Alt det udenfor banen

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Re: Alt det udenfor banen

Post by Michael-Arsenal » 14. Oct. 2016 16:04

ajakob wrote:
Alansmith wrote:Chelsea har landet en ny mærkesponsor - Nike - som fra næste sæson betaler 500 mio. kr. årligt over de næste 15 år. Samlet modtager Chelsea ca. 900 mio. £ hen over aftalen.

https://www.theguardian.com/football/20 ... l-nike-60m

Det er dobbelt op ift. vores aftale med Puma - vi modtager 250 mio. kr. årligt.
Har du kendskab til, hvorvidt aftalen indeholder bestemmelser om afslag, i det tilfælde at de ikke skulle kvalificere sig til Champions League mv. Jeg kan næsten ikke forestille mig andet, navnlig set i lyset af, at de ikke er i Champions League i denne sæson og at konkurrencen i Premier League er større end nogensinde.

Uniteds aftale med Adidas indeholder vist en sådan klausul, og jeg jeg vil egentlig tro, at det er ganske almindelige bestemmelser i en sådan type aftaler.

Men umiddelbart en flot aftale, og mon ikke vores egen ender med blive opsagt før tid, hvis der kan hentes et større beløb.

I øvrigt studsede jeg over følgende udtalelse:

"“Like Chelsea, Nike is known around the world for its excellence and innovation ..."

Selvopfattelsen fejler ikke noget i den vestlige del af London.
Det jeg studser mest over er, at aftalen er så lang som den er. Der sker eddermame meget på 15 år, og om eksempelvis 8 år, kan aftalen sagtens blive set som en ringe aftale ift. konkurrenterne. Vi stod med samme problem, da vi havde en lang første aftale med Fly Emirates. Udemærket da vi underskrev, men få år efter havde alle konkurrenter bedre aftaler.

Men selvfølgelig stadig en flot aftale til Chelsea set i lyset af konkurrenternes nuværende aftaler.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 14. Oct. 2016 20:39

Michael-Arsenal wrote:Det jeg studser mest over er, at aftalen er så lang som den er. Der sker eddermame meget på 15 år, og om eksempelvis 8 år, kan aftalen sagtens blive set som en ringe aftale ift. konkurrenterne. Vi stod med samme problem, da vi havde en lang første aftale med Fly Emirates. Udemærket da vi underskrev, men få år efter havde alle konkurrenter bedre aftaler.

Men selvfølgelig stadig en flot aftale til Chelsea set i lyset af konkurrenternes nuværende aftaler.
Længden af aftalen virker pudsig. Aftalerne er steget voldsomt de seneste år, og hvis den tendens fortsætter bare i halvt tempo, så vil Chelseas aftale virke lille om nogle år. Aftalen er i øvrigt stadigvæk lavere end Uniteds Adidas-aftale, der er £15m højere pr. sæson, og den udløber i 2025 mod Chelseas 2032.

Vores nuværende aftale med Puma var den største i engelsk fodbold, da den blev indgået, men efterhånden virker den til at være for lille ift. nogle af konkurrenterne.

Dog skal man huske, at vores aftale ingenlunde er dårlig. Langt fra. Aftalen med Puma skulle være den 5. største i fodbold, og den er større end eksempelvis Barcelona. Derudover udløber Arsenals aftale før flere konkurrenter, så der er potentielt nogle år til at indhente det tabte.

Nedenstående virker til at blive opdateret. Bemærk dog at Chelsea fremgår 2 gange, da deres nuværende deal stadigvæk er aktiv.
Image
Kilde: http://www.totalsportek.com/football/ex ... contracts/

Desuden er Nike og Adidas også giganter sammenlignet med Puma, men hvis Puma vælger at satse stort på færre klubber, så kan de formentlig godt være med økonomisk. Nike er lidt under 9 gange større end Puma målt på omsætning, mens Adidas er 5 gange større end Puma.
Adidas er 6 sponsorater i top 12 (snart 5 pga. Chelseas skifte), Puma kun Arsenal. Nike har 3 (snart 4 pga. Chelsea).
Image
Kilde: https://www.statista.com/statistics/269 ... worldwide/

