Optakt: Arsenal - Manchester City (PL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Arsenal - Manchester City (PL)

Post by peterdebel » 10. Aug. 2018 9:13

Image

Dato & Sted: 12.august kl. 17
Tv: 3 Max, Skysports PL. Skysporrs 3 Italia, NBCSN US,

Det kan godt være Guardiola har vundet PL sidste par år, men vores spanske træner har mere hår på hovedet. Jeg er sikker på at Emery har vist spillerne timers video analyse af Guardiolas spiller, så vi er løbet tør for popcorn.

Forhåbentlig kan vi se nogle nye løbemønstre og en ny struktur på holdet og kan vi holde City fra at score i 1 halveg, må vi se hvad der sker. Forhåbentlig kan Aubameyang gøre Walker svimmel, og komme til et par chancer.

På hjmmebane kunne det være rart med mindst et X, men det er Guardiola og City..og

1 angriber så kan Lacazette komme ind og skabe ravage efter 60 minutter. Mon ikke det bliver, selv om jeg havde set plads til Ramsey.

Image

En mulighed er selvfølgelig også Aubameyang på kanten i en 4-2-3-1.

Leno
Bellerin-Sokrates-Mustafi-AMN
Torreira-Elneny
Mkhi-Özil-Aubameyang
Lacazette
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

cnissen
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal - Manchester City (PL)

Post by cnissen » 10. Aug. 2018 12:50

Dejligt med en optakt! Jeg er meget spændt på at se hvordan Emery vælger at stille op til denne kamp - ligesåvel som til resten af sæsonen.
Jeg tror ikke vi skal regne med at se Guendouzi spille fra start i ligaen lige med det samme. Han har dog været virkeligt imponerende - især hans evne til at glide af det første pres er fremragende.
Jeg kunne forstille mig at vi kommer til at stille som følger:
Leno
Bellerin Mustafi Sokratis Niles
Torreira
Xhaka Ramsey
Ozil Auba
Laca
Men hvis det er for offensivt kunne Laca ryge ud for Mhiki.

Det er virkelig spændende hvordan vi kommer ud af første runde. Hvis vi får points vil det være fremragende. Hvis ikke håber jeg bare at vi i det mindste se nogle klare tendenser, som der kan bygges videre på. Og så håber jeg at vi kan få plads til Laca og Auba. Men med Auba på den ene kant og Ozil på den anden kommer backerne virkeligt langt frem for at skabe bredde!

Jeg kan slet ikke vente!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 10. Aug. 2018 18:16

cnissen wrote:
10. Aug. 2018 12:50
Dejligt med en optakt! Jeg er meget spændt på at se hvordan Emery vælger at stille op til denne kamp - ligesåvel som til resten af sæsonen.
Jeg tror ikke vi skal regne med at se Guendouzi spille fra start i ligaen lige med det samme. Han har dog været virkeligt imponerende - især hans evne til at glide af det første pres er fremragende.
Jeg kunne forstille mig at vi kommer til at stille som følger:
Leno
Bellerin Mustafi Sokratis Niles
Torreira
Xhaka Ramsey
Ozil Auba
Laca
Men hvis det er for offensivt kunne Laca ryge ud for Mhiki.

Det er virkelig spændende hvordan vi kommer ud af første runde. Hvis vi får points vil det være fremragende. Hvis ikke håber jeg bare at vi i det mindste se nogle klare tendenser, som der kan bygges videre på. Og så håber jeg at vi kan få plads til Laca og Auba. Men med Auba på den ene kant og Ozil på den anden kommer backerne virkeligt langt frem for at skabe bredde!

Jeg kan slet ikke vente!
Tror ikke Ramsey spiller fra start, ingen grund til at presse en mand med en relativ frisk muskelskade. Vil gætte på Miki, spiller i stedet.

Ellers håber jeg vi kan udnytte, at store dele af Citys trup spillede sent i Rusland.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 11. Aug. 2018 11:37

Ja godt med en optakt, der er til at læse uden at skulle igennem Facebook-helvede med lange, lange tråde, der deler sig fra side til side..

Med hensyn til kanpem i morgen, så håber jeg på at se vores hold med en mere aggressiv indstilling, hvor der bliver kæmpet for hver en meter på VORES hjemmebane. Jeg tror heller ikke vi får Gwendouzi at se fra start, men jeg håber at han kommer ind senere i kampen. Mest spændende for mig bliver at se, hvem der starter på mål. Af de få klip jeg har set fra sæsonoptakten ser det ud til at både Cech og Leno har gjort det fornuftigt.

Tror vi starter som følger:

Cech
Bellerin, Mustafi, Sokratis, AMN
Xhaca, Ramsey, Torreira
Özil Miki
Auba

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 11. Aug. 2018 12:57

Det hele står og falder med vores 4 back kæde og særligt de to centerbacks. Både Niles og Bellerin har farten til at rette op på en svipser, men hvis Mustafi eller Sokratis får en hjerneblødning så er det gameover. Håber at se vildskab og disciplin fra Xhaka og Torreira. Jeg har sat penge på at begge hold smider en i æsken. 2-2 eller 2-1 til os er mit bud. Come on Gunners. 3 point mod City og point på Broen så er vi flyvende

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 11. Aug. 2018 22:33

Jeg glæder mig til at:

Se Arsenal spille igen!
Se Emirates levere lyd, stemning og opbakning!
Se hvordan Emery tilgår presspillet
Se hvem der starter som de 3 centrale - og hvordan deres roller er med/uden bold
Se Leno, Torreira og Sokratis få PL-debut
Se hvordan Emery vil spille Özil

Når det så er sagt, sælger jeg den gerne for 1 point!
#TrustTheProcess

Guendouzi, I love you!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Aug. 2018 23:48

Hvordan har folk det med en Livetråd herinde på forum, hvor kampen kan kommenteres.

Er det noget som folk vil bruge i år eller vil folk hellere være på Facebook og kommentere kampen dér? Jeg spørger fordi jeg vil blot høre stemningen og høre om der kommer flere end 1-2 i Livetrådene/Kamptrådene og om folk vil være så elskværdige også at oprette livetråde i år omkring kampstart.

Det kan selvfølgelig også være folk kommer dryssende ind i Livekamptråden hvis vi kommer foran mod vores modstandere.

Hvordan er stemningen?

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 12. Aug. 2018 9:26

Jeg får ikke skrevet i en Livetråd, men det er faktisk ret sjovt at komme ind og læse om kampen derinde..

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 12. Aug. 2018 9:27

Don Karnage wrote:
11. Aug. 2018 22:33
Jeg glæder mig til at:

Se Arsenal spille igen!
Se Emirates levere lyd, stemning og opbakning!
Se hvordan Emery tilgår presspillet
Se hvem der starter som de 3 centrale - og hvordan deres roller er med/uden bold
Se Leno, Torreira og Sokratis få PL-debut
Se hvordan Emery vil spille Özil

Når det så er sagt, sælger jeg den gerne for 1 point!
Kunne også have skrevet - det som Don siger.. :D :)

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 12. Aug. 2018 12:34

Jeg glæder mig også til at se Arsenal spille igen. Det er en meget hård første opgave, som Emery og resten af holdet kommer på mod City.
City så stærke ud mod Chelsea sidste weekend. Jeg havde ellers håbet på, at de ville være mere mærket af, at så mange af deres spillere var til VM.

For første gang i rigtig mange år er det selvfølgelig også en ny mand på trænerbænken, hvilket gør det ekstra spændende.
I de sidste år af Wengers tid var jeg sjældent særlig forventningsfuld før kampe mod de andre tophold.
Det bliver interessant at se, hvordan vores præstationer i de kampe kommer til at blive med Emery ved roret.
Ligegyldig hvad, er det rart med PL tilbage :)

LasseP
Normal Bruger

Post by LasseP » 12. Aug. 2018 13:14

peterdebel wrote:
11. Aug. 2018 23:48
Hvordan har folk det med en Livetråd herinde på forum, hvor kampen kan kommenteres.

Er det noget som folk vil bruge i år eller vil folk hellere være på Facebook og kommentere kampen dér? Jeg spørger fordi jeg vil blot høre stemningen og høre om der kommer flere end 1-2 i Livetrådene/Kamptrådene og om folk vil være så elskværdige også at oprette livetråde i år omkring kampstart.

Det kan selvfølgelig også være folk kommer dryssende ind i Livekamptråden hvis vi kommer foran mod vores modstandere.

Hvordan er stemningen?
Personligt mener jeg ikke et forum er ret godt til livetråde. Der er en chat bedre. Facebook er marginalt bedre. Personligt mener jeg noget som discord er optimalt. Der kan man også komme ind og læse den bagefter.

Angående kampen, så vil jeg være tilfreds med 1 point og være ovenud lykkelig for 3 point.
Er spændt på en Arsenal sæsonstart som jeg ikke har været det i nogle år. Game time baby.
Uofficiel arsenal.dk discord
https://discord.gg/3p5pkFd

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 12. Aug. 2018 15:14

peterdebel wrote:
10. Aug. 2018 9:13
Image

Dato & Sted: 12.august kl. 17
Tv: 3 Max, Skysports PL. Skysporrs 3 Italia, NBCSN US,

Det kan godt være Guardiola har vundet PL sidste par år, men vores spanske træner har mere hår på hovedet. Jeg er sikker på at Emery har vist spillerne timers video analyse af Guardiolas spiller, så vi er løbet tør for popcorn.

Forhåbentlig kan vi se nogle nye løbemønstre og en ny struktur på holdet og kan vi holde City fra at score i 1 halveg, må vi se hvad der sker. Forhåbentlig kan Aubameyang gøre Walker svimmel, og komme til et par chancer.

På hjmmebane kunne det være rart med mindst et X, men det er Guardiola og City..og

1 angriber så kan Lacazette komme ind og skabe ravage efter 60 minutter. Mon ikke det bliver, selv om jeg havde set plads til Ramsey.

Image

En mulighed er selvfølgelig også Aubameyang på kanten i en 4-2-3-1.

Leno
Bellerin-Sokrates-Mustafi-AMN
Torreira-Elneny
Mkhi-Özil-Aubameyang
Lacazette
Dejligt med en tidlig optakt. Håber også at trekanten på midten bliver som du skriver med en DM. Håber heller ikke vi tager en chance med Ramsey, så hellere give ham en uge mere og få ham 100% klar. Jeg ville dog spille bellarin på højre og måske overveje at pille øzil ud og smide Lucca på top og rykke Abu ned, øzil arbejder ikke så hårdt bagud i banen og måske kan abu`s fart komme til sin ret på kanten på kontrabolde.

Jeg glæder mig meget til vi skal se noget nyt, og så skal vi nok huske at det kommer til at tage tid med alle de ændringer som sker i klubben. Taber vi de 2 første kampe skal vi ikke gå i panik! Det kommer til at tage tid, men syntes vi gær mange rigtigt ting pt.

Vil være glad for et kryds i dag.
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 12. Aug. 2018 15:31

Maaaaaaaatchday!!!!!

Wenger plejer altid at være kronisk ringe i forhold til at være klar til sæsonstarten. Det bliver spændende at se om Emery kan forbedre holdet på det punkt. Så hjælper det selvfølgelig også at transfervinduet er lukket. Det bliver spændende. Håber på alt andet end en afklapsning. Bliver spændende at se hvor dårligt det skal gå før der kommer dårlig stemning i fan gruppen igen. Vi har to hårde kampe i rap. Der skal trædes varsomt, for selvom vi har fået ny træner, og fornyet energi, vil man sagtens kunne ende ud i to nederlag som vil gøre hamrende ondt fra start.

Up the gunners. Er spændt på projektet.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Aug. 2018 16:01

HOLDET!!!

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Aug. 2018 16:11

Ser ud til at Emery satser på det sikre og kører med Cech og Ramsey i stedet for Torreira.

Håber Maitland-Niles spiller hele kampen og ikke får 2 gule og at Granit ikke dummer sig.

Absurd godt hold modstanderne kommer med:

Ederson, Walker, Stones, Laporte, Mendy, Fernandinho, Gündogan, Bernardo, Mahrez, Sterling, Agüero.. :o

Post Reply