Forum er død

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Forum er død

Post by peterdebel » 25. Oct. 2018 16:59

IpswichHorse wrote:
25. Oct. 2018 15:13
peterdebel wrote:
22. Oct. 2018 21:52
Nå, havde håbet at Generalforsamlingen havde haft lidt fokus på hvordan vi fans kan få udbredt sammenholdet ved at tale om det det hele handler om..Spillet på banen og vores engagement som danske fans.

Det ser ud til at der er mere fokus fra beslutningstagerne bag Arsenal.dk. om at holde møder og lancere vin og rom, og poste små videoer på Facebook og Instagram, end end få Debatforum til at køre bare nogenlunde rundt med administratorer som holder gang i Livetrådene.

Senest med den nye forside, hvor det nu er pisse-svært at finde frem til Debatforum og som efterlader Forum med de sædvanlige 3-4 folk som skriver og opdaterer trådene om hverdagen i klubben, blandt spillere og om kampene.

Det må undertegnede bare tage til efterretning og så erkende at løbet er ved at være kørt for den slags fodboldfora.

Bare ærgeligt, når man elsker klubben og den røde/hvide farve så meget.

Men en ny generation ser anderledes på tingene.
Peter, gem nu dine frustrationer. Lige nu tager du livet af forummet med din negative indstilling. Du er blevet gjort opmærksom på det flere gange og folk gider det ikke. Gem dine frustrationer og lad det tage den tid det tager, at få forummet op at køre. Det sker ikke fra den ene dag til den anden. Måske læg det fra dig en periode? Men for vores allesammens skyld, inklusiv din egen, så læg låg på dine frustrationer.
OK. Vil prøve..Bare det ikke får folk til at droppe forum helt..og HUSK:

Som Moderator har man et ansvar for at få forum til at løbe rundt og for at få debatten til at glide blandt de interesserede, ved at komme med spørgsmål.. Det er det der skal til for at få et aktivt forum..

Senest i dag var der ikke oprettet nogen Livetråd indtil 2.halveg mod Sporting.. Hvorfor?

Nu kan argumentet med vores dårlige resultater jo ikke bruges.. :|

Der er snart gået 2 måneder siden AWG oprettede første spørgsmål og tråden her, og det er kun Ginnerup vi har hørt fra og han skrev han var vendt tilbage med fuld energi..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 26. Oct. 2018 15:29

Den primære grund til at forum er dødt er indholdet. Der er ikke nogen, der gider de hurtige nyheder længere. Alt, det der postes findes mere eller mindre på andre medier, og navnlig de sociale. Eksempelvis er der ingen, der gider at bruge tid på en tråd, et indlæg mv., hvor der postes 1, 2, 3 eller flere nyheder omkring, hvilke spillere Arsenal sættes i forbindelse med. Det er set længe inden, at man bevæger sig her ind.

Hvis forum skal genoplives, skal der mere kvalitet bag indlæggene. Og her mener jeg, at der skal noget interaktion med andre fans af klubben. Der er for lidt personlighed bag indlæggene, og for meget gengivelse af alle andres meninger. Det kan godt være, at Sir_hiss var kontroversiel, men det var da i det mindste hans egen mening, og det gav grundlag for nogle gode debatter - ikke blot mellem ham, og andre, men også mellem dem, der egentlig var enige, fordi der altid var nuancer. Det står i stærk kontrast til et indlæg som "Vi sættes i forbindelse med "spiller x". Hvad synes I om ham?". At give sig til at kommentere på det, er oftest meningsløst, fordi der dårligt kan komme noget respons. Dertil kommer der sjældent respons på de indlæg, der så rent faktisk lægger op til debat.

Om det er brugerne af forum, den er gal med, er svært at sige. Men problemet starter jo nok der, i og med at alt indhold er brugergenereret.

Det var blot min mening.

Og nej, Peter. Det er ikke moderators ansvar.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 26. Oct. 2018 15:40

ajakob wrote:
26. Oct. 2018 15:29
Den primære grund til at forum er dødt er indholdet. Der er ikke nogen, der gider de hurtige nyheder længere. Alt, det der postes findes mere eller mindre på andre medier, og navnlig de sociale. Eksempelvis er der ingen, der gider at bruge tid på en tråd, et indlæg mv., hvor der postes 1, 2, 3 eller flere nyheder omkring, hvilke spillere Arsenal sættes i forbindelse med. Det er set længe inden, at man bevæger sig her ind.

