Transfervinduet sommeren 2014

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 30. Jul. 2014 18:18

levinas wrote:
Cliffen wrote:Lukaku er tilsyneladende tæt på at blive købt af Everton.
Man kan godt undre sig lidt over Chelsea.
Torres har længe været ringe, Drogba er vist blevet 36 år, og Costa har reelt kun haft én sæson på et rigtig højt niveau plus en på et meget højt niveau. Måske er jeg lidt for kritisk over for Chelsea, men det er tæt på deres bedste angriber (i det mindste på sigt) de er i gang med at sælge.

http://www.teamtalk.com/news/2483/94004 ... to-Everton
Enig. Han blev udråbt som erstatning for Didier. Som det ser ud nu, ender han med at blive erstattet af Didier. Fatter ikke Mourinho.
Imponerende, hvis Everton henter Lukaku! Og ja... "Den nye drogba" bliver erstattet af den gamle.
Torreira <3

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 30. Jul. 2014 18:50

Det er godt nok mange penge, som Mourinho efterhånden har tjent på spillere, han alligevel ikke gider at bruge. Jeg forstår dog heller ikke dette salg.
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 30. Jul. 2014 21:57

http://m.evertonfc.com/news/archive/201 ... rd-signing

Og så blev den officiel. Det er mange penge, men det er også retfærdigt nok, synes jeg.

Nesdam
Normal Bruger

Post by Nesdam » 30. Jul. 2014 22:09

Så de solgte den næste "Drogba" da de hentede Drogba tilbage 8)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 11:14

Spurs har lige købt en defensiv midbanespiller (som også kan spille CB) fra Sporting. Det betyder naturligvis, alt andet lige, at Carvalho bliver sværere at få fat på, da de nu står endnu svagere på den position. Så vidt jeg ved, har de ikke købt noget ind, og tror ikke, at de slipper WC, før de har fundet en direkte erstatning.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2014 14:02

AndersArsenal wrote:Spurs har lige købt en defensiv midbanespiller (som også kan spille CB) fra Sporting. Det betyder naturligvis, alt andet lige, at Carvalho bliver sværere at få fat på, da de nu står endnu svagere på den position. Så vidt jeg ved, har de ikke købt noget ind, og tror ikke, at de slipper WC, før de har fundet en direkte erstatning.
Khedira!
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 14:46

levinas wrote:
AndersArsenal wrote:Spurs har lige købt en defensiv midbanespiller (som også kan spille CB) fra Sporting. Det betyder naturligvis, alt andet lige, at Carvalho bliver sværere at få fat på, da de nu står endnu svagere på den position. Så vidt jeg ved, har de ikke købt noget ind, og tror ikke, at de slipper WC, før de har fundet en direkte erstatning.
Khedira!
Tja. Ikke hvis hans stædighed fortsætter.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2014 14:59

AndersArsenal wrote:
levinas wrote:
Khedira!
Tja. Ikke hvis hans stædighed fortsætter.
Tænker du på mht. løn? Synes det er svært at finde hoved og hale i hvad der sker bag de lukkede døre. Man har jo reelt set ikke hørt noget fra manden selv.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 15:23

levinas wrote:Tænker du på mht. løn? Synes det er svært at finde hoved og hale i hvad der sker bag de lukkede døre. Man har jo reelt set ikke hørt noget fra manden selv.
Nej. Det ved vi selvfølgelig ikke. Men det lader til, at vi igennem hele sommeren virkelig har været vanvittig interesserede i ham, men det tones ned hele tiden fordi jeg har en fornemmelse af, at han forlanger alt for meget.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2014 17:00

AndersArsenal wrote:Nej. Det ved vi selvfølgelig ikke. Men det lader til, at vi igennem hele sommeren virkelig har været vanvittig interesserede i ham, men det tones ned hele tiden fordi jeg har en fornemmelse af, at han forlanger alt for meget.
Men det ændrer ikke hans fodboldmæssige kvaliteter. Synes det virker lidt som om man ikke er klar til at give defensive spillere en stor kontrakt i forhold til offensive spiller. Har jeg ret? For han kan hvis han falder til, være en af de sidste brikker i det helt store puslespil. Hans CV taler for sig selv. Kunne en af grundene måske være fordi han er en spiller på vej mod hans karrieres efterår, og derfor omhyggelig med hans næste kontrakt.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 17:11

levinas wrote:
AndersArsenal wrote:Nej. Det ved vi selvfølgelig ikke. Men det lader til, at vi igennem hele sommeren virkelig har været vanvittig interesserede i ham, men det tones ned hele tiden fordi jeg har en fornemmelse af, at han forlanger alt for meget.
Men det ændrer ikke hans fodboldmæssige kvaliteter. Synes det virker lidt som om man ikke er klar til at give defensive spillere en stor kontrakt i forhold til offensive spiller. Har jeg ret? For han kan hvis han falder til, være en af de sidste brikker i det helt store puslespil. Hans CV taler for sig selv. Kunne en af grundene måske være fordi han er en spiller på vej mod hans karrieres efterår, og derfor omhyggelig med hans næste kontrakt.
Jeg synes ikke, at vi skal give Khedira den rygtede astronomiske løn, selvom han har vist, hvor god en spiller, han er, og hvor pænt hans CV er. Han har været udsat for en hæslig skade, som lidt kan blive efterfulgt at store skavanker. Om det var derfor, at han glippede VM-finalen, ved jeg ikke, men det er ikke just særlig betryggende. For mig handler det ikke om, hvilken position han spiller på banen. En defensiv spiller må for så vidt gerne tjene en god hyre. Men der er en stor risiko forbundet med at købe ham, samtidig med, at jeg ikke mener, han er skræddersyet til den rolle, hvor vi mangler spillere.

Jeg kan ikke udelukke det sidste. Det er af en hans vigtigste kontrakter i livet, så jeg forstår godt, hvis han vil have forhandlet den mest perfekte på plads. Men hvis kravene fra ham ikke stemmer overens med alt andet, der hører med, så skal vi ikke bukke under, IMO.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2014 20:47

Jeg synes så netop at Khedira er skræddersyet, til vores midtbane. Men jeg foretrækker også en to-vejsspiller, som kan bidrage offensivt ved at sætte spillet igang fra 1/3 af egen banehalvdel. Og her synes jeg Khedira er hamrende god. Han kan blive skræmmende god sammen med vores offensiv. Kan godt være vi lukker et mål mere ind, i forhold til hvis vi havde signet en rendyrket DM, men er så sandelig også sikker på vi får scorer 2-3 mere i den anden ende.

Synes ikke det handler om hvorvidt vi bukker under eller ej. Men mere om vi vil gå langt nok for at signe endnu verdensstjerne, når nu chancen ligger lige til højrebenet med hans forestående kontraktudløb. Og dermed for alvor melde os ind i toppen. Lønloftet skal selvfølgelig ikke brydes, men ville ikke have noget imod at han fik 120.000 £ om ugen. Klasse koster.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 21:54

levinas wrote:Jeg synes så netop at Khedira er skræddersyet, til vores midtbane. Men jeg foretrækker også en to-vejsspiller, som kan bidrage offensivt ved at sætte spillet igang fra 1/3 af egen banehalvdel. Og her synes jeg Khedira er hamrende god. Han kan blive skræmmende god sammen med vores offensiv. Kan godt være vi lukker et mål mere ind, i forhold til hvis vi havde signet en rendyrket DM, men er så sandelig også sikker på vi får scorer 2-3 mere i den anden ende.

Synes ikke det handler om hvorvidt vi bukker under eller ej. Men mere om vi vil gå langt nok for at signe endnu verdensstjerne, når nu chancen ligger lige til højrebenet med hans forestående kontraktudløb. Og dermed for alvor melde os ind i toppen. Lønloftet skal selvfølgelig ikke brydes, men ville ikke have noget imod at han fik 120.000 £ om ugen. Klasse koster.
Jeg vil slet ikke afvise, at en mand som Khedira kan komme til at passe perfekt ind på vores midtbane. Som type, her og nu, vil jeg bare hellere se en mand som Schneiderlin, der kan være en direkte arvtager til Arteta (uagtet hans opførsel på de sociale medier). De har, mere eller mindre, samme kvaliteter. En midtbane med Khedira - Ramsey vil betyde, at vi har to spillere, der meget gerne vil i feltet, og det kan let kaste mål af sig i den anden ende. Hvis vi kan omskole Khedira til at spille med håndbremsen en lille smule trukket, så vil han så absolut være ideel. Han er jo kodyl i pasningsspillet, og besidder verdensklasse. Den ene af vores to midtbanespillere bag Özil skal bare tænke defensivt som udgangspunkt, IMO.

Mit 'bukke under' er nok ikke det rigtige udtryk, da jeg har en fornemmelse af, at vi kun går med til krav, som vi formoder, spillerne kan leve op til.

Jeg ville gerne være villig til at tildele Khedira en meget lukrativ aftale, men jeg er bare ualmindelig bekymret for hans seneste skadeshistorik, og når jeg derudover ikke er sikker på, at han vil passe ind ved siden af Ramsey, så er det i min bog et voldsomt sats. Men der er vi nok ikke enige.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Aug. 2014 23:38

Pellegrini har udtalt, at Lampard skal til City. Hahaha.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Aug. 2014 23:55

AndersArsenal wrote:Pellegrini har udtalt, at Lampard skal til City. Hahaha.
Hahaha.
Image

Post Reply