Transfervinduet sommeren 2016

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Re: Transfervinduet sommeren 2016

Post by -DIABY- » 9. Aug. 2016 14:12

hleb13 wrote:
-DIABY- wrote:
hleb13 wrote:Det er altså ikke bare os, der har desperat brug for en (eller flere) CB'er her inden sæsonstart. Både Manchester City og Chelsea har stadig ikke hentet noget som helst ind til forsvaret - specielt er jeg dybt overrasket over, at det endnu ikke er lykkedes Conte at hente nogen ind. Chelseas defensiv var hullet som en schweizerost sidste sæson, og deres bredde - både centralt og på backerne - er ualmindelig tynd. Centralt har de John Terry, Gary Cahill, Kurt Zouma og Michael Hector, som de af en eller anden underlig årsag hentede i Reading, og her er det egentlig kun Kurt Zouma der imponerer mig. Baba Rahman er røget til Schalke på en lejeaftale, så de eneste backs de har i førsteholdstruppen er Ivanovic, der var fuldstændig forfærdelig i sidste sæson, Azpilicueta og så en ung 19-årig gut ved navn Ola Aina, som de har brugt lidt her i pre-season.

Og så er jeg slet ikke så begejstret for Manchester Citys vindue, som så mange andre. Det er ikke lykkedes Pep at rense ud af den store mængde dødvægt, som jeg egentlig var ganske overbevist om, at han ville gøre. Spillere som Kolarov, Mangala, Yaya, Navas og Bony er stadig i klubben - alle spillere, jeg ikke havde spået meget fremtid under Pep. Ind har man hentet Nolito, Gundogan og Sané. Sané er virkelig spændende, men han er stadig kun 20 år, så jeg tvivler lidt på, at han bliver specielt udslagsgivende i den kommende sæson. Gundogan er en vidunderlig fodboldspiller, men hans skadeshistorik må være grund til bekymring - og især når han er den eneste spiller, som de har hentet til den centrale midtbane, hvor jeg synes de er særdeles tyndt besat. Nolito har jeg nok ikke set nok til, at kunne bedømme ham 100%, men det er umiddelbart ikke et indkøb, hvor man sidder og tænker ''WOW''.

Jeg synes stadig, at der er store mangler i Citys trup. Jeg må indrømme, at jeg havde frygtet, at Pep ville handle noget mere skræmmende ind, end hvad det hidtil har været tilfældet. Jeg tror, han får utroligt svært ved, at praktisere den form for fodbold, som han gerne vil, med den nuværende Manchester City trup.
Chelsea kommer formentlig til at spille med tre forsvarsspillere under Conte, og to wingbacks som vi så det for både Juventus og Italien. Det betyder at de formentlig spiller Terry, Zouma og Cahill i forsvaret og så Cuardrado og Azpilicueta som wingbacks - lyder som et udmærket forsvar i mine øre, dog ikke skræmmende som tidligere.

Jeg tror at Pogba handlen sætter skub i hele markedet, og at der kommer fart på nu.
I så fald virker det da lidt mærkeligt, at de ikke én gang under pre-season har spillet det system. I Østrig spillede de hovedsagligt 4-4-2, og i de sidste to kampe i USA har de spillet 4-3-3. Umiddelbart har der ikke været meget der har peget på, at Conte vil begynde sæsonen med samme formation, som han har praktiseret for Italien og i de senere år for Juventus.
De har både spiller 3-5-2, 4-3-3, 4-4-2 og det meget offensive 4-2-4 i opstarten.

Conte har stort set altid praktiseret 3-5-2, så jeg må erkende at jeg er noget overrasket over så meget de har roteret i opstarten. Jeg gik ud fra at det var et udtryk for at han ikke havde alle spillere klar grundet EM og Copa'en, men det er muligt han pønser helt på et systemskifte.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 14:43

-DIABY- wrote:Jeg tror at Pogba handlen sætter skub i hele markedet, og at der kommer fart på nu.
Hvorfor?

Juventus har netto brugt ca. €30m, og jeg tror ikke det er givet, at de gør meget mere på markedet. Pengene er allerede sendt afsted, og Pjanic er erstatningen for Pogba. Desuden vinder de Scudettoen så let som ingenting med deres hold, og som det ser ud nu, så har de både en fin midtbane og angreb. Forsvaret er blandt de bedste.

Napoli kan måske stadigvæk sende nogle penge afsted, især hvis de også skal modtage €50m for Koulibaly.

Måske retter Real Madrid sig mod nogle transfermål nu hvor Pogba er ude af billedet, men de virker til at være godt tilfredse - med god grund i øvrigt.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 9. Aug. 2016 16:56

araAFC wrote:
-DIABY- wrote:Jeg tror at Pogba handlen sætter skub i hele markedet, og at der kommer fart på nu.
Hvorfor?

Juventus har netto brugt ca. €30m, og jeg tror ikke det er givet, at de gør meget mere på markedet. Pengene er allerede sendt afsted, og Pjanic er erstatningen for Pogba. Desuden vinder de Scudettoen så let som ingenting med deres hold, og som det ser ud nu, så har de både en fin midtbane og angreb. Forsvaret er blandt de bedste.

Napoli kan måske stadigvæk sende nogle penge afsted, især hvis de også skal modtage €50m for Koulibaly.

Måske retter Real Madrid sig mod nogle transfermål nu hvor Pogba er ude af billedet, men de virker til at være godt tilfredse - med god grund i øvrigt.
Jeg forestiller mig bare at Pogba's agent sagtens kan have holdt døren på klem for flere af de helt store pengestærke klubber, han slår mig i hvert fald ikke som den mest sympatiske person.

Det kan måske også være med til at forklare hvorfor City ikke har hentet Stones før nu, når snakken eftersigende har været undervejs længe. Stones presser en af spiller i City ud, som så pludselig bliver en mulighed for Valencia som står til at miste Mustafi... Og så kører karusellen.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 9. Aug. 2016 17:13

-DIABY- wrote:
araAFC wrote:
Hvorfor?

Jeg forestiller mig bare at Pogba's agent sagtens kan have holdt døren på klem for flere af de helt store pengestærke klubber, han slår mig i hvert fald ikke som den mest sympatiske person.

Det kan måske også være med til at forklare hvorfor City ikke har hentet Stones før nu, når snakken eftersigende har været undervejs længe. Stones presser en af spiller i City ud, som så pludselig bliver en mulighed for Valencia som står til at miste Mustafi... Og så kører karusellen.
Jeg kan godt se, hvor du vil hen, og jeg accepterer også idéen. Spændende bliver det i hvert fald. Mangalas markedsværdi bør også retfærdigvis være på et niveau, hvor Valencia reelt godt kunne hente ham ind som erstatning.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 15. Aug. 2016 15:30

Everton betaler £30m for Yannick Bolasie, men Lacazette er/var ikke £40m værd ifølge Wenger, selvom han selv virker interesseret i skiftet efter udtalelser til franske Canal+.

Det er efterhånden ikke til at fatte, hvad der foregår bag kulisserne, men realitetssansen er i hvert fald stagneret.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 15. Aug. 2016 16:04

Olitast wrote:Everton betaler £30m for Yannick Bolasie, men Lacazette er/var ikke £40m værd ifølge Wenger, selvom han selv virker interesseret i skiftet efter udtalelser til franske Canal+.

Det er efterhånden ikke til at fatte, hvad der foregår bag kulisserne, men realitetssansen er i hvert fald stagneret.
Er problemet i virkeligheden ikke at der forgår for meget bag kulisserne, og alt for lidt på den store scene - billedligt og bogstavligt talt?

Det er en gåde at Wenger får lov til, sæson efter sæson, at levere de samme middelmådige resultater og være så tøvende på transfermarkedet når alle andre opruster. Det er muligt det er dyrt at købe spillere, men lur mig om det ikke ville gå mere eller mindre op kroner og øre mæssigt, hvis man solgt ud af alt dødvægten som får skyhøje lønninger år ud og år ind, men intet bringer og i stedet udskiftede dem med andre spillere?

Det er ufatteligt med en ledelse som er så økonomiske beviste som vores, at man ikke har meget mere fokus på value for money end de har.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 15. Aug. 2016 16:12

-DIABY- wrote:
Olitast wrote:Everton betaler £30m for Yannick Bolasie, men Lacazette er/var ikke £40m værd ifølge Wenger, selvom han selv virker interesseret i skiftet efter udtalelser til franske Canal+.

Er problemet i virkeligheden ikke at der forgår for meget bag kulisserne, og alt for lidt på den store scene - billedligt og bogstavligt talt?

Det er en gåde at Wenger får lov til, sæson efter sæson, at levere de samme middelmådige resultater og være så tøvende på transfermarkedet når alle andre opruster. Det er muligt det er dyrt at købe spillere, men lur mig om det ikke ville gå mere eller mindre op kroner og øre mæssigt, hvis man solgt ud af alt dødvægten som får skyhøje lønninger år ud og år ind, men intet bringer og i stedet udskiftede dem med andre spillere?

Det er ufatteligt med en ledelse som er så økonomiske beviste som vores, at man ikke har meget mere fokus på value for money end de har.
Det tror jeg, du har ret. A little less conversation, a little more action wins - for nu at citere Elvis og JXL.

I forlængelse af din sidste kommentar, så er det jo i grunden et valg imellem omkostningsfokus og ambitioner, desværre med for meget fokus på førstnævnte.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Aug. 2016 19:59

Sadio Mané skulle nu være skadet i 2-3 måneder med skulderen. Derudover skal han til AFC (rettes til "ANC", selvfølgelig) efter nytår. Ærgerligt for Liverpool, han startede jo fint.

