Trupsammensætning 2017/18

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Wengers globalisering
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2017/18

Post by Wengers globalisering » 3. Jun. 2017 7:50

Mr. Wenger wrote:
Wengers globalisering wrote:
Mr. Wenger wrote:

Til gengæld er jeg i tvivl om Mertesacker bør afskibbes. Indtil FA Cup-finalen mente jeg at hans tid var ovre, men den imponerende indsats i finalen har bragt mig meget i tvivl.
Forstår ikke folk der vil af med Mertesacker. Sidste sæsons bedste forsvarsspiller og langt højere bundniveau end Gabriel. Nej, han laver ikke superhelte tacklinger som Koscielny, men laver tilgengæld færre fejl.
Jeg har været meget begejstret for Mertesacker både som spiller og leder for Arsenal. Men jeg er meget uenig i at han var forrige sæsons bedste forsvarsspiller. Hans manglende fart er blevet mere udstillet i den høje forsvarslinje, som Arsenal praktiserer, og derfor blev han Arsenals svage punkt i defensiven i 2015/16.

Jeg ved ikke om han kan vænne sig til en 3-backsformation, men det så godt ud mod Chelsea. Dog må der være en grund til at Wenger har prioriteret Gabriel og Monreal over ham i slutningen af sæsonen, og jeg tvivler meget på at han kommer op på stabilt højt niveau igen efter hans langvarige skade.
Han var skyld i færre mål end koscielny, hans manglende fart problem har været et problem hele karrieren.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 3. Jun. 2017 10:16

Wengers globalisering wrote:
Mr. Wenger wrote:
Wengers globalisering wrote: Forstår ikke folk der vil af med Mertesacker. Sidste sæsons bedste forsvarsspiller og langt højere bundniveau end Gabriel. Nej, han laver ikke superhelte tacklinger som Koscielny, men laver tilgengæld færre fejl.
Jeg har været meget begejstret for Mertesacker både som spiller og leder for Arsenal. Men jeg er meget uenig i at han var forrige sæsons bedste forsvarsspiller. Hans manglende fart er blevet mere udstillet i den høje forsvarslinje, som Arsenal praktiserer, og derfor blev han Arsenals svage punkt i defensiven i 2015/16.

Jeg ved ikke om han kan vænne sig til en 3-backsformation, men det så godt ud mod Chelsea. Dog må der være en grund til at Wenger har prioriteret Gabriel og Monreal over ham i slutningen af sæsonen, og jeg tvivler meget på at han kommer op på stabilt højt niveau igen efter hans langvarige skade.
Han var skyld i færre mål end koscielny, hans manglende fart problem har været et problem hele karrieren.
Ja, farten har altid været et problem, men det så ud til at det blev værre i 2015/16-sæsonen. Hvorom alting er bliver det spændende at se om han bliver i klubben og hvilken rolle han i så fald får i den kommende sæson. Umiddelbart vil jeg mene at han er 5. valg som CB efter bl.a. Holding og Gabriel.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. Jun. 2017 15:33

I interview med BeIN Sport udtaler Wenger, at han forventer maksimum 3 nye spillere denne sommer. Med rimelig kan man antage, at Kolasinac er den ene af de potentielt tre.

En offensiv profil bør være en prioritet, og ikke nødvendigvis en angriber, selvom det umiddelbart er det, der ville lune mest. Er det ikke en angriber, kan man igen arbejde med Alexis som angriber, såfremt han fortsat er i klubben.

En midtbanespiller eller en målmand virker det bedste bud på en tredje signing Målmandssituationen afgøres af potentiel Ospina-afgang og hvad man vælger med Szczczczczczc.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 4. Jun. 2017 0:49

araAFC wrote:I interview med BeIN Sport udtaler Wenger, at han forventer maksimum 3 nye spillere denne sommer. Med rimelig kan man antage, at Kolasinac er den ene af de potentielt tre.

En fy profil bør være en prioritet, og ikke nødvendigvis en angriber, selvom det umiddelbart er det, der ville lune mest. Er det ikke en angriber, kan man igen arbejde med Alexis som angriber, såfremt han fortsat er i klubben.

En midtbanespiller eller en målmand virker det bedste bud på en tredje signing Målmandssituationen afgøres af potentiel Ospina-afgang og hvad man vælger med Szczczczczczc.
Siger han ikke det hver år? Angriber, venstre back og central midt burde også kunne gøre det så længe, der ikke bliver solgt af de bærende spillere.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

danial-haraldsen
Normal Bruger

Post by danial-haraldsen » 6. Jun. 2017 12:13

Så blev Kolasinac offentliggjort. Dejligt at få første handel overstået.

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... in-arsenal

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 9. Jun. 2017 20:54

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ur-players

Sanogo er endelig fortid i truppen. Han havde muligvis nogle spændende spidskompentencer som ung, lovende angriber i Frankrig, men han er blandt de dårligste spillere i Arsenals nyere historie.

Til gengæld er det overraskende at Debuchy ikke nævnes som transferfri. Jeg troede ellers at hans kontrakt udløb denne sommer, men det er tilsyneladende ikke tilfældet. Jeg forventer dog alligevel at han er forlader klubben inden sæsonstart.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 22. Jun. 2017 19:44

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... s-extended

En mindre nyhed, men da Asano trods alt fremgår i førsteholdstruppen på Arsenal.com skal det nævnes at han får endnu en sæson på leje i Stuttgart.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 5. Jul. 2017 22:15

https://www.arsenal.com/news/alexandre- ... in-arsenal

Efter flere års flirten er Lacazette "endelig" Arsenal-spiller. Han er udset som en forstærkning til startopstillingen, men man skal ikke glemme at han er et stykke under Giroud i det franske landsholdshierarki, så forventningerne skal nok afstemmes til det. Men det er helt sikkert en spændende tilføjelse, som vil skabe lidt optimisme omkring klubben igen.

-DIABY-
Arsenal Danmark medlem

Post by -DIABY- » 6. Jul. 2017 9:34

Mr. Wenger wrote:https://www.arsenal.com/news/alexandre- ... in-arsenal

Efter flere års flirten er Lacazette "endelig" Arsenal-spiller. Han er udset som en forstærkning til startopstillingen, men man skal ikke glemme at han er et stykke under Giroud i det franske landsholdshierarki, så forventningerne skal nok afstemmes til det. Men det er helt sikkert en spændende tilføjelse, som vil skabe lidt optimisme omkring klubben igen.
Benzema er også under Giroud i det franske landsholdshierarki, og han er trods alt mere eller mindre fast mand for Real Madrid, så det siger intet om Laca's evner. Deschamp har en kerne af spillere han har stor tillid til, og dem bruger han mere eller mindre fast. Jeg er sikker på at Laca kommer til at være 1. valg på angrebsposten fra den kommende sæson, og han vil passe perfekt ind på vores hold med hans evner både i det opbyggende spil, hans fart og ikke mindst bidrage med en masse mål.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 19. Jul. 2017 19:43

https://www.arsenal.com/news/szczesny-joins-juventus

Manden med det umulige navn, Wojciech Szczesny, skifter til Juventus. Det bliver spændende at se om man nu holder på Ospina eller ønsker en ny førstereserve til Cech.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Jul. 2017 20:53

Mr. Wenger wrote:https://www.arsenal.com/news/szczesny-joins-juventus

Manden med det umulige navn, Wojciech Szczesny, skifter til Juventus. Det bliver spændende at se om man nu holder på Ospina eller ønsker en ny førstereserve til Cech.
Tror man holder på Ospina og mon ikke Martinez for en større rolle..?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 21. Jul. 2017 17:59

peterdebel wrote:

Hvis man beholder Ospina, får Martinez ikke en større rolle. Men hvis Ospina sælges kan Martinez meget vel ende som ny førstereserve til Cech. Jeg synes at han ser spændende ud, så jeg håber at han er i spil som ny førstereserve allerede nu.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. Jul. 2017 18:38

Mr. Wenger wrote:
peterdebel wrote:

Hvis man beholder Ospina, får Martinez ikke en større rolle. Men hvis Ospina sælges kan Martinez meget vel ende som ny førstereserve til Cech. Jeg synes at han ser spændende ud, så jeg håber at han er i spil som ny førstereserve allerede nu.
Det er rigtigt. Både Cech og Ospina har 2 årige kontrakter endnu..Man booker næppe en plads i flyet til Ospina hvis han ikke har en rolle at spille. Er det egentlig normalt at klubberne har 3 målmænd med på deres Preseasontur?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 2. Aug. 2017 19:25

https://www.arsenal.com/news/martinez-joins-getafe-loan

Martinez lejes ud til Getafe for den kommende sæson. Udemærket beslutning!

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Aug. 2017 20:35

Steensen wrote:
2. Aug. 2017 19:25
https://www.arsenal.com/news/martinez-joins-getafe-loan

Martinez lejes ud til Getafe for den kommende sæson. Udemærket beslutning!
Ja, det er en god beslutning når/hvis Ospina bliver. Jeg håber Martinez bliver ny førstereserve i næste sæson efter en forhåbentlig vellykket sæson i La Liga.

Post Reply