Cardiff-Arsenal 2-3 (PL) MOM/PMD

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens vigtigste Arsenal-spiller?

Poll ended at 9. Sep. 2018 19:12

Cech
0
No votes
Bellerin
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Monreal
0
No votes
Guendozi
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Ramsey
0
No votes
Aubemayang
0
No votes
Ózil
0
No votes
Lacazette
12
100%
Torreira
0
No votes
Mikhteryan
0
No votes
Welbeck
0
No votes

Total votes: 12

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Cardiff-Arsenal 2-3 (PL) MOM/PMD

Post by Jan BRX » 2. Sep. 2018 19:12

Stem kun hvis du har set hele kampen.
Afstemningen løber i 7 dage.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Cardiff-Arsenal 2-3 (PL) MOM/PMD

Post by Niels Lønberg » 2. Sep. 2018 20:27

Fantastisk med endnu en sejr og tre vitale point. Men for satan, hvor bliver den en lang sæson med det forsvar. Det er udmattende at se os spille.

Det negative:
- Ingen forbedringer defensivt. Alle hold skaber alt for let chancer mod os - om de spiller i luften eller på gulvet.
- Xhaka - tåbeligt boldtab lige en pausen, hvor vi bare skal i omklædningsrummet med en føring. Og ud over det, har han stadig ikke noget at byde ind med.
- Cech - jeg kan næsten ikke forestille mig, hvor dårlig Leno må være til træning, hvis Cech bliver foretrukket foran ham i forhold til, at vi skal spille den ud fra bagerset rækker hver gang.
- Özils første halvleg. Er det en protest, fordi han ikke gider at spille på kanten?

Det positive:
- Torreira må simpelthen starte inde efter landskampene. Endnu et godt indhop af ham.
- Lacazette gør det godt - og Aubameyang kommer på tavlen
- Özils anden halvleg. Det bliver bare farligere når vi finder ham i mellemrummet

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 2. Sep. 2018 20:42

Oven på en hektisk uge,missede jeg kampen bortset fra de sidste 20 min.
Hvordan gjorde ramsey det i første?
Ved i hvorfor iwobi ikke var i truppen? Han har reelt gjort det ok her i den nye sæson.. Og han er vel nærmere spilletid end elneny..

Det bliver spændende når EL og de nationale cup turneringer ruller at se hvordan der bliver stillet op..jeg håber at vi kommer til at se lichsteiner gå forrest og være den professionelle der pisker de unge til at give alt.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 2. Sep. 2018 21:20

Gode 3 point, og vi kan glædes over, at vi har nemt ved at score mål.
Jeg håber den del er sværere at lære end at stå bedre defensivt.

De fleste sender deres kritik imod forsvaret.
Til det har jeg nogle kommentarer:

- I hele første halvleg tager hverken Özil eller Auba defensive løb - motorvej og 2 mod 1 på kanten hver gang
- Ramsey ligger for højt i banen - blev ofte omkring midten, selvom vi forsvarede os
- Vi spiller med begge backs med oppe ved feltet
- Xhaka er hverken offensiv eller defensiv og bryder INGEN bolde
- Vi har 4 spillere, der er for langt fra bolden, når vi spiller den op

Jeg synes godt man kan stille sig kritisk overfor de chancer og mål der kommer, men det er for mig holdets evne til at forsvare, der er gældende.
Virker også amatør agtigt, at man ikke ved, hvem man skal dække i luften ved de situationer, hvor deres kaptajn var med (2. mål til Cardiff)

For mig, så kan vi slet ikke spille med de 4 forreste på samme tid - det er rent selvmål og intet forsvar i PL kan klare det uden hjælp fra 4 spillere!!!

---

Der var i live-tråden en snak om Gondouzi mod Xhaka.
Jeg noterer at G laver en fejlaflevering idag, hvor X laver mange og ihvertfald en afgørende.
G ligger lavere end X, men har langt flere offensive aktioner - G styrer opspillet mere, og de afleveringer han laver, bryder kæderne og sætter fart - altid i bevægelse og spilbar.
X stopper intet defensivt, spiller mest på tværs og korte afleveringer.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 2. Sep. 2018 23:26

Så desværre ikke kampen. Er der nogen der kan lave en oversigt over de enkelte spilleres præstation?

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 3. Sep. 2018 7:11

Frankster wrote:
2. Sep. 2018 21:20
De fleste sender deres kritik imod forsvaret.
Til det har jeg nogle kommentarer:

- I hele første halvleg tager hverken Özil eller Auba defensive løb - motorvej og 2 mod 1 på kanten hver gang
- Ramsey ligger for højt i banen - blev ofte omkring midten, selvom vi forsvarede os
- Vi spiller med begge backs med oppe ved feltet
- Xhaka er hverken offensiv eller defensiv og bryder INGEN bolde
- Vi har 4 spillere, der er for langt fra bolden, når vi spiller den op

Jeg synes godt man kan stille sig kritisk overfor de chancer og mål der kommer, men det er for mig holdets evne til at forsvare, der er gældende.
Virker også amatør agtigt, at man ikke ved, hvem man skal dække i luften ved de situationer, hvor deres kaptajn var med (2. mål til Cardiff)

For mig, så kan vi slet ikke spille med de 4 forreste på samme tid - det er rent selvmål og intet forsvar i PL kan klare det uden hjælp fra 4 spillere!!!
Helt enig. Men det er vel en af de ting man har forhåbninger om, at Emery kan være med til at ændre rent taktisk. Efter kampen mod West Ham, var jeg inde på det samme.

