Optakt: Arsenal - Rennes (EL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
Gabe
Site Moderator

Optakt: Arsenal - Rennes (EL)

Post by Gabe » 14. Mar. 2019 12:28

MATCHDAY :mrgreen:
Så er der i dag tingene skal vendes og vi skal videre i den turnering. Jeg synes egentlig alle der kan starte fra sidste kamp forjener at vende det for os så jeg holder på følgende:

Arsenal
Cech
Maitland-Niles, Mustafi, Koscielny, Monreal, Kolasinac, Xhaka, Ramsey, Ozil,
Lacazette, Aubameyang

Kan ikke helt finde ud af om Mustafi burde byttes ud med Torreira :?:
Hvad tænker i gutter. 8)

cnissen
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Rennes (EL)

Post by cnissen » 14. Mar. 2019 13:15

Jeg ville umiddelbart vælge en 4 back kæde. Men vi har ikke mange spillere der funker på højre siden - især ikke når Micki meldes tvivlsom... Så måske wingbacks med AMN bredt er en fornuftig ide.. Det kan i hvertfald forsvares ;)

Emery ser jo heldigvis en pokkers masse video - så mon ikke han har luret hvordan de skal overmandes?

Skulle jeg stille holdet ville jeg dog forvente at de kommer til at spille afventende, med nogle hurtige spillere at køre omstillinger med. Så Vi skal have nogle stoppere der er hurtige og ikke trækker dumme kort - altså Mustafi skal ikke spille. Der udover forestiller jeg mig de kommer til at stille meget kompakt op, med mange spillere centralt. Det skal vi forsøge at spille omkring, men vi skal også numerisk sikre at vi ikke taber midten..
Så jeg ville køre med 4-3-3
AMN-Kos-Monreal-Kola
Torreria
Xhaka - Ramsey
Ozil
Laca - Auba.

Og så skal Ramsey have besked på at følge med retur! Næsten lige så meget som i weekenden. Lucas skal have besked på at følge Ben Afra. Og hele bagkæden skal have styr på at tackle højt på banen, blive på fødderne og passe på Sarrs fart i dybden.
Xhaka skal falde ned som 6er når Lucas bliver trukket væk. Og så skal vi helt klassisk passe på med at få begge backer for langt frem.
Laca og Auba skiftes til at gå bredt og modtage bolden. Den der ikke modtager den bredt søger mod bagerste og så kan Ramsey løbe mod forreste, i det lidt forsinkede løb.
Og så skal der simpelthen fuld koncentration på dødbolde! Vi har Ozil, Xhaka og Lucas der alle kan slå rigtigt gode bolde, og Kos, Monreal, Mustafi (hvis han spiller), Laca og Auba er alle fornuftige på indlæg. Så der skal bare lægges pres på!

Jeg bliver virkelig skuffet hvis vi ikke er foran ved halvleg og hvis vi har lukket et mål ind!

COYG!!

SirNicolaas
Normal Bruger

Post by SirNicolaas » 14. Mar. 2019 14:50

cnissen wrote:
14. Mar. 2019 13:15
Jeg ville umiddelbart vælge en 4 back kæde. Men vi har ikke mange spillere der funker på højre siden - især ikke når Micki meldes tvivlsom... Så måske wingbacks med AMN bredt er en fornuftig ide.. Det kan i hvertfald forsvares ;)

Emery ser jo heldigvis en pokkers masse video - så mon ikke han har luret hvordan de skal overmandes?

Skulle jeg stille holdet ville jeg dog forvente at de kommer til at spille afventende, med nogle hurtige spillere at køre omstillinger med. Så Vi skal have nogle stoppere der er hurtige og ikke trækker dumme kort - altså Mustafi skal ikke spille. Der udover forestiller jeg mig de kommer til at stille meget kompakt op, med mange spillere centralt. Det skal vi forsøge at spille omkring, men vi skal også numerisk sikre at vi ikke taber midten..
Så jeg ville køre med 4-3-3
AMN-Kos-Monreal-Kola
Torreria
Xhaka - Ramsey
Ozil
Laca - Auba.

Og så skal Ramsey have besked på at følge med retur! Næsten lige så meget som i weekenden. Lucas skal have besked på at følge Ben Afra. Og hele bagkæden skal have styr på at tackle højt på banen, blive på fødderne og passe på Sarrs fart i dybden.
Xhaka skal falde ned som 6er når Lucas bliver trukket væk. Og så skal vi helt klassisk passe på med at få begge backer for langt frem.
Laca og Auba skiftes til at gå bredt og modtage bolden. Den der ikke modtager den bredt søger mod bagerste og så kan Ramsey løbe mod forreste, i det lidt forsinkede løb.
Og så skal der simpelthen fuld koncentration på dødbolde! Vi har Ozil, Xhaka og Lucas der alle kan slå rigtigt gode bolde, og Kos, Monreal, Mustafi (hvis han spiller), Laca og Auba er alle fornuftige på indlæg. Så der skal bare lægges pres på!

Jeg bliver virkelig skuffet hvis vi ikke er foran ved halvleg og hvis vi har lukket et mål ind!

COYG!!
Jeg er utrolig enig i stort set alt hvad du skriver! 👍🏼
Dog har jeg en forventning om at vi har bolden min 65% af tiden og derfor vil jeg godt have at Laca og Auba bliver tæt ved boksen og ikke løber rundt på flanken - det har vi vores wingbacks til 😊
Som du også nævner er det alfa omega at Xhaka og Lucas holder deres disciplin i deres positionering! Udover Ben Arfa tror jeg at nøglen bliver at lukke Grenier ned hurtigere end den første kamp.

En anden ting er dog at jeg (desværre) tror Emery vælger at benytte 3 nede bagi..

Vores seneste 7 hjemmekampe:
2-0 Manchester United
5-1 Bournemouth
2-0 Southampton
3-0 Bate Borisov
2-1 Cardiff
2-0 Chelsea
4-1 Fulham

Alle resultater, med undtagelse af kampen mod Cardiff, vil bringe os videre!

COYG

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 14. Mar. 2019 19:04

På plads på Emirates igen.
I mine øjne er der 2 problemer som skal løses.
En hurtig VB over deres HW. Enten AMN eller Kolasinac.Så kan Monreal bruges i midten i stedet for Mustafi, som altid er et usikkert kort - med risiko for gult eller straffe.
Desuden skal PEA og eller Lacazette få scoret på deres chancer. De virker begge uden den store selvtillid i feltet.
Jeg er ikke fan af Xhaka, som i mine øjne laver alt for mange fejl i løbet af kampen. Så vil jeg helllere bruge Torreiea og Ramsey.
Med PEA og Lacazette på toppen bør Ozil ligge bag ved.
Kan ikke beslutte mig for 3-0 eller 5-1
God kamp til alle

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 14. Mar. 2019 19:17

Maaaatchday! Så vigtigt at Laca er klar idag!!!!

Xhaka er for langsom, desværre er Torreira heller ikke den hurtigste. Ramsey bliver guld idag. Fuld fart fremad vi skal op og score de 3 mål.

God kamp allesammen!!
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 14. Mar. 2019 20:15

Så kom start opstillingen. Jeg rammer den vist 100 % rigtig, lad os håbe den os giver pote så. :mrgreen:

Arsenal
Cech; Maitland-Niles, Mustafi, Koscielny, Monreal, Kolasinac; Xhaka, Ramsey; Ozil; Aubameyang, Lacazette

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 14. Mar. 2019 20:30

Gabe wrote:
14. Mar. 2019 20:15
Så kom start opstillingen. Jeg rammer den vist 100 % rigtig, lad os håbe den os giver pote så. :mrgreen:

Arsenal
Cech; Maitland-Niles, Mustafi, Koscielny, Monreal, Kolasinac; Xhaka, Ramsey; Ozil; Aubameyang, Lacazette
Godt ramt!!

Mustafi :oops:
Image

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 14. Mar. 2019 20:37

Nemt bliver det ikke, men vi bør være gode nok til at slå Rennes ud.
Spændende med næsten den samme startopstilling som i søndags.
Det er virkelig godt, at Lacazette kan spille i dag. Særligt med tanke på Aubameyangs form på det seneste. Jeg synes også det er positivt, at Özil spiller igen i dag.
Vores resultater på Emirates har i år været fremragende, så forhåbentlig kan vi bygge videre på det.
Jeg er spændt på kampen. Noget mere end jeg regnede jeg ville være før en 1/8-delsfinale i Europa League.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 14. Mar. 2019 21:34

levinas wrote:
14. Mar. 2019 20:30
Gabe wrote:
14. Mar. 2019 20:15

Arsenal
Godt ramt!!

Mustafi :oops:
Tak god start indtil videre. :mrgreen:

Post Reply