Arsenal - Manchester City 0-2 (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var vores bedste spiller?

Poll ended at 20. Aug. 2018 10:59

Petr Cech
1
8%
Hector Bellerin
1
8%
Sokratis
0
No votes
Shkodran Mustafi
1
8%
Ainsley Maitland-Niles
0
No votes
Henrikh Mkhitaryan
0
No votes
Granit Xhaka
0
No votes
Matteo Guendouzi
10
77%
Aaron Ramsey
0
No votes
Mesut Ozil
0
No votes
Pierre-Emerick Aubameyang
0
No votes
Stephan Lichtsteiner
0
No votes
Alexandre Lacazette
0
No votes
Lucas Torreira
0
No votes

Total votes: 13

peterdebel
Normal Bruger

Arsenal - Manchester City 0-2 (PL) MoM/Post debat

Post by peterdebel » 12. Aug. 2018 20:28

Man må sige Guardiola virkelig har fået sat skik på Citys fodboldspil og vise hvordan det skal gøres..

Emery i hans Post Match siger:

" I think the result is like on the pitch the things is are happen but uhhhh the first time the first half we need lost a little more than City and 1-0 for us is to try second half to change things on the pitch, believe more in our moment on the match. I think the second half the team is are getting better on the match but the 2-0 close our option on this game."

We are a new team for to improve and for me today is a little frustration to lost but to continue progression, our performance to improve, our first match is good to play Manchester City but much more difficult than our season here."

"Second half, speed in second half, we have chances for score and the first half for me we need not to improve but belief more than our performance."..

Cech bliver også interviewed:

""Inevitably you can make a few mistakes but I thought we did pretty well. It's a shame we didn't finish some of the half chances.

"I have to say I enjoy it, I played under different managers, styles, most of my career I was asked to play long so this is a pleasant change for me. If you want to be the team who controls the game through possession you need to create this with the goalkeeper. At times they put us under pressure but we did pretty well."
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Paddy
Normal Bruger

Re: Arsenal 0 - City 2 (PL) MoM/Post debat

Post by Paddy » 12. Aug. 2018 20:55

Ikke en kamp jeg havde forventet 3 points i. Syntes dog vi spiller os lidt op i 2 halvleg (måske City sjusker lidt).

Positivt at se en aktiv træner på sidelinjen (Bould sidder dog fortsat bare og stirre). Syntes også vores midterforsvarer gør det fint. Største skuffelser For mig. Øzil og Xhaka, det er begge seniorspillere som skal gøre det bedre.

Vores debutant på midten (Guendouzi) syntes jeg gør det godt og bedre end Xhaka, kan ikke forvente mere af ham i dag i sådan en kamp, ser lovende ud!
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 12. Aug. 2018 20:59

Så kun første halvleg. Dejligt at se debut til nye Gunners. Velkommen Guendouzi, Sokratis og Lichtsteiner. Wow, City er et godt fodboldhold. Synes ikke man kan drage nogen konklusioner på baggrund af en sæsonstarter mod dem. De fortsætter hvor de slap sidste sæson. De er alt det vi ikke har været længe. Selvtillid, klart koncept og eksekvering, fart og præcision i alting, godt presspil. Hvis Emery kan løfte os så returen på Etihad bliver spændende, er vi nået langt.

Hvor er det i øvrigt rart at trupperne nu er stort set på plads i PL. Det gør det væsentlig mindre gøglet at der ikke pludselig kan vendes op og ned på tingene sidst i august.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Aug. 2018 21:08

Her er Emery fra hans Post Match interview..

https://m.youtube.com/watch?v=qIZrc8lGFLQ

Han er ærlig og hans engelske bliver langsomt bedre...

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 12. Aug. 2018 21:18

City spiller på 70 % af deres niveau gennem kampen, men alligevel var der aldrig rigtig tvivl om resultatet.

Det bliver en lang sæson...
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 12. Aug. 2018 21:35

arsenal1983 wrote:
12. Aug. 2018 21:18
City spiller på 70 % af deres niveau gennem kampen, men alligevel var der aldrig rigtig tvivl om resultatet.

