Alt det udenfor banen

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: Alt det udenfor banen

Post by Blastino » 5. Jul. 2016 7:23

ajakob wrote:Når nu fodboldens organisationer ikke selv kan formå at skabe lige konkurrencevilkår, så er det godt, at der er nogen uden for fodboldens verden, der ager sager op: http://jyllands-posten.dk/sport/fodbold ... tsstoette/
Tak for linket! Har ventet på afgørelsen :-)
Torreira <3

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Jul. 2016 13:32

Messi idømt 21 måneders betinget fængsel for skatteunddragelse i Spanien. Et hak i tuden til verdens bedste fodboldsspiller.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 6. Jul. 2016 13:47

araAFC wrote:Messi idømt 21 måneders betinget fængsel for skatteunddragelse i Spanien. Et hak i tuden til verdens bedste fodboldsspiller.
Bare endnu en straf(fe) han misser.

ah ok, den lyder bedre på engelsk :)
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 6. Jul. 2016 14:21

Messi idømt 21 måneders betinget fængsel for skatteunddragelse i Spanien. Et hak i tuden til verdens bedste fodboldsspiller.

Med andre ord, gudsbenådet fodboldspiller men samtidig et rigtig beskidt lille skattesnyder svin, og dermed er der ingen forskel i min bog på ham og Stein Bagge og Nordea m.fl. Bare utrolig ked af at han ikke ryger ind og sidde. En passende straf vil iflg. mig være "knus hans knæskaller, tag hans penge og lad ham klare sig derfra", men derudover "hahahhahahahahahhahaha".
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 6. Jul. 2016 14:37

Sir_Hisss wrote:Messi idømt 21 måneders betinget fængsel for skatteunddragelse i Spanien. Et hak i tuden til verdens bedste fodboldsspiller.

Med andre ord, gudsbenådet fodboldspiller men samtidig et rigtig beskidt lille skattesnyder svin, og dermed er der ingen forskel i min bog på ham og Stein Bagge og Nordea m.fl. Bare utrolig ked af at han ikke ryger ind og sidde. En passende straf vil iflg. mig være "knus hans knæskaller, tag hans penge og lad ham klare sig derfra", men derudover "hahahhahahahahahhahaha".
ahh så er den vist heller ikke værre.

Gad nu stadig godt se ham i en Arsenal trøje!
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 6. Jul. 2016 14:42

ZlatkoM wrote:
araAFC wrote:Messi idømt 21 måneders betinget fængsel for skatteunddragelse i Spanien. Et hak i tuden til verdens bedste fodboldsspiller.

Ja, indtil de finder nye forhold. Var der ikke også rygter om, at han var med i Panama-skandalen?
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Jul. 2016 15:41

ajakob wrote:
ZlatkoM wrote:

Ja, indtil de finder nye forhold. Var der ikke også rygter om, at han var med i Panama-skandalen?
Jeg tror muligvis det er to sider af samme sag. Skatteunddragelsen i Spanien involverer i hvert fald selskaber oprettet i skattely, hvor penge fra sponsoraftaler så er kanaliseret ud til ulovligt grundet Messis adresse i Spanien. Og et af disse skattely kunne meget vel være Panama.

Generelt havde fodbold en del navne involveret i Panama-skandalen. I Danmark var eksempelvis Brian Steen involveret. Penge i forbindelser med transfers, delvis betaling af løn, betaling for noget sponsorarbejde eller lign. - tror jeg - i et større omfang bliver udbetalt til selskaber i skattely, og det kan let være uden spillernes viden herom, da de blot accepterer den betaling, de nu engang modtager. Tyrkiet, Rusland og områder i Sydeuropa er eksempler på steder, hvor graden af korruption er relativt høj, og der løber en del fodboldspillere og agenter rundt, der er involveret i handler og kontrakter, hvor beløbene er store - og konkurrencen ligeså.

Reglerne omkring skat er så simple, men samtidig så vanvittigt avancerede, at skandaler som eksempelvis den i Panama helt sikkert gentager sig. Og der vil helt sikkert igen være store sportsstjerner, der er involveret.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 7. Jul. 2016 0:29

ZlatkoM. Mht. Messi, undskyld men "så er det heller ikke værre". Undskyld men husk lige det; den dag du, dine børn, familie, venner kommer på hospital og du får beskeden, "desværre der er ikke råd til behandling, medicin, personale fordi folk som Messi gemmer deres penge i skattely". Jeg brugte 5. min på at forklare mine børn på 8 og 10 år hvorfor vi betalte skat og hvad vi fik for vores skat. Derefter hvad Messi havde gjort og hvorfor han således er en gemen kriminel, en ussel tyv der trods at han tjener langt over 50 mil. kr. om året alligevel har valgt at være en tyv. Mine børn fattede på 5 min. hvad multimillionæren og hans far tydeligvis ikke har fattet.
Jeg vil ikke engang have det beskidte tyve-agtige svin på en free transfer og hvis der bare var det mindste ved Barcas fans så stod de i titusindvis udenfor Nou Camp med skilte der sagde "F*** Off Tax-cheating scum". Barca er for øvrigt også som klub anklaget for skattesnyd. Mascherano, et andet beskidt svin har allerede indrømmet skattesnyd og indgået en aftale, og Neymar har pt. fået omkring 50 mil. kr. indefrosset af den brasilianske stat, også under voldsom mistanke for at være en tyv som Messi. Men igen det er et spørgsmål om moral og etik. Er du en ussel tyv som Messi der stjæler fra børn, syge m.fl. eller et anstændigt menneske. Betragter mig selv som det sidste og drømmer igen om at nogen knuser hans knæskaller, tager hans penge og så lade svinet klare sig derfra.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 7. Jul. 2016 2:08

Hiss og Zlatko: Det er jo grundlæggende meget simpelt, og det må være her, at I går en anelse skævt af hinanden krydret med en lidt voldsom retorik.

Skatteminimering er i sund fornuft, rationelt og fuldstændig i orden. Skatteunddragelse er økonomisk kriminalitet, der ingenlunde skal forsvares - uanset politisk ståsted. De spanske domstole har fundet Messi skyldig i sidstnævnte, og det er naturligvis ikke i orden.

Ønsker Messi af minimere sin skattebetaling må han tage konsekvensen, kvitte fodbolden i Barcelona og flytte til en geografisk placering, hvor de skattemæssige forhold er gunstige.

Off-topic:
Den famøse skattesag om Helle Thorning-Schmidts mand, Stephen Kinnock, havde en - synes jeg - sjov detalje, der blev latterliggjort i medierne (forståeligt nok), men faktisk havde en reel betydning, som journalister dog ikke har chance for at forstå, hvis de ikke virkelig gør deres forarbejde: Nemlig Stephen Kinnocks seksualitet, der pludselig skulle involvere en mand i Schweiz. Stephen Kinnocks adresse var i Danmark, og derfor er man som udgangspunkt skattepligtig i Danmark, og det formentligt en af grundene til, at den fik ben at gå på.
Et forhold til en mand (- el. kvinde for den sags skyld) i Schweiz ville være et betydeligt argument for, at man i den pågældende periode ikke var skattepligtig i Danmark, da en betydelig del af Kinnocks liv og interesser ville være i Schweiz: Både arbejde samt en eventuel elsker/reel partner.

Men nok om det. Det var egentlig blot for at give et eksempel på at skatteafgørelser kan være spidsfindige og komplicerede. Men at afgøre om Messi har en så betydelig del af sit liv i eksempelvis Panama er nok relativt let at afgøre, og derfor ikke helt så pikant.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 7. Jul. 2016 9:31

Sagen, og klubbens ubetingede støtte til Messi, er blot endnu en historie i fortællingen om det hykleriske Barcelona. Mere end en klub, indeed.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 7. Jul. 2016 11:50

ajakob wrote:Sagen, og klubbens ubetingede støtte til Messi, er blot endnu en historie i fortællingen om det hykleriske Barcelona. Mere end en klub, indeed.
Det motto de har brugt så mange kræfter på at opbygge smuldrer med disse sager. Hele sagen omkring Neymars transfer er jo også ganske betændt, da Barcelona udbetalte ikke-oplyste (før senere) penge til Neymars familie. Det er som minimum korruption, men også sandsynligvis ganske sorte penge, som de fik sendt i den retning (- som måske dog er blevet i orden efter medierne fandt ud af det).

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 7. Jul. 2016 13:57

Forventeligt har han valgt at anke afgørelsen: http://www.bbc.com/news/world-europe-36730126. Jeg hæfter mig dog især ved sidste sætning:

"The pair also face millions of euros in fines for using tax havens in Belize and Uruguay to conceal earnings from image rights."

Umiddelbart er der altså ikke tale om en engangsforseele, og risikoen for at han skal ind og spjælde er dermed overhængende. Det er nok også grunden til, at de anker.

Jeg undrer mig i øvrigt over, at de forskellige artikler omkring sagen, ikke indeholder noget om, hvorvidt han skal betale de undragne skatter. I Danmark er det i hvert fald sådan, at skatterne skal betales tilbage, og at der så gives en bøde på det dobbelte beløb (medmindre der gives fængselsstraf).

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 8. Jul. 2016 0:45

Åh please, please, please lad det lille beskidte tyve-svin komme i fængsel hvor de indsatte så forhåbentlig vil smadre ham. Håber så meget på en lang fængselsdom. Manden måtte gerne komme ud som krøbling :D

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 8. Jul. 2016 7:34

Sir_Hisss wrote:Åh please, please, please lad det lille beskidte tyve-svin komme i fængsel hvor de indsatte så forhåbentlig vil smadre ham. Håber så meget på en lang fængselsdom. Manden måtte gerne komme ud som krøbling :D
Stop. Bare stop...

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 8. Jul. 2016 11:07

Jürgen Klopp er så glad for at være i Beatles byen at han har forlænget sit ophold til 2018/2019:

http://www.skysports.com/football/news/ ... l-contract
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply