Mikel Arteta

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Mikel Arteta

Post by peterdebel » 26. Dec. 2020 19:20

Hvor HAR Tierney været fremragende i disse 45+ minutter.

Hvem skulle have troet at vi ville være FORAN mod Chelsea med to efter 1. halvleg.

Hold nu fast!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 28. Dec. 2020 14:45

Nydelig kamp mod Chelsea. Holdet spillede disciplineret, afventende og klogt. Jeg tager følgende med mig fra kampen:

- Fire bagi synes at være en god løsning og venstre back må siges at være den rigtige position for Tierney. Nu håber jeg bare at Arteta holder fast i den disposition i de næste kampe.

- Desværre ligner Smith-Rowe ikke den 10'er vi mangler. Han er for langsom både fra tanke til handling, i opfattelsen af spillet og i sin fremdrift med bolden. Men han kæmpede bravt. Det gjorde han.

- Vores angribere er stadig for uskarpe og så undrer det mig, at vi ikke kommer til flere afslutninger eller arbejder på at få gjort vores angreb færdige. Få dem afviklet. Skyd udefra. Heller hagle den seks meter over mål end at blive fanget i en farlige kontra. Vi har igen, igen vist at vi er rigtig, rigtig ringe i vores tilbage løb og det er også der, Chelsea får scoret deres mål. Få afviklet angrebet og kom tilbage og stå i defensiven.

- Vi har ikke ressourcerne eller kapaciteten til at spille det høje presspil og det virker bedre, når vi står og afventer omkring midten og lader modstanderholdet komme længere frem. Det var sådan vi hentede FA trofæet.

- Joe Willock er ikke god nok. Hans indhop i kampen er direkte skandaløst og jeg kan ikke huske at han har sat en fod rigtigt i den her sæson. Det var sjovt og spændende så længe det varede.

- Xhaka spillede en flot kamp. Bare ærgerligt at han ikke har for vane at fortsætte det gode arbejde mere kontinuerligt. Men der er virkelig brug for at han holder det her niveau.

- Ceballos behøver vi heller ikke. Jeg har aldrig fattet den signing og mod Chelsea beviste holdet også at de er bedre uden den spanske boldvarmer.

Nu kommer der et nemt program. Når man kigger på kampene, vi har spillet og tabt, ude mod Spurs, Leicester og Everton, så er det ikke en skandale. Men vi skal rejse os frem til februar og der skal 18 point på kontoen og så er vi med igen, hvor det er sjovt.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Feb. 2021 10:53

Mikel udtaler her midt februar, hvor vi rimelig stabilt ligger på en skuffende 10-12 plads i ligaen hvordan han ser sæsonen so far:

'It’s going to be crucial untill start march.
We don’t have any margin now in the league and, in the Europa League, they are knockout games, so the moment you don’t do what you have to do you are out. First of all, we have to improve our position in the league dramatically and in order to do that we have to win a lot of football matches.
How many will depend on what the opponents do because at the moment it’s not in our hands.

We need to get into Europe (this season). Into a really, really close situation where we can compete for that trophy.

Så ingen europæisk kvalifikation lig med en forfejlet sæson for trænerteamet?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Mar. 2021 19:34

Med en god deciplineret indsats vinder vi NLD 2-1 efter at have spillet godt, ikke fremragende, mod naboerne og Mourinho tilmed en opstilling uden Aubameyang som sad på tribunen af disiplinære årsager.

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Mar. 2021 16:24

Ugen efter.

Vi møder WH hvor hjemmeholdet scorer 2 mål i de første 20 minutter, hvoraf det ene hvor vi står og sover på en frisparkskombination.

Ved ikke hvad der sker taktisk før en kamp, men ufattelig ringe modstanderen ofte scorer så hurtigt mod os!!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Mar. 2021 17:10

Selvfølgelig er det en proces og et stort sats med Mikel Arteta som træner.

Alt bliver målt og vejet og sådan ser det ud i forhold til forgængeren Unai Emery i PL:

Image

Post Reply