Transfervinduet sommeren 2016

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Transfervinduet sommeren 2016

Post by araAFC » 26. Aug. 2016 9:55

City har tidligere har udfordring ift. home grown-reglen, og de har så smart haft 2 målmænd, der havde det stempel. Med Hart på vej ud er begge fortid.

Clichy, Stones, Delph og Sterling opfylder kravene. Ihenacho kommer vel til at gøre det?

Enten skal de have meget talent under 21, der ikke skal registreres, eller også er de nødt til at have en mindre trup, end de egentlig kunne have.

Dertil er Clichys niveau vel nedadgående, mens Delph og Sterling måske ikke er deciderede Guardiola-folk.
De henter formentlig engelsk reservekeeper eller engelske spillere til generationsskiftet på deres back i løbet af nogle få vinduer.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 11:13

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/zaza ... -west-ham/

Zaza til West Ham på lejeaftale for sæsonen. Langt om længe fik de deres angriber.

De har nu hentet Feghouli, Ayew og Zaza til offensiven. Jeg har haft et spinkelt håb om en dyr transfer mellem West Ham og Arsenal for Walcott. Det håb synes helt dødt nu.

Uden en forstærkning til positionen så er det nok også bedst, at man stadigvæk har en del strenge at spille på. Walcott, Oxlade, Iwobi og Ramsey (- og måske Perez) kan forhåbentlig løse problemet.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 28. Aug. 2016 13:27

Der er begyndt at være lidt rygter med Tottenham og Isco.

En handel som den, er det, der retfærdigvis kan gøre, at Tottenham for alvor kan forsøge at manifestere som en reel udfordrer til titlen. Det ville være første handel i år, der forbedrer deres 11'er, og det ville klæde dem, hvis de er så ambitiøse, som mange skriger, de er.

Det kan sagtens være, at de forsøger at holde transferomkostninger en smule nede indtil de rykker ind på deres nye stadion om et par år.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 28. Aug. 2016 17:21

Et lille debatemne: Hvilke spillere er i overraskede over ikke er blevet hentet (endnu)?

Jeg er personligt forbløffet over hvordan, hverken Sissoko (Newcastle) eller Lukaku (Everton) er blevet skudt afsted. Jeg var nærmest 100% sikker på, at de begge ville ryge videre i dette vindue. Jeg havde også regnet med at Milan ville ende med at slippe Bacca.

At Balotelli stadig er i Liverpool forstår jeg heller ikke. At han ikke er blevet solgt giver fin mening, da det næppe er nemt at blive enige med nogle klubber om hans transferbeløb + løn. Men at han ikke er udlejet finder jeg ret så mystisk.

Dertil kan nævnes flere Leicester spillere, hvor især Mahrez falder i øjenene.

Riedel
Normal Bruger

Post by Riedel » 28. Aug. 2016 19:14

Egentlig et spændende emne og hvis man ser på hvilke klubber som ikke rigtig har forstærket sig endnu, Chelsea, Real Madrid, Tottenham, PSG, for at nævne nogle stykker, så kunne det lade til at der måske bliver travlt på kontorerne henimod onsdag.

Spillere som jeg lige kan komme i tanke om, udover dem du selv nævner, er f.eks Koulibaly fra Napoli, Walcott, Joel Campell, Debuchy, Mata, Isco, Draxler, Abumeyang, Costa, Lacazette, og sidst men måske sørgeligst Bendtner.

Synes indtil videre at vinduet har været forbløffende stille og ja der har været nogle enkelte store transfers, Pogba, Higuain, Zlatan, men der burde være mulighed for mange flere rotationer. Især også når man tænker på hvor mange store trænere, som har skiftet klub og som skal have deres trupper på plads.

Esben wrote:Et lille debatemne: Hvilke spillere er i overraskede over ikke er blevet hentet (endnu)?

Jeg er personligt forbløffet over hvordan, hverken Sissoko (Newcastle) eller Lukaku (Everton) er blevet skudt afsted. Jeg var nærmest 100% sikker på, at de begge ville ryge videre i dette vindue. Jeg havde også regnet med at Milan ville ende med at slippe Bacca.

