Trupsammensætning 2017/18

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2017/18

Post by Mr. Wenger » 21. May. 2017 18:55

Med undtagelse af FA Cup-finalen er 2016/17-sæsonen nu afsluttet, og dermed kan fokus så småt rettes med næste sæson. Jeg vil forsøge at give et overblik på truppens sammensætning i denne tråd indtil transfervinduet lukker 31/8.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Der vil ikke blive diskuteret konkrete navne ift. transferindkøb i mit oplæg, da det handler om hvilke spilletyper, der er størst behov for ift. de nuværende spillere i truppen. Konkrete transferønskerne bør primært diskuteres i de andre tråde.

Positionerne er denne gang inddelt efter det nye 3-4-3-system.

Derudover har jeg tilføjet min forventede truprolle til hver enkelt spiller:
• Startopstilling: Forventes at starte mindst 30 kampe i sæsonen
• Rotation: Forventes at starte 15-29 kampe i sæsonen
• Reserve: Forventes at starte max 14 kampe i sæsonen

Pt. består førsteholdstruppen af 26 spillere.

Keepere: (2 spillere)
• Petr Cech - Startopstilling
• David Ospina – Reserve

Centrale forsvarsspillere: (5 spillere)
• Laurent Koscielny - Startopstilling
• Shkodran Mustafi - Startopstilling
• Rob Holding – Startopstilling
• Per Mertesacker - Rotation
• Calum Chambers – Reserve

Wingbacks: (4 spillere)
• Hector Bellerin - Startopstilling
• Sead Kolasinac - Startopstilling
• Nacho Monreal - Rotation
• Mathieu Debuchy – Reserve

Centrale midtbanespillere: (6 spillere)
• Granit Xhaka - Startopstilling
• Aaron Ramsey – Startopstilling
• Francis Coquelin - Rotation
• Mohamed Elneny – Reserve
• Jack Wilshere – Reserve
• Santi Cazorla - Reserve

Offensive midtbanespillere: (4 spillere)
• Mesut Özil – Startopstilling
• Alexis Sanchez – Startopstilling
• Alex Iwobi - Rotation
• Jeff Reine-Adelaide – Reserve

Angribere: (5 spillere)
• Alexandre Lacazette - Startopstilling
• Olivier Giroud - Rotation
• Danny Welbeck – Rotation
• Theo Walcott - Reserve
• Chuba Akpom - Reserve

Tilgange: (2)
• Sead Kolasinac (6/6 - fri transfer fra Schalke)
• Alexandre Lacazette (5/7 - købt fra Lyon)

Afgange: (10)
• Yaya Sanogo (9/6 - kontraktudløb)
• Takuma Asano (22/6 - lejeophold i Stuttgart forlænget til sommeren 2018)
• Wojciech Szczêsny (19/7 - solgt til Juventus)
• Emiliano Martinez (2/8 - udlejet til Getafe indtil juni 2018)
• Gabriel Paulista (18/8 - solgt til Valencia)
• Carl Jenkinson (21/8 - udlejet til Birmingham indtil juni 2018)
• Kieran Gibbs (30/8 - solgt til West Bromwich Albion)
• Alex Oxlade-Chamberlain (31/8 - solgt til Liverpool)
• Lucas Perez (31/8 - udlejet til Deportivo de La Coruna indtil juni 2018)
• Joel Campbell (31/8 - udlejet til Betis Sevilla indtil juni 2018)

Det bliver meget spændende at se hvad der sker med truppen denne sommer efter en skuffende sæson. Kontrakterne med Debuchy og Sanogo udløber, så de er formentligt færdige i klubben. Jeg kan forestille mig at defensive spillere er et stort fokusområde på transfermarkedet denne sommer og derfor tror jeg at der kommer 2-3 nye forsvarsspillere. Derudover er der meget usikkerhed om fremtiden på Sanchez og Özil, der kan føre til at Arsenal vil lave et par store profilerede spillere hvis Sanchez og/eller Özil bliver solgt.
Last edited by Mr. Wenger on 1. Sep. 2017 0:01, edited 13 times in total.

