har du ikke indtrykket af, at vi imod Spurs gør det bedre end de sidste år?

5. Jeg er uenig i at Ramsey er Emerys fejl. Den er ikke håndteret perfekt. Fejl ja. Emerys nej. Omvendt kan du vende den om og sige, at Ramsey ikke har præsteret bedre i trøjen de sidste 4 år. Emery cadeau?

6. Enig i at han ikke har materialet endnu til at praktisere hans spændende filosofi. Mange passer ikke ind, men han har ingen indflydelse på at Bellerin og Holding går i stykket, som er afgørende for hans filosofi. Han får begge til at præstere på et tårnhøjt niveau indtil katastrofen rammer. Han kunne i en manager-verden have fyret Mustafi af i vinters og hentet en boldspillende franskmand, men giv ham nu tid.
Det her er en proces og vi sukker alle sammen efter en mesterskabskamp, men synes du ikke vi er nået langt? Luk lige øjnene, spol tilbage til 13. april 2018. Havde du ikke solgt den for det nuværende udgangspunkt. Nej, Emery har ikke løst kabalen, men han er satme igang med at blande kortene på en spændende måde.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 14. Apr. 2019 5:09

Fantastic-Fab wrote:
13. Apr. 2019 0:46
IpswichHorse wrote:
12. Apr. 2019 18:13
Fantastic-Fab wrote:

1. Så nummer 4-20 i verden er afhængig af gode medspillere før de præsterer? Spændende. Hvornår griber Ozil fat i kuglerne om udekampen og gør det på egen hånd. Det skal han vel også kunne magte enkelte gange. Ozil er alt for afhængig af 4-20 og derfor ikke på den liste. Overhoved (ps. jeg elsker Ozil)

2. Dejligt du håber Arsenal vinder. Det gør jeg også. Arsenal stærke i Everton, tja... Normalt ja, i år nej. Arsenal stærke mod top 6 hjemme? Normalt nej, i år ja. Glasset halv fyldt eller halv tomt. Emery kan ikke levere mirakler. Det skal ses i en kontekst.

3. Svært at møde Sevilla, når de er ude. Vejen hedder med al sansynelighed Valencia og Chelsea. Jeg anser det som realistisk vi kan slå begge modstandere.

4. Kolasinac havde du spillet ude Spurs. Mener du ikke vi havde godt fat i dem med den opstilling? Kola på venstre back, har aldrig vist sig sikkert. Særligt ikke i en udekamp - bedst illustreret imod Everton, hvor han ikke rammer en mand de første 45 minutter. Har du ikke indtrykket af, at vi imod Spurs gør det bedre end de sidste år?

5. Jeg er uenig i at Ramsey er Emerys fejl. Den er ikke håndteret perfekt. Fejl ja. Emerys nej. Omvendt kan du vende den om og sige, at Ramsey ikke har præsteret bedre i trøjen de sidste 4 år. Emery cadeau?

6. Enig i at han ikke har materialet endnu til at praktisere hans spændende filosofi. Mange passer ikke ind, men han har ingen indflydelse på at Bellerin og Holding går i stykket, som er afgørende for hans filosofi. Han får begge til at præstere på et tårnhøjt niveau indtil katastrofen rammer. Han kunne i en manager-verden have fyret Mustafi af i vinters og hentet en boldspillende franskmand, men giv ham nu tid.
Det her er en proces og vi sukker alle sammen efter en mesterskabskamp, men synes du ikke vi er nået langt? Luk lige øjnene, spol tilbage til 13. april 2018. Havde du ikke solgt den for det nuværende udgangspunkt. Nej, Emery har ikke løst kabalen, men han er satme igang med at blande kortene på en spændende måde.
First thing first, dejligt at få respons, på et langt indlæg. Tak, FF, det er meget værdsat, at du forholder dig til hele indlæget og det vider om en gensidig respekt til forskellige holdninger og det er der behov for, hvis det her forum skal have en eksistensberettigelse fremadrettet. Jeg skal forsøge at følge op med sammer manér.

1. Ja. Det mener jeg, Fair, lad os sige 1-5. Jeg mener ikke, at jeg har set andre end Messi, Ronaldo, Hazard og Mbappe være i stand til at afgøre og ændre en kamp fuldstændig egenhændigt uden at holdet har haft en god dag. Jeg mener ikke at 6-10 på samme liste (angrbene spillere som Aguero, Griezman, Kane, Cavani, Lewandowski, Salah/Mané). Kane og Griezman er de eneste der borderline har vist, at de tilnærmelsesvis tendens til at gøre det. Ellers er de andre spillere afgænige af medspillerne. På samme måde er mener jeg stadig at Özil er blandt de 20 bedste angribene spillere i verden, når de rigtge konditioner er på plads omkring sig. Og det kan de blive med de forskellige typer vi har i Auba, Laca og Iwobi. Det er en meget bredere diskussion, som ikke tjener en kamptråd.

2. Jeg tror at vi forventer forskellige ting af en ny manager. Jeg misunder din tålmodighed - jeg bærer har den bare ikke for jeg hader at tabe og især når jeg mener at vi på papiret har bedre hold end end flere af dem vi kæmper mod i top 6. Igen fare for at komme ud i bred diskussion, så mener jeg at vores start 11'er er bedre end Tottenham, Utd, Chelsea.

3. Jeg håber du får ret. Men jeg er som sagt ikke sikker på at vi slår Napoli med nok margin til at gå videre. Men jeg håber du får ret.

4. Det er jo her problemet opstår. "Mener du ikke, vi havde godt fat." Jeg vil have mere end det. Det var en kamp, vi skulle have vundet. Men mange er tilfredse, fordi vi lige skal vende os til en ny virkelighed med Emery ved roret. Fuck nej. Mustafi havde en stor andel i, at vi ikke vandt den kamp qua hans defensive indsats og hans ofensive indsats bidrog med ingenting. Men Emery gjorde heller ikke noget ved det. Han ville ikke vinde den kamp selvom vi havde overtaget. Frygten for at tabe var større end lysten til at vinde (trækker lige i floskelautomaten). Og jeg ville have placeret Kola på højre, ikke venstre. Han har været en af de bedste spillere for os i '19.

5. Som skrevet. Jeg ved ikke nok om det, til at udtale mig. Men jeg ser det ikke utænkeligt, at Emery kunne drøfte et scenarie med board plus ejere at hvor han er villig til at skære i lønomkostnigerne i truppen til sommer og hente mindre dyre spillere for at få lønkravene til at gå op og sikre Ramsey en fremtid i klubben. Som du også mener er blevet endnu bedre under Emery. Hvilket jeg dog er uenig i. Han har været på det her niveau i flere sæsoner. Der kan ikke være tvivl om at han er og har været vigtig for Arsenal.

6. Nej, det havde jeg ikke solgt den for. Jeg vil ikke ligge bag Tottenham og jeg gider ikke se UEFA cup en sæson mere - med mindre klubben går ud og siger, at det er deres mål. Så må vi som fans forholde os til det. Men indtil videre er der ikke noget der tyder på, at klubbens ambitioner er andet en CL eller har været det. Så det må de også blive målt på. Det kan vel ikke være for meget at forlange.

Post Reply