Hvis forum skal genoplives, skal der mere kvalitet bag indlæggene. Og her mener jeg, at der skal noget interaktion med andre fans af klubben. Der er for lidt personlighed bag indlæggene, og for meget gengivelse af alle andres meninger. Det kan godt være, at Sir_hiss var kontroversiel, men det var da i det mindste hans egen mening, og det gav grundlag for nogle gode debatter - ikke blot mellem ham, og andre, men også mellem dem, der egentlig var enige, fordi der altid var nuancer. Det står i stærk kontrast til et indlæg som "Vi sættes i forbindelse med "spiller x". Hvad synes I om ham?". At give sig til at kommentere på det, er oftest meningsløst, fordi der dårligt kan komme noget respons. Dertil kommer der sjældent respons på de indlæg, der så rent faktisk lægger op til debat.

Om det er brugerne af forum, den er gal med, er svært at sige. Men problemet starter jo nok der, i og med at alt indhold er brugergenereret.

Det var blot min mening.

Og nej, Peter. Det er ikke moderators ansvar.
Ja, vi må se hvad der sker med det hele og hvor Arsenal Danmark/bestyrelsen. Det er dem der skal sætte ønsker og mål med forum. En interaktion med sociale medier, kunne være en idé, således at ting ikke kører 2 steder med den samme ting..

Og vi burde jo få mange flere der interesser sig for klubben, nu hvor Arsene er væk og den nye trænes idéer ser ud til at være spændende..

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 12. Jan. 2019 23:29

Nu har jeg forsøgt igennem en længere periode at lave post kamp tråde relativt hurtigt. Men der er godt nok ikke for mange der skriver herinde. Er folk ligeglade med de her tråde eller hvordan skal det tolkes?'
Hvis der er forslag til forbedringer må disse også meget gerne komme. :)

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 14. Jan. 2019 12:11

Kunne stadig være fordi det er for bøvlet. Jeg ville da gerne kommenterer, men jeg kan f.eks ikke komme i på debatforum hvis jeg bruger min mobil.
Jeg kan ikke få linket med Debatforum frem hvis jeg går ind på Arsenal.dk med min mobil..Og når folk alligevel lever deres liv på FB så er det jo lettere at kommenterer der..

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 14. Jan. 2019 18:41

LeifM. wrote:
14. Jan. 2019 12:11
Kunne stadig være fordi det er for bøvlet. Jeg ville da gerne kommenterer, men jeg kan f.eks ikke komme i på debatforum hvis jeg bruger min mobil.
Jeg kan ikke få linket med Debatforum frem hvis jeg går ind på Arsenal.dk med min mobil..Og når folk alligevel lever deres liv på FB så er det jo lettere at kommenterer der..
Kan du ikke bruge forum på mobilen? Det lyder specielt. Hvad siger din browser når du går herind?
https://arsenaldebat.dk

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Jan. 2019 0:14

Gabe wrote:
12. Jan. 2019 23:29
Nu har jeg forsøgt igennem en længere periode at lave post kamp tråde relativt hurtigt. Men der er godt nok ikke for mange der skriver herinde. Er folk ligeglade med de her tråde eller hvordan skal det tolkes?'
Hvis der er forslag til forbedringer må disse også meget gerne komme. :)
Ja og jeg siger tak for din indsats Gabe
, men så længe at folk kan gå på Facebook og skrive.."Nogen der har et stream så gider de ikke Livekampe på Debatforum og debatten vedr. vores spil etc. tager de på bold.dk/snak.

Det er for besværligt at logge ind når der ikke er mere Debat i trådene herinde..

Jeg har det på samme måde.
Jeg skriver gerne herinde, men det er umådelig kedeligt når det kun er Gabe og LeifM. som kommer med nyheder og kan argumentere lidt og så længe Moderatorerne ikke siger et pip eller orker at vende trenden ved at reklamere for Debatforum så sker der intet.

Sjovt at Debatfora i England og Tyskland ( på klubber som Bayern og Dortmund) kører i højt gear, uden brug af Facebook/Instagram og Twitter.

Men ja. Hvordan skal det tolkes?
Gabe, Leif M og mig er lydhør for hvad man vil gøre for at få nye tilhængere til klubben og forum..

