Liverpool - Arsenal 5-1 (PL) MOM / Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Arsenal MoTM?

Leno
2
20%
Kolasinac
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Licthsteiner
0
No votes
Torreira
0
No votes
Xhaka
1
10%
Maitland-Niles
2
20%
Iwobi
4
40%
Ramsey
1
10%
Aubameyang
0
No votes
Koscielny
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Guendouzi
0
No votes

Total votes: 10

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Liverpool - Arsenal 5-1 (PL) MOM / Post Match Debat

Post by CescFabregas » 29. Dec. 2018 22:12

Hvem var vores MOTM? Stem venligst kun, hvis du har set kampen.

Trådens titel tog ikke lang tid at skrive, den foreslog selv efter blot "li" hhv
"Liverpool - Arsenal 4-0 (PL) MOM / Post Match Debat" og "Liverpool - Arsenal 3-0 (PL) MOM / Post Match Debat" :oops:
"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Re: Liverpool - Arsenal 5-1 (PL) MOM / Post Match Debat

Post by arsenal1983 » 29. Dec. 2018 23:16

Desværre et forventet resultat på en svær bane.

Håbløst indsats i defensiven. Kola, Sokratis, Mustafi eller Licht må kandidere til den ringeste forsvarslinje i mange år. Personligt havde jeg foretrukket Silvestre, Cygan og Stephanovs til hver en tid.

Vi må erkende at 4. pladsen ikke længere virker realistisk og målet således må ændres til 5/6 pladsen og en semifinale i EL. Tror næppe at det er realistisk med succes i FA Cuppen.

MOM: Leon - som redder os for tenniscifre eller det der var værre.

Emery får travlt til januar hvor 2 nye kvalitets midtstoppere er et minimumskrav.
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 30. Dec. 2018 0:11

Ja rollator-banden nede bagi er dyre. Generelt en sløj indsats hele vejen rundt!
Det er frustrerende at se hvordan vi stiller op i en ny bagkæde hver runde, skifter i løbet af kampene og skifter formation i løbet af kampene. Og så er de to centrale foran ikke engang de samme spillere.. Jeg ved godt at det er mange kampe i træk i øjeblikket, og at rotation er en nødvendighed... Men Der bliver nød til at være noget kontinuitet, ellers bliver det aldrig bedre. Og hvis spillerne ikke er klar, så lad være med at bruge dem. Det er så frustrerende at se vores udskiftninger blive brugt på stoppere uden det forbedre os!

Xhaka var en vatpik i dag! Jeg har aldrig set en dyb playmaker tage så lidt ansvar. Bagkæden fedtede rundt med en 4-5 afleveringer for at få bolden op til midtbanen, og så spille Xhaka den konsekvent tilbage. Tag dog noget ansvar og fordel den videre - det er derfor du har en berettigelse. Ellers vil jeg hellere se Niles derinde. Han kan da i det mindste følge med modstanderne - og så lærer han også at blive lidt hårdere! Xhaka stod bare i den skide midter cirkel, aldrig noget med at løbe sig fri og hjælpe stopperne. Forfærdeligt.

Lichsteiner var, som jeg har sagt før et ok gamble, men han bør ikke spille mere. Kolasinac duer kun over midten.

Hvor savner vi dog en kant med fart og som udfordrer! Ramsey har ikke farten, Iwobi vil ikke løbe når modstanderne er tæt på, Mhiki kombinerer sig kun forbi spillere. Laca og Auba kan lidt, men de spiller centralt. Vi mangler så meget nogle spillere vi kan slå en bold op på, som så på egen hånd kan gøre det spændende!

