I år ramler det desværre sammen med min datters og min fødselsdag, så jeg må se den forsinket. Men jeg håber holdet giver mig en seriøs gave

Min fornemmelse er at vi har det svært mod spurs for tiden - men ser man i vores seneste opgør kommer man frem til at vi ikke har tabt til dem hjemme siden 2010.
Rent formmæssigt kommer vi ret forskelligt ind til kampen. Spurs har vundet 6 i træk og har de fleste af deres nøgle spillere tilbage og oppe i omdrejninger. Vi derimod kommer fra nogle blandede præstationer, med kedelige uafgjorte kampe og arbejdssejr. Samtidigt er vores nøgle spillere ikke helt i omdrejninger. Og ja det lyder fjollet at sige, når Auba er delt topscorer. Men rent spille mæssigt har han ikke strålet, og han mangler forsat at finde sin optimale plads på banen.
Så det er umiddelbart et svært opgør. Spurs er også ekstra styrket af at de har deres stærkeste midtstopper par til rådighed.
Umiddelbart ligner det et svært opgør. Jeg frygter vores høje linje mod især Son og Kane og så er Dele Alli en dygtig dribler der nemt kunne trække nogle kort/straffe spark mod klodsede og forhastede tacklinger fra Xhaka og Mustafi. Det er en kedelig tendens at modstanderne formår at blive farlige ved blot at losse nogle bolde ned bag vores bagkæde.
Den anden vej skal vi udnytte at Trippier ikke burde blive klar og Aurier ikke er til at stole på defensivt. Forhåbentligt kan Iwobi og Auba finde nogle muligheder herude!
Jeg håber virkelig at Lacazette er klar og kampdygtig til kampen. Han er klart den spiller der hjælper os mest til at flytte spillet op på modstanderens bane halvdel, og så synes jeg han er dygtig i presset. Hvor han får brugt sine kræfter fornuftigt og ikke giver midtstopperne ro.
Torreria bliver også en nøgle spiller til at lukke de rum Dele og Eriksen søger. Får vi lukket de rum tror jeg vi har en fornuftig mulighed for at holde spurs fra fadet.
Hvis Laca bliver klar, håber jeg vi stiller i en formation som denne - selvom jeg ikke tror på det.
Leno
Bellerin Mustafi Sokratis Kolasinac
Torreria
Ramsey Xhaka Iwobi
Laca Auba
Men det gør vi nok ikke, nok slet ikke med Ramsey der spillede mange minutter i EL.
Jeg kunne i virkeligheden godt forstille mig at vi ser Niles på VB, da Kola bestemt ikke har set sikker ud og Niles spiller med høj koncentration og er hurtig.
Hvordan regner i med at vi stiller op? Og hvordan bliver kampen afgjort??