Trupsammensætning 2018/19

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2018/19

Post by Mr. Wenger » 9. May. 2018 21:00

Efter at Ivan Gazidis har overdraget meget ansvar til Sven Mislintat og Raul Sanllehi til sammensætning af spillertruppen er det blevet betydeligt mere interessant at følge med i transferrygterne. Transfervinduet i januar forløb rigtig godt, så det er meget spændende hvad der kan ske i sommervinduet, hvor der traditionelt bliver handlet betydeligt mere.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Der vil ikke blive diskuteret konkrete navne ift. transferindkøb i mit oplæg, da det handler om hvilke spilletyper/positioner, der er størst behov for ift. de nuværende spillere i truppen. Konkrete transferønskerne bør primært diskuteres i de andre tråde.

Positionerne er inddelt efter 4-2-3-1-systemet, da dette system har den tydeligste opdeling af spillertyper (selvom der reelt spilles mere 4-3-3 i denne sæson).

Derudover har jeg tilføjet min forventede truprolle til hver enkelt spiller:
• Startopstilling: Forventes at starte mindst 30 kampe i sæsonen
• Rotation: Forventes at starte 15-29 kampe i sæsonen
• Reserve: Forventes at starte max 14 kampe i sæsonen

Pt. består førsteholdstruppen af 25 spillere.

------------------------------------

Keepere: (3 spillere)
• Bernd Leno - Startopstilling
• Petr Cech - Reserve
• Emiliano Martinez – Reserve

Centrale forsvarsspillere: (5 spillere)
• Sokratis Papastathopoulos - Startopstilling
• Shkodran Mustafi - Startopstilling
• Laurent Koscielny - Rotation
• Rob Holding – Reserve
• Konstantinos Mavropanos – Reserve

Backs: (5 spillere)
• Nacho Monreal - Startopstilling
• Hector Bellerin - Startopstilling
• Stephan Lichtsteiner - Rotation
• Sead Kolasinac – Rotation
• Carl Jenkinson – Reserve

Centrale midtbanespillere: (6 spillere)
• Aaron Ramsey – Startopstilling
• Granit Xhaka - Startopstilling
• Lucas Torreira - Startopstilling
• Matteo Guendouzi - Rotation
• Mohamed Elneny – Rotation
• Ainsley Maitland-Niles - Rotation

Offensive midtbanespillere: (3 spillere)
• Mesut Özil – Startopstilling
• Henrikh Mkhitaryan – Startopstilling
• Alex Iwobi – Rotation

Angribere: (3 spillere)
• Pierre-Emerick Aubameyang - Startopstilling
• Alexandre Lacazette - Rotation
• Danny Welbeck – Rotation

-------------------------------

Tilgange: (5)
• Stephan Lichtsteiner (5/6 - Fri transfer)
• Bernd Leno (19/6 - købt fra Leverkusen)
• Sokratis Papastathopoulos (2/7 - købt fra Dortmund)
• Lucas Torreira (10/7 - købt fra Sampdoria)
• Matteo Guendouzi (11/7 - købt fra Lorient)

Afgange: (10)
• Per Mertesacker (Kontraktudløb)
• Santi Cazorla (Kontraktudløb)
• Jack Wilshere (Kontraktudløb - bekræftet 19/6)
• Takuma Asano (23/5 - Udlejet til Hannover 96)
• Jeff Reine-Adelaide (26/7 - Solgt til Angers)
• Chuba Akpom (3/8 - Solgt til PAOK Salonika)
• Calum Chambers (7/8 - Udlejet til Fulham)
• Lucas Perez (9/8 - Solgt til West Ham United)
• Joel Campbell (17/8 - Solgt til Frosinone)
• David Ospina (17/8 - Udlejet til Napoli)

------------------------------

Der blev ryddet godt op i truppen i januar, men jeg forventer yderligere 7-10 spillere fra ovenstående trup bliver solgt/lejet ud. Jeg tror at der bliver forlænget med Wilshere og at der bliver rykket 2-3 talenter op i førsteholdstruppen fra akademiet. Derudover forventer jeg at Mislintat og Sanllehi køber 3-6 nye spillere, hvor der især bør fokuseres på defensiven (hvilket mange rygter også bekræfter).
Last edited by Mr. Wenger on 19. Aug. 2018 17:52, edited 18 times in total.

peterdebel
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2018/19

Post by peterdebel » 12. May. 2018 10:36

Mon ikke Reiss Nelson og Eddie Nketiah bliver en fast del af 1. holdstruppen?

Gad også godt se Vlad Dragomir i selvsamme trup, mens Bramall og Ben Sheaf også har vist gode takter sidste år.

Ser man på hvad vi har på forsvarssiden er Bielik er ikke så hypet mere og 21 årige Pleguezuelo har været udlejet til spanske Gimnastic og har været en del skadet, så det er her vi skal lægge vores fokus i transfervinduet.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 24. May. 2018 20:24

https://www.arsenal.com/news/asano-join ... er-96-loan

Asano blev sommerens første afgang, da han lejes ud til Hannover 96. Det er dog svært at forestille sig at han i fremtiden kommer til at gøre sig gældende i Arsenal, da han nu er blevet 23 år og ikke har haft nævneværdig succes i de to første år i Tyskland.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 5. Jun. 2018 18:05

https://www.arsenal.com/news/stephan-li ... -join-club

Lichtsteiner blev den første sommersigning. Han er givetvist tiltænkt en plads i truppen som backup og udfordrer til Bellerin, men derudover skal han bringe mere erfaring og lederskab i truppen.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 15. Jun. 2018 18:02

peterdebel wrote:
12. May. 2018 10:36
Mon ikke Reiss Nelson og Eddie Nketiah bliver en fast del af 1. holdstruppen?

Gad også godt se Vlad Dragomir i selvsamme trup, mens Bramall og Ben Sheaf også har vist gode takter sidste år.

Ser man på hvad vi har på forsvarssiden er Bielik er ikke så hypet mere og 21 årige Pleguezuelo har været udlejet til spanske Gimnastic og har været en del skadet, så det er her vi skal lægge vores fokus i transfervinduet.
Jo, jeg tror at både Nelson og Nketiah rykkes op i førsteholdstruppen sammen med Willock denne sommer, men det kan være at de udlejes for at få kampe på seniorniveau. Jeg tror ikke at der er flere akademispillere klar til førsteholdstruppen, men jeg har ikke så stor indsigt i deres udvikling.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 19. Jun. 2018 21:33

https://www.arsenal.com/news/bernd-leno-join-arsenal

Bernd Leno blev den anden offentliggjorte sommerforstærkning. Den 26-årige tysker er sandsynligvis indkøbt til at være førstevalget og derfor må det forventes at enten Ospina eller Cech sælges nu.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 19. Jun. 2018 22:51

https://www.arsenal.com/news/good-luck-jack

Nu blev det bekræftet at Wilshere forlader Arsenal efter en karriere, der aldrig blev ligeså mindefuld som håbet siden debut'en for 10 år siden.

En mulig konsekvens ved denne afgang er i øvrigt at Özil sansynligvis kan få lov at bære nummer 10 nu.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Jul. 2018 19:50

https://www.arsenal.com/news/sokratis-p ... ulos-signs

Som ventet blev Sokratis Papastathopoulos offentliggjort som sommerens tredje forstærkning. Det er tilmed den tredje defensive forstærkning, så det bliver meget spændende at se om de nye spillere kan give et tiltrængt løft til den defensive niveau.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 10. Jul. 2018 19:33

https://www.arsenal.com/news/lucas-torr ... in-arsenal

Sommerens fjerde forstærkning blev den defensive midtbanespiller Lucas Torreira fra Sampdoria. Efter at have læst om hans præstationer fra Serie A ligner det en forstærkning til startopstillingen selvom han kun er 22 år, selvom han muligvis skal have en indkøringsperiode på nogle måneder.

Det eneste ærgerlige ved denne handel er at han desværre skal bære nr. 11 :? Det nummer tilhører traditionelt en venstre midt, så det virker malplaceret at en DM får det. Nr. 4 havde været mere passende, men det fik Elneny desværre for en måned siden.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 11. Jul. 2018 12:49

Fuldstændig forelsket i den trupsammensætning, vi har gang i. Fedt med tilgangen af den unge franskmand.

Vi ser dog stadig tynde ud på de centrale CB's, men Leno, Lichtsteiner, Sokratis, Guendouzi og Torreira forstærker os på hver deres måde.

Nu skal den forlængelse med Ramsey i hus.
Image

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 11. Jul. 2018 20:38

https://www.arsenal.com/news/matteo-gue ... joins-club

Et eftersigende stort talent er i dag præsenteret som sommerens femte tilgang til truppen. Guendouzi skulle være en box-to-box midtbanespiller, der har spillet 26 kampe for Lorients førstehold i Ligue 1 og 2 gennem de to seneste sæsoner.

Med Guendouzi, Maitland-Niles og Willock på 19-20 år må CM være truppens bedst besatte position ift. talent.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 16. Jul. 2018 7:14

AndersArsenal wrote:
11. Jul. 2018 12:49
Fuldstændig forelsket i den trupsammensætning, vi har gang i. Fedt med tilgangen af den unge franskmand.

Vi ser dog stadig tynde ud på de centrale CB's, men Leno, Lichtsteiner, Sokratis, Guendouzi og Torreira forstærker os på hver deres måde.

Det positive er uden tvivl, at vi får forstærkninger ind på de positioner, som flere af os har skreget på i lang tid. Og det er dejligt, at vi endelig viser lidt handlekraft, og får spillerne ind i god tid. Om de spillere vi har hentet, så har den fornødne kvalitet, er så et andet spørgsmål, men jeg forbliver positiv. Alle spillere, inklusiv Mustafi m.fl., får en ren tavle hos mig i denne sæson.

Og det bliver, for en gangs skyld, spændende at følge vores pre-season, og se, hvordan Emery griber det an rent taktisk.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Jul. 2018 13:27

Niels Lønberg wrote:
16. Jul. 2018 7:14
AndersArsenal wrote:
11. Jul. 2018 12:49

Det positive er uden tvivl, at vi får forstærkninger ind på de positioner, som flere af os har skreget på i lang tid. Og det er dejligt, at vi endelig viser lidt handlekraft, og får spillerne ind i god tid. Om de spillere vi har hentet, så har den fornødne kvalitet, er så et andet spørgsmål, men jeg forbliver positiv. Alle spillere, inklusiv Mustafi m.fl., får en ren tavle hos mig i denne sæson.

Og det bliver, for en gangs skyld, spændende at følge vores pre-season, og se, hvordan Emery griber det an rent taktisk.
Bestemt vi er allerede startet mod Boreham Wood og nu venter Atletico og PSG henholdsvis næste torsdag og lørdag..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 17. Jul. 2018 19:36

Jeg synes vores trupsammensætning ser ganske fornuftig ud. Målet for kommende sæson må vel være tilbagevenden til top-4, hvilket på ingen måde bliver let. Lige her og nu ser jeg Liverpool og City som de farligste hold - især hvis Liverpool får hentet en ny målmand. Dertil bliver det spændende at se, hvad United kan udrette, som dog ikke (trods en fin 2. plads) imponerede mig særlig meget sidste sæson (håber det går galt som det plejer for Mourinho i 3. sæson). Spurs vil også være farlige, hvis de kan holde på deres nøglespillere, og især hvis de kan forstærke deres hold med et par profiler. Chelsea synes jeg virker som en rodebutik, men på papiret er deres hold stadig rigtig godt, så dem skal man bestemt heller ikke afskrive på forhånd.

Jeg glæder mig mere til den kommende sæson end nogensinde før.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 26. Jul. 2018 20:48

https://www.arsenal.com/news/jeff-reine ... ins-angers

Sommerens første salg blev Jeff Reine-Adelaide, der desværre (som med mange andre unge spillere) ikke levede op til de forventninger der blev skabt til ham.

Post Reply