Det bliver en lang sæson...
Og Arsenal spillede 50%. City blev ved med at prøve hele kampen igennem og er bare både et bedre hold og langt mere sammenspillet. Edison var den eneste, som mistede koncentrationen.

Synes alle de nye spillere, gjorde det godt.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 12. Aug. 2018 22:34

#EmeryOut
Wenger knows!

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 12. Aug. 2018 22:37

Dejligt at være i gang - jeg havde frygtet langt værre i dag.. SÅ jeg er ikke specielt negativ - det er ikke City vi skal hente vores points mod i denne sæson og næste kamp er i min bog langt mere vigtig.

Jeg havde ikke forventet at se vores nye teenager, hvis navn jeg ikke hverken har lært at sige eller skrive endnu, men jeg synes han klarer opgaven ret fint. Selvom det langt fra er helt perfekt, så slipper han godt fra meget, glider af på meget farligt og vinder en del bolde og mest opløftende er vel næsten at han til trods for en hård start bliver ved med at søge bolden og komme godt ud af presset. Jeg håber vi formår at dosere ham, så han ikke laver en Chambers.. Med en god kvart sæson og så bare mister selvtilliden og aldrig bliver den samme.

Opstillings mæssigt var jeg overrasket over at se hvordan Ramsey ofte lå som forreste i presset. Præstationsmæssigt var jeg godt nok skuffet over Ozil. Han smider godt nok meget væk og er overhovedet ikke afstemt med medspillerne.
Jeg savnede også Lacazette. Jeg kan godt lide hvor meget han kæmper og at han er lidt hård ved modstanderne.
Med lidt held havde Lacazette og Aubamayang jo begge scoret ..

Defensivt slipper vi overraskende godt fra kampen og bliver vi lidt mere organiserede formår vi også at skifte mand og får udfordret dem mere ved deres mål.. Mustafi er stadig ikke blevet en bedre fodboldspiller...

Noget af det der ærger mig mest er at se Cech stod i dag, for jeg havde håbet vi havde gjort et scoop og købt den næste Neuer. Den tysker der både være nr 2 til pladsen og med tiden nr. 1.. Sådan er det nok ikke, for så havde Leno stået og Cech tændt for varmen i sædet...
Jeg synes simpelthen ikke Cech er god nok med fødderne til det korte spil og generelt til at sætte i gang - heller ikke fra hånden. SÅ jeg havde håbet på noget forandring. Når det er sagt klarer kan det fint nok på redningsfronten..

Jeg håber vi ser fremgang i spillet når vi møder Chelsea!
Forresten, super ærgerligt at Niles må gå ud! Men Lichsteiner klarer det fint og går lyn hurtigt modstanderne på nerverne :) Hvorfor er Monreal så længe væk?

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 12. Aug. 2018 22:58

Man er sjældent tilfreds med at tabe 0-2 hjemme, men alt taget i betragtning, kan det gå an. Vi møder et historisk stærkt City mandskab. Et hold som verdens bedste træner har brugt 2 sæsoner på at fintune gennem et massivt transferbudget og omskoling af mange.
Det er den transformation, vi også skal igennem. Emery skal have tid - startende fra i dag.

Vi blev klogere på nogle områder, men står også tilbage med nogle ubesvarede.

Det positive:
+ Generelt har vi købt godt ind! Sokratis, Torreira, Guendouzin (og Leno) ligner alle fremtidige startere.
+ Lichensteiner kommer med noget vilje og rutine (pånær ved deres andet mål). Det var en fornøjelse at se. Han kan blive et kæmpe omdrejningspunkt udenfor banen med sin mentalitet fra Juventus.
+ Guendouzin! Holy shit, han kan blive god. Han er 19 år, 19!! Han var, trods to store fejl, en af vores bedste i dag. Kæmpe radius og vision. Han ligner den spiller, som alle håbede Xhaka ville blive. Vi kan få en evil midtbane fremarettet med ham, Torreira og Ramsey!

