Trupsammensætning 2016/17 (vintertransfervindue)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2016/17 (vintertransfervindue)

Post by Mr. Wenger » 18. Dec. 2016 11:34

Hermed den sædvanlige tråd med oversigt over truppens sammensætning som løbende vil blive opdateret indtil transfervinduet lukker. Jeg håber at tråden kan give et godt overblik på hvor truppen er stærk samt hvor der er et forbedringspotentiale.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Der vil ikke blive diskuteret konkrete navne ift. transferindkøb i mit oplæg, da det handler om hvilke spilletyper, der er størst behov for ift. de nuværende spillere i truppen. Konkrete transferønskerne bør primært diskuteres i de andre tråde.

Positionerne er inddelt efter 4-3-3-systemet. Det giver fire kategorier.

Derudover har jeg tilføjet min forventede truprolle til hver enkelt spiller:
• Startopstilling: Forventes at starte mindst 30 kampe i sæsonen
• Rotation: Forventes at starte 15-29 kampe i sæsonen
• Reserve: Forventes at starte max 14 kampe i sæsonen

Pt. består førsteholdstruppen af 28 spillere.

Keepere i 2016/17: (3 spillere)
• Petr Cech - Startopstilling
• David Ospina – Reserve
• Emiliano Martinez - Reserve

Forsvarsspillere i 2016/17: (10 spillere)
• Laurent Koscielny - Startopstilling
• Hector Bellerin - Startopstilling
• Nacho Monreal - Startopstilling
• Shkodran Mustafi - Startopstilling
• Gabriel Paulista - Rotation
• Per Mertesacker - Reserve
• Kieran Gibbs - Reserve
• Carl Jenkinson – Reserve
• Mathieu Debuchy – Reserve
• Rob Holding – Reserve

Centrale midtbanespillere i 2016/17: (7 spillere)
• Mesut Özil - Startopstilling
• Granit Xhaka - Startopstilling
• Francis Coquelin - Startopstilling
• Aaron Ramsey – Rotation
• Mohamed Elneny - Rotation
• Santi Cazorla - Rotation
• Jeff Reine-Adelaide – Reserve

Angribere i 2016/17: (8 spillere)
• Alexis Sanchez – Startopstilling
• Theo Walcott - Startopstilling
• Olivier Giroud - Rotation
• Alex Iwobi - Rotation
• Alex Oxlade-Chamberlain - Rotation
• Lucas Perez - Rotation
• Danny Welbeck - Reserve
• Yaya Sanogo - Reserve

Umiddelbart er truppen dækket godt ind på alle områder, så jeg tror at dette transfervindue bliver ligeså roligt for Arsenal som normalt. Det vil være hensigtsmæssigt at udleje talenter Martinez, Holding, Jenkinson, Jeff og Akpom, så de kan få kamperfaring inden næste sæson og hvis der er interesse for Sanogo vil det også være godt at komme af med ham.

Tilgange: (0)

Afgange: (1)
• Chuba Akpom (udlejet til Brighton & Hove Albion for resten af sæsonen)
Last edited by Mr. Wenger on 1. Feb. 2017 7:36, edited 1 time in total.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2016/17 (vintertransfervindue)

Post by Mr. Wenger » 1. Feb. 2017 7:34

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... on-on-loan

I den mindst hidsige Arsenal-transfervindue i mands minde blev Chuba Akpom udlejet til Brighton d. 30/1.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 1. Feb. 2017 11:12

Mr. Wenger wrote:http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... on-on-loan

I den mindst hidsige Arsenal-transfervindue i mands minde blev Chuba Akpom udlejet til Brighton d. 30/1.
Bielik er (også) blevet udlånt til Birmingham: http://www.bcfc.com/news/article/2016-1 ... 48055.aspx
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 3. Feb. 2017 22:12

ajakob wrote:

Bielik er (også) blevet udlånt til Birmingham: http://www.bcfc.com/news/article/2016-1 ... 48055.aspx
Ja, men jeg har valgt kun at fokusere på spillere i førsteholdstruppen, så derfor har jeg hverken kommenteret udlejningen af Bielik eller de andre ungdomsspillere.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 4. Feb. 2017 11:12

Mr. Wenger wrote:
ajakob wrote:

Ja, men jeg har valgt kun at fokusere på spillere i førsteholdstruppen, så derfor har jeg hverken kommenteret udlejningen af Bielik eller de andre ungdomsspillere.
Fair nok.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 4. Feb. 2017 21:55

Det er bemærkelsesværdigt, at der slet ikke har været skyggen af protester over det helt passive vindue. Ikke at jeg selv mener, at der skulle være foretaget noget. Tværtimod. Det virker til, at alle efterhånden er rimelig tilfredse med truppen, hvilket punkterer en del Wenger-apologeters ellers ivrige beskyldninger om, at Wenger-kritikere er Fifa/fm-spillere, der bare vil se galaticos-signings.
Desværre for Wenger er den sidste rest af undskyldning for ikke at præstere også væk. Der kan ikke længere peges på den der sidste brik, som lige mangler, før Arsenal kan udfordre. Truppen er fuldendt. Problemet ligger bare et andet sted - og har det i en del år.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 5. Feb. 2017 9:45

Kejser wrote:Det er bemærkelsesværdigt, at der slet ikke har været skyggen af protester over det helt passive vindue. Ikke at jeg selv mener, at der skulle være foretaget noget. Tværtimod. Det virker til, at alle efterhånden er rimelig tilfredse med truppen, hvilket punkterer en del Wenger-apologeters ellers ivrige beskyldninger om, at Wenger-kritikere er Fifa/fm-spillere, der bare vil se galaticos-signings.
Desværre for Wenger er den sidste rest af undskyldning for ikke at præstere også væk. Der kan ikke længere peges på den der sidste brik, som lige mangler, før Arsenal kan udfordre. Truppen er fuldendt. Problemet ligger bare et andet sted - og har det i en del år.
Jeg synes, at vi har en bedre trup end i mange år. Men jeg synes ikke, at vores trup er god nok. Vi lukkede endelig en del af de kritiske "huller" i truppen i sommers, men man kan desværre sætte spørgsmålstegn ved de konkrete indkøb. Den nye manager må rydde op. Vi skal af med en række spillere, som er blandt Arsene Wengers udvalgte, herunder Ramsey, Wilshere, Ox, Gibbs m.fl. Og vi skal have nye spillere ind, som kan noget offensivt og vil vinde. Og så skal vi bruge indkøb strategisk som energiboostere, hvor vi henter spillere, der skaber tro, gejst i truppen. Væk med en strategi om primært at hente back ups i vinduerne.

Når jeg ikke har kritiseret endnu et passivt vindue, så er det udtryk for, at jeg ikke ønsker at bruge mere tid og flere penge på klubben, før Arsene Wenger officielt er ude af Arsenal. Han er hæmmende for klubben, har været det i en længere årrække og vil være det fremadrettet. Han har formøblet en økonomisk optur, forspildt muligheder og har i de senere år kostet os mesterskaber. Hans mangler er både talrige og åbenlyse. Som du selv har påpeget, så er holdet sjældent attraktivt at se på, så ikke en gang det kan vi nyde.

Jeg fornemmer, at langt flere på dette forum efterhånden har indset ovenstående. Jeg synes, at det har været tydeligt i mindst seks år. Det er trist, at Arsene Wenger ikke er blevet skiftet ud forlængst, og det vil være en skandale, hvis han forlænges.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Post Reply