Det bliver virkelig spændende at se hvordan vi griber vinduet an. Med Mihiki og Welbeck ude, så mangler vi noget fremad. Og defensivt, er der vist ingen tvivl om at der kunne være brug for erstatning - gerne en spiller der kan spille ALLE kampe. Og gerne en symboltransfer. Som Liverpools køb af Van Dijk. Vi vil være blandt de bedste, så derfor køber vi det bedste muligt! Om det så er Koulibaly må vores scout blive enige om, men der skal laves nogle store armbevægelser! Vi har brug for en stærk, hurtig stopper, der også er hurtig på fødderne, så han ikke bare lægger sig når Firminho skifter side.
På VB skal der også nyt blod til. Gaya er blevet nævnt nogle gange herinde - er han noget værd?? Det skal i hvertfald være en hurtig fyr der kan forsvare og der har alderen med sig, helst under 25.
Og så skal vi have en offensiv spiller, gerne Zaha..

Om det så skal koste 1½ milliard, så må de hoste op. Vi har brug for at der sker noget og at vi viser ambitioner. Både spillere, træner, staff og fans har brug for at se at klubben ikke er tilfreds med denne udvikling....

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 30. Dec. 2018 10:28

Det var vel de færreste der forventede at Emery på 6 måneder kunne løse hvad Arsene ikke kunne på 10 år. De åbenlyse defensive mangler i vores trup, kommer til at koste penge og tage tid at løse. Mustafi er simpelthen ikke god nok til det her niveau, og Leichtsteiner er også væk til sommer. Men med en aldrende og skadesplaget Koscielny og en Holding der langtidsskadet. Så er der brug for 2-3 nye spillere i defensiven i de næste 2 vinduer. Rygterne går på at vi vil leje Cahill i Chelsea indtil sommer.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 30. Dec. 2018 12:15

Det vigtige er at vi ikke panikker nu. Det har hele tiden været urealistisk med top 4, så eventuelle handler skal laves med det lange perspektiv på. Både økonomisk og sportsligt. En lejeaftale for resten af sæsonen for at stabilisere skuden giver i det perspektiv god mening.

Vi skal huske at vi har været absurd hårdt ramt af skader. Plus hele Özil-sagaen. Noget af det er muligvis Emerys egen skyld, men vi er sgu nødt til at være lidt tålmodige. Selvfølgelig vil stjernespillere lune, men det skal være de rigtige og til den rigtige pris, så vi ikke sejler klubben i sænk.

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 30. Dec. 2018 14:21

Nico_gooner wrote:
30. Dec. 2018 10:28
Det var vel de færreste der forventede at Emery på 6 måneder kunne løse hvad Arsene ikke kunne på 10 år. De åbenlyse defensive mangler i vores trup, kommer til at koste penge og tage tid at løse. Mustafi er simpelthen ikke god nok til det her niveau, og Leichtsteiner er også væk til sommer. Men med en aldrende og skadesplaget Koscielny og en Holding der langtidsskadet. Så er der brug for 2-3 nye spillere i defensiven i de næste 2 vinduer. Rygterne går på at vi vil leje Cahill i Chelsea indtil sommer.
Så rigtigt... Læg dertil den vattede Wenger mentalitet som vil tage ualmindelig langtid at få bugt med... Ikke bare spillerne, men hele klubben skal til at genopfinde sig selv og identiteten. Jeg synes mange af spillerne fra Wengers tid skal væk og det kan ikke gå for stærkt. I min optik er det specielt Mustafi, Kos og Øzil som skal væk og selvfølgelig også liechtenstein - som overhovedet ikke kan være med i England hvor fodbolden er så dynamisk.. Italien er en anden historie..
Og hvad fanden laver Steve Bold? Hvad er hans rolle? Jeg ser aldrig Emery konferere med ham under en kamp? Er det mon Wenger som har trumfet det igennem inden han "forlod" klubben - at Bold skulle have en rolle i klubben for at opretholde klubbens filosofi? Yes, lidt konspirationstænkning :D
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 30. Dec. 2018 18:38

