Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by peterdebel » 9. Aug. 2018 16:33

Men vi har gjort vores handler ser det ud til.

Ingen forsvarsspiller her til aller aller sidst, så er dette det endelige..

Sokratis
Mustafi
Holding
Mavropanos
(Kos)
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 9. Aug. 2018 17:31

Det er godt nok ikke nogen særlig stærk besætning vi har på de centrale forsvarspladser. At Chambers blev udlejet synes jeg stadig er en lidt underlig beslutning. Vores idealopstilling kan dårligt være med tre CB'er og to wingbacks.
Forhåbentlig kan Lucas Torreira skærme godt af, så CB'erne ikke kommer på overarbejde. Vi kan desuden håbe på, at Emery er bedre til at organisere en defensiv end Wenger.
Alligevel sidder jeg lidt ærgerlig tilbage efter transfervinduet.
Priserne taget i betragtning er jeg rimelig tilfreds, men de fleste signings lugter lidt for meget af Europa League. Man kan måske ikke forlange mere, når vi er uden for det fine selskab..
Når man kigger på, hvad fx Liverpool har gjort, er det odg svært ikke at blive lidt misundelig. Og også lidt forundret over, hvor de har fået alle deres penge fra?? De har da brugt noget mere end Coutinho-pengene.
De andre hold i top-6 har heldigvis ikke forstærket sig så meget. Tottenham har vel knap nok købt nogen, City har hentet Mahrez (måske dumt at sammenligne os med dem), Manchester United har hentet Fred (af store indkøb) og Chelsea har erstattet Courtois med den unge basker plus hentet Fabinho.

Ligegyldig hvad, glæder jeg mig stadig til den nye sæson, så Come On Arsenal :D

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 15. Aug. 2018 9:05

Elneny rygtes til Marseille. Tror det handler om at vi skal have solgt nogle spillere og han er en der ses som expendable. Ærgerligt hvis det sker. Jeg så ham gerne få meget mere spilletid. Tror fast spilletid ville vise os en spiller med både stor driftssikkerhed og stigende indflydelse på det offensive. Men det kommer selvfølgelig meget an på hvordan han passer ind i Emerys spillestil/opstilling.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 16. Aug. 2018 2:28

Elneny hører ikke til i en start 11 for et tophold. Det er han simpelthen ikke god nok til. Tilgengæld er han en fremragende bredde spiller, som jeg synes vi skal holde på. God allround. Skadesfri. Løbestærk og klog boldspiller.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Aug. 2018 18:34

Bayerns Geschäftsführer Dr. Uli Hoeness bekræfter, at Boateng vil væk til sommer. "Hvis han forlader os, tror jeg, det bliver til Paris SG", siger Hoeness til tyske Sky News.

Øv-Bøv.

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 27. Sep. 2018 9:12

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Oct. 2018 8:13

Hmm..

Det er ingen hemmelighed at Ramsey er sur på Emery over at spille forskellige positioner på banen, fordi Özil primært spiller central midt og Emery bekræfter at der har været møder mellem de to for at diskutere Ramseys position, men at Klopp og Liverpool bliver sat i forbindelse med Ramsey, vil være en skuffelse hvis waliseren skifter dertil..

Efter Europa vandt golfturneringen Ryder Cup mod USA, deltog både Oxlade-Chamberlain og Ramsey i festlighederne, så måske kunne et skifte dertil ligge og lure?

Allo
Normal Bruger

Post by Allo » 2. Oct. 2018 9:28

Muligvis... Ærligt, så passer han i min bog også bedre (perfekt) til Liverpools stillestil.. - Dermed ikke sagt, at jeg ønsker ham væk - tværtimod!
Yah Gunners, Yah, Uh Yah...

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 2. Oct. 2018 10:23

Jeg vil ikke rigtigt have noget imod hvis Ramsey forlader klubben - specielt hvis det er fordi at han forlanger den løn der har været tale om.
Ramsey er vel egentlig en af de eneste spillere tilbage i klubben, som stadigvæk er gennemsyret af Wenger's filosofi. Han har været utrolig svingende igennem hans tid i klubben, hvor han nogle tider har været vild (på flere forskellige positioner) og så haft perioder hvor han var utrolig dårlig. Selvfølgelig er han ikke en dårlig fodboldspiller, men Aaron har i kun en meget kort periode været en spiller som rent faktisk LØFTEDE vores hold. Mange, mange gange har han været en gennemsnitlig spiller for Arsenal, som hverken kunne skældes utrolig meget ud, men heller ikke roses.

Der er en statistik i Baseball der hedder WAR - "Wins Above Replacement". Den giver et tal der forklarer hvor mange sejre en spiller har givet, sammenlignet med hvis den spiller blev udskiftet med en gennemsnitlig spiller. Uden overhovedet at have noget statistik der beviser det, tror jeg ikke at Ramsey over hele hans Arsenalperiode vil klare sig særlig godt hvis sådan en statistik fandtes i fodbold. Specielt ikke hvis hans lønønsker tages i betragtning.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 6. Oct. 2018 10:38

Enig med Den Gale Magiker. Ramsey er én af de spillere, der aldrig rigtig er slået igennem i Arsenal, og det ser tilmed ud til at Emery ikke føler at Ramsey passer ind i den nye spillestil. Derfor er det helt fint hvis han bliver solgt til januar, men det er meget uheldigt at man endnu engang står i en situation hvor en profileret spiller har mindre end 1 år tilbage af kontrakten.

Januar-vinduet er ofte stille i Arsenal, men jeg håber på følgende aktivitet:
Ud:
- Ramsey (Ser ikke ud til at kontrakten forlænges)
- Welbeck (Ser ikke ud til at kontrakten forlænges)
- Özil (hans nuværende niveau matcher slet ikke hans kontrakt)
- Jenkinson (Har ikke niveauet til Arsenal)
Ind:
- Ny wing (Hurtig og dynamisk type)
- Ny offensiv midt (Erstatning for Özil og Ramsey)

Sommervinduet: (Primært fokus på forsvaret)
Ud:
- Koscielny (Han har været permanent skadet i 2-3 år, og synes færdig på topplan)
- Mustafi (Med mindre han forbedre sig markant i denne sæson bør han sælges)
Ind:
- Ny CB (Van Dijk-type, som kan blive en grundpille i fremtidens defensiv)

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 7. Oct. 2018 17:19

Jeg tror godt at Sokratis kan bruges som leder af forsvaret, men han har brug for en beder makker end Mustafi. Jeg ville ønske at vi gik ud og hentede en god ung boldsikker centerforsvarer, der kunne lære af Koscielny og Sokratis. Jeg ser hverken Holding eller Chambers som dygtige nok til at fører bolden frem, og det er tydeligvis er essentielt for vores nye spillestil. Så det er en prioritet at finde en langtidsløsning på den plads.

Rygterne går på at den 24 årige paraguayanske Miguel Almiron fra Atlanta United skulle være en spiller vi går efter til januar. Kender ham slet ikke men han skulle være en 10er type.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Oct. 2018 18:03

Nico_gooner wrote:
7. Oct. 2018 17:19

Rygterne går på at den 24 årige paraguayanske Miguel Almiron fra Atlanta United skulle være en spiller vi går efter til januar. Kender ham slet ikke men han skulle være en 10er type.
Fedt vi scouter i Guds Land/Over There/Trumps Playground osv. :P

Godt at se Karbassiyoon lave lidt arbejde for sine penge..

Om en spiller fra MLS kan gøre det i PL..? Hmmm..?

Men dejlige stats:
9 mål i sin debutsæson i MLS.
32 kampe denne sæson.
Scorer 12 mål og laver 13 assists.