Nike skal formentlig snart have den helt store tegnebog frem, hvis de ønsker at forlænge med Barcelona, og det gør de. Puma har udover Arsenal umiddelbart kun Dortmund af store klubber. Med andre ord bør Arsenal (- og Dortmund) være vigtige sponsorater for Puma, hvis de ønsker at være tilstede blandt de europæiske fodboldklubber. Dog kan de selvfølgelig let tilbyde aftaler til andre storklubber.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 15. Oct. 2016 9:37

En aftale på 15 år er selvsagt uhensigtsmæssig. Det viser fortiden - også for os. Men Chelsea og United har nu begge frikøbt aftaler før tid med stor fortjeneste, og det er den nye måde at gribe det an på.

Vi er i den gode situation, at vi har indgået en kort aftale. Men vores næste aftale bør være lang - med et højere beløb for øje - og med klausul om frikøb. Beløbsmæssigt skal vi allerede i 2019 ligge over Chelseas beløb og i nærheden af Uniteds beløb. Her vil både Barcelonas og Liverpools kommende aftaler være med til at lægge niveauet.

Fine oversigter, iøvrigt ARA.

Edit: Er der ikke nogle kinesiske mærker, som kan komme i spil?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 15. Oct. 2016 14:26

Alansmith wrote: Edit: Er der ikke nogle kinesiske mærker, som kan komme i spil?
Jeg tror det ikke for alvor.

En hurtigt søgning fortæller, at Li Ning skulle være de største, og de omsætter kun for lidt over $1 mia.
Til sammenlignet omsætter Tottenhams Under Armour for ca. 4 gange så meget. De kinesiske brand virker derfor endnu for små.

Tilmed skulle kinesere også være meget orienterede mod ikke-kinesisk, når det kommer til ting som tøj. De udtrykker status, hvis de kan købe vestlige produkter, siges det. Men det er naturligvis ikke nok til at udelukke, at der ikke kan komme et stort kinesisk brand - men der går nok nogle år.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 18. Oct. 2016 16:21

Forhåbentlig sætter klubben alle sejl ind på at komme tilbage hos Adidas eller Nike. Personligt ser jeg det som et prestige "tab" at være i stalden hos Puma. Selvfølgelig handler det om mængden af pund, men jeg er allerede umådelig træt af Puma, og jeg synes slet ikke deres brand passer med Arsenals profil.

Utd's aftale er i øvrigt vild og jeg må desværre indrømme at deres trøjer tilmed er virkelig fede. Adidas' standard design i år, med striberne ned langs siden af trøjen fremfor de sædvanlige på ærmerne, er så fedt efter min mening.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 18. Oct. 2016 17:18

Ålen wrote:Forhåbentlig sætter klubben alle sejl ind på at komme tilbage hos Adidas eller Nike. Personligt ser jeg det som et prestige "tab" at være i stalden hos Puma. Selvfølgelig handler det om mængden af pund, men jeg er allerede umådelig træt af Puma, og jeg synes slet ikke deres brand passer med Arsenals profil.

Utd's aftale er i øvrigt vild og jeg må desværre indrømme at deres trøjer tilmed er virkelig fede. Adidas' standard design i år, med striberne ned langs siden af trøjen fremfor de sædvanlige på ærmerne, er så fedt efter min mening.
Jeg synes Pumas trøjer generelt er fede. Ikke alle, men alle hjemmebanetrøjerne og så enkelte udebane/tredjetrøjer. Kvalitetsmæssigt vil jeg dog mene, at Nike og Adidas er federe. Imodsætning til dig, så er jeg overhovedet ikke imponeret af Adidas' trøjer. De er allesammen de samme trøjer bare i forskellige farver. Min kammerat - der er Real fan - er også blevet træt af Adidas. Han ser dem gerne skifte til Nike, som har lavet nogle super fede, unikke og personlige trøjer til mange forskellige hold de sidste par sæsoner.

Inter:
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... 17/153698/
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... rn/149161/
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... 17/149149/
http://2.bp.blogspot.com/-gymKBti-5ls/V ... -kit-4.jpg (Seneste sæsons tredje trøje)

Det er bare lidt eksempler, men City, Barca og især PSG har haft super fede trøjer de seneste par år.
Torreira <3

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 18. Oct. 2016 23:50

Blastino wrote:
Ålen wrote:Forhåbentlig sætter klubben alle sejl ind på at komme tilbage hos Adidas eller Nike. Personligt ser jeg det som et prestige "tab" at være i stalden hos Puma. Selvfølgelig handler det om mængden af pund, men jeg er allerede umådelig træt af Puma, og jeg synes slet ikke deres brand passer med Arsenals profil.

Jeg synes Pumas trøjer generelt er fede. Ikke alle, men alle hjemmebanetrøjerne og så enkelte udebane/tredjetrøjer. Kvalitetsmæssigt vil jeg dog mene, at Nike og Adidas er federe. Imodsætning til dig, så er jeg overhovedet ikke imponeret af Adidas' trøjer. De er allesammen de samme trøjer bare i forskellige farver. Min kammerat - der er Real fan - er også blevet træt af Adidas. Han ser dem gerne skifte til Nike, som har lavet nogle super fede, unikke og personlige trøjer til mange forskellige hold de sidste par sæsoner.

Inter:
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... 17/153698/
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... rn/149161/
https://www.unisport.dk/fodboldtroejer/ ... 17/149149/
http://2.bp.blogspot.com/-gymKBti-5ls/V ... -kit-4.jpg (Seneste sæsons tredje trøje)

Det er bare lidt eksempler, men City, Barca og især PSG har haft super fede trøjer de seneste par år.
Det er så ikke rigtigt. I år har United eksempelvis en "stribe" i midten, Chelsea har emblemet som gennemgående tema på trøjen. Sammenligner du herudover de to eksempler med Real's er der forskellige hals/krave på dem alle 3. Du kan også inddrage FCK's som også både har en detalje for enden af ærmet og en anderledes hals, hvor der er knapper, men ingen decideret krave. Deres nye look med striber langs siden fremfor ærmet er ens for dem alle ja, men der skal jo være noget tydelighed i deres markedsføring/brand. For dem handler det jo om genkendelighed. Du ser jo heller ikke et Nike-logo sidde på brystet hos nogen og foran navlen hos andre.

Mit yndlingsmærke er klart Nike, men jeg synes Adidas' nye design som jeg beskrev før er super fedt. Jeg er ligeledes vild med det retro look med "printet" af emblemet hos Chelsea.

Puma er for mig hvad Aldi er for supermarkeder, hvad Hyundai er for biler og hvad Ryanair er indenfor flyselskaber osv.. Det ser billigt og kikset ud, og lige meget hvor meget de gør af gode eller dårlige forsøg på at ændre deres image, så kommer det aldrig til at spille for mig. Det er nok bare min forfængelighed, men ikke desto mindre håber jeg på en ny trøjesponsor fra 2019 med følgende rangorden: 1. Nike, 2. Adidas og 3. New Balance.

Edit: jeg vil dog tilføje, at jeg synes Puma passer fint til hold, hvor vildskab er en del af spillestilen og klubbens brand. Gode eksempler er Dortmund, Leicester og flere af de afrikanske landshold. Her passer det fint, og jeg har også tidligere herinde rost Puma på landsholdsfronten, hvor jeg synes de er rigtig gode til at bringe flag og andet i spil på trøjen.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 25. Oct. 2016 12:12

Hverken Kosc, Özil eller Alexis har klaret det til Ballon D'or shortlisten.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Oct. 2016 12:30

Kejser wrote:Hverken Kosc, Özil eller Alexis har klaret det til Ballon D'or shortlisten.
Fuldstændigt ligegyldigt awardshow.

Vardy og Mahrez er nominerede. Reelt er Ballon d'Or vel kun for 2016, så det er baseret på foråret, slutrunder og begyndelsen af efteråret.

Rui Patricio, Payet, måske Lloris og måske nogle andre kan man stille spørgsmålstegn ved, men generelt er det jo trods alt dygtige spillere, der er på listen.

