Chelsea - Arsenal (Carabao Cup)

Dette forum er udelukkende til at debattere Arsenals kampe mens de spilles "Live".

Moderator: admin

kallemalle
Normal Bruger

Re: Chelsea - Arsenal (Carabao Cup)

Post by kallemalle » 10. Jan. 2018 22:55

0-0 Fint resultat og en god indsats.
Er meget mere tryg, når vi spiller så afventende.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Jan. 2018 22:57

kallemalle wrote:
10. Jan. 2018 22:55
Præcis.

Dengang vi kom i Champions League finalen, spillede vi afventede men fik snørret en masse hold.

Vi skal bare ikke gøre det sværere end det er og så stå om en enhed bagud, hvor alle kæmper røven ud af bukserne.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 10. Jan. 2018 23:04

peterdebel wrote:
10. Jan. 2018 22:57
kallemalle wrote:
10. Jan. 2018 22:55
Præcis.

Dengang vi kom i Champions League finalen, spillede vi afventede men fik snørret en masse hold.

Vi skal bare ikke gøre det sværere end det er og så stå om en enhed bagud, hvor alle kæmper røven ud af bukserne.
Yeps. Hellere det end sidelens bold trilleri.
Synes hele forsvaret spiller en rigtig god kamp. Niles havde lidt småproblemer, men ser så lovende ud på bolden.
Håber jack er klar til Bournemouth, han er simpelthen en fryd at se på for tiden.
Welbzz spiller efter min mening også en rigtig fin kamp idag.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 10. Jan. 2018 23:05

Fin karakter af spillerne, men der mangler urimelig meget kvalitet. Der er simpelthen for lidt i Iwobi og Welbeck. Jeg glæder mig til Sanchez-cirkusset er overstået, og jeg er ikke i tvivl om at vi som hold bliver bedre. Men vi vil savne x-faktor, og Ozil bliver nu endnu mere afgørende en før. Wilshere skabte et par åbninger i 1. halvleg, fordi han mestrede at vende banen, men vi har nærmest ingen der kan skabe overtal. Jeg håber lidt vi bruger den her vinter til at rense totalt ud. Vi har ikke noget at miste for mig at se. Coquelin er skippet (synes dog Elneny havde været mere oplagt), Sanchez og Walcott. Walcott må også være væk, når Iwobi spiller efter uacceptabel indsats. Synes i bund og grund det er pinagtigt. Ham er jeg generelt bare bekymret for. Han er på nuværende alt for tæt på start 11.
Jeg håber vi køber noget spændende og ungt til offensiven. Ham Malcom (aldrig set ham spille 90 minutter, men har læst og set nogle klip - i know) og Lemar kunne være enormt spændende. Noget skal der ske.
Men imponeret af at særligt Holding rejser sig efter den deciderede pinagtige kamp for 4 dage siden. Mustafi og Chambers gør det også godt. Den største anke jeg har med Chambers og Holding er deres fart. De er deciderede tunge, og i moderne fodbold er speed bare en af de afgørende faktorer.
Lacacette så unfit ud i dag, men må også være modløs med den supply. Hans gode ven Fekir kunne også være spændende.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Jan. 2018 23:05

Calum Chambers til SKY efter kampen: "We were reasonbly strong at back. A good result. We take it step by step. We dug deep for a good defensive display from everybody. We were up for a fight and got to be prepared for penalties in the 2. leg"
Last edited by peterdebel on 10. Jan. 2018 23:13, edited 1 time in total.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 10. Jan. 2018 23:07

Lacazette var eftersigende syg. Well done. Jeg synes han har noget karakter den mand. Han bliver stor.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Jan. 2018 23:12

Arsene ligeledes til SKY:

"I am proud and pleased with the determination.
We want to be solid at the back. Jack has an anklestring.
We have a homegame now and it should be a better game than this. Ramsey is closes to come back, Özil may be back on Sunday and Coquelin is not here anymore"

sweetmaniac
Normal Bruger

Post by sweetmaniac » 10. Jan. 2018 23:19

peterdebel wrote:
10. Jan. 2018 22:43
Wengers globalisering wrote:
10. Jan. 2018 22:41
Havde chelsea været lidt skarpere havde der stået 2-0.
Men det har de ikke været og det stå stadig 0-0 her til allersidst.

Hader al den negative stemning..Positive vibrationer, ikke?
Hvor er jeg dog enig.
Det virker som nogle mest dyrker det negative - og kun håber på det går klubben skidt, så de kan lufte al deres negative ævl

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 10. Jan. 2018 23:31

sweetmaniac wrote:
10. Jan. 2018 23:19
peterdebel wrote:

Hvor er jeg dog enig.
Det virker som nogle mest dyrker det negative - og kun håber på det går klubben skidt, så de kan lufte al deres negative ævl
Jeg tror meget handler også om hvordan klubben bliver kørt, transferpolitikken og også den lange sag med Özil og Alexis og at Wenger fik fornyet sin kontrakt, hvilket ikke burde være sket..

Hvor om alting er..Wenger er her 2 år endnu, så vi kan ligeså godt få optaktstrådende og livetrådene til at køre for Wenger bakker ikke ud og så glæde os over at vi har spændende spillere på vej som feks. Maitland-Niles som gør det godt.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 10. Jan. 2018 23:52

sweetmaniac wrote:
peterdebel wrote:

Hvor er jeg dog enig.

Det var en sindsyg kedelig kamp, hvor holdet forsøgte at stå kompakt. Stadig er der kæmpe chancer til Fabregas, Morata og 2xHazard. Mens der nærmest intet bliver skabt den anden vej. Kald der negativt, jeg kalder det ringe og dårlig udført. Hvis man spiller til 0-0, så burde man holde modstanderen fra 4 kæmpe chancer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 11. Jan. 2018 9:45

10. Jan. 2018 23:52
sweetmaniac wrote:
peterdebel wrote:

Hvor er jeg dog enig.

Det var en sindsyg kedelig kamp, hvor holdet forsøgte at stå kompakt. Stadig er der kæmpe chancer til Fabregas, Morata og 2xHazard. Mens der nærmest intet bliver skabt den anden vej. Kald der negativt, jeg kalder det ringe og dårlig udført. Hvis man spiller til 0-0, så burde man holde modstanderen fra 4 kæmpe chancer.
Altså, man kan jo altid brokke sig..

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 11. Jan. 2018 10:30

10. Jan. 2018 23:52
sweetmaniac wrote:
peterdebel wrote:

Hvor er jeg dog enig.

Ganske kedelig kamp, men jeg havde ikke forventet andet med den opstilling. Og den defensive mentalitet hjælper selvfølgelig heller ikke på forventningen. I det lys er resultatet ganske godt, og ros til holdet for det,

Jeg så kampen, og har set highlights efterfølgende, og jeg har ganske svært ved at se de fire "kæmpe chancer". Fabregas burde nok have udfordret Ospina mere, men en" kæmpe chance" - nja.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

CescFabregas
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by CescFabregas » 11. Jan. 2018 10:53

"If they need some help one day.. I'll be around"

- Thierry Henry

Locked