Bonusinfo: Moreno skulle være synderen, og det er fansene ikke tilfredse med.
Last edited by araAFC on 17. Aug. 2016 23:22, edited 1 time in total.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 17. Aug. 2016 23:06

araAFC wrote:Sadio Mané skulle nu være skadet i 2-3 måneder med skulderen. Derudover skal han til AFC efter nytår.
Ved du noget, som vi andre ikke gør? ;)

Kunne ikke lade være...
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 17. Aug. 2016 23:21

AndersArsenal wrote:
araAFC wrote:Sadio Mané skulle nu være skadet i 2-3 måneder med skulderen. Derudover skal han til AFC efter nytår.
Ved du noget, som vi andre ikke gør? ;)

Kunne ikke lade være...
Desværre ikke...

Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 18. Aug. 2016 20:24

Sky Sports melder Benteke til Crystal Palace for £32m. Vildt at Liverpool ikke må tage en større røvfuld ift. prisen.
De betalte selv £32.5m for et år siden.

Heldigt.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Aug. 2016 21:00

araAFC wrote:Sky Sports melder Benteke til Crystal Palace for £32m. Vildt at Liverpool ikke må tage en større røvfuld ift. prisen.
De betalte selv £32.5m for et år siden.

Heldigt.
Det vid jo bare, at Gazidis' ævl om, at vi ikke har råd til at fejler i forhold til indkøb er fis i hornlygte. Well, vi kan selvfølgelig ikke fejle, men chancen for at sker er markant mindre end den tidligere har været.

Ligesom vi betaler i dyre domme for spillere fra Real Madrid og Barcelona, så betaler de mindre klubber i England i dyre dommer for spillere fra topklubberne.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 20. Aug. 2016 11:03

Jeg er lidt overrasket over, at Juventus sælger Pereyra, som rykker til West Ham. Det kunne godt tyde på, at Juventus skal på markedet igen efter en offensiv midtbanespiller.

Edit: nu er der rygter om, at Juventus lejer Cuadrado af Chelsea igen. De spiller ikke tiden. Bedste købmænd på markedet.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 20. Aug. 2016 15:06

Alansmith wrote:Jeg er lidt overrasket over, at Juventus sælger Pereyra, som rykker til West Ham. Det kunne godt tyde på, at Juventus skal på markedet igen efter en offensiv midtbanespiller.

Edit: nu er der rygter om, at Juventus lejer Cuadrado af Chelsea igen. De spiller ikke tiden. Bedste købmænd på markedet.
Det er Watford, han rykker til, hvilket dog er en større overaskelse. Han kunne åbenbart ikke indfri det talent, som han ellers viste i Udinese. Klogt at slippe ham videre nu.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 21. Aug. 2016 17:05

Juventus har ubetinget været den dygtigste klub på transfermarkedet i en årrække.

Jeg ved ikke, hvordan Juventus' struktur er, men siden Andrea Agnelli blev præsident, så har de fået vendt skuden. De skuffede i Serie i, da han kom til i 2010, og de var fortsat ringe i "debutsæsonen". Transfermæssigt fik de Bonucci ind, men derudover var det ikke så vildt igen.

Så får de Conte som træner til den efterfølgende sæson, og så begynder de altså at blive skarpe.

11/12-sæsonen: Pirlo på en fri transfer, der er en absurd god handel; Arturo Vidal til omkring €10m, og han havde allerede bevist sig i Bundesligaen. Dertil en del andre indkøb, der ikke er så sexede, men de vandt trods alt ligaen med disse spillere.

12/13: Pogba gratis, og derudover igen en del handler i €10m-klassen, der ikke er så sexede.
ogle €€€
13/14: Tevez for €10m, og en gratis Llorente.

14/15: Evra, Coman (senere solgt med kæmpe profit), Morata

15/16: Dybala, Khedira, Mandzukic, Rugani og andet.

16/17: Ingen kommentarer nødvendige. Håndteringen af Pogba-salget er sublim. Jeg synes, de har et bedre hold i denne sæson. Higuain betalte de dog nogle €€€ for meget for, men sådan var det nu engang.

De er absurd gode til at hente dygtige spillere enten gratis eller til lave priser. Og det er spillere, der allerede er relativt store inden. De var ikke bange for at prøve med Evra, og det blev en succes. De forsøger at gentage det med Dani Alves.
En anden ting er, at der faktisk er enorm udskiftning over sæsonerne. Der kommer mange ind, og mange ud. Spillere, man ikke rigtig husker, men faktisk spiller en del kampe, hvorefter de så effektivt sendes afsted, og erstattet af nye: Matri, Pepe, De Ceglie, Quagliarella. Den slags spillere.

Jeg ved ikke, om den store udskiftning med "reservene" er smart, men det gør måske, at de sjældent står med spillere, der er blevet træt at bænken i Juventus.

Post Reply