Forum er død

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

AWG
Normal Bruger

Forum er død

Post by AWG » 2. Sep. 2018 14:40

Hej Forummet er død, som Peter Debel har klaget over. Er det ikke meningen at adminstrator og moderator skal oprette diverse indlæg?

Ingen livekampe tråd til kampen mellem Cardiff - Arsenal..

Siden her, er mere eller indre ved at dø, da der ikke gøres noget for t holde den i live. Jeg giver den en chance mere ellers hopper jeg over til facebook og forum på Bold.dk.

peterdebel
Normal Bruger

Re: Forum er død

Post by peterdebel » 2. Sep. 2018 16:24

AWG wrote:
2. Sep. 2018 14:40
Hej Forummet er død, som Peter Debel har klaget over. Er det ikke meningen at adminstrator og moderator skal oprette diverse indlæg?

Ingen livekampe tråd til kampen mellem Cardiff - Arsenal..

Siden her, er mere eller indre ved at dø, da der ikke gøres noget for t holde den i live. Jeg giver den en chance mere ellers hopper jeg over til facebook og forum på Bold.dk.
Det vil kun glæde administratorerne/ moderatorerne at du går på Facebook..

De kan ikke engang finde ud af at lave siden herinde rød og hvid.

Jeg bliver vel også... nød til at skrive på Facebook.. .
Last edited by peterdebel on 2. Sep. 2018 16:32, edited 3 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 2. Sep. 2018 16:27

Er det da deres plan? Sørgeligt.

Jeg vil nemlig gerne være anonym og kun have Arsenal tilhængerne ser mine indlæg.

Synes man godt kan se at diskussioner på facebook kan præge af ens facebookprofil.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Sep. 2018 16:30

AWG wrote:
2. Sep. 2018 16:27
Er det da deres plan? Sørgeligt.

Jeg vil nemlig gerne være anonym og kun have Arsenal tilhængerne ser mine indlæg.

Synes man godt kan se at diskussioner på facebook kan præge af ens facebookprofil.
Det er set.

Jeg skrev en privat besked til dem for mange dage siden,. men intet hørt, da de har travlt med at opdatere Facebook.

Ginnerup er desværre ikke så meget herinde. Desværre.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Sep. 2018 0:31

Det siger vist det hele at på vores forside er der en nyhedsvisning til magasinet med Rosicky på forsiden :roll: og dateret tilbage til April 2013.. :shock:

Over 5 år siden..Der er ikke meget nytænkning dér..

..samt på Arsenal.dk forside er et stadig Alexis som pryder. En spiller som i 3 måneder har været United spiller.. :?

Er der nogen som orker at gøre noget ved det?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 4. Sep. 2018 8:56

Det er utroligt demotiverende at komme ind på forum og se den lyseblå farve og generelt bare at absolut INTET bliver gjort i forhold til at gøre det attraktivt at være herinde. Noget så simpelt som en farve, og så alligevel betydningsfuldt. Det er trods alt ikke Manchester City's forum.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Sep. 2018 10:08

Ja, det er fint nok at nogle af os brugere laver en tråd, men hvis dem som sidder i bestyrelsen og som styrer Facebook, ikke engang gider at kommentere på denne tråd er vi lige vidt.

Om det er fordi de skammer sig over udviklingen og bare håber Forum lukkes ned så alt køres, tju hej, på Facebook, hvor en kommentar hurtig er glemt/overset ved jeg ikke.

Men jeg er personligt glad for at trådene herinde, feks spillertrådene, kan ses som en slags "opslagsværk", vor man kan følge en enkelte spiller. Vores enkekte kamp OG Livetråde (hvis man feks ikke så den) osv.

Bestyrelse: Fokuser mere på Forum og lad Facebook være Facebook, Instagram være Instagram og lad os få en åben diskussion om det så vi kan fremlægge vores synspunkter for og imod.

