11. Lucas Torreira

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

11. Lucas Torreira

Post by peterdebel » 10. Jul. 2018 16:36

Sådan.

Velkommen til!

Image

https://www.arsenal.com/news/lucas-torr ... in-arsenal

Samme højde som Santi, så forhåbentlig bliver det godt.

Må du blive en succes!
Last edited by peterdebel on 10. Jul. 2018 17:14, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Re: XX. Lucas Torreira

Post by peterdebel » 10. Jul. 2018 17:11

Vores første spiller fra Uruguay. Torreira ankom til Europa som 17 årig.

Omkring 30 millioner €, fordelt over 3 år, sender vi til Italien for spilleren som må forventes at skulle levere energi og dedikation på vores 3 mands midtbane.
Last edited by peterdebel on 10. Jul. 2018 22:50, edited 4 times in total.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Re: XX. Lucas Torreira

Post by Cliffen » 10. Jul. 2018 17:12

Hehe, ja forhåbentlig kommer han til at gøre det ligeså godt som gode, gamle Cazorla :)
I øvrigt overrasker det mig en smule, at han skal bære nummer 11, når han er en defensiv midt.

Gabe
Site Moderator

Re: 11. Lucas Torreira

Post by Gabe » 11. Jul. 2018 9:51

Han lyder dæleme til at være en spændende spiller. Håber virkelig på det bedste fra ham og glæder mig ufattelig til at se ham i aktion.
https://www.express.co.uk/sport/footbal ... s-Torreira

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2018 18:42

Så fik Torreira endelig sin debut i vores smukke trøje. Han gjorde det glimrende. Fin bevægelse, boldfordeling og teknik. Lad os håbe at vi på sigt kan sige at Torreira for os næsten til glemme vores fremragende Santi..

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Sep. 2018 20:27

Efter Torreira har fået debut, har han næsten sat sig på en af pladserne på midtbanen, med sit kølige små driblinger og gode overblik. Han skal dog passe på med sine aggressive tacklinger som ofte er lige på grænsen og let kan give kort.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Oct. 2018 0:00

Vores sydamerikanske spiller gør det godt. I ren ubeskedenhed er det ikke en spiller man lægger meget mærke til på banen, men han forstår at bryde spillet når det er nødvendigt og har et godt blink for at distribuere boldene rundt som et bindeled mellem forsvar og midtbane.

I de godt 8 kampe siden sin debut, har vi indkasseret 2,2 mål når han ikke har været på banen, men kun 0,5 mål når han er blandt vores 11 udvalgte på banen.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 8. Oct. 2018 7:26

peterdebel wrote:
6. Oct. 2018 0:00
Vores sydamerikanske spiller gør det godt. I ren ubeskedenhed er det ikke en spiller man lægger meget mærke til på banen, men han forstår at bryde spillet når det er nødvendigt og har et godt blink for at distribuere boldene rundt som et bindeled mellem forsvar og midtbane.

I de godt 8 kampe siden sin debut, har vi indkasseret 2,2 mål når han ikke har været på banen, men kun 0,5 mål når han er blandt vores 11 udvalgte på banen.
Han har da været på banen i alle kampene? Så går ud fra at du refererer til de kampe han ikke er startet. De første to kampe var mod to at de tre klart sværeste modstandere i ligaen og det resterende kampprogram har ikke været spækket med skræmmende modstandere. Tror heller ikke at Torreira kunne have gjort meget mod City eller Chelsea, når et helt hold skal spilles sammen under en ny træner. Så det er formentlig for tidligt at konkludere noget.

Hvis man skal sætte nogle ord på det spil han har vist, så er det enormt positivt at han som regel gerne vil spille bolden fremad frem for til siden eller bagud. Det lader han Xhaka om. Når han har tabt en bold, så vil han vinde den igen. Til sidst virker han til at være enormt koncentreret og disciplineret positionsmæssigt. Dog mangler han erfaring, når han skal gå ind i tacklingerne. Det bliver lidt hovedløst fra tid til anden.

Men synes bestemt der er flere gode takter

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 8. Oct. 2018 17:27

Han giver noget til vores midtbane, som jeg ikke tror, vi har haft før. En utrolig moderne spiller.
Image

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 9. Oct. 2018 1:02

AndersArsenal wrote:
8. Oct. 2018 17:27
Han giver noget til vores midtbane, som jeg ikke tror, vi har haft før. En utrolig moderne spiller.
Hvad er det han i din optik bidraget med? Hvordan supplerer han de andre spillere? Hvordan påvirker han holdet og hvilken rolle tror du han får i Emerys taktik?

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 9. Oct. 2018 7:10

Den måde Torreira læser spillet på, og efterfølgende erobrer bolden på i starten af dette klip, er efter min mening noget af det vi har manglet længe på vores midtbane.

Image

Allerede da bolden bliver spillet op på Mitrović forudser Torreira, at han vil lægge bolden af, og dækker rummet af på en dejlig aggresiv måde. Ikke for at være efter Xhaka på nogen måde, men selv hvis han havde læst spillet på samme måde, så havde han ikke noget at reagere på det. Der er det en klar fordel med Toerreiras små hurtige fødder.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 9. Oct. 2018 18:22

IpswichHorse wrote:
9. Oct. 2018 1:02
AndersArsenal wrote:
Hvad er det han i din optik bidraget med? Hvordan supplerer han de andre spillere? Hvordan påvirker han holdet og hvilken rolle tror du han får i Emerys taktik?
Det var mange spørgsmål!

Jeg kender kun Torreira fra VM og hans korte tid hos os, men hans evner uden bold og generelle positioneringsevne, lader til at være helt unik, og har aldrig bidraget væsentlig til balancen på holdet. Imod Fulham spiller vi 4-4-2, hvilket kun er muligt, fordi vi har en spiller som Torreira. Taktisk giver han os derfor stor fleksibilitet. Han udfylder store rum, og exposer ikke Xhaka på samme måde som eksempelvis Elneny og Ramsey, når de spiller ved siden af ham. Derfor har han indtil nu, ubetinget, påvirket hjertet af holdet enorm positivt.

Jeg er glad for, at Emery har kørt ham ind med måde, og nu lader til at være en fast del af de første 11. Jeg kan slet ikke vente med at se, hvordan han udvikler sig.
Image

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 14. Oct. 2018 11:08

AndersArsenal wrote:
9. Oct. 2018 18:22
IpswichHorse wrote:
AndersArsenal wrote:
Det var mange spørgsmål!

Jeg kender kun Torreira fra VM og hans korte tid hos os, men hans evner uden bold og generelle positioneringsevne, lader til at være helt unik, og har aldrig bidraget væsentlig til balancen på holdet. Imod Fulham spiller vi 4-4-2, hvilket kun er muligt, fordi vi har en spiller som Torreira. Taktisk giver han os derfor stor fleksibilitet. Han udfylder store rum, og exposer ikke Xhaka på samme måde som eksempelvis Elneny og Ramsey, når de spiller ved siden af ham. Derfor har han indtil nu, ubetinget, påvirket hjertet af holdet enorm positivt.

Jeg er glad for, at Emery har kørt ham ind med måde, og nu lader til at være en fast del af de første 11. Jeg kan slet ikke vente med at se, hvordan han udvikler sig.
Ja, det var mange spørgsmål. Men det var også en kæmpe fornøjelse at du gad at svare på dem, som du gjorde. Det er det, der skal til før at det her forum skal blive ved med at køre.

Når det så er sagt, så er jeg meget spændt på at se hvordan Emery vil konstituere midtbanen fremadrettet. Synes Torreira bringer noget nyt som vi ikke har set siden Gilbero Silva. En spiller, der fuldfører sine opgaver og spiller bolden fremad. Om han kan blive lige så god og solid som GS mangler vi dog mange kampe for at kunne se. Men han virker som et perfekt match til Xhaka, der kan gøre det han er bedst til - ar fordele og lede spillet på midtbanen. Lidt ligesom Vieira. Ikke at de to tåler nogen sammenligning overhovet.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 14. Oct. 2018 17:51

IpswichHorse wrote:
14. Oct. 2018 11:08
AndersArsenal wrote:
9. Oct. 2018 18:22
IpswichHorse wrote:

Det var mange spørgsmål!

Ja, det var mange spørgsmål. Men det var også en kæmpe fornøjelse at du gad at svare på dem, som du gjorde. Det er det, der skal til før at det her forum skal blive ved med at køre.

Når det så er sagt, så er jeg meget spændt på at se hvordan Emery vil konstituere midtbanen fremadrettet. Synes Torreira bringer noget nyt som vi ikke har set siden Gilbero Silva. En spiller, der fuldfører sine opgaver og spiller bolden fremad. Om han kan blive lige så god og solid som GS mangler vi dog mange kampe for at kunne se. Men han virker som et perfekt match til Xhaka, der kan gøre det han er bedst til - ar fordele og lede spillet på midtbanen. Lidt ligesom Vieira. Ikke at de to tåler nogen sammenligning overhovet.
(Ved ikke, hvorfor der lige sneg sig et "aldrig" ind i mit forrige indlægs anden sætning.)

Personligt kan jeg sige, at min manglende aktivitet på forum primært har været et resultat af den enorme negativitet, der har præget nærmest samtlige tråde. Og når tingene går, som de gjorde i sidste sæson, så bliver det bare vand på disse personers mølle, hvorfor jeg ikke har set nogen værdi i at bruge min tid herinde. Alt, alt for ensporet og snævertsynet.

Ang. Torreira: Mine tanker faldt også på G. Silva, som også var en komplet midtbanespiller. Han havde dog begrænsninger på bolden, især i hans sidste to sæsoner her - dette ligner ikke et problem for Torreira.

Enig omkring dine betragtninger vedr. Xhaka. Det helt store spørgsmål, vi mangler at få svar på omkring Xhaka-Torreira-samarbejdet, er, hvordan de klarer den i de rigtig hårde kampe. Navnligt mod de formodede top 6-hold. Disse kampe ligger dog lige om hjørnet.
Image

Post Reply