Transfervindiet sommeren 2017

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Re: Transfervindiet sommeren 2017

Post by -DIABY- » 14. Jul. 2017 9:36

Olitast wrote:
ajakob wrote:
Olitast wrote:
Tak for uddybningen. James Rodriguez kendte jeg godt til, men jeg vurderer nok bare ikke, at han fylder helt samme hul som Douglas Costa gjorde eller Alexis potentielt kunne komme til, men Bayern har selvfølgelig også købt Tolisso, så det kan være, at de to tilsammen er erstatningen.
Blev James ikke mest brugt på kanten I Real Madrid under Ancelotti?
Transfermarkt siger, han spillede 21 kampe som AM og sammenlagt 11 kampe som RW/LW, så hvis det holder stik, så holder jeg også fast i min oprindelige holdning; Alexis er ikke nødvendigvis helt ude af spillet hos Bayern.
Som jeg ser det, så havde de investeret de nødvendige penge på Alexis, hvis de var seriøse med at hente ham. Bayern nægter konsekvent at betale overpris for spillerne, og har derfor fundet et rigtig godt alternativ til Alexis i James og lavet en god aftale med RM - helt sikkert med en købsoption.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 14. Jul. 2017 14:34

Som Milan tilhænger så forstår de godt nok at få oprustet nu her! Vildt at Juve går med til at sælge deres måske bedste forsvarsspiller! Han ville også pynte gevaldig godt hos Arsenal. Deres aggressive transfer politik kunne vi godt lære lidt af - selvom Wenger har gjort det fremragende med Lacazette.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Jul. 2017 16:06

Aston Villa syntes åbenbart så godt om John Terry at de har gjort ham til anfører. Spændende at se hvordan han klarer udfordringen i Birmingham..Om han er færdig eller kan bidrage med noget

Chelsea slår deres klør i Bakayoko fra Monaco til den centrale midtbane...40 millioner pund hoster de op med. Deres 3 indkøb efter Callabero Willy målmand og Rudiger og mon ikke også de snart skal have en angriber?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 17. Jul. 2017 16:16

peterdebel wrote:Aston Villa syntes åbenbart så godt om John Terry at de har gjort ham til anfører. Spændende at se hvordan han klarer udfordringen i Birmingham..Om han er færdig eller kan bidrage med noget.
Alle hans prekære private gerninger til trods, så lugter lidt af endnu en klublegende, der bliver ved lidt for længe i stedet for at stoppe på toppen.

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 20. Jul. 2017 12:21

Bedst som man gik og troede at vi var godt kørende så går Chelsea amok. De har klart den stærkeste trup og handler derudaf. Vi skal godt nok sælge og købe godt den næste tid for ikke at ende som det svageste top 5 hold når sæsonen starter.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 20. Jul. 2017 21:46

Gabe wrote:Bedst som man gik og troede at vi var godt kørende så går Chelsea amok. De har klart den stærkeste trup og handler derudaf. Vi skal godt nok sælge og købe godt den næste tid for ikke at ende som det svageste top 5 hold når sæsonen starter.
De har koebt tre spillere og hvis costa smutter er de klart forringet paa toppen. Tottenham har intet koebt, Liverpool en spiller og Man city skal skifte hele deres forsvar ud.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jul. 2017 13:59

Wengers globalisering wrote:
Gabe wrote:Bedst som man gik og troede at vi var godt kørende så går Chelsea amok. De har klart den stærkeste trup og handler derudaf. Vi skal godt nok sælge og købe godt den næste tid for ikke at ende som det svageste top 5 hold når sæsonen starter.
De har koebt tre spillere og hvis costa smutter er de klart forringet paa toppen.
Nu får de dog Morata som i La Liga er den 3 mest afsluttende spiller i boksen efter de to fænomener i Real og Barcelona. Det er noget af et gamble at erstatte Costa, men de får mere en holdspiller i Alvaro Morata.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 26. Jul. 2017 11:36

20. Jul. 2017 21:46

Man city skal skifte hele deres forsvar ud.
De City har dog hentet:

Målmanden Ederson (fra Benfica).
De tre backs Kyle Walker (Tottenham), Danilo (Real Madrid), Benjamin Mendy (Monaco)
Kanten Bernardo Silva (Monaco)
Midtbanen Douglas Luiz (Vasco da Gama)

Så mon ikke de også skal have noget krydderi på toppen (angrebet?)