Vi kommer ingen vegne med tavshed og ignorering af problemet. Så jeg håber da nogle vil kommentere og..Noget andet er..Da må da være nogle i bestyrelsen som kender nogle multimediefolk, så vi kan få vores farve tilbage eller i det mindste redegøre hvorfor det tager så lang tid?

Hvis det er pga. tidsmangel, så skriv det. Informér os.

PS. Ved at der også er lavet et andet ny forum for danske Arsenalfans, hvor farverne er røde og hvide men ikke opbygget nogle tråde endnu. Personligt ville det være være ærgeligt at skulle opbygge nye tråde, når der ligger omkring 10 års guldkorn i feks. de individuelle spillertrådene herinde.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Sep. 2018 14:20

Har kommenteret det her.

https://m.facebook.com/afcdk/?tsid=0.71 ... rce=result

Og fået et, syntes jeg, lidt vattet svar tilbage at a la:
"Vi ser ikke andre end dig, der brokker sig over aktiviteten på Facebook, så her kører det fremadrettet."

Så Ginnerup har ikke skrevet derinde.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 4. Sep. 2018 21:36

peterdebel wrote:
4. Sep. 2018 14:20
Har kommenteret det her.

"Vi ser ikke andre end dig, der brokker sig over aktiviteten på Facebook, så her kører det fremadrettet."

Men Peter Facebook er kommet for at blive. Men vi har brug for flere moderatorer, en bedre og mere positiv stemning og flere indlæg. Dette kan vi ændre på ikke at Facebook eksistere og fungerer rigtig godt.
Men hvordan bliver man moderator?

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 4. Sep. 2018 21:38

Jeg skriver ikke så tit herinde, men er inde og kigge flere gange om dagen. Jeg synes også det er lidt ærgerligt der ikke sker mere. Bevares jeg kunne jo gøre mere ved det selv, men har ikke altid tid..Men jeg læser alt, specielt live tråden følger jeg også gerne efter en kamp jeg ikke selv har set. Men synes stadigvæk at det er for bøvlet at skrive herinde, det har jeg skrevet før..Synes dog at se det er blevet en anelse bedre..

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Sep. 2018 23:17

Gabe wrote:
4. Sep. 2018 21:36
peterdebel wrote:
4. Sep. 2018 14:20
Har kommenteret det her.

Men Peter Facebook er kommet for at blive. Men vi har brug for flere moderatorer, en bedre og mere positiv stemning og flere indlæg. Dette kan vi ændre på ikke at Facebook eksistere og fungerer rigtig godt.
Men hvordan bliver man moderator?
1. Ja, ved godt at Facebook er kommet for at blive

MEN fuldstændig unødvendigt at køre 2 MoM afstemninger begge steder. På Facebook og Fora

Ja. Hvordan bliver man moderator og kan sætte spillernumre foran spilernavnene i den tråd og feks.
oprette nye spillertråde når de er præsenteret i klubben?

Det vil jeg da gerne bidrage til og således melde mig til. Så hvad gør jeg nu? Jeg har før meldt mig til, men så døde det..?
Skriv gerne privat besked. Går ud fra den skriver "1" når jeg modtager en privat besked?

2. Hvordan ville i skaffe flere indlæg i Forum og flere nye brugere herinde, Som nu, Leif, hvis alle syntes det er federe på Facebook?

Enig i at Facebook fungerer godt til afstemninger, men syntes da at Livekampe bliver noget rod, da folk skriver så mange korte beskeder og der sjældent er en dybere reflektion over det.

Bevares. Vi får en masse Clik-Bait fra unge mennesker som tagger hinanden når vi scorer, men folk er jo væk når kampen er fløjtet af og MoM på Facebook er skrevet.

De kommer ikke ind i Forum og, måske med tiden, får lavet indlæg..Og det er det som skaber et fedt forum. At folk har en dybere mening-og kærlighed til klubben.

Men jeg kan da godt se, at for at skrive i spillertrådene skal man have en dybere viden og mening med den enkelte spiller og hans præstation, men hvis Facebook fans ikke har det, så er det jo ligemeget.