At Balotelli stadig er i Liverpool forstår jeg heller ikke. At han ikke er blevet solgt giver fin mening, da det næppe er nemt at blive enige med nogle klubber om hans transferbeløb + løn. Men at han ikke er udlejet finder jeg ret så mystisk.

Dertil kan nævnes flere Leicester spillere, hvor især Mahrez falder i øjenene.
"My name is usually the one on the end of people's lips." Ian Wright

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 29. Aug. 2016 11:15

Spillere, der er skiftet, som kunne have været brugt/forstærkninger i Arsenal:

Pogba
Higuain
Mkhitaryan
Mané
Morata
Bailly
Hummels
Pjanic
Kanté
Gündogan
Stones
Sané
Zlatan
Götze
Umtiti
Matip

Og så er der boblere som: Schurrle, Milik, Benteke, Gameiro, Wijnaldum, Volland, Jesé og så videre.

Realistisk kan man fjerne en del af ovenstående, hvis man anerkender, at man ikke kunne springe lønstrukturen i Arsenal, så kan Zlatan, Pogba og Mkhitaryan fjernes. Transfersum er naturligvis også en rolle.
Moratas klausul gør også den handel lidt mystisk. Hummels ville helt sikkert "kun" til Bayern. Stones og de øvrige forsvarsspillere er jeg ikke så misundelig på, når vi får Mustafi. En gratis Matip lyder som et godt købt, og det havde været bedre, hvis han viser sig at blive en succes. Ligeledes er Kanté, Pjanic og Gündogan også lidt "ligegyldige", når Arsenal hentede Xhaka.

Skal jeg nævne en angriber, der havde været spændende til ca. samme pris som Lucas Perez, så er det tyske Kevin Volland, der skiftede til Leverkusen for €20m. Han har ikke helt scoret så mange mål, som man tidligere spåede, men han har også spillet på kanten fra tid til anden. Det kunne godt være den næste gode tyske angriber, selvom han efterhånden er blevet 24 år.

Mané, Sané og Götze er umiddelbart de spillere, hvor jeg kan ærgre sig over, at de ikke i dag spiller i en Arsenal-trøje. Jeg er ikke specielt misundelig på Sané (endnu), men jeg tillader mig at antage, at Guardiola rammer plet. Mané (£34m) og Götze (£20m) kunne have været interessante tilføjelser til højre kant, synes jeg.

Jeg er misundelig på flere af de største handler, men realistisk er det spild af tid at ærgre sig. Jeg synes ikke, man skulle springe banken for Pogba eller Higuain. Og jeg synes ikke, man skulle fuldstændig bryde med lønstrukturen for Zlatan (£260k pw) - og det samme kan vel siges om Mkhitaryan (£200k pw). Det menes at Özil og Alexis tjener omkring £140k pw.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Aug. 2016 10:01

Jeg kan ikke forstå, at der ikke var en bedre klub end Torino, der ville have Joe Hart.
Jeg synes, han er en fin målmand. Han har dog været på blacklisten siden han engang en kold januardag i 2011 (el. 2010?!?) hoppede helt op i hjørnet, og forhindrede Van Persie i at lave et drømmemål fra distancen.

Det var koldt på Emirates den dag, og det havde hjulpet med et mål.

Ros til Hart for at forlade øen i øvrigt. Det ville klæde engelske spillere at gøre det oftere.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 30. Aug. 2016 12:03

araAFC wrote:Jeg kan ikke forstå, at der ikke var en bedre klub end Torino, der ville have Joe Hart.
Jeg synes, han er en fin målmand. Han har dog været på blacklisten siden han engang en kold januardag i 2011 (el. 2010?!?) hoppede helt op i hjørnet, og forhindrede Van Persie i at lave et drømmemål fra distancen.

Ros til Hart for at forlade øen i øvrigt. Det ville klæde engelske spillere at gøre det oftere.
Det var i januar 2011. Husker den redning tydeligt. Den var latterlig.

