Landsholdet

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Re: Landsholdet

Post by Steensen » 8. Jun. 2015 22:38

Lovende kamp af de unge idag - det lover godt for U21-slutrunden! Her tænker jeg især på Yussuf og Højbjerg :)

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 3. Sep. 2015 0:12

Nogle bud på startopstilling mod Albanien på fredag??

Boilsen og Simon Poulsen er begge skadede så vi mangler en venstre back og en gud ved hvilken årsag har Morten O ikke udtaget Jonas Knudsen endnu.. Det lader til at kampen står mellem Thomas Delaney og Riza Durmisi, Daniel Wass kan også spille den.

Eriksen er tvivlsom men mon ikke han spiller..

Håber personligt at Delaney starter inde på midtbanen i stedet for venstre back, han er i super form og har vist sig langt bedre end Kvist indtil nu for FCK.

Går ud fra at det bliver Krohn og Vibe på kanterne, men håber på at se Sisto i aktion.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Sep. 2015 11:33

Føler du presset Olsen?

Kravet ER sejr i aften mod Albanien ellers er det næsten Au Revoir!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 7. Sep. 2015 12:18

peterdebel wrote:Føler du presset Olsen?

Han stopper jo alligevel efter en evt. deltagelse i EM-slutrunden. Så det er jo "au revoir" under alle omstændigheder, og vi må så håbe, det ikke er i kvallen.
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 7. Sep. 2015 14:59

Det er godt nok Armenien, vi møder, men derfor burde vi stadig kunne præstere en sejr, når de kun har et enkelt point efter 6 kampe.

Håber, Bendtner ikke starter inde efter den dårlige kamp i fredags.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 7. Sep. 2015 16:00

Olitast wrote:

Det er godt nok Armenien, vi møder, men derfor burde vi stadig kunne præstere en sejr, når de kun har et enkelt point efter 6 kampe.

Så skal 7 ud af 11 vel starte ude?
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Olitast

Post by Olitast » 7. Sep. 2015 22:52

ajakob wrote:
Olitast wrote:

Hehe, det kan du have ret i. Bendtner har bare kontinuerligt været dårlig på landsholdet og sluppet af sted med at score nogle nemme mål fra tid til anden, men det viste sig jo at være ligemeget alligevel. Nu må vi ud i en play-off-kamp, som vi nok taber alligevel.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 8. Sep. 2015 16:14

Olitast wrote:
ajakob wrote:
Olitast wrote:Det er godt nok Armenien, vi møder, men derfor burde vi stadig kunne præstere en sejr, når de kun har et enkelt point efter 6 kampe.

Hehe, det kan du have ret i. Bendtner har bare kontinuerligt været dårlig på landsholdet og sluppet af sted med at score nogle nemme mål fra tid til anden, men det viste sig jo at være ligemeget alligevel. Nu må vi ud i en play-off-kamp, som vi nok taber alligevel.
Jeg tager en dårlig angriber, der laver mål, over en god angriber, der ikke gør any day of the week.

Og skal vi så ikke lige lade Albanien vinde mindst én af de to sidste inden, at vi sender i Danmark i play-off.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 7. Oct. 2015 17:19

Hvad har folk af bud til i morgen?.. Umiddelbart er jeg ikke særlig positiv over for vores chancer

Hvad angår startopstillingen så er der vel kun en enkelt midtbaneplads og så højrekanten der er kamp om

Schmeichel

Jacobsen - Kjær - Agger - S.Poulsen

? - Højbjerg

? - Eriksen - Krohn-Dehli

LORD

Jeg tror at Kvist tager midtbanen og at Y.Poulsen nupper højrekanten..

Olitast

Post by Olitast » 7. Oct. 2015 19:05

MichaeL wrote:Hvad har folk af bud til i morgen?.. Umiddelbart er jeg ikke særlig positiv over for vores chancer

Hvad angår startopstillingen så er der vel kun en enkelt midtbaneplads og så højrekanten der er kamp om

Schmeichel

? - Højbjerg

LORD

Vi kan muligvis nappe en uafgjort, hvis drengene virkelig vil det, men Albanien skal møde Serbien og Armenien, som ingenting har at spille for, så mon ikke de napper 6 point i de kampe alligevel?

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 7. Oct. 2015 21:26

Olitast wrote:
MichaeL wrote:Hvad har folk af bud til i morgen?.. Umiddelbart er jeg ikke særlig positiv over for vores chancer

Schmeichel

? - Højbjerg

LORD

Vi kan muligvis nappe en uafgjort, hvis drengene virkelig vil det, men Albanien skal møde Serbien og Armenien, som ingenting har at spille for, så mon ikke de napper 6 point i de kampe alligevel?
Kampen Albanien - Serbien er på ingen måde ligegyldig for serberne! Ovenpå droneskandalen vil de gøre alt for, at få revanceret sig, så albanerne ikke kommer til EM.

Olitast

Post by Olitast » 8. Oct. 2015 3:56

Steensen wrote:
Olitast wrote:

Schmeichel

? - Højbjerg

LORD

Kampen Albanien - Serbien er på ingen måde ligegyldig for serberne! Ovenpå droneskandalen vil de gøre alt for, at få revanceret sig, så albanerne ikke kommer til EM.
Det har du ret i, dén kamp har selvfølgelig moralsk og stolt betydning. Jeg vil dog stadig vurdere, at chancerne for direkte kvalifikation er 95-5 i Albaniens favør.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 8. Oct. 2015 9:55

Olitast wrote:Vi kan muligvis nappe en uafgjort, hvis drengene virkelig vil det, men Albanien skal møde Serbien og Armenien, som ingenting har at spille for, så mon ikke de napper 6 point i de kampe alligevel?
Vores største problem er velsagtens, at vi ikke bruge uafgjort til specielt meget.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 8. Oct. 2015 10:23

Olitast wrote:Det har du ret i, dén kamp har selvfølgelig moralsk og stolt betydning. Jeg vil dog stadig vurdere, at chancerne for direkte kvalifikation er 95-5 i Albaniens favør.
Enig - jeg giver os også max. 10 % chance for direkte kvalifikation.

Olitast

Post by Olitast » 8. Oct. 2015 12:55

ajakob wrote:
Olitast wrote:Vi kan muligvis nappe en uafgjort, hvis drengene virkelig vil det, men Albanien skal møde Serbien og Armenien, som ingenting har at spille for, så mon ikke de napper 6 point i de kampe alligevel?
Vores største problem er velsagtens, at vi ikke bruge uafgjort til specielt meget.
Lige præcis. Ser man bort for miraklet for 7-8 år siden, så har vi det heller ikke for godt mod Pordugal i på udebane - eller på hjemmebane for den sags skyld. Albanien forventer jeg minimum henter 3 point imod Armenien, så en uafgjort er bestemt ikke nok, nej.

Og jeg er ret sikker på, at Ungarn eller Kroatien bliver bedst placerede 3'er alligevel.

Til gengæld kan jeg så trøste mig med, at jeg skal se dem spille imod Frankrig i Parken på søndag :). Det er potentielt de kommende EM-mestre.

Post Reply