MichaeL
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2017/18

Post by MichaeL » 21. May. 2017 20:51

Tror ikke vi skal forvente nogen stor sommer fra vores sidste, den største opgave bliver at overbevise vores bedre spillere om ikke at forsøge at forlade klubben. Det bliver super vigtigt at holde på de spillere og komme tilbage i Top4-varmen, sælger vi Ozil og Sanchez bliver det yderst svært at tiltrække spillere med samme klasse til holdet og vi kan muligvis se os selv i en lang kamp om at komme tilbage på det niveau vi håber på.

Jeg forventer at Ospina, Jenkinson, Debuchy, Campbell, Perez forlader klubben, samt låne-aftaler til Asano, Akpom, Jeff.

Derudover kan man spekulere i at Gibbs eller Monreal vil forlade klubben med en eventuel signing af Kolasinac, alternativt kan Monreal omskoles til permanent centerback og Gabriel og/eller Chambers kan forlade klubben, eventuelt på lån eller permanent(Gabriel), Mertesacker forventer jeg bliver, han skrev en et-årig aftale i vinters.

Alt afhængig hvad situationen er med Cazorla's fitness og hvad der skal ske med Wilshere, kan jeg godt se os selv signe en ny midtbanespiller, men Ramsey/Xhaka partnerskabet har set lovende ud de sidste par kampe. Vi har dog stor konkurrence på midtbanen, samt udsigten til Europa League i stedet for Champions League og flere penge andre steder kan få spillere til at vælge os fra. Samtidig tænker jeg dog at Ramsey kunne se god i en eventuel fremskudt rolle som offensiv midtbane i det nye system.

Jeg ser os ikke signe en ny angriber medmindre vi sælger Giroud eller Sanchez.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 1. Jun. 2017 3:45

Smutter Ospina ikke også? Mener han har kontraktudløb nu her.

Største sejr efter sommeren vil være hvis både Sanchez og Özil stadig er i klubben.
Wenger knows!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Jun. 2017 5:49

Forhåbentligt farvel til følgende udover dem med kontrakt ufløb

Ospina, Wishere, Walcott, Gibbs, Campbell, Jenkinson, Gabriel, Coquelin, Akpom, måske Cazorla.

Ind med følgende til startopstillingen/rotation

Angriber
Central midtbane
venstre wingback

Reserve
højre wingback
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 1. Jun. 2017 8:00

Wenger udtaler selv, at vi har en 'tung' trup i øjeblikket, hvilket jeg synes han har ret i. Der er simpelthen alt for meget dødvægt. Forhåbentlig vil det lykkes for os, at få ryddet op i truppen denne sommer, hvilket ikke har været tilfældet tidligere. Problemet, som det også har været de tidligere sæsoner er, at spillerne for alt for god løn hos os. Derfor ender det ofte med lejeaftaler.

Sælg:
David Ospina:
Hvis han selv vil væk, så lad ham gå. Jeg håber, at Szczesny kommer tilbage, men spørgsmålet er, om han er villig til at tage kampen op mod Cech.
Kieran Gibbs:
Det virker til, at det er et spørgsmål om tid før Kolašinac bliver præsenteret, så det er på tide, at Gibbs kommer videre. Han passer ind i en klub som Newcastle.
Carl Jenkinson
Burde have været solgt sidste sommer, men det faldt igennem. Mon ikke en bund/midterklub godt kunne bruge ham?
Jack Wilshere
Han burde være solgt for mange sæsoner siden, men Wengers mangel på kynisme betyder nok, at vi ikke får særlig mange penge i kassen for ham
Joel Campbell
Jeg kan egentlig godt lide ham. Han arbejder godt, og leverer for det meste en god indsats. Men hvis Wenger alligevel ikke vil give ham chancen,
hvorfor så beholde ham?