Vores backs er utrolig vigtige for vores offensive spil, hvor de skal til baglinjen. Men de har sgu brug for noget hjælp den anden vej, og det får de ikke. Især Bellerin, som kommer med i stort set hvert angreb, har brug for noget mere støtte. Se bare målet til 1-1 i går. Vi mister godt nok bolden på vej frem ad banen, men der er ingen som hjælper Bellerin, som ender med at skulle dække 2-3 mand selv. Det bliver alt for nemt for Cardiff at slå indlæg ind i boksen, som volder os store problemer.

Jeg synes det er for tidligt at konkludere, om Torreira er svaret på vores bønner efter et par indhop, men det er utroligt lovende, hvad han har vist indtil nu. Det bliver spændende at se, hvordan midtbane kommer til at se ud mod Newcastle.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 3. Sep. 2018 9:21

Virkelig vigtigt at vi får de 3 point, hvis vi skal have forhåbninger om at holde os i nærheden af top-4.

Positivt:
- Lacazette (igen). Efter min mening vores bedste spiller denne sæson. Han er konstant farlig og kæmper røven ud af bukserne og krydr det med et fantastisk mål i dag. Han skal simpelthen starte inde HVER gang i øjeblikket.
- Aubameyang. Ser stadig rusten ud i flere situationer, men laver et flot mål og det kan forhåbentlig hjælpe fremover.
- Özil. På ingen måde en perfekt kamp, men han får lavet mange gode ting i løbet af 2. halvleg. Dejligt at se.
- Guendouzi. Han imponerer mig igen. Havde det svært i de to første kampe (som alle andre), men har virkelig spillet sig op i de to seneste. Jeg synes virkelig at han ligner et scoop.
- Torreira. Endnu engang kommer han på banen og skaber stabilitet. Det er mig en gåde, hvorfor han ikke starter inde.

Negativt:
- forsvaret som altid. Det behøves vidst ikke uddybes.
- Xhaka. Jeg appellerer endnu engang til, at han skal på bænken. Han bidrager med stort set ingenting i øjeblikket.
- Ramsey. Han har godt nok været en skuffelse, både i denne kamp og sæsonen generelt.

Alt i alt en godkendt kamp, da vi får de 3 point, men heller ikke mere end det. Det kunne let have endt med 0 eller 1 point. Defensiven er et mareridt.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 3. Sep. 2018 12:06

Rigtig fedt med endnu en sejr og tre point. Og endda på udebane, som vi jo havde store problemer med sidste sæson.
Det var godt at få scoret tre mål og at både Lacazette og Aubameyang kom på tavlen.
Begge deres mål var meget flotte, synes jeg. Lacazette var desuden tæt på at score i første halvleg med sit forsøg på stolpen.
I det hele taget spillede han godt, og gjorde sig fortjent til at starte inde i næste kamp også.
I hvert fald hvis Emery kan få skruet holdet sådan sammen, at holdets balance kan blive rettet op, så modstanderen ikke kommer til så mange chancer.
For det er en smule bekymrende, at et hold, der inden i går ikke havde scoret et eneste mål i tre kampe, kan formå at score to gange mod os.

For min skyld kunne Xhaka blive erstattet af Torreira, som man må formode er klar til at starte inde efter landskampspausen.
I forsvaret tror jeg ikke det nytter at skifte så meget ud blandt spillerne. Det er i højere grad deres instrukser der skal ændres på. Eventuelt skal en som Bellerin have mere hjælp offensivt på sin højre flanke af en spiller som Mkhitaryan.
Indtil defensiven er fikset kan vi (og neutrale fans) i det mindste glæde os over, at det er nogle underholdende kampe, som vi er med i.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 3. Sep. 2018 17:47

Overvej hvor vildt et makkerpar Guendouzi og Torreira kan blive! 8)
#TrustTheProcess

Guendouzi, I love you!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Sep. 2018 19:44

Håber Emery træder i karakter og forstår at vi får flest point til tabellen hvis vi lukker af bagude..

Så må han altså sætte Bould på plads eller hvem der er ansvarlig for de defensive pligter.

Med de spillere vi har (Özil, Ramsey, Lacazette, Mhki og Aubameyang) vil vi altid være et offensivt indstillet mandskab.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 4. Sep. 2018 11:08

Der bliver i hvert fald scoret nogle mål i vores kampe. Vi er sammen med Fullham det hold der har den højeste måltotal i de fire foreløbige kampe (16). Og i søndags var det endda fem rigtig flotte nogen af slagsen. Lacazettes må kandidere til rundens bedste.

Post Reply