Standard Arsenal - Liverpool kamp på Anfield. Det er simpelthen så vattet en præstation af dimensioner at jeg har svært ved at finde ord der helt kan beskrive det. Lad os glemme de bagerste kegler. De er ikke fem potter pis værd alligevel. Tror der er mere saft og kraft i fem potter pis end i Mustafi. Og hvis man lavede en scanning af Xhaka’s ryg, ville man blive forundret over at han overhovedet kan gå oprejst; for der er jo ingen rygrad! Lichsteiner minder mig så meget om en der hed Gert, jeg gik i folkeskole med. Gert han var multihandicappet. Kos’ har udtjent sin værnepligt. Farvel. Maitland-Niles var et frisk pust. Og er et kæmpe talent vi kan få gavn af. Hvordan kan man ikke score mere end et mål, når man sejler så meget defensivt? Det er simpelthen under al kritik, Emery. De her afklapsninger var Wengers varemærke. Og det gør simpelthen så ondt at Emery Ikke har greb om de store kampe på udebane. Han er jo taktisk blind. Wenger ventede til 70’ minut med at skifte ud, nu skal jeg da love for at vi er havnet i den anden grøft. Jeg ser en utilfreds Lacazette, hver gang han bliver skiftet ud. Özil er på vej ud, Ramsey er på vej ud. Vi skal passe på vi ikke mister klubbens identitet i farten. Synes der skal tages nogle alvorlige beslutninger, som i værste fald kan køre klubben i sænk. Bevares, det er ikke Moyes der overtog United-niveau vi er røget ned på. Emery har nogle visioner. Er dog ikke overbevist om at han er den rigtige til at skabe balance imellem angreb/forsvar som var Wengers store problem. Og som er essentielt for at kunne vinde Premier League. De hovedstødsmål vi indkasserede imod Saints, og afklapsningen på Anfield giver deja vu følelser til noget grimt. Meget grimt. Da vi hentede Sanchez foran netop Liverpool var vi helt med fremme. Og alligevel er det ‘pool der står til at vinde mesterskabet før os nu. Det er trist. Trist. Er så skuffet over den præstation. Det er simpelthen til grin.

Ellers enig med Cnissen. Der skal bruges mange penge. Om vi så havde Guardiola som træner, så var det ligemeget, sålænge der ikke bliver investeret i truppen.
Image

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 30. Dec. 2018 19:14

levinas wrote:
30. Dec. 2018 18:38
Standard Arsenal - Liverpool kamp på Anfield. Det er simpelthen så vattet en præstation af dimensioner at jeg har svært ved at finde ord der helt kan beskrive det. Lad os glemme de bagerste kegler. De er ikke fem potter pis værd alligevel. Tror der er mere saft og kraft i fem potter pis end i Mustafi. Og hvis man lavede en scanning af Xhaka’s ryg, ville man blive forundret over at han overhovedet kan gå oprejst; for der er jo ingen rygrad! Lichsteiner minder mig så meget om en der hed Gert, jeg gik i folkeskole med. Gert han var multihandicappet. Kos’ har udtjent sin værnepligt. Farvel. Maitland-Niles var et frisk pust. Og er et kæmpe talent vi kan få gavn af. Hvordan kan man ikke score mere end et mål, når man sejler så meget defensivt? Det er simpelthen under al kritik, Emery. De her afklapsninger var Wengers varemærke. Og det gør simpelthen så ondt at Emery Ikke har greb om de store kampe på udebane. Han er jo taktisk blind. Wenger ventede til 70’ minut med at skifte ud, nu skal jeg da love for at vi er havnet i den anden grøft. Jeg ser en utilfreds Lacazette, hver gang han bliver skiftet ud. Özil er på vej ud, Ramsey er på vej ud. Vi skal passe på vi ikke mister klubbens identitet i farten. Synes der skal tages nogle alvorlige beslutninger, som i værste fald kan køre klubben i sænk. Bevares, det er ikke Moyes der overtog United-niveau vi er røget ned på. Emery har nogle visioner. Er dog ikke overbevist om at han er den rigtige til at skabe balance imellem angreb/forsvar som var Wengers store problem. Og som er essentielt for at kunne vinde Premier League. De hovedstødsmål vi indkasserede imod Saints, og afklapsningen på Anfield giver deja vu følelser til noget grimt. Meget grimt. Da vi hentede Sanchez foran netop Liverpool var vi helt med fremme. Og alligevel er det ‘pool der står til at vinde mesterskabet før os nu. Det er trist. Trist. Er så skuffet over den præstation. Det er simpelthen til grin.

