Newcastle-Arsenal 1-2 (PL) MOM PMD

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var vigtigste spiller for Arsenal?

Poll runs till 22. Sep. 2018 19:22

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Socratis
4
36%
Monreal
0
No votes
Guemdozi
0
No votes
Xhaka?
3
27%
Ramsey
0
No votes
Özil
1
9%
Aumebayang
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Torreira
3
27%
Mikhitaryan
0
No votes
Welbeck
0
No votes

Total votes: 11

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Newcastle-Arsenal 1-2 (PL) MOM PMD

Post by Jan BRX » 15. Sep. 2018 19:22

Stem kun hvis du har set hele kampen. Afstemningen løber i 7 dage.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Newcastle-Arsenal 1-2 (PL) MOM PMD

Post by Niels Lønberg » 15. Sep. 2018 19:38

Anden sejr i træk på udebane i Premier League. Så vidt jeg husker, så vandt vi ikke to udebane kampe i træk i sidste sæson i PL, så en eller anden form for fremskridt er der tale om - i hvert fald resultatmæssigt.

I første halvleg var der ikke meget at skrive hjem om. Det mest positive var den chance, hvor Ramsey totalt kiksede sit indlæg. Ellers var der ikke meget at tage med første halvleg, hverken offensivt eller defensivt. Vi hævede heldigvis vores niveau i anden halvleg, hvor vi var mere dominerende på bolden. Rigtigt godt mål af Xhaka, som klart havde stor betydning for den resterende del af kampen. Newcastle faldt i niveau, og det udnyttede vi, og fik - mere eller mindre - lukket kampen med målet til 2-0.

Jeg synes igen, at vi har mere balance på holdet når Torreira spiller frem for Guendouzi. Det er virkelig svært, at kritisere Guendouzi jf. nedenstånde stats, men det, at Torreira har et dybere udgangspunkt giver mere balance efter min mening. Især når vi spiller med både Özil og Ramsey - hvilket jeg har svært ved at se komme rigtigt til at fungere for os.

Jeg synes Torreira og Xhaka ser bedre ud end Xhaka og Guendouzi, men vi har dog stadig til gode at se Torreira og Guendouzi spille sammen. Nu starter Europa League og Liga Cuppen, så jeg forventer, at Guendouzi kommer til at spille de kampe, og så vil Torreira begynde at starte inde i PL. Men Emery har nok ikke overrasket mig for sidste gang.
Guendouzi v. Newcastle:
3/3 - tackles (led Arsenal)
2 - Interceptions (all of Arsenal's interceptions)
1/1 - dribbles
39/40 - Passes completed (led Arsenal with 98%)

https://twitter.com/7amkickoff/status/1 ... 3468616704
Det positive:
- 3. sejr i træk - og 2. i træk på udebane
- Sokratis spiller en solid kamp. Vel den bedste til dato for Arsenal
- Xhaka scorer et flot mål, og er også med i opbygningen til det 2. mål
- Torreira giver igen noget til holdet efter sin indskiftning

Det negative:
- Vi lukker mål ind - igen
- Der er stadig meget sløseri i vores spil
- Første halvleg - vi kommer slet ikke i gang
- Aubameyang er stort set ikke med i kampen

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Sep. 2018 23:25

Simpelthen en fantastisk kamp af Sokratis!!

Han er godt på vej til at blive en Græsk Gud i klubben.

φανταστικός erhm ..fantastikós

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Sep. 2018 23:28

Niels Lønberg wrote:
15. Sep. 2018 19:38
Anden sejr i træk på udebane i Premier League. Så vidt jeg husker, så vandt vi ikke to udebane kampe i træk i sidste sæson i PL, en eller anden form for fremskridt er der tale om - i hvert fald resultatmæssigt.
Yep!!

Vi har nu vundet 2 udekampe i træk for første gang siden maj 2017.

Long may it continue!!

Men vi skal altså lukke mere af i forsvaret og så må Cech godt blive lidt bedre
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 16. Sep. 2018 9:53

Rigtig godt med endnu en sejr på udebane. Selvom det ikke just er de stærkeste modstandere vi har besejret på udebane, giver det mig alligevel håb om, at sidste sæsons forfærdelige udebaneform ikke bliver gentaget i denne omgang.

Med de tre point har vi nu indhentet Tottenham, som dog ligger foran pga. bedre målscore.
City, Liverpool og Chelsea fortsætter deres imponerende resultater, men vi skal nok alligevel koncentrere os mest om top-4 i stedet for mesterskabskampen.
At Chelsea er startet med maksimumpoint overrasker mig dog en del, selvom de har haft et overkommeligt startprogram.

Tilbage til vores kamp: første halvleg var ret sløv fra begge holds sider. Cech blev ikke sat på nogen alvorlige prøver andet end den gang, hvor han endte med at give hjørnespark. I den anden ende blev deres målmand heller ikke overbebyrdet.
I pausen gik Lascelles ud med en skade for dem, hvilket skulle være en væsentlig svækkelse, for jeg har hørt mange gode ting om ham.
Hos os blev Lucas Torreira skiftet ind, og han leverede igen igen en flot indsats.
Han er virkelig god til at spille de skarpe, fremadrettede bolde. Fx den til Aubameyang, som ledte til frisparket, som Xhaka scorede på.
Det var i øvrigt et meget flot frisparksmål. Det er ellers ikke mange mål på direkte frispark, som vi har scoret de seneste år.
I går var det tiltrængt, og gav os en god kontrol over kampen, hvilket blev forstærket med Özils mål nogle minutter senere.
Et mål, der kom efter et flot opspil, hvor Xhaka også havde en fod med. Det var et godt løb til baglinjen og en rigtig fin aflevering han lagde til Lacazette.
Xhaka har blandt mange været ret udskældt - jeg er heller ikke selv hans største fan - men i går spillede han rigtig godt.
Det synes jeg også Lacazette gjorde. Han er ret boldsikker, god til at flicke bolde videre i opspillet, og så kæmper han godt.
Aubameyang kom aldrig rigtig ind i kampen, og hans eneste gode chance afsluttede han ikke særlig godt på.
Det gik dog altsammen alligevel, selvom jeg da nåede at blive en lille smule nervøs efter Newcastles reducering.

Post Reply