Trupsammensætning 2018/19

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2018/19

Post by Mr. Wenger » 5. Aug. 2018 8:45

https://www.arsenal.com/news/chuba-akpom-joins-paok

Chuba Akpom solgt til PAOK Salonika efter en meget beskeden karriere i Arsenal.
Last edited by Mr. Wenger on 8. Aug. 2018 18:24, edited 1 time in total.

AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersMK » 5. Aug. 2018 11:29

Truppen består pt. af 29 spillere jf. Arsenal.com (Reiss Nelson og Emile Smith-Rowe fremgår ikke af listen, og dem må vi vel forvente bliver en del af truppen. Om ikke andet så til Liga Cup kampe og Europa League kampene til at starte med).

Mon ikke følgende bliver skippet væk, inden transfervinduet lukker:
Ospina (salg)/Martinez (leje)
Jenkinson (salg)
Holding/Mavropanos (leje) (muligvis først til vinter med Koscielnys skade in mente)
Joel Campbell (salg)
Lucas Perez (salg)

Fire målmænd er alt for meget, og Ospina har længe stået i skyggen af Cech. Med Lenos ankomst har vi i Cech en rimelig habil backup. Martinez synes jeg stod godt i de kampe han har fået for os, og derfor skal vi ikke sælge ham endnu. Derfor vil en lejeaftale være mest oplagt, synes jeg.
Vi har lige nu 6 CBs (7 hvis vi regner Monreal med), og her har vi tilstrækkelig bredde. Samtidig ser det ud til, Emery har et godt øje til Chambers, hvorfor han ikke ryger. Men Holding især ville have godt af at blive lejet ud og få kampform. Jeg synes, han var lovende i sin første sæson, men sidste sæson lavede han ofte fejl, og hvis han kan få masser af spilletid, tror jeg han kan fortsætte sin udvikling og på sigt blive kørt i stilling til forsvaret. Om ikke andet så stiger hans værdi i hvert fald. Mavropanos er lidt det samme - synes han var lovende i sidste sæson, men han må forventes at være 5. valg, så snart Koscielny er skadesfri.
Joel Campbell behøver jeg vist ikke at uddybe, og Lucas Perez er der jo ingen grund til at holde på, hvis vi kan få ham afskibbet.
Hvad tænker I om Danny Welbeck? Rygterne går jo på, han skal til Everton. Men vil vi I så fald ikke være tyndt besat på angrebsposten, såfremt vi får skader?
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Aug. 2018 20:23

Det skal i hvertfald snart ske noget, da vinduet lukker om 2 dage..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 7. Aug. 2018 22:30

Synes vi skal beholde Perez. Manden har ikke fået en ærlig chance. Han har leveret i alle hans kampe. Han virker til at kunne blive en farlig herre hvis han bliver skudt i gang. En super sub om man vil. Han er vel også mere kantspiller end de andre vi har...

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 8. Aug. 2018 18:25

https://www.arsenal.com/news/calum-cham ... ulham-loan

Lidt overraskende for mig har man valgt at udleje Chambers til Fulham for hele sæsonen. Det kan betyde at man gør plads til en ny CB.

AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersMK » 8. Aug. 2018 21:07

Mr. Wenger wrote:
8. Aug. 2018 18:25

Lidt overraskende for mig har man valgt at udleje Chambers til Fulham for hele sæsonen. Det kan betyde at man gør plads til en ny CB.
Det kommer godt nok også bag på mig. Jeg troede, Chambers var en af Emerys foretrukne, men mon ikke, man forventer, at Koscielny har et år tilbage at spille hos os, og at det er bedre for Chambers' udvikling at tage et år med fast spilletid nu her, så han kan konkurrere om at være fast i forsvaret om et år?
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 8. Aug. 2018 21:54

AndersMK wrote:
8. Aug. 2018 21:07
Mr. Wenger wrote:
8. Aug. 2018 18:25

Det kommer godt nok også bag på mig. Jeg troede, Chambers var en af Emerys foretrukne, men mon ikke, man forventer, at Koscielny har et år tilbage at spille hos os, og at det er bedre for Chambers' udvikling at tage et år med fast spilletid nu her, så han kan konkurrere om at være fast i forsvaret om et år?
Jo, det må/kan være planen. Men jeg er ikke overbevist om at nogle af de nuværende CB's er faste startere om 2 år, så jeg vil tro at der kommer flere handler på denne position i de kommende transfervinduer.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 10. Aug. 2018 8:51

https://www.arsenal.com/news/lucas-pere ... ham-united

Der var ikke udsigt til meget spilletid for Perez i Arsenal, så han skifter til West Ham.

Nu er der ikke mulighed for at købe flere spillere, men der forventes at flere spillere lejes eller sælges i løbet af august før den endelige trup er på plads.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 14. Aug. 2018 6:52

Forhåbentlig får vi Campbell, Ospina og Jenkinson skudt afsted inden transfervinduet lukker.

Problemet er er vel, som det så ofte er for Arsenal, at vi betaler disse middelmådige spillere end alt for høj løn, som ingen andre klubber vil matche. Så ofte ender vi bare med at leje spillerne ud.

Joel Campbells kontrakt udløber dog til sommer, så det giver slet ingen mening, hvis vi lejer ham ud. De andre to har kontrakter til sommeren 2020.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Aug. 2018 17:32

Niels Lønberg wrote:
14. Aug. 2018 6:52
Forhåbentlig får vi Campbell, Ospina og Jenkinson skudt afsted inden transfervinduet lukker.

Problemet er er vel, som det så ofte er for Arsenal, at vi betaler disse middelmådige spillere end alt for høj løn, som ingen andre klubber vil matche. Så ofte ender vi bare med at leje spillerne ud.

Joel Campbells kontrakt udløber dog til sommer, så det giver slet ingen mening, hvis vi lejer ham ud. De andre to har kontrakter til sommeren 2020.
2 på vej til Serie A:

Campbell til Frosinone (Nummer 7) på en 3 årlig kontrakt. Byen ligger 70 km syd for Rom.

Ospina muligvis til Napoli efter Napolis 2.målmand har brækket armen.

Begge forhandler lige nu l Italien.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 17. Aug. 2018 18:04

https://www.arsenal.com/news/joel-campb ... -frosinone

Joel Campbell solgt til Frosinone efter en Arsenalkarriere, der var præget af en masse lejeophold i andre klubber.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 19. Aug. 2018 17:49

https://www.arsenal.com/news/david-ospina-leaves-napoli

Ospina nåede også at blive afsat inden det italienske transfervindue blev lukket - denne gang var det dog kun lejemål til Napoli. Der kan muligvis komme flere spillere på leje i andre klubber, men truppens sammensætning er formentlig ved at være på plads nu.

Post Reply