Tottenham

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
ZlatkoM
Normal Bruger

Re: Tottenham

Post by ZlatkoM » 3. Aug. 2016 15:34

Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. Aug. 2016 18:02

Hahaha, det er sgu god humor.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Aug. 2016 15:01

Man kan sige meget om Arsenals transfervindue, men hvad med vores elskede naboer: Spurs.

Ind er kommet Wanyama og Janssen, og det skrives nu at Wilfred Zaha måske er på vej.

For mig at se, så forbliver Spurs' stærkeste 11 uændret efter disse indkøb.

Lloris
Walker, Alderweireld, Verthongen, Rose
Dier, Dembélé
Lamela, Alli, Eriksen
Kane

Jeg kan godt se, at Wanyama i højere grad giver reel konkurrence til midtbanepladserne ift. Tom Carroll og Ryan Mason, men når de ikke var specielt skadesplagede i sidste sæson, så har jeg svært ved at se, at de bliver bedre centralt i denne sæson på trods af indkøbet. Wanyama kostede dog kun £11m, og det er umiddelbart fornuftigt købmandskab.

Nu når Kane spillede samtlige PL-kampe i sidste sæson, så er det også svært at se, hvordan de reelt bliver bedre end sidste sæson på den position. De er naturligvis bedre stillet, hvis/når Kane er ude, men eftersom han ikke var ude i sidste sæson, så burde det ikke give dem flere point.

Hvis de henter Wilfred Zaha, så kan jeg ligeledes heller ikke se, at det skulle gøre dem bedre. Kantpositionen var vel i forvejen den, hvor der var udmærket konkurrence, da Son godt kan true Lamelas position på holdet, ligesom det også åbner for at bruge Eriksen centralt, hvis Alli er ude, eller bruges længere tilbage på banen.

Jeg anerkender, at Spurs har et ungt hold, hvor mange af stamspillerne burde blive bedre og bedre for hvert år, der år. Men hvis jeg var Spurs-tilhænger, så ville jeg ærgre mig over, at man ikke har formået at hente en spiller, der forbedrer deres start-11'er. De skal virkelig håbe, at spillere som Alli, Lamela, Eriksen, Kane og Dier er i stand til at lægge på.

Jeg vil mene, at Spurs kunne have kigget på reelle forstærkninger til begge backpositioner, måske deres centrale midtbane, samt et indkøb med mål i støvlerne til kanten, hvor hhv. Lamela og Eriksen 'kun' formåede at score hhv. 5 og 6 mål. Er de heldige kan Wanyama løfte niveauet for dem på den centrale midtbane, men jeg har ærlig talt svært ved at se, at han skal kunne præstere bedre end Dier og Dembélé gjorde det i 15/16-sæsonen.

Benjamin Mendy (€13m til Monaco) eller Raphaël Guerreiro (€12m til Dortmund) kunne have været bud til venstre back. Sidibé (€15m Monaco), Vrsaljko (€16m Atletico), Janmaat (€9m Watford) og Meunier (€7m Paris) kunne have været bud til højre back.
Jeg anerkender deres forsøg med Wanyama centralt, og i den prisklasse ved jeg ikke, om der var bedre alternativer; Højbjerg, Rode og Kramer er umiddelbart de mest sammenlignelige.
Mané, Schürrle, Gaitan, Nolito, Götze, Wijnaldum og måske endda Hatem Ben Arfa kunne have været bud til kantpositonerne.

Alle nævnte er ikke realistiske, men alle er blevet handlet denne sommer, og indtil videre har de altså kun brugt ca. £15m-£20m netto. Måske stadionbyggeriet tynger dem, eller også er de generelt meget tilfredse med deres trup.

Morten Bruun har nævnt i studiet op til denne sæson, at han har store forventninger til Tottenham, og han kan sagtens ske at få ret. Han talte sågar om, at han sagtens kunne se Tottenham tage mesterskabet. Jeg har bare svært ved at se, hvordan de kan blive bedre end i sidste sæson, hvor de stort set ikke havde en eneste skade, og hvor Alli, Eriksen og Kane reddede dem gang på gang.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 26. Aug. 2016 13:43

"Congratulatons Spurs, the only team who can qualify for the Champions League but still be playing the Europa League.

CSKA, Monaco, Bayer"
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 26. Aug. 2016 16:57

ZlatkoM wrote:"Congratulatons Spurs, the only team who can qualify for the Champions League but still be playing the Europa League.

CSKA, Monaco, Bayer"
Det er ikke den mest skræmmende gruppe, men omvendt så har de ikke en eneste let kamp. Alle udekampene bliver svære, og de bliver afhængige af deres hjemmebaneresultater. De var heldige, at de fik CSKA og ikke en sværere modstandere fra pot 1.

Leverkusen har hentet Volland, og har et ganske udmærket hold.

Og selvom Monaco måske niveaumæssigt er på vej ned, så har i skrivende stund fået Tisserand (rygtet til Arsenal), Sidebe, Mendy og Falcao ift. sidste sæson. Om en eller flere ender med at blive lejet ud/solgt kan selvfølgelig godt være.