Lucas Perez
Præcis ligesom med Joel Campbell
Theo Walcott
Hvis vi har tænkt os at fortsætte med 3-4-3, så ser jeg ingen grund til at beholde Theo. Jeg kan simpelthen ikke se, hvor han skal spille i den opstilling. 19 mål i 29 kampe fra start (8 som indskifter) er dog virkelig godt. End product mangler han bestemt ikke - det er mere alt andet. Jeg synes hans lønkroner kunne bruges bedre
Mathieu Debuchy
Hyggelig sæson han har haft sig på London Colney. Hvilket spild.
Yaya Sanogo
Det er spændende at se, hvem der vil spille på denne lottokupon

Udlån:
Chuba Akpom
Kan han slå igennem hos os? Jeg har min tvivl. Hvis der kommer et godt bud, så sælg ham - ellers lej ham ud
Takuma Asano
Udleje igen - gerne i England, hvis det kan lade sig gøre

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 1. Jun. 2017 19:35

Vinzent wrote:Smutter Ospina ikke også? Mener han har kontraktudløb nu her.

Største sejr efter sommeren vil være hvis både Sanchez og Özil stadig er i klubben.
Jeg er ikke 100% sikker, men så vidt jeg ved er Ospina også på kontrakt i den kommende sæson. Der er rygter om et salg til en tyrkisk klub, og i så fald bekræfter det at han er på kontrakt. :)

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 1. Jun. 2017 19:41

Niels Lønberg wrote:Wenger udtaler selv, at vi har en 'tung' trup i øjeblikket, hvilket jeg synes han har ret i. Der er simpelthen alt for meget dødvægt. Forhåbentlig vil det lykkes for os, at få ryddet op i truppen denne sommer, hvilket ikke har været tilfældet tidligere. Problemet, som det også har været de tidligere sæsoner er, at spillerne for alt for god løn hos os. Derfor ender det ofte med lejeaftaler.

Sælg:
David Ospina:
Hvis han selv vil væk, så lad ham gå. Jeg håber, at Szczesny kommer tilbage, men spørgsmålet er, om han er villig til at tage kampen op mod Cech.
Kieran Gibbs:
Det virker til, at det er et spørgsmål om tid før Kolašinac bliver præsenteret, så det er på tide, at Gibbs kommer videre. Han passer ind i en klub som Newcastle.
Carl Jenkinson
Burde have været solgt sidste sommer, men det faldt igennem. Mon ikke en bund/midterklub godt kunne bruge ham?
Jack Wilshere
Han burde være solgt for mange sæsoner siden, men Wengers mangel på kynisme betyder nok, at vi ikke får særlig mange penge i kassen for ham
Joel Campbell
Jeg kan egentlig godt lide ham. Han arbejder godt, og leverer for det meste en god indsats. Men hvis Wenger alligevel ikke vil give ham chancen,
hvorfor så beholde ham?

Lucas Perez
Theo Walcott
Hvis vi har tænkt os at fortsætte med 3-4-3, så ser jeg ingen grund til at beholde Theo. Jeg kan simpelthen ikke se, hvor han skal spille i den opstilling. 19 mål i 29 kampe fra start (8 som indskifter) er dog virkelig godt. End product mangler han bestemt ikke - det er mere alt andet. Jeg synes hans lønkroner kunne bruges bedre
Mathieu Debuchy
Yaya Sanogo

Udlån:
Chuba Akpom
Kan han slå igennem hos os? Jeg har min tvivl. Hvis der kommer et godt bud, så sælg ham - ellers lej ham ud
Takuma Asano
Jeg er ret enig i din vurdering. Dog vil jeg meget gerne se Perez få chancen i den kommende sæson, da han har set rigtig spændende ud i de få kampe han har fået.

Til gengæld er jeg i tvivl om Mertesacker bør afskibbes. Indtil FA Cup-finalen mente jeg at hans tid var ovre, men den imponerende indsats i finalen har bragt mig meget i tvivl.
Last edited by Mr. Wenger on 2. Jun. 2017 22:33, edited 1 time in total.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 1. Jun. 2017 21:02

Mr. Wenger wrote:
Niels Lønberg wrote:Wenger udtaler selv, at vi har en 'tung' trup i øjeblikket, hvilket jeg synes han har ret i. Der er simpelthen alt for meget dødvægt. Forhåbentlig vil det lykkes for os, at få ryddet op i truppen denne sommer, hvilket ikke har været tilfældet tidligere. Problemet, som det også har været de tidligere sæsoner er, at spillerne for alt for god løn hos os. Derfor ender det ofte med lejeaftaler.

