Wengers arvtager

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Paddy
Normal Bruger

Re: Wengers arvtager

Post by Paddy » 2. Mar. 2018 8:13

Niels Lønberg wrote:
2. Mar. 2018 7:33
Vi har én ting tilbage at spille for i denne sæson. Venter vi virkelig bare på, at Wenger også pisser den mulighed væk på torsdag?

Få nu ringet til Ancelotti eller hvem som helst anden. Få nu bare stoppet den her galskab.
Måske derfor Johs er i klubben mere eller mindre permanent for tiden! Måske vil Stan have en fortrolig kilde i klubben og få tingene uden nogen form for filter! Det virker til der foregår noget på direktionsgangen.
On July 11 2011, Arsene Wenger said this: "Imagine the worst situation -- we lose Fabregas and Nasri. You cannot convince people you are ambitious after that."

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 3. Mar. 2018 11:48

Jeg ser virkelig ikke Ancelotti som en god mulighed. Ancelottis force er at komme ind på et hold og fintune nogle småting og ellers få tingene til at glide og holde sammen på stjernerne.
Det er slet ikke det, som Arsenal har brug for.
Arsenal har brug for en hands-on træner, der kommer ind med en idé og et koncept for, hvordan Arsenal skal spille fremadrettet. Hele lortet skal rives op med roden, og hver enkelt spiller skal instrueres præcist i, hvad hans rolle er, og hvad der forventes af ham. Og gerne med en masse energi.
Simeone har meget af af det, men jeg tror, at den spillemæssige omvæltning er for stor der. Jeg håber, at vi får en af de moderne tyske trænere eller en der minder om dem i stil.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Mar. 2018 16:59

TH14 er i denne uge ude og gentage at han gerne vil hjælpe os, hvis klubben kommer med en formel forespørgsel..

I nederlaget i udekampen mod Brighton forlod han Sky Sports studiet i pausen.. Det kan der så spekuleres i..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 4. Mar. 2018 18:43

peterdebel wrote:
4. Mar. 2018 16:59
TH14 er i denne uge ude og gentage at han gerne vil hjælpe os, hvis klubben kommer med en formel forespørgsel..

I nederlaget i udekampen mod Brighton forlod han Sky Sports studiet i pausen.. Det kan der så spekuleres i..
Hvis Henry overtog ville det virkelig rable i Arsenal.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 5. Mar. 2018 7:30

Kejser wrote:
3. Mar. 2018 11:48
Jeg ser virkelig ikke Ancelotti som en god mulighed. Ancelottis force er at komme ind på et hold og fintune nogle småting og ellers få tingene til at glide og holde sammen på stjernerne.
Arsenal har brug for en hands-on træner, der kommer ind med en idé og et koncept for, hvordan Arsenal skal spille fremadrettet. Hele lortet skal rives op med roden, og hver enkelt spiller skal instrueres præcist i, hvad hans rolle er, og hvad der forventes af ham. Og gerne med en masse energi.
Simeone har meget af af det, men jeg tror, at den spillemæssige omvæltning er for stor der. Jeg håber, at vi får en af de moderne tyske trænere eller en der minder om dem i stil.
Jeg ser også kun Ancelotti som en midlertidig løsning frem mod sommer. Det vigtigste lige nu, vil være at få Wenger ud, og få en chokeffekt ud af spillerne. Men det virker omsonst overhovedet at diskutere det, da det det nærmest er umuligt at forestille sig, at Wenger ryger ud før til sommer.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 5. Mar. 2018 14:06

Kejser wrote:
3. Mar. 2018 11:48
Meget enig. Ancelotti er en dinosaur og nærmest en tro kopi af Wenger, når det kommer til taktiske oplæg og mandskabsbehandling.

De unge tyskere er spændende. Tuchel tror jeg ender i Bayern, og med ansættelsen af Sven Mislintat får han næppe gode anbefalinger med på vejen heller. Nagelsmann tror jeg Dortmund har udset sig. Tedesco fra Schalke er muligvis den mest spændende af alle, men det er nok lige en postgang for tidligt.

Af andre navne, der kunne give noget af den struktur og balance, som vi har manglet siden midt 00'erne, kan nævnes Jardim (Monaco), Marcelinho (Valencia) og Favre (Nice). De har i øvrigt alle den fordel, at de formentlig ikke vil kræve et monsterbudget til spillerindkøb, da de mere eller mindre er vant til at udvikle og sælge spillere. Arsenal vil i den forbindelse udgøre et attraktivt tilbud, fordi man - i hvert fald på papiret - ikke er nødt til at sælge sine bedste spillere.

Et mere ubeskrevet blad er Marcelo Gallardo fra River Plate. Kender ham kun som spiller, men han har bl.a. hyret en kvindelig neuroforsker til at hjælpe med den mentale udvikling af spillerne, og så er han Bielsa-disipel.

En outsider kunne være Conte, der formentlig er fortid i Chelsea til sommer, men som efter alt at dømme bliver ny italiensk landstræner. Jeg synes, at han har klaret Chelseas generationsskifte godt. Det gode spørgsmål er vel, om ledelsen kan leve med en manager, der forholder sig kritisk til dem.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Mar. 2018 22:42

Bare vi dog kunne få Allegri.

Han har lige slået Spurs ud af Champions League og forstår virkelig at at slå søm i når hans hold skal..

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 7. Mar. 2018 23:03

Jeg er helt på bølgelængde med dem af jer, der ikke er fortalere for Ancelotti. Det vil være alt for visionsløst. Vi har brug for en, der virkelig kan ryste posen og gentænke holdet.

Af trænere med format til at besidde posten som Arsenal manager, ser jeg tre trænere, der besidder disse egenskaber og som vi samtidig realistisk kan lokke til klubben.

- Tuchel
- Conte
- Jardim

Jeg er personligt fortaler for Tuchel. Hans 2 sæsoner i Dortmund var en taktisk masterclass, der på trods af det kun blev til en pokaltitel, spillede forrygende flot og innovativ fodbold, og faktisk endte med det højeste point antal i Bundesligaen nogensinde for Dortmumund. Han er også i flere omgange blevet omtalt i yderst positive vendinger af Guardiola. Jeg frygter desværre, at netop Guardiolas beundring kan være medvirkende til, at Bayern ansætter ham til sommer.

Samtidig var Tuchel træner under både Mkhitariyans bedste sæson i 15/16, hvor han blev kåret til Bundesligaens bedste spiller, og Aubameyangs bedste sæson i 16/17, hvor han scorede 56 mål i 63 optrædender. Set i lyset af at Arsenals hold så småt er ved at blive bygget op omkring disse to spillere, mener jeg endnu tydeligere understreger hvorfor Tuchel vil være et godt valg.

Det, der taler imod, er hans fortid i Dortmund med vores nye chef scout Sven Mislintat, der eftersigende var hovedårsagen til Tuchel og Dortmunds veje endte med at skilledes. Jeg tror det kun var toppen af isbjerget jf. følgende udsnit fra Tuchels Wikipedia side:

His tenure as the first-team coach was marred with controversy, with a strained relationship with the club's hierarchy, notably CEO Hans-Joachim Watzke.[28] Tuchel expressed discontent over the departures of Hummels, Gündoğan, and Mkhitaryan, who were sold despite alleged promises from Watzke that they would not leave. He also maintained fractured relations with club stalwarts Roman Weidenfeller, Neven Subotić, and Jakub Błaszczykowski, as he aimed to replace the aging trio, an action that reportedly did not sit kindly with Watzke.[29] Tuchel also purportedly fell out over prospective transfers, aiming to sign defender Ömer Toprak in 2016, as well as Portuguese midfielder Óliver Torres in 2017, with both moves allegedly blocked by Watzke and chief scout Sven Mislintat, who maintained a close working relationship together.[30]

Det lyder nærmere som, at det var en kulmination på hans generelle uoverenstemmelse med ledelsen, som han mente var for uambitioøse - hvilket jeg sagtens kan følge ham i. Jeg håber netop også vores nye træner tør være stædig og sætte sig op mod Kroenke og co. istedet for passivt at lorre med halen som Wenger.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. Mar. 2018 19:27

Der er rygter i de tyske medier i dag om, at Tuchel skulle have fravalgt Bayern og forhandler/har forhandlet en aftale med Arsenal.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 25. Mar. 2018 20:34

Historien om Tuchel er breaket af, som regel, troværdige Kicker (Tier 2).

Straks efter Kicker bragte historien var flere mindre prominente tyske journalister ude og nævne, at han ihvertfald ikke skulle til Arsenal. Deres kilder nævner alle PSG og nogle endda Chelsea som en mere sandsynlig destination
https://twitter.com/cfbayern/status/977846806758461441
https://twitter.com/honigstein/status/9 ... 7618387968

Det der stadig taler imod Tuchel er Sven Mislintat, og det faktum at det virker en anelse usandsynligt at Wenger stopper et år før kontraktudløb.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 31. Mar. 2018 23:44

Tuchel har afvist Bayern som fortæller at Tuchel allerede har underskrevet en kontrakt med sin nye klub.

carljoe
Normal Bruger

Post by carljoe » 10. Apr. 2018 13:17

... Og den nye klub er ifølge Bild PSG, hvor han har underskrevet en to årig kontrakt. Deres kilde er Heiko Ostendorp, som ifølge Dortmund fans på reddit er tier 1 for Tuchel nyheder, idet han er utrolig tæt med Tuchels agent.

https://www.bild.de/sport/fussball/spor ... .bild.html

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Apr. 2018 13:33

Bayern får også ny træner næste år. Det bliver det mindre kendt navn på den internationale scene, Nico Kovac og sin bror som hjælpetræner, så Storklubben snupper ikke en, på papiret, top-toptræner i den allerøverste liga, for næsten af os.

Det har nok noget at gøre med Kovac og Salihamidiz som sidder i inderkredsen hos Bayern, kender hinanden fra tidligere..

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 17. Apr. 2018 0:51

Hvis Leonardo Jardims navn nogensinde har været et navn oppe og vende for vores bestyrels, så burde det være godt falmet efter at PSG rundbarberede monegaskerne med 7-1 i Ligue 1...

MOLA_DK
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by MOLA_DK » 20. Apr. 2018 11:04

Wenger stopper efter denne sæson!!!

https://www.arsenal.com/news/merci-arsene
Med venlig hilsen
Morten

Post Reply