CSKA er et åbent spørgsmål. Primært russiske spillere, der har for vane at blive i the mother country, da de økonomisk er udmærket med. Altid svært i Rusland - Spurs er dog heldige, at det allerede er i runde 2.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 26. Aug. 2016 17:17

Tottenham prøver at købe Wilfried Zaha. Haha! Og vi får kritik for vores vindue.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 26. Aug. 2016 23:36

Titi wrote:Tottenham prøver at købe Wilfried Zaha. Haha! Og vi får kritik for vores vindue.
Som jeg også tidligere har uddybet; jeg er ikke imponeret over deres vindue. De har ikke forbedret sig.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 27. Aug. 2016 0:22

araAFC wrote:
Titi wrote:Tottenham prøver at købe Wilfried Zaha. Haha! Og vi får kritik for vores vindue.
Som jeg også tidligere har uddybet; jeg er ikke imponeret over deres vindue. De har ikke forbedret sig.
Det siger også alt om vores klub. Vi er markant større end Tottenham. Der forventes langt mere af os, end der gør af Tottenham ;)
Torreira <3

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 27. Aug. 2016 9:37

Blastino wrote:
araAFC wrote:
Det siger også alt om vores klub. Vi er markant større end Tottenham. Der forventes langt mere af os, end der gør af Tottenham ;)
Lige præcis. Sidst Tottenham vandt et trofæ var tilbage i sæsonen 2007/08, hvor de vandt Liga Cuppen. Men der er ingen der synes, at det er lang tid siden de har vundet noget - for der er ingen forventninger til dem.

Jeg synes dog, at der er forholdsvis mange "eksperter", der igen forventer at de slutter højt i denne sæson - og over Arsenal.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 27. Aug. 2016 12:37

Niels Lønberg wrote:
Blastino wrote:
araAFC wrote: Som jeg også tidligere har uddybet; jeg er ikke imponeret over deres vindue. De har ikke forbedret sig.
Lige præcis. Sidst Tottenham vandt et trofæ var tilbage i sæsonen 2007/08, hvor de vandt Liga Cuppen. Men der er ingen der synes, at det er lang tid siden de har vundet noget - for der er ingen forventninger til dem.

Jeg synes dog, at der er forholdsvis mange "eksperter", der igen forventer at de slutter højt i denne sæson - og over Arsenal.
Som tidligere påpejet, var de jo tæt på at slutte foran os i sidste sæson...

Hvis vi dummer os et par gange og Janssen samt Kane får gang i målscoringen samt danskeren laver nogle assist, så kan de skam godt blive farlige..

Håber de går ned og vi ikke skal slås med dem, men det vil tiden vise..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 29. Aug. 2016 22:47

Spurs har i dag solgt Chadli til West Bromwich.

Image

...og så var der to spillere tilbage af deres åbenbart fantastiske transfervindue i sommeren 2013.

Imens har vi stadig Mertesacker, Jenkinson og Chamberlain fra vinduet 2011. Læg dertil Arteta der var en kæmpe succes, selvom mange medier og fans sagde, at vi leverede det ene panikkøb efter det andet dengang for ca. fem år siden.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 29. Aug. 2016 23:24

AndersArsenal wrote:Spurs har i dag solgt Chadli til West Bromwich.

Image

...og så var der to spillere tilbage af deres åbenbart fantastiske transfervindue i sommeren 2013.

Imens har vi stadig Mertesacker, Jenkinson og Chamberlain fra vinduet 2011. Læg dertil Arteta der var en kæmpe succes, selvom mange medier og fans sagde, at vi leverede det ene panikkøb efter det andet dengang for ca. fem år siden.
Hold op, hvor var det i grunden et ringe vindue af Spurs den sommer. Det er små £70m, de har forvandlet rigtig skidt. Og med Lamelas pris på £26m, så burde det også være ham, og ikke Eriksen (£11,5m), der var en Tottenhams største profiler i dag. Til deres forsvar har de solgt de fem spillere for ca. £44m, men de har stadigvæk tabt sportsligt såvel som økonomisk (£26m + lønomkostninger) på dette ringe vindue.

2 ud af 7 tilbage, og man må vel med rette stadigvæk stille spørgsmålstegn til Erik Lamela. Dels var han 2 år om for begynde at vise niveau, og dels er det vel ham, der har den mindst sikre plads i Spurs' startopstilling. Eller er jeg galt på den? Son fik i hvert fald også nogle kampe fra start i sidste sæson på positionen.

Eriksen er den eneste af de 7, der har været en jævn succes fra start til nu, og er i dag vel sammen med Kane deres største profil.

PS. Man kan sikkert opstille værre eksempler med Liverpool. Jeg synes virkelig, de har lavet mange tosserier på transferfronten i mange år efterhånden. Der er måske ved at komme styr på tingene efterhånden.

PPS. Jeg så også lige at William Gallas nåede forbi Spurs efter Arsenal. Det havde jeg sgu helt glemt. Absurd at spille for Chelsea, Arsenal og Tottenham lige efter hinanden.
Last edited by araAFC on 29. Aug. 2016 23:28, edited 1 time in total.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 29. Aug. 2016 23:26

AndersArsenal wrote:Spurs har i dag solgt Chadli til West Bromwich.

Image

Paulinho - KÆMPE flop. Var virkelig ringe udover 2-3 kampe.

Eriksen - Godt køb af Tottenham. God spiller til det niveau, men ikke helt oppe og ringe blandt de aller bedste 10'ere.

Soldado - Samme som Paulinho.

Chadli - Kan ses her (https://www.youtube.com/watch?v=tf0dlFSOAi4 - 2:08 - den hele er værd at se :lol:). Utrolig ringe spiller i mine øjne. 119 kampe med 25 mål til følge (Udskældte Poldi scorede trods alt 31 mål for os i 82 kampe til sammenligning).

Capoué - Gjorde heller ikke det store væsen af sig, udover de første par kampe.

Chiriches - Dødvægt de har skilt sig af med.

Lamela - Har oppet sit spil og har en god arbejdsradius, men mangler end-product.

Ud af 7 spillere, så var/er én af disse en ubetinget succes, én der forbedrer sig en smule hver sæson og resten var mere eller mindre flops :lol:
Torreira <3

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 29. Aug. 2016 23:47

araAFC wrote:Hold op, hvor var det i grunden et ringe vindue af Spurs den sommer. Det er små £70m, de har forvandlet rigtig skidt. Og med Lamelas pris på £26m, så burde det også være ham, og ikke Eriksen (£11,5m), der var en Tottenhams største profiler i dag. Til deres forsvar har de solgt de fem spillere for ca. £44m, men de har stadigvæk tabt sportsligt såvel som økonomisk (£26m + lønomkostninger) på dette ringe vindue.

2 ud af 7 tilbage, og man må vel med rette stadigvæk stille spørgsmålstegn til Erik Lamela. Dels var han 2 år om for begynde at vise niveau, og dels er det vel ham, der har den mindst sikre plads i Spurs' startopstilling. Eller er jeg galt på den? Son fik i hvert fald også nogle kampe fra start i sidste sæson på positionen.

Eriksen er den eneste af de 7, der har været en jævn succes fra start til nu, og er i dag vel sammen med Kane deres største profil.

PS. Man kan sikkert opstille værre eksempler med Liverpool. Jeg synes virkelig, de har lavet mange tosserier på transferfronten i mange år efterhånden. Der er måske ved at komme styr på tingene efterhånden.

PPS. Jeg så også lige at William Gallas nåede forbi Spurs efter Arsenal. Det havde jeg sgu helt glemt. Absurd at spille for Chelsea, Arsenal og Tottenham lige efter hinanden.
Hvad Liverpool har præsteret på transfermarkedet over de seneste seks år, har langt hen ad vejen været decideret pinligt. Særligt under Brendan Rodgers. Forskellen på dem og Spurs er dog, at langt, langt størstedelen af Liverpools indkøb ikke er blevet talt op til noget voldsomt. Selv for de engelske medier, der som regel er glade for Liverpool, har det været svært at sige noget entydigt positivt om spillere som Aspas, Lambert, Moreno, L. Alberto, Balotelli, Markovic m.fl., men den måde Spurs har fået omtale på ift. transfers er kvalmende. Isærdeleshed det føromtalte vindue i 2013, hvor det virkelig var nu, at de skulle jævne os ved jorden. Vi endte 10 point over dem i den sæson. #negativespiral
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 29. Aug. 2016 23:55

Blastino wrote:Paulinho - KÆMPE flop. Var virkelig ringe udover 2-3 kampe.

Eriksen - Godt køb af Tottenham. God spiller til det niveau, men ikke helt oppe og ringe blandt de aller bedste 10'ere.

Soldado - Samme som Paulinho.

Chadli - Kan ses her (https://www.youtube.com/watch?v=tf0dlFSOAi4 - 2:08 - den hele er værd at se :lol:). Utrolig ringe spiller i mine øjne. 119 kampe med 25 mål til følge (Udskældte Poldi scorede trods alt 31 mål for os i 82 kampe til sammenligning).

Capoué - Gjorde heller ikke det store væsen af sig, udover de første par kampe.

Chiriches - Dødvægt de har skilt sig af med.

Lamela - Har oppet sit spil og har en god arbejdsradius, men mangler end-product.

Ud af 7 spillere, så var/er én af disse en ubetinget succes, én der forbedrer sig en smule hver sæson og resten var mere eller mindre flops :lol:
Eriksen var god i sidste sæson, og er blevet bedre og bedre under Pochettino, men ellers har han virkelig leveret uhyggelig mange anonyme indsatser. Dog tror jeg kun, at han i sin tid reddede livet under Pochettino, fordi han scorede en fandens masse sene sejrsmål for et par sæsoner siden. Det fik ham til at se god ud, på trods af at man i 95 % af tiden i netop de kampe ikke bemærkede, at han var med.
Image

Post Reply