SimonGooner
Normal Bruger

Post by SimonGooner » 26. Jul. 2017 13:35

peterdebel wrote:
26. Jul. 2017 11:36
20. Jul. 2017 21:46

Man city skal skifte hele deres forsvar ud.
De City har dog hentet:

Målmanden Ederson (fra Benfica).
De tre backs Kyle Walker (Tottenham), Danilo (Real Madrid), Benjamin Mendy (Monaco)
Kanten Bernardo Silva (Monaco)
Midtbanen Douglas Luiz (Vasco da Gama)

Så mon ikke de også skal have noget krydderi på toppen (angrebet?)
Jeg har svært ved at blive klog på Guardiolas tanker omkring angrebet. Jeg tror de forstærker, men det må vel medføre et salg af Agüero? Er Gabriel Jesús ikke stadig foran Agüero ifølge Guardiola, og jeg nægter at tro Agüero vil være tredjeviolin som central angriber.

Desuden har de forstærket fløjen med indkøbet af Bernardo som du nævner.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 31. Jul. 2017 17:41

Matic til United. Prisen lyder angiveligt på €35m med €5m add ons.

Er Morata og Bakayoko bedre spillere end Diego Costa og Matic? Jeg synes det ikke.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 1. Aug. 2017 7:19

hleb13 wrote:
31. Jul. 2017 17:41

Er Morata og Bakayoko bedre spillere end Diego Costa og Matic? Jeg synes det ikke.
Bakayoko er jo et bæst. Han er 22, der klart mere fremtid i ham, end Matic. Fornuftig opgradering og måske en af de bedre handler i ligaen. Så er der Moratta som er et stort spørgsmålstegn. Han heller ikke den store fidus til ham.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Aug. 2017 12:15

levinas wrote:
1. Aug. 2017 7:19
hleb13 wrote:
31. Jul. 2017 17:41

Bakayoko er jo et bæst. Han er 22, der klart mere fremtid i ham, end Matic. Fornuftig opgradering og måske en af de bedre handler i ligaen. Så er der Moratta som er et stort spørgsmålstegn. Han heller ikke den store fidus til ham.
At kalde Bakayoko en opgradering ift. Matic er noget af en tilsnigelse, når Matic har været en bærende på spiller på det hold, der har vundet mesterskabet 2 ud af 3 år.
Kanté gjorde, at han ikke blev fremhævet i sidste sæson, men han startede inde i 31 kampe og kom ind i yderligere 5 kampe i Premier League. Matic var en meget vigtig spiller, der med sin konservative stil gjorde Kanté presspil længere fremme på banen muligt.

Conte foretrækker antageligvis Bakayoko over Fabregas i den kommende sæson, og konstellationen vil således stadig forblive relativt konservativ; med Bakayoko og Kanté. Umiddelbart kunne Chelsea-fans frygte, at Bakayoko ikke i samme grad kan udfylde rollen, der kan få det bedste frem i Kanté. Bakayoko er virker mere dynamisk og mindre defensivt anlagt end Matic.

At diskutere Morata vs. Diego Costa er næsten ligegyldigt. For der er ikke rigtig nogle argumenter for, at Morata skulle være en bedre angriber. Kan han blive det på sigt? Måske. Men her-og-nu må Chelsea - alt andet lige - være svækket på angriberpositionen.

Manchester United begynder desuden at have et hold, der kan praktisere det, som Mourinho vil. Matic giver dem en ultrakonservativ midtbane, der sandsynligvis kan være med til at køre mange clean sheets hjem. Lukaku skal dog udfylde Ibrahimovich' rolle, mens forsvaret stadigvæk kan se noget skrøbeligt ud på papiret - trods Lindelöf.

Sæsonen må gerne gå i gang snart, så vi alle kan blive klogere på, hvordan de forskellige klubber står.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 1. Aug. 2017 22:03

araAFC wrote:
1. Aug. 2017 12:15
At kalde Bakayoko en opgradering ift. Matic er noget af en tilsnigelse, når Matic har været en bærende på spiller på det hold, der har vundet mesterskabet 2 ud af 3 år.
Kanté gjorde, at han ikke blev fremhævet i sidste sæson, men han startede inde i 31 kampe og kom ind i yderligere 5 kampe i Premier League. Matic var en meget vigtig spiller, der med sin konservative stil gjorde Kanté presspil længere fremme på banen muligt.

Conte foretrækker antageligvis Bakayoko over Fabregas i den kommende sæson, og konstellationen vil således stadig forblive relativt konservativ; med Bakayoko og Kanté. Umiddelbart kunne Chelsea-fans frygte, at Bakayoko ikke i samme grad kan udfylde rollen, der kan få det bedste frem i Kanté. Bakayoko er virker mere dynamisk og mindre defensivt anlagt end Matic.

At diskutere Morata vs. Diego Costa er næsten ligegyldigt. For der er ikke rigtig nogle argumenter for, at Morata skulle være en bedre angriber. Kan han blive det på sigt? Måske. Men her-og-nu må Chelsea - alt andet lige - være svækket på angriberpositionen.

Manchester United begynder desuden at have et hold, der kan praktisere det, som Mourinho vil. Matic giver dem en ultrakonservativ midtbane, der sandsynligvis kan være med til at køre mange clean sheets hjem. Lukaku skal dog udfylde Ibrahimovich' rolle, mens forsvaret stadigvæk kan se noget skrøbeligt ud på papiret - trods Lindelöf.

Sæsonen må gerne gå i gang snart, så vi alle kan blive klogere på, hvordan de forskellige klubber står.
Nu er det alt andet end lige svært at sætte Matic's præstationer op imod Bakayokos. Matic er selvfølgelig pl proven og i hans karrieres efterår. Mens Bakayoko er en fremtidens mand og stadig en ubekendt faktor i pl. Men ligesåvel som du kan fremhæve hans to titler var Matic også en bærende spiller på det mandskab som sluttede 10'er såvidt jeg husker? Grunden til jeg skriver det er en upgrade er fordi selve transferen bringer fornyelse i truppen, de afskiber en spiller som er i sit karrieres efterår, og Bakayoko er skræddersyet til Premier League med hans fysik. Sammenlignet med Matic er han langt bedre teknisk, hvor Matic er direkte klodset. Derfor tror jeg Chelseas opbyggende spil i den grad bliver bedre. De har utrolig mange facetter centralt med Kante, Bakayoko og Fabregas som joker. Hvis Matic havde været den afgørende brik på Chelseas midt, tvivler jeg på Conte havde afskibet ham til en direkte rivaliserende klub. Tilmed deres tidligere træner Mourinho. Må faktisk tage hatten af for Chelseas salg af spillere. De er gode til at sælge mange af deres spillere til gode priser; så gør det mindre at man køber dyrt.

Manchesters problem er ikke at holde modstanderne fra at score. Det er derimod i den anden ende. Derfor kan jeg slet ikke se hvad de skal med Matic - specielt ikke til den pris. Lukaku erstatter vel Zlatan 1:1. Nogenlunde samme typer. Så ser ikke United som væsentligt forbedret fra sidste sæson, indtil de køber nogle ordentlige backs.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Aug. 2017 23:01

levinas wrote:
1. Aug. 2017 22:03
Nu er det alt andet end lige svært at sætte Matic's præstationer op imod Bakayokos. Matic er selvfølgelig pl proven og i hans karrieres efterår. Mens Bakayoko er en fremtidens mand og stadig en ubekendt faktor i pl. Men ligesåvel som du kan fremhæve hans to titler var Matic også en bærende spiller på det mandskab som sluttede 10'er såvidt jeg husker? Grunden til jeg skriver det er en upgrade er fordi selve transferen bringer fornyelse i truppen, de afskiber en spiller som er i sit karrieres efterår, og Bakayoko er skræddersyet til Premier League med hans fysik. Sammenlignet med Matic er han langt bedre teknisk, hvor Matic er direkte klodset. Derfor tror jeg Chelseas opbyggende spil i den grad bliver bedre. De har utrolig mange facetter centralt med Kante, Bakayoko og Fabregas som joker. Hvis Matic havde været den afgørende brik på Chelseas midt, tvivler jeg på Conte havde afskibet ham til en direkte rivaliserende klub. Tilmed deres tidligere træner Mourinho. Må faktisk tage hatten af for Chelseas salg af spillere. De er gode til at sælge mange af deres spillere til gode priser; så gør det mindre at man køber dyrt.

Manchesters problem er ikke at holde modstanderne fra at score. Det er derimod i den anden ende. Derfor kan jeg slet ikke se hvad de skal med Matic - specielt ikke til den pris. Lukaku erstatter vel Zlatan 1:1. Nogenlunde samme typer. Så ser ikke United som væsentligt forbedret fra sidste sæson, indtil de køber nogle ordentlige backs.
Du kalder det karrierens efterår; jeg ser en spiller, der i dag er fyldt 29 år, og stadigvæk har 3-4 sæsoner på topniveau foran sig. Jeg tror, Chelsea kan lide under, at deres centrale akse nu til sammen har et års anciennitet.
Bakayoko kan meget vel være fremtidens mand - og potentielt blive dygtigere end Matic. Men her-og-nu kan jeg ikke se, at Chelsea står stærkere. Bakayoko har én sæson som fast mand for Monaco - tilmed i en sæson, hvor de præsterede så flot, at man gerne må gisne om overpræstation. Videre er Monacos villighed til at sælge Bakayoko og modvillighed til at sælge Fabinho indikere, at Bakayoko ikke engang var Monacos dygtigste defensive midtbanespiller.

Jeg udelukker bestemt ikke at Bakayoko kan blive en stor succes, men som sagt: At se det som en opgradering finder jeg mildest talt meget optimistisk.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2017 6:26

araAFC wrote:
1. Aug. 2017 23:01
levinas wrote:
1. Aug. 2017 22:03

Du kalder det karrierens efterår; jeg ser en spiller, der i dag er fyldt 29 år, og stadigvæk har 3-4 sæsoner på topniveau foran sig. Jeg tror, Chelsea kan lide under, at deres centrale akse nu til sammen har et års anciennitet.
Bakayoko kan meget vel være fremtidens mand - og potentielt blive dygtigere end Matic. Men her-og-nu kan jeg ikke se, at Chelsea står stærkere. Bakayoko har én sæson som fast mand for Monaco - tilmed i en sæson, hvor de præsterede så flot, at man gerne må gisne om overpræstation. Videre er Monacos villighed til at sælge Bakayoko og modvillighed til at sælge Fabinho indikere, at Bakayoko ikke engang var Monacos dygtigste defensive midtbanespiller.

Jeg udelukker bestemt ikke at Bakayoko kan blive en stor succes, men som sagt: At se det som en opgradering finder jeg mildest talt meget optimistisk.
Det er sådan set også optimistisk, da jeg kun kan forudse at han kommer til at spille en markant rolle for Chelsea. Hvorimod Matic allerede har spillet en markant rolle for Chelsea. Det er en umulig diskussion at tage på nuværende tidspunkt, hvorvidt Bakayoko kan spille en mere markant rolle for Chelsea de kommende 3-4 år end Matic har gjort de seneste 3 sæsoner.

Vi må se hvad sæsonen bringer :)
Image

Post Reply