FOX (på spansk) skriver allerede at det er aftalt at vi betaler 13 million $ (£11m) for han, når vinduet åbner til januar... :shock:

https://www.90min.com/es/posts/6188291- ... -paraguayo

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 11. Oct. 2018 9:01

Der er tiltagende rygter om at Ramsey måske er på vej videre og potentielt allerede i januar.
Foruroligende tænker jeg umiddelbart! Ramsey er vel efterhånden den spiller med mest anciennitet i klubben, og så har han en fantastisk evne til at gøre holdet farligt!
Men stilistisk ved jeg ikke om han er Emerys type? Og Har man plads til både Ozil og Ramsey, på store kontakter?
Modsat så vil en erstatning (hvis ikke det er et wildcard fra MLS) hurtigt koste 40m£ plus 100.000£ om ugen. Og så har man jo råd til at betale Ramsey Ozil summer i nogle år før man når op på transfersummen - afhængigt af hvilken sign on fee der er i spil.

Arsenalgogo
Normal Bruger

Post by Arsenalgogo » 11. Oct. 2018 11:22

Med ryger omkring Ramsey og united, og Eric Bailey der er utilfreds. Man kunne evt lave en byttehandles med lidt penge vores vej. vi skulle efter sigende allerede have købt en gut fra MLS, der er aldeles målfarlig, og ved godt det er MLS.

Men så kunne man så med

Ham fra MLS og Bailey til januar. Jeg synes på ingen måde united får noget ud af ham, og med tanke på hvor god han var i starten af hans united tid, og i villareal, så kunne en aftale være fint.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 15. Oct. 2018 13:10

cnissen wrote:
11. Oct. 2018 9:01
Der er tiltagende rygter om at Ramsey måske er på vej videre og potentielt allerede i januar.
Foruroligende tænker jeg umiddelbart! Ramsey er vel efterhånden den spiller med mest anciennitet i klubben, og så har han en fantastisk evne til at gøre holdet farligt!
Men stilistisk ved jeg ikke om han er Emerys type? Og Har man plads til både Ozil og Ramsey, på store kontakter?
Modsat så vil en erstatning (hvis ikke det er et wildcard fra MLS) hurtigt koste 40m£ plus 100.000£ om ugen. Og så har man jo råd til at betale Ramsey Ozil summer i nogle år før man når op på transfersummen - afhængigt af hvilken sign on fee der er i spil.
Farligt på den ene og anden måde. Jeg synes også han er giftig på den kedelige måde, fordi han ofte skaber en ubalance på holdet. Primært når han ligger 8'er. Det har vi nu set med Coquelin, Flamini, Elneny, Xhaka osv. Selvom det ikke er worldbeaters han har spillet sammen med, så er der en tendens. Ramsey gør arbejdet (for) stort for den anden, når han ligger som 8'er. Det har Emery indset, og derfor konsekvent spillet ham som den mest fremskudte af de centrale midtbanefolk. Her kommer så anden anke imod Ramsey. Jeg tror simpelthen ikke han har de kreative evner til at være rendyrket 10'er, som trods alt stadig er vores foretrukne formation. Ramsey passer perfekt i en 4-1-2-2-1, hvor han ligger side om side med en anden 8'er, men samtidig har en yderligere bag ham. Præcis som Liverpool, og der tror jeg desværre han vil passe perfekt ind. Fordi han har nogle kvaliteter, men i den nuværende trup sammensætning, har jeg svært ved at se dem komme til udtryk. Hans største konkurrent i Arsenal er Ozil, dels fordi han spiller 10'eren, men også fordi Ozil er årsagen til vi spiller den formation vi gør. Ozil er alt andet lige stadig en markant bedre 10'er end Ramsey.
Som jeg ser det store problem i situationen er den økonomiske lange næse vi højst sandsynligt vil modtage til vinter eller sommer. Ramsey er en 40-60 mio pund spiller i det nuværende marked med 4 år tilbage af kontrakten. Nu bliver det endnu engang til en spotvare og sikkert også en forstærkelse af en ligakonkurrent. Hans motor vil passe perfekt som langsigtet afløser til Milner.
For at opsummere - jeg tror ikke vi kommer til at savne Ramsey synderligt spillermæssigt i det nuværende setup, men samtidig vil den ikke attraktive økonomiske pakke medføre vi får svært ved at finde en fuldgod erstatning. Tak Gazidis - jeg er glad for, han snart er fortid... Drømmescenarie er 20 mio pund til Juve i vinterpausen.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Post Reply