Jeg synes altid, at Joe Hart har været overvurderet, men at han står til at ende i Torino, overrasker mig. Eftersigende har han afvist Sunderland, hvilket må være en rigtig træls nyhed, hvis man er fan af dem. Hart ville være en betydelig opgradering ift. det, de har nu.
Image

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 30. Aug. 2016 13:46

Enig Ara. Jeg er ikke overrasket over at han forlader City, det har der været spekuleret i i årevis, men at han ender i en klub som Torino er meget overraskende. Jeg havde regnet med en semi-top klub.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Aug. 2016 14:04

AndersArsenal wrote:
araAFC wrote:Jeg kan ikke forstå, at der ikke var en bedre klub end Torino, der ville have Joe Hart.

Det var i januar 2011. Husker den redning tydeligt. Den var latterlig.

Jeg synes altid, at Joe Hart har været overvurderet, men at han står til at ende i Torino, overrasker mig. Eftersigende har han afvist Sunderland, hvilket må være en rigtig træls nyhed, hvis man er fan af dem. Hart ville være en betydelig opgradering ift. det, de har nu.
https://www.youtube.com/watch?v=R1cXyuq ... be&t=2m24s
Det lykkedes mig at finde den.

Jeg havde troet, at en klub som Everton (- selvom de har hentet Stekelenburg) ville blande sig. West Ham kunne også nævnes, men det ville nok ikke være betydeligt bedre end Adrian (- hvis bedre overhovedet), men de ville få noget engelsk blod og vindererfaring ind på holdet, og det kunne måske have været brugbart på et hold, der ser ud til at have ambitioner.

Men okay, Piemonte er også et dejligt sted. Og Torino er sikkert en skøn by.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Aug. 2016 18:31

Tottenham sender Ryan Mason til Hull.

Det bringer Tottenhams net spending ned på kun £2m denne sommer. Derudover begynder bredde så småt at blive ramt.

DM/CM (2 i startopstillingen):
Dier, Dembelé, Wanyama og Tom Carroll (+ Harry Winks)

LW/AM/RW (3 i startopstillingen):
Alli, Eriksen, Lamela og Son (+ Josh Onomah og Clinton N'Jie)

Der skal ikke mange skader til, før de i hvert fald intet har at skyde med fra bænken. Og ifølge Sky Sports er Zaha-handlen død.

Det kan vel ikke passe, at de ikke skal bruge £20m-£40m i morgen? Eller hvad?

Tilføjelse: De henter vist Georges-Kévin N'Koudou. Kantspiller fra Marseille på 21.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 30. Aug. 2016 22:14

araAFC wrote:Tottenham sender Ryan Mason til Hull.

Det bringer Tottenhams net spending ned på kun £2m denne sommer. Derudover begynder bredde så småt at blive ramt.

DM/CM (2 i startopstillingen):
Dier, Dembelé, Wanyama og Tom Carroll (+ Harry Winks)

LW/AM/RW (3 i startopstillingen):
Alli, Eriksen, Lamela og Son (+ Josh Onomah og Clinton N'Jie)

Der skal ikke mange skader til, før de i hvert fald intet har at skyde med fra bænken. Og ifølge Sky Sports er Zaha-handlen død.

Det kan vel ikke passe, at de ikke skal bruge £20m-£40m i morgen? Eller hvad?

Tilføjelse: De henter vist Georges-Kévin N'Koudou. Kantspiller fra Marseille på 21.
Er Isco-handlen ikke stadigvæk verserende?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 30. Aug. 2016 22:41

Olitast wrote:Er Isco-handlen ikke stadigvæk verserende?
Måske.

Det ville være en handel, der reelt kan forbedre Spurs' startopstilling. Rigtig fornuftigt, hvis de henter ham.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Aug. 2016 9:58

Deadline Day - en af de mest skøre dage i fodbold.

Mon ikke også man i år ser en masse skøre indkøb, men for nogle klubber også nødvendige. Specielt Tottenham har jeg en forventning om skal bruge £20m-£40m i dag.

Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 31. Aug. 2016 10:45

Det mest interessante er altid, hvilken klub Odemwingie banker på hos, selv om det bliver knapt dramatisk nu, hvor han er klubløs :)

"Hey, I just drove here. And this is crazy. I'm in your car park. So sign me maybe"
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Post Reply