Og så er tonen på Facebook også lidt, ja hård.
Jeg skrev for et par uger siden til en middelalderende gut, om hvorfor han ikke kom herind og kommenterede:

"Jeg har været tilhænger siden 1995, så det er næsten før du blev født var svaret, så det gider jeg ikke"

Fair nok.

Men det kunne være rart med en bedre kobling mellem Forum her og så Facebook, hvis det altså kan lade sig gøre.

Og igen.

Hvad med den blå farve? Kan det ændres? Og kan der indsættes nye billeder, så der kun er af de spillere vi har i klubben..Det bør være muligt med noget teknisk snilde?
Last edited by peterdebel on 6. Sep. 2018 0:01, edited 1 time in total.

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 5. Sep. 2018 0:28

Selv har jeg slet ikke gjort nok for at holde forum i live.
Men jeg vil da gerne komme med mit besyv.

Det burde ikke ta' lang tid at "pifte" siden lidt op med et rødt tema og de andre efterspurgte ting.
Hvis kræfterne ikke er til det, vil jeg også gerne tilbyde min hjælp.

Hvis dette bliver betragtet som reklame.. beklager jeg mange gange og går ud fra post bliver slettet.
Jeg har på nogle få timer lavet arsenalforum.dk og mine skills er slet ikke i nærheden af en, der ikke laver andet til daglig.

Skriv gerne hvis i kan bruge hjælp.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 5. Sep. 2018 20:23

Det ville være mega fedt hvis der var en eller flere moderatorer der ville deltage i debatten?
Forummet trænger til at få et skub i den rigtige retning, lad os nu hjælpes ad med at få det gjort?

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 6. Sep. 2018 0:04

Har lige tjekket Facebook-gruppen og det er vel egentlig ret tydeligt, at de to kanaler (forum og Facebook) løser tilfredsstiller to forskellige behov.

Facebook er til de hurtige kommentarer, links, opdateringer og delinger mens forum har den kvalitet, at man kan gå lidt mere i dybden med sine indlæg. Derfor tror jeg også på, at begge dele kan leve videre hvis man mestrer at bruge dem efter hensigten. Ikke at jeg skal gøre mig til bussemand og diktere hvilke typer indlæg, der er passende hvor, men i højere grad fordi at jeg fornemmer, at mange brugere ikke længere er her på forum fordi kvaliteten er dalende hvis ikke allerede så langt ned den kan komme.

Det nytter derfor heller ikke at konkurrere med Facebook på Facebooks præmisser. Det er en tabt kamp i og med at flere brugere tilbringer flere af deres timer derinde. I min optik bør man istedet skære ind til benet her på forum, reducerer støjen og lade den forstyrre Facebook-følgerne og istedet fokus på substans og kvalitet i indholdet. Jeg skal understrege, at jeg ikke har været vist det store engagement selv, men kunne sagtens finde på det hvis niveauet hæves og folk gider forholde sig sagligt til det hinandens synspunkter og anerkende, at der bliver brugt noget tid på det.

At forummet ikke har den rigtige farve bør ikke vel ikke være den store hindring for at folk engagerer sig mere. Skulle man ikke starte med at finde ud af om der er en reel interesse for det her? Man burde finde moderatorer der er ansvarlige for at investere tid og har skrive færdighederne i orden. Der bør ryddes ud i den gamle moderatorstab og de burde give faklen videre, såfremt der er nogen, der ønsker at bære den videre.

Hvis ikke der er opbakning. Ja, så er det sådan det er.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Sep. 2018 0:06

Jeg overvejer personligt at poste et link til denne tråd på Facebook men ved bare, at det enten vil blive modtaget meget, meget kritisk eller med en rungende...tavshed. At det bliver overset og at der istedet vil blive postet et link til en klubnyhed om et par dage

Og jeg ønsker ikke et personangreb mod mig af alle mulige folk som kommer forbi og skriver derinde.

Post Reply