Sæsonen 18/19

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Gabe
Site Moderator

Re: Sæsonen 18/19

Post by Gabe » 8. Oct. 2018 17:54

Sjov og spændende læsning, hvor flere forskellige eksperter giver deres bud på hvordan Arsenal klarer dig i denne sæson. Hvad tænker i? Top 4 eller hele vejen? :?:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-13383280

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 10. Oct. 2018 21:01

Jeg tror desværre ikke på mesterskabet i denne sæson, men det er da opløftende at blive nævnt som en mulig bejler.
Specielt når man tænker på sidste sæson. Vi sluttede 37 point efter City. Det mener jeg dog var en blanding af, at City overpræsterede og vi underpræsterede.
Vores trup var spiller for spiller langt tættere på Liverpools og Tottenhams trupper end Burnleys.
City runder næppe de 100 point igen, men jeg vil skyde på, at de rammer over 90 point, og det kan jeg ikke forestille mig, at vi også gør.
En Torreira hjælper meget på midtbanen, men midterforsvaret er stadig et svagt punkt. Sokratis har gjort det bedre end ventet, men Mustafi er jeg stadig ikke tryg ved.
Længere fremme ad banen har vi nogle rigtig dygtige spillere. Det må være længe siden vi har haft to så skarpe afsluttere samtidig, men at kombinere de offensive kræfter er ikke en let opgave.
Mod Fulham gik det selvfølgelig meget godt, men Aubameyangs favoritposition er næppe venstrekanten og Özil bliver vel også spillet lidt ude af position.

Jeg tror til gengæld på, at vi har gode chancer for top-4 :) men det er så tæt med de andre i top-6 (Manchester United kommer vel ovenpå igen), at det er svært at spå om. Spændende skal det nok blive.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 10. Oct. 2018 23:21

Det er fortsat lidt svärt at tro paa top 4 synes jeg. Vores nuvärende streak er mod hold vi bör slaa. Hvis ikke vi begynder at slaa rivalerne, kan vi nok kigge langt efter top 4. Med lidt mere positive briller er vi ret stärkt besat over det meste af banen og har dermed baade intern konkurrence og er garderet mod skader. Der er stor offensiv fleksibilitet, og Emery bruger den. Det skal gerne komme os til gode som säsonen skrider frem. Det er vel heller ikke utänkeligt at han faar lov at köbe en forstärkning til januar, ligesom det skal blive spändende om Kos kommer tilbage i form. Saa det ser ikke saa haablöst ud som det har gjort.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Oct. 2018 19:35

Rimelig vildt at efter vores 2 nederlag i starten, har Emery fået gang i en vanvittig stime på 9. sejrer i træk (!) :shock:

Spillet har ikke været fremragende, men håber virkelig det fortsætter!

https://m.youtube.com/watch?v=e8eHPMpubSg
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply