Hvad sagde jeg?

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 5. Aug. 2014 18:32

Fed leg :D

Arsenal
- Özil laver flest assists
- Sanchez laver +12 mål i ligaen
- Giroud bliver holdets topscorer (i alle turneringer), såfremt han ikke bliver skadet i 1-2 måneder i løbet af sæsonen
- Ramsey bliver sæsons bedste midtbanespiller i Premier League, hvis han undgår skader.
- Vi ender to pladser foran Tottenham (ingen overraskelse).
- Vi får mindst to spillere på Årets hold.

Generelt
- top 7 bliver sådan her: 1. Chelsea, 2. City, 3. Arsenal, 4. United, 5. Liverpool, 6. Tottenham og 7. Everton
- Southampton ender mellem 15-20. pladsen.
- Sterling og Soldado scorer mindre end 10 mål.
- Gerrard scorer på mindst 4 straffespark.
- Fabregas bliver en succes for Chelsea, hvorimod Costa flopper
- Vi vinder FA Cuppen
- Chelsea vinder CO Cuppen.
- Årets spiller i Premier League bliver Özil.
Torreira <3

En æra begynder
Normal Bruger

Post by En æra begynder » 13. Aug. 2014 11:25

Kan ikke forestille mig en situation, hvor vi ender som 4er, og özil bliver årets spiller.

Men spændende med diskussion af forventede slutstilling. Det er jo paradoksalt, men i år hvor vi ellers nok er bedre end vi har været i 5 år, kunne godt være året, hvor top 4 bliver svært. Jeg forventer ikke det Liverpool-sammenbrud, som mange lægger op til. De har i min bog ligaens bedste træner, og mens man har mistet Suarez, har man så forstærket sig på alle andre positioner. Profilerne er det store spørgsmål - kan Daniel Sturridge holde sig skadesfri? Og fortsætter Sterlings udvikling problemfrit? Sterling er for mig en af PLs 15 bedste spillere og måske den bedste man kan have i Rodgers' system med frie offensive roller. Umiddelbart holdet vi skal kæmpe om 4. pladsen med

Uniteds udvikling skræmmer mig godt nok. De er kun 2-3 gode handler fra at have et rigtig stærkt hold, som bør rates som 3. bedst i så fald. De er stadigvæk begrænset på den centrale midt, og den generelle trupsammensætning hænger ikke helt sammen ift. systemet. Først og fremmest er jeg spændt på, hvordan de kommer til at spille, when push comes to show...tør de spille med den frihed og optimisme i åbningskampene i PL, og får de succes dermed - så bliver de giftige. Titelchanerne afhænger af de handler, alle går og snakker - de mangler 2-3 kvalitetsspillere op i gennem den centrale akse på holdet

Har Mourinho mistet magien? Det er så godt som et etableret faktum, at han var tættere på at være en fiasko i Real, end han var på at være en succes. Han vandt reelt kun en mesterskabstitel mere i sine 3 år, end Arsenal har vundet trofæer de sidste 3 måneder. Trofæløst i Chelsea - det virker på mig som om, han har fået sværere ved at vinde omklædningsrummet. Det sagt så har de ligaens bedste trup sammen med City. Jeg har personligt haft svært at ved tro på det gode i Cesc og Costa handlerne. Costa er det tætteste man kommer på en ny Drogba, men hvad er det for noget fodbold de i så fald skal spille? Er det noget, hvor Cesc passer ind? Formig er de to handler lidt modstridende. Måske man kører den gode gamle defensive stil med gode presspillere på midtbanen/kanterne(Matic, Willian, Ramires, Hazard, Schürle osv.) hvor en enkelt eller to af dem kan noget på egen hånd, og så skal Costa bare være et monster. Den taktik tror jeg ikke, man vinder PL med. Alternativt bliver det et kontrollerende Chelsea-hold, som jeg tror kan lide under frontangriberens manglende kreativitet(lidt ligesom os selv), men hvor en mand som Cesc til gengæld vil trives. Det gør godt nok ondt at se ham i en Chelsea-trøje

City har styr på konceptet. Hvis de holder Yaya munter, har de deres centrale akse op i gennem banen på plads. Agueros skader begrænser dem, men tror personligt Jovetic bryder i gennem i år. De har den brede trup deroppe, til gengæld holder de ikke til at Yaya/kompany misser for mange kampe. Her er de svagere end Chelsea på bredden synes jeg. Pellegrini ved, hvad han laver, de kommer tl at være deroppe igen.

Vi er en bedre udgave af os selv i år end de forrige, men vi er stadigvæk os selv på godt og ondt. Ingen reel cover af vores bagkæde fra midten, ingen virkelig kreativ angriber up front, og flere af vores mest lovende spillere er oftest de mest skadede/mindst spillende. Ox og Theo især. Jeg ser kun en vej ind i top 3 for os i år. Og det er 2 handler mere, som vi alle efterspørger på 6eren og i forsvaret. Og så at Ox får sin helt store sæson, hvor det for min skyld gerne må være på kanten. Carzola som reserve til lidt af hvert, Gnabry skal have tid på kanten som reserve, så længe Theo er ude. Vigtigst er det dog, at vi får sat det klare hierarki på den midtbane. Hvis vi henter den defensive midtbane, begynder vi så at regne Arteta(forhåbentlig ikke) for noget længere fremme på banen - eller skal vi så have både ham og Flamini som reserve dernede? Ramsey er stjernen pt, han må bare ikke gå i stykker. Hvis özil ikke finder topniveauet, så bliver det også spændende med Wilshere, der så småt ligner en mand, der er ved at finde sig selv - har tidligere foretrukket hans kamp-iver, aggressivitet og risikovillighed længere fremme på banen(egentlig ret logisk). Manden havde altså noget kreativitet, som var unik tidligt i sin Arsenal-karriere.

6er-Ramsey
Sanchez-Wilshere-Ox
Giroud/Sanogo

Det ville for mig klart være at foretrække i kampe mod Chelsea, City og United, hvis Jack begynder at finde sit spil.

Everton er et fremragende hold, og det er vel længe siden de 6/7. pladsen har været så gode. Tottenham er lidt ubeskrevet med ny træner, men man må regne dem for ringere end Everton, der har kontinuitet, en god træner og nogle offensive profiler med lidt mere power end Tottenhams...

Sååå...1. Chelsea(ellers fyring) 2. City 3. United 4. Arsenal 5. Liverpool 6. Everton 7. Tottenham - ender sku alligevel med at have os i top 4 :D

Men fedeste PL-sæson længe i mon bog. Tror de engelske hold så små er ved at finde sig selv igen også i europæisk øjemed. Bredden i toppen er fremragende i sportslig optik!
Nasri skal fra nu af bare køres over af en bus

Crippers
Normal Bruger

Post by Crippers » 13. Aug. 2014 23:05

Arsenal ender i top 3.

Giroud kommer på + 18 PL mål.

Amagermad
Normal Bruger

Post by Amagermad » 14. Aug. 2014 8:17

Er meget enig med de fleste.
1. Chelsea 2. City 3. Arsenal 4. United 5. Liverpool
Juli 2015. Stik mig en CB og en angriber med kvalitet, og SÅ kan vi spille med om PL titlen

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 16. Aug. 2014 3:52

Newcastle slutter i top 8.

Southampton kommer ikke i nærheden af at rykke ned.

Raheem Sterling og Erik Lamela får begge en kanon sæson - dog ikke god nok til at få deres klubber i CL.

Vi forbedrer vores placering fra sidste sæson, og slutter i top 2.

Kieran Gibbs kommer på årets hold.

Mark Hughes fortsætter med at imponere i Stoke, som igen får en rigtig fornuftig sæson.

Everton får en dårligere placering end sidste sæson, men får mindst et godt cup-run.

Spurs fyrer for en gangs skyld ikke deres manager.

Wayne Rooney og Romelu Lukaku laver hver i sær mindst 15 Premier League mål.

Nummer 1 og 2 kommer til at bestå af London klubber, mens 3 og 4 af Manchester klubber.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

Karui
Arsenal Danmark medlem

Post by Karui » 16. Aug. 2014 14:14

Manchester United ender udenfor top 4

Arsenal kommer til at score flest mål i denne sæson

Özil laver over 20 mål/assists i PL

Alexis får en sæson a la Özils sidste år, med meget kritik selvom han gør det habilt.
Arsenal ♥

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 16. Aug. 2014 17:52

Burnley, Palace og Leicester rykker ned.

United ender ikke i top4 (medmindre de kæmpeshopper)

Chelsea ender i top2

Stoke slutter ikke i top8

Newcastle ender i den øverste halvdel af tabellen

Sturridge bliver PL topscorer
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

Dennis--G
Arsenal Danmark medlem

Re:

Post by Dennis--G » 2. May. 2015 23:02

Dennis--G wrote:Her er min

1. Tottenham vinder ikke CO-Cuppen
2. Tottenham vinder ikke FA-Cuppen
3. Tottenham vinder ikke PL
4. Tottenham vinder ikke EL
5. Tottenham vinder ikke CL (kæmpe chok for alle her)

6. Tottenham ender under os med 3 eller flere pladser i mellem os og dem.
7. Tottenham får max én signing, der ikke kan forstås som værende en fiasko.
8. Tottenham ender ikke højere, eller med flere point end sidste sæson i ligaen.
9. Tottenham fyrer mindst en manager og mindst en uduelig assistent træner som ingen forstår hvorfor man forfremmede til manager.
10. Tottenham taber alle kampe mod Arsenal i sæsonen.
11. Tottenham vinder ikke nogle udekampe mod et top 10 hold igennem hele liga-sæsonen.
12. Tottenham fyrer ikke Levy på trods af at han er den suverænt mest overvurderet sportspersonlighed pt.
1. Tjek
2. Tjek
3. Tjek
4. Tjek
5. Tjek
6. Umiddelbart ser det godt ud. Anden plads til os og sjette plads til dem. (Tjek)
7. Tjek
8. 12 point tilbage at spille om, 11 point fra at ramme sidste års højder. (Tjek)
9. %
10. %
11. Har vundet én, mod Swansea, som er nummer 8..
12. %

Er alt i alt rimelig tilfreds, hvis den holder hjem.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re:

Post by Blastino » 3. May. 2015 12:10

Blastino wrote:Fed leg :D

Arsenal
- Özil laver flest assists
- Sanchez laver +12 mål i ligaen
- Giroud bliver holdets topscorer (i alle turneringer), såfremt han ikke bliver skadet i 1-2 måneder i løbet af sæsonen
- Ramsey bliver sæsons bedste midtbanespiller i Premier League, hvis han undgår skader.
- Vi ender to pladser foran Tottenham (ingen overraskelse).
- Vi får mindst to spillere på Årets hold.

Generelt
- top 7 bliver sådan her: 1. Chelsea, 2. City, 3. Arsenal, 4. United, 5. Liverpool, 6. Tottenham og 7. Everton
- Southampton ender mellem 15-20. pladsen.
- Sterling og Soldado scorer mindre end 10 mål.
- Gerrard scorer på mindst 4 straffespark.
- Fabregas bliver en succes for Chelsea, hvorimod Costa flopper
- Vi vinder FA Cuppen
- Chelsea vinder CO Cuppen.
- Årets spiller i Premier League bliver Özil.
Arsenal
1. Nope
2. Tjek
3. Næsten
4. Nope
5. Selvfølgelig tjek
6. Af uforståelige grunde Nope

Generelt
1. Top 4 korrekt, men resten nope.
2. Nope
3. Tjek
4. Nope
5. Delvist tjek/nope
6. Tjek
7. Tjek
8. Nope
Last edited by Blastino on 9. Aug. 2015 8:34, edited 2 times in total.
Torreira <3

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Hvad sagde jeg?

Post by araAFC » 3. May. 2015 12:39

Det er faktisk ret sjovt at se, hvad folk har spået før sæsonen. Jeg må se, om jeg ikke kan gøre det bedre end mange af dem, der har prøvet i denne sæson.
Meeen, man skal nok lige vente til august med at forudsige alt for meget.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 8. Aug. 2015 11:49

Det er svært at forudsige sæsonen da jeg mener at to rigtige transfers kan gøre forskellen på om vi vinder titlen eller ej.

Hvis vi køber en klasse DM og Angriber:

1. Arsenal
2. Chelsea
3. United
4. City

Hvis ikke vi gør:

1. Chelsea
2. United
3. Arsenal
4. City

Liverpool slutter på en 5. plads og Tottenham tager 6. pladsen.

Falcao bliver (desværre) en meget større succes i Chelsea end han var i United

Firminho og Benteke flopper.

Norwich og Watfod rykker ned.

Leicester overlever

Stoke slutter i Top-8

Edit tilføjelse: Raheem Sterling bliver årets spiller
Last edited by ZlatkoM on 10. Aug. 2015 11:12, edited 1 time in total.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 9. Aug. 2015 8:32

Gik ganske godt i sidste sæson, så må lige prøve igen i år :D

Arsenal
1. Özil laver +10 assist i alle turneringer
2. Sanchez laver igen +12 mål i ligaen
3. Sanchez bliver holdets topscorer (i alle turneringer). Såfremt Benzema bliver hentet ind, så bliver han topscorer.
4. Santi kommer på årets hold, hvis han er skadet under 1,5 måned sammenlagt
5. Vi ender 2 pladser foran Tottenham
6. Vi får mindst 3 spillere på "Årets hold"

Generelt
1. Top 6: 1. Chelsea, 2. Arsenal, 3. City, 4. United, 5. Liverpool, 6. Tottenham (Håber selvfølgelig, at de to første pladser bytter rundt, men sker ikke uden en topangriber).
2. Everton ender under top 8.
3. Harry Kane scorer mindre end 15 mål.
4. Schweinsteiger scorer mindre end 3 mål.
5. Cuardrado bliver et flop.
6. Vi vinder FA Cuppen
7. City vinder Capital One Cuppen.
8. Årets spiller i Premier League bliver Sanchez.
Torreira <3

Amagermad
Normal Bruger

Post by Amagermad » 9. Aug. 2015 9:29

Hvordan hænger det her sammen?
Blastino wrote: 5. Vi ender 2 pladser foran Tottenham

Generelt
1. Top 6: 1. Chelsea, 2. Arsenal, 3. City, 4. United, 5. Liverpool, 6. Tottenham (Håber selvfølgelig, at de to første pladser bytter rundt, men sker ikke uden en topangriber).
Juli 2015. Stik mig en CB og en angriber med kvalitet, og SÅ kan vi spille med om PL titlen

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 9. Aug. 2015 9:45

Amagermad wrote:Hvordan hænger det her sammen?
Blastino wrote: 5. Vi ender 2 pladser foran Tottenham

Generelt
Der mangler selvfølgelig et minimum mellem "ender" og "2 pladser".
Torreira <3

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 18. Aug. 2015 10:59

Guardiola forlænger ikke sin aftale med Bayern München/bliver fyret.

Jürgen Klopp er manager for Bayern München pr. 1. august 2016.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Post Reply