Succeskriterier 2018-19

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Succeskriterier 2018-19

Post by peterdebel » 6. Aug. 2018 8:33

Hvad er de resultatmæssige succeskriterier for Unai Emery i sin 1. sæson ? Hvad vil ubetinget gøre sæsonen til en succes - set her ved indgangen til sæsonen?

Der er mange gode hold i PL, så .

* Top 4 i PL
* At være i Pokalfinalen
* Mindst 1/8 dels finale i EL..

Giver vores tidligere spiller Nwankwo Kanu ret..
En første- , anden eller tredjeplads er en succces, for Arsenal er en stor klub, og vinder man ikke ligaen, bør man vinde et andet trofæ. Det er svært, men sådan er det at være træner i en klub af Arsenals format.

Buena Suerte, Unai!
Last edited by peterdebel on 6. Aug. 2018 9:12, edited 2 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Ålen
Normal Bruger

Re: Succeskriterier 2018-19

Post by Ålen » 6. Aug. 2018 8:51

peterdebel wrote:
6. Aug. 2018 8:33
Hvad er de resultatmæssige succeskriterier for Unai Emery i sin 1. sæson ? Hvad vil ubetinget gøre sæsonen til en succes - set her ved indgangen til sæsonen?

* Top 4 i PL
* At være i Pokalfinalen
* Mindst 1/8 dels finale i CL

En første- , anden eller tredjeplads er en succces, for Arsenal er en stor klub, og vinder man ikke ligaen, bør man vinde et andet trofæ. Det er svært, men sådan er det at være træner i en klub af Arsenals format.

Buena Suerte, Unai!
Jeg vil sige, at det ultimative mål må være at få et ordentligt koncept indarbejdet - både defensivt og offensivt. Det er på lang sigt nøglen til, at kæmpe med om noget som helst sjovt. Kan vi desuden komme i top 4, så er det flot. Jeg håber, at medier og fans væbner sig med tålmodighed og giver Emery og spillerne arbejdsro, ihvertfald frem til jul, og længere endnu, hvis der er tegninger til noget godt.

Det bliver svært at gå videre i CL, når vi ikke engang er i gruppespillet :lol:

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2018 9:11

Ålen wrote:
6. Aug. 2018 8:51
peterdebel wrote:
6. Aug. 2018 8:33

* Top 4 i PL
* At være i Pokalfinalen
* Mindst 1/8 dels finale i CL

Buena Suerte, Unai!
Jeg vil sige, at det ultimative mål må være at få et ordentligt koncept indarbejdet - både defensivt og offensivt. Det er på lang sigt nøglen til, at kæmpe med om noget som helst sjovt. Kan vi desuden komme i top 4, så er det flot. Jeg håber, at medier og fans væbner sig med tålmodighed og giver Emery og spillerne arbejdsro, ihvertfald frem til jul, og længere endnu, hvis der er tegninger til noget godt.

Det bliver svært at gå videre i CL, når vi ikke engang er i gruppespillet :lol:
Damn.. Selvfølgelig Euro League.. Men næste år, så.. :P

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2018 12:31

Hmm..Den engelske taboidpresse, giver os ikke mange håb.

The Guardian regner med en 3. plads efter Liverpool og City.

https://www.google.dk/amp/s/amp.theguar ... ddersfield

The Sun regner med, at vi allerede efter de første 5 kampe, er ude af det sjove selskab og ligger og roder rundt omkring en 15. plads.

https://www.google.dk/amp/s/www.thesun. ... astle/amp/

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 6. Aug. 2018 13:30

peterdebel wrote:
6. Aug. 2018 12:31

The Sun regner med, at vi allerede efter de første 5 kampe, er ude af det sjove selskab og ligger og roder rundt omkring en 15. plads.

Ingen tvivl om at vi har et hårdt kamp program! Men når det er sagt, så er the Sun jo nok bare ude på at lokke Arsenal supportere til med en grim overskrift.
De første 6 kampe tæller City, Chelsea, Hammers, Cardiff, Newcastle, Everton. Det kunne nemt blive: L,D,W,W,W,W hvis holdet er tændte.
Chelsea er fysisk ikke helt på toppen endnu og de har ikke været specielt skarpe - meget godt illustreret af Morata mod os.

Men med det sagt, så er det utroligt spændende hvordan vi stiller op og hvor klar vi er til sæson starten.
I de preaseason opgør jeg har set har vi været utroligt sårbare overfor dybe bolde til hurtige modstandere. Vi har stået lidt højt.
Men vi så også sidste sæson hvordan modstanderne med succes spillede bolden over midtbanen og med det samme kom til at stå mand mand med vores forsvar - hvilket vi ikke håndterede specielt godt. Xhaka har en tendens til at slå totalt fra når bolden er kommet forbi ham - jeg håber knægten fra Uruguay hjælper os til at lægge et hårdere pres på bolden.

For mig at se er succes kriteriet at vi kommer i top 4og så skal vi vel i Semi i EL. Derudover håber jeg at se et solidt koncept med fremgang over sæsonen. Selv hvis vi skulle lægge tungt fra start, håber jeg at se os komme i omdrejninger over sæsonen. OG at vi kan dominere mod svagere modstandere og at vi kan udfordre de bedre.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 6. Aug. 2018 17:52

peterdebel wrote:
6. Aug. 2018 12:31

Guardian er fans forudsigelser og eftersom, denne fan snakker om koscielny, i start opstillingen. Kan man ikke tage det seriøst.