Alexis burde bl.a. pga. sin succes for Chile være nomineret. Özil for at være Özil. Men sådan er det jo.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 4. Nov. 2016 18:57

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6385237

1. Neuer
2. De Gea
3. Buffon
4. Lloris
5. Oblak
6. Cech
7. Schmeichel
8. Courtois
9. Navas
10. Leno

Hvad siger I til Peter Kjærs top 10 liste? Og i så fald, hvem ville I bytte rundt på?

Selv synes jeg listen ser rigtig fornuftig ud. Havde måske byttet Cech med Oblak og evt. Lloris-Buffon.
Torreira <3

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 6. Nov. 2016 11:52

Blastino wrote:http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... te/6385237

1. Neuer
2. De Gea
3. Buffon
4. Lloris
5. Oblak
6. Cech
7. Schmeichel
8. Courtois
9. Navas
10. Leno

Hvad siger I til Peter Kjærs top 10 liste? Og i så fald, hvem ville I bytte rundt på?

Selv synes jeg listen ser rigtig fornuftig ud. Havde måske byttet Cech med Oblak og evt. Lloris-Buffon.
Fornuftig liste. Jeg synes dog, Handanovic efterhånden har gjort sig fortjent til en placering, selvom resten af hans hold ikke ligefrem er sprudlende.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 6. Nov. 2016 11:54

Olitast wrote:

1. Neuer
2. De Gea
3. Buffon
4. Lloris
5. Oblak
6. Cech
7. Schmeichel
8. Courtois
9. Navas
10. Leno

Fornuftig liste. Jeg synes dog, Handanovic efterhånden har gjort sig fortjent til en placering, selvom resten af hans hold ikke ligefrem er sprudlende.
Enig. Ham havde jeg helt glemt. Han er godt nok god!
Torreira <3

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Nov. 2016 21:43

Blastino wrote:
Olitast wrote:

1. Neuer
2. De Gea
3. Buffon
4. Lloris
5. Oblak
6. Cech
7. Schmeichel
8. Courtois
9. Navas
10. Leno

Enig. Ham havde jeg helt glemt. Han er godt nok god!
Er Buffons niveau stadigvæk så højt? Ser ikke nok Juventus til at vurdere det.

Ligesom jeg ikke har styr på de dygtige keepere i BL og i Italien. Oblak fortjener at være der. Bravo var også god i Barca, men endnu ikke imponerende i City.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Dec. 2016 11:40

Football Leaks-historier er så småt begyndt at rulle, og der har allerede været historier med fodboldspilleres brug af skattely og tvivlsomme agentmetoder.

Nu er der så en ny historie, der måske er sjovest, hvis man er Arsenal-fan. Liverpool blev godt og grundigt fornærmede, da man forsøgte at købe Suarez.
Firmino har således en frikøbsklausul i sin kontrakt, ca. 700 mio. dkk, der ikke kan udløses af Arsenal. Spøjst.

https://twitter.com/HLNinEngeland/statu ... wsrc%5Etfw

Det er også kommet frem, at Alderweireld skulle have en frikøbsklausul på ca. 225 mio. dkk, men det har Tottenham været ude at afvise. De siger, at der ikke er en eneste frikøbsklausul hos deres spillere.

Man skal nok ikke tro på alt, der bliver offentliggjort fra Football Leaks. Der skal nok komme flere interessante afsløringer inden december. Lad os håbe at Arsenal ikke pludselig optræder i nogle kontroversielle sager.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 7. Dec. 2016 22:47

araAFC wrote:
Det er også kommet frem, at Alderweireld skulle have en frikøbsklausul på ca. 225 mio. dkk, men det har Tottenham været ude at afvise. De siger, at der ikke er en eneste frikøbsklausul hos deres spillere.

Man skal nok ikke tro på alt, der bliver offentliggjort fra Football Leaks. Der skal nok komme flere interessante afsløringer inden december. Lad os håbe at Arsenal ikke pludselig optræder i nogle kontroversielle sager.
Wenger kunne sgu godt lige tage og smide et bud på 225,1 mio på Alderweireld. Bare for hyggens skyld.

Jeg er ikke særligt bekymret for Arsenal, men de individuelle spillere kan man godt være lidt nervøse for, at der dukker noget op med. Særligt skattesvindel i Spanien lader til at være ret almindelig praksis. Bare Özil og Sanchez har styr på deres shit.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply