Det videnskabelige hjørne

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Det videnskabelige hjørne

Post by araAFC » 12. Dec. 2016 9:46

jonny reimar wrote:Jeg har lige prøvet at køre R-koden (med de hold der er inkluderet i scriptet - ikke årets lodtrækning), og det ser ud til at virke fint :)
Vil prøve med årets lodtrækning, når jeg har lidt tid på hånden
Nu har R aldrig været det program, jeg har anvendt. Er der noget hokus pokus, man skal være opmærksom på for at få det til at virke? Eller er det bare copy/paste programmet ind i et script?

Jeg kan se, forfatteren af det oprindelige også havde lavet en "hjemmeside-app", men den ser ud til at være nede, desværre.

jonny reimar
Arsenal Danmark medlem

Post by jonny reimar » 12. Dec. 2016 11:01

araAFC wrote:
jonny reimar wrote:Jeg har lige prøvet at køre R-koden (med de hold der er inkluderet i scriptet - ikke årets lodtrækning), og det ser ud til at virke fint :)
Nu har R aldrig været det program, jeg har anvendt. Er der noget hokus pokus, man skal være opmærksom på for at få det til at virke? Eller er det bare copy/paste programmet ind i et script?

Jeg kan se, forfatteren af det oprindelige også havde lavet en "hjemmeside-app", men den ser ud til at være nede, desværre.
Jeg er heller ikke den stor R-guru, men det eneste du skal sørge for, er at de anvendte pakker skal være installeret. Det gøres nemt ved at indsætte følgende linjer i starten af scriptet (de skal bare stå inden de 3 linjer med "library(xxx)":

install.packages("data.table")
install.packages("plyr")
install.packages("magrittr")

Disse tre linjer er dog kun nødvendige første gang man skal køre det (når de er installeret én gang, så husker R det selv).
Arsenal FC forever

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 12. Dec. 2016 12:34

jonny reimar wrote:
araAFC wrote:

Jeg er heller ikke den stor R-guru, men det eneste du skal sørge for, er at de anvendte pakker skal være installeret. Det gøres nemt ved at indsætte følgende linjer i starten af scriptet (de skal bare stå inden de 3 linjer med "library(xxx)":

install.packages("data.table")
install.packages("plyr")
install.packages("magrittr")

Disse tre linjer er dog kun nødvendige første gang man skal køre det (når de er installeret én gang, så husker R det selv).
Modtaget. Tak. Ikke voldsomt meget anderledes end andre programmer så.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 12. Dec. 2016 22:05

MIT-fyrens R-program giver 100% samme udfald som MisterChip-fyren på Twitter.

jonny reimar
Arsenal Danmark medlem

Post by jonny reimar » 13. Dec. 2016 8:11

araAFC wrote:MIT-fyrens R-program giver 100% samme udfald som MisterChip-fyren på Twitter.
Så må vi antage, at det fungerer korrekt og efter hensigten :)
Arsenal FC forever

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 13. Dec. 2016 12:49

jonny reimar wrote:
araAFC wrote:MIT-fyrens R-program giver 100% samme udfald som MisterChip-fyren på Twitter.
Eller at MisterChip bruger eksakt samme program ;)

jonny reimar
Arsenal Danmark medlem

Post by jonny reimar » 13. Dec. 2016 13:58

araAFC wrote:
jonny reimar wrote:
Eller at MisterChip bruger eksakt samme program ;)
Point taken ;)
Arsenal FC forever

Post Reply