Sun forudsigelser er baseret på sidste års resultater, mod samme modstandere.

Succeskriteriet:

Få forlænget med Ramsey.
Top 4.
Semifinale i EL
Brug af unge spillere i Liga Cup og FA cup.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 7. Aug. 2018 12:18

Resultatmæssigt synes jeg følgende ville være tilfredsstillende:
Top-4 i ligaen. Dog ville en 5. plads være i orden, hvis vi kvalificerer os til Champions League ved at vinde Europa League.
Semifinale i Europa League ville være okay. Det kommer an på, hvordan det ser ud i ligaen. Jeg ville have forståelse for en tidligere exit, hvis ligaen opprioriteres.
Liga Cup'en skal de unge spillere bare bruges i. Jeg synes ikke vi skal bruge så mange kræfter på den.
F.A. Cup'en ser jeg os gerne gå langt i, men lodtrækningen er jo ret afgørende. Hvis vi trækker City ude i første kamp, ville jeg ikke være skuffet, hvis vi ryger ud der. Med en "gennemsnitlig" lodtrækning håber jeg vi kommer blandt de sidste 4, og derefter kan alt ske. Det er dog vigtigere at komme tilbage i Champions League, så F.A. Cup'en har 3. prioritet for mig.

Ellers håber jeg på, at vi i højere grad kan spille lige op med de andre hold i top-6. I det mindste undgå at blive udspillet som mod Liverpool (ude) og mod City. Ude mod Tottenham blev vi vel egentlig også udspillet, selvom resultatet ikke så særlig grimt ud.
Hvis spillestilen med høje/stærke pres kan blive gennemført, ville det også være fedt. I stedet for at vi blot ser noget, der minder om det fx 5 kampe i løbet af en sæson.
I forhold til sidste sæson ville det selvfølgelig også være rart med flere sejre på udebane.
Jeg håber også, at Emery får god tid til at finde sig til rette i klubben, og der ikke kommer den samme - nærmest giftige - stemning som i løbet af Wengers dårlige perioder.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 7. Aug. 2018 14:54

Jeg tror Emery får en bedre sæson end Wenger har kunne levere de sidste 10 år. Mit bud er en anden eller tredje plads i PL og så vinder vi Europa League. Er tilfreds med top 4 dog.. Så længe vi spiller CL næste sæson er jeg glad.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Aug. 2018 21:38

Når man hører vores engelske fans som kommer direkte fra første hjemmekamp, så er det rigtigt at en Top 4 placering må være målet..

https://m.youtube.com/watch?v=b3VnVP0ybi0

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 12. Aug. 2018 23:33

Top 4 har altid været målet. Det er det vi har brug for at tiltrække spiller og bibeholde spiller.

Som Wenger altid også har påpeget så er top 4 ligesom et trofæ for os pt. og klart den vigtigste.

Jeg frygter dog at det bliver svært, da de andre 5 hold ser stærke ud i modsætning til os.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 13. Aug. 2018 12:38

Jeg vil mene at en forbedring i forhold til sidste sæson er en succes. Wenger har med sin filosofi om egenrådighed på banen skabt et hold fyldt med personlige fejl. Det tager noget tid at få ændret det. Samtidig skal spillerne også vænne sig til Emery's stil. Så derfor må succeskriteriet være en fremgang i forhold til sidste sæson. Jeg ser dog stadig Arsenal som det svageste top 6 hold.
Realistisk Succeskriterie:
70 point og en 6. plads
Vinder i en hjemlig cup
Semifinale i Europa League

Arsenals Succeskriterie:
80 point og top 4
Vinder af en hjemlig cup
Vinder af Europa League

Vi har en del nye spillere på holdet og i modsætning til Man U, Man C, Liverpool og Spurs har vi en ny træner. Det har Chelsea også men deres spillere har bare en anden kvalitet og har vundet premier league før så de ved hvad der skal til for at vinde. Vi er ikke der endnu men tror at med tålmodighed skal Unai Emery nok få os tættere på.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 13. Aug. 2018 18:20

Salledreng wrote:
13. Aug. 2018 12:38
Jeg vil mene at en forbedring i forhold til sidste sæson er en succes. Wenger har med sin filosofi om egenrådighed på banen skabt et hold fyldt med personlige fejl. Det tager noget tid at få ændret det. Samtidig skal spillerne også vænne sig til Emery's stil. Så derfor må succeskriteriet være en fremgang i forhold til sidste sæson. Jeg ser dog stadig Arsenal som det svageste top 6 hold.
Realistisk Succeskriterie:
70 point og en 6. plads
Vinder i en hjemlig cup
Semifinale i Europa League

Arsenals Succeskriterie:
80 point og top 4
Vinder af en hjemlig cup
Vinder af Europa League

Vi har en del nye spillere på holdet og i modsætning til Man U, Man C, Liverpool og Spurs har vi en ny træner. Det har Chelsea også men deres spillere har bare en anden kvalitet og har vundet premier league før så de ved hvad der skal til for at vinde. Vi er ikke der endnu men tror at med tålmodighed skal Unai Emery nok få os tættere på.
Godt med noget realisme. Vi skal først og fremmest undgå at ryge ud af top 6. Eventuel cup-succes er en bonus men bør ikke være en prioritet med mindre det pludselig ser realistisk ud at vinde EL. Det er trist at det er kommet hertil, men Chelsea, skinkerne og Man U har os hvor de vil have os. Pool og City taler vi ikke om.

Post Reply