Ellers enig med Cnissen. Der skal bruges mange penge. Om vi så havde Guardiola som træner, så var det ligemeget, sålænge der ikke bliver investeret i truppen.
Jeg syntes du er lidt hård ved Unai! Personligt er jeg godt tilfreds med hans start, havde frygtet vi ville lave en man utd, men syntes vi har gjort det meget bedre. Jeg anerkender dog, at de sidste 2 kampe har været “Wenger-agtige” og under alt kritik. Men hvis vi ser på vores trup, bredde og skader sammenlignet med de andre top 4 hold, så har vi nok ikke meget at gøre i det selskab lige pt. Der skal investeres så meget i den trup på alle måder (også mentalt) og Wenger spillere som Ramsey og øzil skal ud ASAP.

Jeg tror ikke vores største styrke er vores spillere, men håber og tror at det er kombinationen af Sven/Raul/Emery! Der har været så mange ændringer i klubben og hele måden at arbejde på efter Wenger og det tror jeg ikke man skal undervurdere.

Jeg håber der er tillid og tålmodighed med de 3 og at de får tid nok. Giv dem nu 4-6 transfervinduer til at rette op... jeg har fuld tiltro til unai. Han skal snart finde sin formation og få købt 2 spillere her i januar som er start 11 og så gene leje Cahill. Så skal de nok komme.
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 30. Dec. 2018 20:49

Jeg forstår ikke man vil leje Cahill. Så hellere kalde Chambers retur - hvis det er muligt.
Cahill er pisse hamrende langsom, han vil da Blot blive endnu et medlem af rollator banden. Han vil, som de andre i vores bagkæde, lade tankerne tilbage på villas boas dage i chelsea.. Hvor mourinhos vanvittige defensiv blev udstillet og en af premier league historiens største forsvars profiler over sommeren blev for gammel. Alene pga høj bagkæde... Da boas fik sparket fik Terry igen vist sin klasse..
Så hvis vi holder fast i en høj linje skal det være en stopper fart.
Jovist Cahill vil være en markant forbedring i det defensive hovedspil, og dermed på dødbolde. Men det er altså halvanden sæson siden ham spillede for chelsea. Siden har flere spillere overhalet ham. Jeg tror ikke på det.

Jeg har efterhånden læst mange steder at Emery og det sportslige setup skal have tid. Der skal ryddes op og ud, og samtidig bygges op og bygges på. Jeg er overhovedet ikke uenig i den betragtning! Emery og Co. Skal have tid... Men men men! Vi skal også vise omverdenen at vi er ambitiøse! At vi vil blande os i toppen, vi vil spille CL, vi vil udfordre til mesterskabet og vi vil være Arsenal.
Der er sq ikke nogen stjerner eller potentiale stjerner der gider være i sådan et limbo. Så hvordan skal vi kunne bygge op, hvis vi ikke viser muskler og udstråler at vi vil!

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 31. Dec. 2018 12:00

Synes det er tankevækkende, at de dårligste spillere mod Liverpool var nogen som Emery har hentet. Sokratis, Licht og Leno var alle ringe synes jeg. Torreira spiller også den dårligste kamp i trøjen. Så ved ikke helt om man kan give Wenger skylden for en fejlslagen kultur?
Wenger knows!

Post Reply