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 4. Jun. 2019 16:08

Dette skal ikke betragtes som et mavesurt indlæg fra en gammel bitter mand.
Men mere som et indlæg fra en skuffet Arsenal-tilhænger.
Jeg har i mange år fulgt hjemmesiden for Arsenal Danmark. Den har i de sidste par år udviklet sig til noget kedeligt, hvor der ikke vises interesse hverken fra bestyrelse og størstedelen af fangruppen. Enkelte gange er der blevet sat lidt skub i det, med bl.a. et nyt set-up. Det har dog ikke hjulpet meget. For det er stadig det samme skelet, som bare har fået noget nyt tøj. Man startede med at lave et kampoplæg på forsiden. Et tiltag som virkede fornuftigt og gennemtænkt. Man kunne så have kørt live-talk på facebook og PMD/MOM på hjemmesiden. At man så på Facebook er begyndt mere eller mindre også er begyndt på PMD/MOM er direkte ærgerligt. Jeg er ikke den store fan af Facebook, men verden er nu en gang skruet sådan sammen, at Facebook er kommet for at blive (indtil et nyt trend overtager). Jeg har fuld forståelse for at nogle brugere ”hellere” vil bruge Facebook. Det er meget nemmere at komme med one-linere uden, at man behøver at stå til ansvar for hvad man siger og skriver. Hvor i mod på Arsenal-debatforum kan ikke bare ”slippe af sted” med sine betragtninger/bemærkninger. Folks undskyldninger for ikke at bruge Arsenal Debatforum er lidt sjove/anderledes. Tager for langt tid; Det er svært at få et brugernavn; Svært at få et nyt password; Debatforum er alt for besværligt. Sjovt nok, så har jeg aldrig oplevet de problemer. En af grundene til den store brug af Facebook ctr. Debatforum er, at man bliver langt mere set på Facebook end Debatforum. Noget der slog mig til EL-finalen var, at Arsenal Danmark på Facebook havde udlovet en præmie (fodboldtrøje) til den, der kunne gætte det rigtige resultat og første målscorer. Noget som man ikke skrev om på Debatforum. Min tanke er/var, at bestyrelsen i Arsenal Danmark prioriterer Facebook højere end Arsenal Debatforum. Hvis den trend fortsætter, vil debatforum dø. Og det eneste det vil blive brugt til er billetbestilling.
Jeg mener der mangler en meget klar udmelding fra bestyrelsen om, hvilken retning man har tænkt sig at gå. Skal man bevare Arsenal Danmarks hjemmeside som den ser ud nu? Eller vil man basere adgangen for fangruppen på et andet nyhedsmedie? Eller måske man har en helt anden ide?
Venlig hilsen Jan

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 5. Jun. 2019 8:58

Jan BRX wrote:
4. Jun. 2019 16:08
Dette skal ikke betragtes som et mavesurt indlæg fra en gammel bitter mand.
Men mere som et indlæg fra en skuffet Arsenal-tilhænger.
Jeg har i mange år fulgt hjemmesiden for Arsenal Danmark. Den har i de sidste par år udviklet sig til noget kedeligt, hvor der ikke vises interesse hverken fra bestyrelse og størstedelen af fangruppen. Enkelte gange er der blevet sat lidt skub i det, med bl.a. et nyt set-up. Det har dog ikke hjulpet meget. For det er stadig det samme skelet, som bare har fået noget nyt tøj. Man startede med at lave et kampoplæg på forsiden. Et tiltag som virkede fornuftigt og gennemtænkt. Man kunne så have kørt live-talk på facebook og PMD/MOM på hjemmesiden. At man så på Facebook er begyndt mere eller mindre også er begyndt på PMD/MOM er direkte ærgerligt. Jeg er ikke den store fan af Facebook, men verden er nu en gang skruet sådan sammen, at Facebook er kommet for at blive (indtil et nyt trend overtager). Jeg har fuld forståelse for at nogle brugere ”hellere” vil bruge Facebook. Det er meget nemmere at komme med one-linere uden, at man behøver at stå til ansvar for hvad man siger og skriver. Hvor i mod på Arsenal-debatforum kan ikke bare ”slippe af sted” med sine betragtninger/bemærkninger. Folks undskyldninger for ikke at bruge Arsenal Debatforum er lidt sjove/anderledes. Tager for langt tid; Det er svært at få et brugernavn; Svært at få et nyt password; Debatforum er alt for besværligt. Sjovt nok, så har jeg aldrig oplevet de problemer. En af grundene til den store brug af Facebook ctr. Debatforum er, at man bliver langt mere set på Facebook end Debatforum. Noget der slog mig til EL-finalen var, at Arsenal Danmark på Facebook havde udlovet en præmie (fodboldtrøje) til den, der kunne gætte det rigtige resultat og første målscorer. Noget som man ikke skrev om på Debatforum. Min tanke er/var, at bestyrelsen i Arsenal Danmark prioriterer Facebook højere end Arsenal Debatforum. Hvis den trend fortsætter, vil debatforum dø. Og det eneste det vil blive brugt til er billetbestilling.
Jeg mener der mangler en meget klar udmelding fra bestyrelsen om, hvilken retning man har tænkt sig at gå. Skal man bevare Arsenal Danmarks hjemmeside som den ser ud nu? Eller vil man basere adgangen for fangruppen på et andet nyhedsmedie? Eller måske man har en helt anden ide?
Venlig hilsen Jan
Helt enig, rigtig godt indlæg! Jeg er helt enig. Jeg har selv fulgt og brugt forum i mange år, jeg har altid oplevet kvaliteten og sagligheden som værende høj, men enig i at forum er døende... desværre!

Ser også frem til en udmelding fra bestyrelsen, eller en debat, vi er jo alle interesserede i et godt sted at vende synspunkter.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 6. Jun. 2019 10:39

Jeg er også enig i at debatforum er lidt sløjt for tiden. For mig handler debatforum om at komme med en lidt mere detaljeret analyse af klubben, træneren, holdet og præstationer og dermed få en debat igang. Få hørt hvad andre fan's synspunkt er. Input til en i forvejen granskende hjerne. en saglig diskussion med folk der har samme interesse og følelser for klubben. Men synes, at der er langt imellem indlæggene. Og jeg er heller ikke flittig til at komme med indlæg. Men hvis ikke vi ændrer denne indstilling, så dør vores forum. Og så kan vi diskutere klubben på Facebook, hvor vi også løber ind i alle de usaglige kommentarer fra modstandere, man ikke kan bruge til ret meget.
Så jeg synes også bestyrelse såvel som medlemmer skal give lyd fra sig og melde ind hvad planen er.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Jun. 2019 19:20

Ja, bestyrelsen må på banen, som jeg har sagt for 1 år siden

Men så længe bestyrelsen eller de ansvarlige ikke ytrer sig herinde, så bliver det meget svært med larmende tavshed til følge.

Arsenal Danmark er åbenbart delt op. Dem som skriver i og holder orden på de sociale medier og så dem som tager sig af Debatforum herinde.

Ved ikke hvad eller hvem der skal prikkes til før der kan ske noget konstruktivt..men det er måske også svært at holde hjulene gående når vi ikke har så meget sportslig succes,men man er vel ægte fan indgang og modgang

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 7. Jun. 2019 12:34

Jeg ser også den manglende aktivitet som værende fordi at der ikke er noget at diskutere i samme grad som før. Folk er jo enige om at klubben bliver drevet helt forkert og der er absolut intet der tyder på, at den store tegnebog bliver hevet frem. Og så er det bare svært at være konkurrencedygtig i moderne fodbold.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Jun. 2019 13:38

levinas wrote:
7. Jun. 2019 12:34
Jeg ser også den manglende aktivitet som værende fordi at der ikke er noget at diskutere i samme grad som før. Folk er jo enige om at klubben bliver drevet helt forkert og der er absolut intet der tyder på, at den store tegnebog bliver hevet frem. Og så er det bare svært at være konkurrencedygtig i moderne fodbold.
Jo, jo, men vi hentede altså et par store navne i Cech (gratis, men et stort navn), Aubameyang og en fransk topscorer i Ligue 1 samt Özil og alligevel er der ikke meget diskussion i deres tråde.

Nu ved jeg ikke hvor meget diskussion der er på Man.Utd. danske forumside, men det burde i så fald være meget mindre debat , da deres hold sluttede under vores.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 10. Jun. 2019 14:59

peterdebel wrote:
10. Jun. 2019 13:38
levinas wrote:
Jo, jo, men vi hentede altså et par store navne i Cech (gratis, men et stort navn), Aubameyang og en fransk topscorer i Ligue 1 samt Özil og alligevel er der ikke meget diskussion i deres tråde.

Nu ved jeg ikke hvor meget diskussion der er på Man.Utd. danske forumside, men det burde i så fald være meget mindre debat , da deres hold sluttede under vores.
Özil blev hentet i 2013. Og Cech i ‘15.

Nej? United’s bestyrelse har ikke været blege for at investere i truppen. Hvis det passer at vi kun har 40m£ at handle for, så er det under al kritik. Og vi kommer ikke til at konkurrere om titlen.
Image

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 14. Jun. 2019 13:04

levinas wrote:
Selvom vi er enige om mange ting er der stadig emner der kan diskuteres herinde hvor vi ikke er enige. Positive og negative aspekter i sæsonen, træneren, spillerne. Hvem skal sælges og hvem skal købes. Det handler også i høj grad om at holde liv i fankultur og et fælles projekt. Kærlighed til klubben.

Post Reply