Sælg:
David Ospina:
Kieran Gibbs:
Carl Jenkinson
Jack Wilshere
Joel Campbell
hvorfor så beholde ham?

Lucas Perez
Theo Walcott
Mathieu Debuchy
Yaya Sanogo

Udlån:
Chuba Akpom
Takuma Asano
Jeg er ret enig i din vurdering. Dog vil jeg meget gerne se Perez få chancen i den kommende sæson, da han har set rigtig spændende ud i de få kampe han har fået.

Til gengæld er jeg i tvivl om Mertersacker bør afskibbes. Indtil FA Cup-finalen mente jeg at hans tid var ovre, men den imponerende indsats i finalen har bragt mig meget i tvivl.
Også meget enig. Mertesacker er ultravigtig at beholde med det stormvejr som denne sommer bliver in mente. Vi har brug for lederskab, professionalisme og klubånd. Selv hvis han ikke kommer til at spille en eneste kamp, er han sin løn værd. Men det gør han. Han er så meget bedre end han får kredit for.

Mit hjerte vil bløde hvis vi sælger Jack. Mener stadig det var en fejl at udleje ham denne sæson.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 2. Jun. 2017 7:34

Mr. Wenger wrote:Jeg er ret enig i din vurdering. Dog vil jeg meget gerne se Perez få chancen i den kommende sæson, da han har set rigtig spændende ud i de få kampe han har fået.

Til gengæld er jeg i tvivl om Mertersacker bør afskibbes. Indtil FA Cup-finalen mente jeg at hans tid var ovre, men den imponerende indsats i finalen har bragt mig meget i tvivl.
Jeg tror de fleste af os gerne så, at Perez fik en reel chance på holdet, men jeg kan simpelthen se det ske. Hvis han ikke har kunnet få chancen, i en sæson, hvor vi i store dele har spillet dårlig fodbold, og mange af spillerne ikke har leveret, så kan jeg heller ikke se ham få det i næste sæson. Hvorfor Wenger ikke vil bruge, ved jeg virkelig ikke, men situationen ligner jo meget den samme, som Joel Campbell var i, i forrige sæson.

Mht. til både Mertesacker og Carzola, så har de jo begge fået forlænget deres kontrakter, så de smutter ingen steder. Jeg tror absolut heller ikke man skal undervurdere, hvor stor betydning Mertesacker har på træningsbanen/omklædningsrummet - ligesom Arteta havde det. Men man kan godt stille spørgsmålstegn ved, hvorfor vi lader så mange spillere gå uden at få en krone for dem (og samtidig betaler dem en høj løn for ikke at spille).

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 2. Jun. 2017 8:32

Niels Lønberg wrote:
Mr. Wenger wrote:Jeg er ret enig i din vurdering. Dog vil jeg meget gerne se Perez få chancen i den kommende sæson, da han har set rigtig spændende ud i de få kampe han har fået.

Jeg tror de fleste af os gerne så, at Perez fik en reel chance på holdet, men jeg kan simpelthen se det ske. Hvis han ikke har kunnet få chancen, i en sæson, hvor vi i store dele har spillet dårlig fodbold, og mange af spillerne ikke har leveret, så kan jeg heller ikke se ham få det i næste sæson. Hvorfor Wenger ikke vil bruge, ved jeg virkelig ikke, men situationen ligner jo meget den samme, som Joel Campbell var i, i forrige sæson.

Mht. til både Mertesacker og Carzola, så har de jo begge fået forlænget deres kontrakter, så de smutter ingen steder. Jeg tror absolut heller ikke man skal undervurdere, hvor stor betydning Mertesacker har på træningsbanen/omklædningsrummet - ligesom Arteta havde det. Men man kan godt stille spørgsmålstegn ved, hvorfor vi lader så mange spillere gå uden at få en krone for dem (og samtidig betaler dem en høj løn for ikke at spille).
Helt enig. Ville ønske mig vi kommer af med mange af dødvægtsspillerne næste sæson og roterer mere i truppen til de enkelte kampe/tuneringer.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 2. Jun. 2017 10:17

FAXE wrote:Mit hjerte vil bløde hvis vi sælger Jack. Mener stadig det var en fejl at udleje ham denne sæson.
Ja, det var en fejl, at han ikke blev solgt i stedet.

Jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor mange har så meget hjerteblod investeret i en spiller, der vel knap har rundet 100 kampe for os. Bortset fra hans gennembrudssæson, så har det været et langt skadesforløb og en lang række af tåbelige beslutninger fra hans side.

Ovenstående gælder navnlig, hvis man tidligere har kritiseret Wenger for at holde for længe fast i andre spillere.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 2. Jun. 2017 11:31

ajakob wrote:
FAXE wrote:Mit hjerte vil bløde hvis vi sælger Jack. Mener stadig det var en fejl at udleje ham denne sæson.
Ja, det var en fejl, at han ikke blev solgt i stedet.

Jeg kan vitterligt ikke se, hvorfor mange har så meget hjerteblod investeret i en spiller, der vel knap har rundet 100 kampe for os. Bortset fra hans gennembrudssæson, så har det været et langt skadesforløb og en lang række af tåbelige beslutninger fra hans side.

Ovenstående gælder navnlig, hvis man tidligere har kritiseret Wenger for at holde for længe fast i andre spillere.
Ja det er mærkeligt irrationelt sådan noget fanskab. Jeg har fx ikke meget hjerteblod for Giroud og Walcott selvom de har spillet langt mere.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 2. Jun. 2017 19:29

Mr. Wenger wrote:

Forstår ikke folk der vil af med Mertesacker. Sidste sæsons bedste forsvarsspiller og langt højere bundniveau end Gabriel. Nej, han laver ikke superhelte tacklinger som Koscielny, men laver tilgengæld færre fejl.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Jun. 2017 22:23

Wengers globalisering wrote:
Mr. Wenger wrote:

Til gengæld er jeg i tvivl om Mertesacker bør afskibbes. Indtil FA Cup-finalen mente jeg at hans tid var ovre, men den imponerende indsats i finalen har bragt mig meget i tvivl.
Forstår ikke folk der vil af med Mertesacker. Sidste sæsons bedste forsvarsspiller og langt højere bundniveau end Gabriel. Nej, han laver ikke superhelte tacklinger som Koscielny, men laver tilgengæld færre fejl.
Jeg har været meget begejstret for Mertesacker både som spiller og leder for Arsenal. Men jeg er meget uenig i at han var forrige sæsons bedste forsvarsspiller. Hans manglende fart er blevet mere udstillet i den høje forsvarslinje, som Arsenal praktiserer, og derfor blev han Arsenals svage punkt i defensiven i 2015/16.

Jeg ved ikke om han kan vænne sig til en 3-backsformation, men det så godt ud mod Chelsea. Dog må der være en grund til at Wenger har prioriteret Gabriel og Monreal over ham i slutningen af sæsonen, og jeg tvivler meget på at han kommer op på stabilt højt niveau igen efter hans langvarige skade.
Last edited by Mr. Wenger on 2. Jun. 2017 22:32, edited 1 time in total.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Jun. 2017 22:31

Niels Lønberg wrote:

Jeg er helt enig i at Mertesacker lader til at være lederfigur i Arsenaltruppen, og derfor har han vigtig rolle som kulturskaber i klubben. Men jeg har også læst rygter om at Arsenal kun udnyttede optionen på kontraktforlængelser til Mertesacker og Cazorla for at få en mulighed for at tjene på dem i sommervinduet.

Perez har været lidt ramt af småskader, hvilket kan være en del af forklaringen på den manglende spilletid. Jeg vurderer umiddelbart at Perez kan spille alle tre forreste pladser i 3-4-3, hvilket gør ham mere fleksibel end eksempelvis Welbeck, Walcott og Giroud, og den fleksibilitet øger hans berettigelse i truppen.

Post Reply