Det negative:
- Det er en stor transformation, vi skal igennem. Det tager tid.
- Det var direkte dumt og naivt at fortsætte med at spille bolden ud på målspark.
- Xhaka er igen, igen, ikke god nok i de store kampe. For langsom og for let at presse.
- Cech så rystende usikker ud med fødderne.
- Özil, Lacazette og Aubameyang skal gerne alle 3 spille - det passer ikke vildt godt ind på papiret.
- Mustafi var decent i dag, men jeg ser ham ikke som en langtidsholdbar løsning, selvom hans pasningsspil kan være fantastisk.

Jeg håber virkelig alle fans vil give Emery tid. Rom blev ikke bygget på én dag :wink:
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 12. Aug. 2018 23:27

Mustafi, Bellerin så usikker ud. Xhaka var helt væk og en Elneny ville have gjort det langt bedre. Ozil virkede som en der havde mistet sit touch. fejl afleveringer, kikser ved den store chance og den sædvanlige lade attitude.

I min bog en fejl at starte med Guendezi i en kamp mod så stærk en modstander. Dog var han den med den rette indstilling og viser potentiale. Han ville også have set bedre ud hvis han havde holdkammerater omkring sig der enten hjalp ham eller ikke satte pres under ham.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 13. Aug. 2018 6:03

Don Karnage wrote:
12. Aug. 2018 22:58
Man er sjældent tilfreds med at tabe 0-2 hjemme, men alt taget i betragtning, kan det gå an. Vi møder et historisk stærkt City mandskab. Et hold som verdens bedste træner har brugt 2 sæsoner på at fintune gennem et massivt transferbudget og omskoling af mange.
Det er den transformation, vi også skal igennem. Emery skal have tid - startende fra i dag.

Vi blev klogere på nogle områder, men står også tilbage med nogle ubesvarede.

Det positive:
+ Generelt har vi købt godt ind! Sokratis, Torreira, Guendouzin (og Leno) ligner alle fremtidige startere.
+ Lichensteiner kommer med noget vilje og rutine (pånær ved deres andet mål). Det var en fornøjelse at se. Han kan blive et kæmpe omdrejningspunkt udenfor banen med sin mentalitet fra Juventus.
+ Guendouzin! Holy shit, han kan blive god. Han er 19 år, 19!! Han var, trods to store fejl, en af vores bedste i dag. Kæmpe radius og vision. Han ligner den spiller, som alle håbede Xhaka ville blive. Vi kan få en evil midtbane fremarettet med ham, Torreira og Ramsey!

Det negative:
- Det er en stor transformation, vi skal igennem. Det tager tid.
- Det var direkte dumt og naivt at fortsætte med at spille bolden ud på målspark.
- Xhaka er igen, igen, ikke god nok i de store kampe. For langsom og for let at presse.
- Cech så rystende usikker ud med fødderne.
- Özil, Lacazette og Aubameyang skal gerne alle 3 spille - det passer ikke vildt godt ind på papiret.
- Mustafi var decent i dag, men jeg ser ham ikke som en langtidsholdbar løsning, selvom hans pasningsspil kan være fantastisk.

Jeg håber virkelig alle fans vil give Emery tid. Rom blev ikke bygget på én dag :wink:
Enig i det hele.

Guendouzi ser virkelig spændende ud. Til trods for et par store individuelle fejl, gemmer han sig ikke, men træder længere frem, hvilket jeg ser som et virkeligt godt tegn. Min tålmodighed med Xhaka er ved at være på et meget lille sted. Jeg håber stadig, at Emery kan finde noget frem hos ham, men hold da op hvor er han dog elendig - bidrager med intet - og udgør en kæmpe risiko defensivt med sine dårlige afleveringer og langsomme tankevirksomhed.

Vurderet på kampen igår egner Cech sig ikke til stilen med at spille op bagfra. Han er ikke god nok med fødderne og ikke mobil nok til at afhjælpe andres upræcise afleveringer.

Det er dog dejligt at se, at tegningerne allerede er der til et koncept. Vi pressede utrolig højt i store perioder, og spillede op bagfra. Som jeg nævnte i sæsontråden, så er det mit store håb for denne sæson, at der bliver implementeret et koncept, som spillerne følger og tror på.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Aug. 2018 8:31

Cech interviewes efter kampen til NBC. Virker dejlig afslappet og er fortrøstningsfuld

https://m.youtube.com/watch?v=ozCFZhpMQVQ

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Aug. 2018 10:14

Selv på den officielle ved de godt at City er i en klasse for sig i årets PL:

"It’s an obvious one but this City side is a class above (the rest in PL, red.) They sauntered to the title last season and it will take a very strong team to deny them back-to-back championships. The good news? It won’t get tougher than this for us - except perhaps the return game at the Etihad.

Det bliver måske en mere fair test mod Chelsea...

Man kunne nu godt have ønsket for Unai en lidt blødere start, men sådan er det nu engang, og så er vi kommet i gang

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Manchester City 0-2 (PL) MoM/Post debat

Post by Cliffen » 13. Aug. 2018 13:03

Tja, det var vel en kamp på det jævne og med et resultat, som ikke var helt uventet.
City så stærke ud mod Chelsea, og egentlig som, at de kunne køre videre i nogenlunde samme stil som sidste sæson.
Det levede de op til i dag. Derfor er det svært at være meget skuffet over holdets indsats og gårsdagens resultat. Emery skal trods alt også have tid og tålmodighed til at gennemføre sine idéer.
Til tider var det dog lige spændende nok at se holdet spille bolden op nede fra målet af. Cech er måske ikke den bedste på det punkt, men han havde flere gode redninger.

Jeg havde (som så mange andre Arsenal-fans) gerne set os forstærke os i midterforsvaret (med andet end Sokratis). Mustafi og Sokratis modbeviste ikke nogens tvivl i går, selvom det heller ikke var nogen meget dårlige præstationer, som de leverede.
Budgettet har formentlig ikke været til større og bedre indkøb, og set i det lys er Sokratis et udmærket indkøb.
Lichtsteiner gjorde det godt i går. Han har en fed attitude, og spillede ret solidt, synes jeg.
Bellerin gjorde det udmærket uden den store hjælp defensivt. Han kom godt med offensivt flere gange.

På midten gjorde vores unge nyindkøb fra Lorient det godt. Der er potentiale i ham. Han var dog udfordret en del gange, men det er forventeligt mod et hold som City, og når han er så ung som han er med lidt erfaring fra det højeste niveau.
Ramsey og Xhaka var anderlede skuffende. Ramsey var muligvis lidt plaget af sin skade, mens Xhaka ofte ser ret sløv og immobil ud mod modstandere som City og Liverpool. Med bolden er han meget god til at fordele spillet. Men jeg synes det er værd at overveje en tremandsmidtbane med Guendouzi, Torreira og Elneny mod Chelsea, medmindre Ramsey kommer sig helt over sin skade.
Forhåbentlig er Maitland-Niles' skade heller ikke alvorlig, for han kunne også gøre gavn på en central midt, hvis Monreal bliver klar til at spille venstrebacken mod Chelsea.

Mkhitaryan og Özil havde jeg forventet mere fra i går, men de kom aldrig for alvor ind i kampen.
Aubameyang blev heller ikke rigtig sat i scene, og hans hurtighed blev lidt neutraliseret af Kyle Walker desværre.
Lacazette kom ind og gjorde en god indsats. Ærgerligt, at han ikke scorede på sin halvflugter.
Det virker som, at der er et stort ønske om at Lacazette, Özil, Aubameyang og Mkhitaryan alle skal spille så meget som muligt, men balancen/det rette system er desværre ikke rigtig fundet endnu.

Nico_gooner
Normal Bruger

Re: Arsenal - Manchester City 0-2 (PL) MoM/Post debat

Post by Nico_gooner » 13. Aug. 2018 15:27

Det her var ikke en kamp forventede at vi ville vinde, men man havde følelsen af at skulle vi slå City. Så skulle det være her først på sæsonen, hvor de ikke har haft hele deres trup med i optakten pga. VM. Men de viser bare at de råder over så meget mere kvalitet end vi gør.

Det skal nok blive godt med Emery og Arsenal, det kommer selvfølgelig til at tage noget tid. Det kommer helt sikkert også til at tage et par transfervinduer at få skabt den rette trup. Vi mangler i den grad fart på det her hold, både i forsvaret og på midtbanen.

Post Reply