Transfervinduet sommeren 2016

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Kejser
Normal Bruger

Re: Transfervinduet sommeren 2016

Post by Kejser » 24. Aug. 2016 18:43

De har også hentet Pjanic denne sommer. En spiller jeg er kæmpe fan af, og som vi sagtens kunne have hentet i stedet for Xhaka. Jeg er sikker på, at han bliver rigtig, rigtig god for dem, selvom det er Pogba, han skal afløse.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Aug. 2016 20:47

Kejser wrote:De har også hentet Pjanic denne sommer. En spiller jeg er kæmpe fan af, og som vi sagtens kunne have hentet i stedet for Xhaka. Jeg er sikker på, at han bliver rigtig, rigtig god for dem, selvom det er Pogba, han skal afløse.
Men uden af være helt sikker; er Pjanic ikke en noget anden type en Xhaka? De to kunne vel næsten danne en sublim midtbaneduo med Xhaka som den defensive og Pjanic som felt-til-felt-spilleren.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 24. Aug. 2016 21:21

araAFC wrote:
Kejser wrote:De har også hentet Pjanic denne sommer. En spiller jeg er kæmpe fan af, og som vi sagtens kunne have hentet i stedet for Xhaka. Jeg er sikker på, at han bliver rigtig, rigtig god for dem, selvom det er Pogba, han skal afløse.
Men uden af være helt sikker; er Pjanic ikke en noget anden type en Xhaka? De to kunne vel næsten danne en sublim midtbaneduo med Xhaka som den defensive og Pjanic som felt-til-felt-spilleren.
Narj, Pjanic lå som en spillende ankermand i sidste sæson i de kampe, jeg så. Meget lig Arteta, da han var bedst for os. Ligesom Arteta krævede det dog også en meget dynamisk og hårdtarbejdende spiller ved siden af sig, hvilket han så havde i Nainggolan. Jeg synes, at det er meget det samme som Xhaka.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. Aug. 2016 21:25

Pjanic er en mere teknisk Ramsey. Han ligner slet ikke Xhaka. De har dog begge brug for en hårdt arbejdende spiller ved siden af sig, ja, derfor vi bruger Coq i øjeblikket og ikke Elneny, som ikke evner at tackle.
Nyt brugernavn, please.

Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 24. Aug. 2016 21:39

Men Pjanic kan jo fungere som playmaker og styre spillet dybt i banen. Det kan Ramsey slet, slet ikke. Det er faktisk hans største svaghed, imo.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. Aug. 2016 21:58

Enig, havde Ramsey været mere teknisk rafineret så tror jeg også han havde magtet opgaven.
Nyt brugernavn, please.

Image

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 25. Aug. 2016 9:55

Leicester har lige forlænget med Drinkwater.

Imponerende at de kun mister Kante og formår at forlænge med 3 andre kæmpe profiler, den havde jeg sgu ikke set komme.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Aug. 2016 12:49

ZlatkoM wrote:Leicester har lige forlænget med Drinkwater.

Imponerende at de kun mister Kante og formår at forlænge med 3 andre kæmpe profiler, den havde jeg sgu ikke set komme.
Det er flot, og det er også fedt for ligaen, da man så i højere grad kan se, hvor langt de egentlig kan drive det.

De skal håbe at Mendy eller Amartey kan løfte arven efter Kanté. Offensivt burde de været bedre, når nu de har købt Musa.

Jeg synes dog, det er modigt, at de ikke har købt centrale forsvarsspillere, da både Morgan og Huth er oppe i årene, og kan de virkelig fortsætte? Amartey kan naturligvis også være tænkt som en, der kan udfordre dem i løbet af sæsonen.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 25. Aug. 2016 13:56

araAFC wrote:

Det er flot, og det er også fedt for ligaen, da man så i højere grad kan se, hvor langt de egentlig kan drive det.

De skal håbe at Mendy eller Amartey kan løfte arven efter Kanté. Offensivt burde de været bedre, når nu de har købt Musa.

Jeg synes dog, det er modigt, at de ikke har købt centrale forsvarsspillere, da både Morgan og Huth er oppe i årene, og kan de virkelig fortsætte? Amartey kan naturligvis også være tænkt som en, der kan udfordre dem i løbet af sæsonen.
De har hentet 26-årige Luis Hernández i Sporting Gijón på en fri transfer. Han startede inde i første kamp imod Hull.

Om han så på nogen måde er en forstærkning ved jeg ikke. Umiddelbart er han nok hentet som back-up.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Aug. 2016 13:57

hleb13 wrote:
araAFC wrote:

De har hentet 26-årige Luis Hernández i Sporting Gijón på en fri transfer. Han startede inde i første kamp imod Hull.

Om han så på nogen måde er en forstærkning ved jeg ikke. Umiddelbart er han nok hentet som back-up.
Javel. Jeg havde en idé om, han var back.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. Aug. 2016 17:52

Hvad er der egentlig sket med Aubameyang? Var der ikke lagt op til, at han skulle skifte her til sommer?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Aug. 2016 18:06

Kejser wrote:Hvad er der egentlig sket med Aubameyang? Var der ikke lagt op til, at han skulle skifte her til sommer?
Real Madrid hentede Morata, og så ville de nok ikke mere på angrebsfronten. Det var vel den tiltænkte destination for Aubameyang.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. Aug. 2016 23:01

araAFC wrote:
Kejser wrote:Hvad er der egentlig sket med Aubameyang? Var der ikke lagt op til, at han skulle skifte her til sommer?
Real Madrid hentede Morata, og så ville de nok ikke mere på angrebsfronten. Det var vel den tiltænkte destination for Aubameyang.
Real Madrid må mangle penge. Det er det eneste, der kan forklare deres ageren i transfervinduerne det sidste års tid. Kunne også forklare De Gea-fuckup'et

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Aug. 2016 23:19

Kejser wrote:
araAFC wrote:
Real Madrid må mangle penge. Det er det eneste, der kan forklare deres ageren i transfervinduerne det sidste års tid. Kunne også forklare De Gea-fuckup'et
Måske. Selvom Florentino Pérez er rig som bare fanden må han ikke skyde penge i klubben fra egen lomme. Real Madrids penge skal vist nok komme gennem klubben selv. Tidligere havde klubben en masse gæld (mener jeg nok), og hvis de er begyndt at være nødt til at betale det tilbage, så kan det måske presse dem lidt.

Men så igen; det er altså kun 2 somre, hvor de ikke investerer massivt, og deres nuværende trup har lige vundet Champions League, og de har fået en reel udfordrer til Benzema.

Den eneste bærende spiller, hvor alderen virkelig trykker er Pepe, der er 33 år. Ronaldo ligner ikke en, der fysisk er ved at gå ned endnu, selvom han er 31. Og de har Varane, der vel snart forventes at overtage en plads i forsvaret.

Selvom Real Madrid ofte har brugt penge bare for signalets skyld (sådan har det i hvert fald set ud), så giver det nu meget god mening, at de ikke er gået amok denne sommer.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 26. Aug. 2016 6:42

Kejser wrote:
araAFC wrote:
Real var ifølge rygterne med i kapløbet om Pogba, men kunne ikke matche Man. U. Derudover har rygterne koncentreret sig om Aubameyang. Mon ikke der kommer et indkøb inden vinduet lukker?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Post Reply