Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Post by araAFC » 1. Sep. 2016 13:33

Jeg synes, bedømmelsen af transfervinduet og debatten herom skal samles ét sted. Måske der endda er en venlig sjæl, der kan tilføje en karakterskala (12-skalaeen), hvor folk så kan bedømme vinduet.

Arsenals køb/salg er naturligvis det primære, men da en sammenligning er uundgåelig, så kan kommentarer og diskussion og de øvrige klubber transfers også diskuteres her.

Jeg vil koncentrere mig om "Big 6", hvor samtlige hold faktisk har gjort et rimelig helhjertet forsøg på at forstærke sig; nogle med mere held end andre.

Indledningsvist vil jeg godt kommentere de øvrige klubbers handler.

Manchester City har gjort et ambitiøst forsøg på at få spillere, Guardiola kan bruge. Flere af deres relativt dyre indkøb er dog så unge, at man ikke kan forvente et afkast med det samme. Gündogan var knaldhamrende god, men har kæmpet med skader, så han bliver spændende. Midtbanen kan bestemt blive en hæmsko for afviklingen af Manchester Citys koncept. Det er fine handler, men jeg tror, de får brug for 1-2 vinduer mere, før de får tilpasset truppen helt til Guardiolas spillestil. De kan dog stadigvæk vinde mesterskabet med den nuværende trup. Vi har at gøre med en stor 7'er eller en lille 10'er.

Chelsea har gjort det udmærket, og de fik forsvarsspillere til sidst. Men David Luiz og Alonso? Det må være i mangel af beder og panik. Kanté er et meget interessant indkøb, og prisen var ligeledes relativt fair. Han skuffede mig dog lidt under EM-slutrunden, men har så startet flot i Chelsea. Batshuayi er spændende, men bliver nok ikke andet end reserve i denne sæson; han virker dog spændende. De køber ind til de rigtige pladser, men deres løsning i forsvaret er for svag til, at det kan blive til mere end et 7-tal. De har desuden udlejet 38 spillere denne sommer - absurd.

Manchester United har købt godt ind. Det eneste spørgsmålstegn er Bailly, der dog er startet flot. Hvis Ibrahimovich fysik holder, så ser det lovende ud. At Ibramhimovich var "gratis" trækker op - havde han ikke været det, så synes jeg, de skulle have fået måske 1 spiller mere for pengene. Men det må blive et 12-tal for dette vindue. Det er imponerende køb.

Liverpool har købt Mané, og det ser godt ud. Wijnaldum kan måske være god nok, men der skulle have været en lavere pris, synes jeg. Matip kan ligeledes blive interessant. Et 7-tal kan de godt få. Det er jo ikke helt skidt.

Tottenham får også et 7-tal. De ender med at have købt en del spillere, men ingen starter nødvendigvis inde. Det er jeg ikke imponeret over. De har dog været rigtig dygtige til at få mange penge i kassen på salg, og det kunne man godt savne i Arsenal.

Arsenals køb/salg
Jeg er tilfreds med de hentede spillere. Mustafi og Xhaka virker solide. Perez-handlen forstår jeg, og jeg ser ikke mange handlede angribere, der nødvendigvis var bedre. Det kritisable er for mig, at man ikke handlede tidligere, selvom det ikke nødvendigvis havde gjort en stor forskel. Desuden er det kritisabelt at man ikke i højere grad var i stand til at sælge spillere, der ikke er kæmpe sportslige gevinster. At Wenger udlejer Wilshere tyder dog på, at han er mere kynisk end tidligere (- eller hvad?).
Man kunne nok ikke forvente mere, men omvendt havde jeg håbet på mere. Skal jeg være positiv, så kan jeg snige mig op på et 10-tal, men selvom Arsenal har gjort det fint, så fristes jeg alligevel til at sige 7 med begrundelsen på manglende salg og tidspunkterne for handlerne.
Skulle det have været 12, så havde man solgt Campbell samt Walcott/Oxlade og købt en højrekant eller hentet en mere sikker løsning som angriber. Reelt er det dog kun Higuain og Ibrahimovich, der er skiftet, hvor kvaliteten utvivlsomt er højere. Flere af de handlede er givetvis bedre end Perez, men ikke nødvendigvis. Med Batshuayis start i de minutter, han har fået for Chelsea, så kan han godt virke interessant. 3 køb kunne derfor godt for mig give topkarakter, men jeg havde faktisk foretrukket en model, hvor vi havde købt de samme, som vi har nu + en kantspiller (eksempelvis Mané, Mkhitaryan eller Mahrez).
Jeg justerer til 7. Jeg lod mig rive med.

Indkøb hos Big 6 - tak til Alansmith for nedenstående
Arsenal:
Granit Xhaka (45 mio. € - 120K om ugen)
Shkodran Mustafi (41 mio. € - 75K om ugen)
Lucas Perez (20 mio. € - 40K om ugen)
Rob Holding (£3m)

Manchester City:
John Stones (56 mio. € - xxK om ugen)
Leroy Sane (50 mio. € - xxK om ugen)
Gabriel Jesus (27+ mio. € - xxK om ugen)
Ilkay Gündogan (27 mio. € - 120K om ugen, excl. bonus)
Nolito (18 mio. € - xxK om ugen)
Bravo (18 mio. € - xxK om ugen)

Chelsea:
David Luiz (39 mio. £ - xxxK om ugen)
Michy Batshuayi (38 mio. € - 110K om ugen)
N'Golo Kanté (36 mio. € - 150K om ugen)
Marcos Alonso (23 mio. € - 50K om ugen)

Manchester United:
Paul Pogba (105 mio. € - 290K om ugen)
Henrikh Mkhitaryan (42 mio. € - 200K om ugen)
Eric Bailly (38 mio. € - 75K om ugen)
Zlatan Ibrahimovic (free - 220K om ugen)

Liverpool:
Sadio Mané (41 mio. € - 125K om ugen)
Gergonio Wijnaldum (28 mio. € - 75K om ugen)
Joel Matip (free - 100K om ugen)

Tottenham:
Wanyama (£11m)
Janssen (£17m)
N'Koudou (£10m)
Sissoko (£30m)
Last edited by araAFC on 1. Sep. 2016 14:55, edited 2 times in total.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Transfervinduet sommeren 2016 - afgørelsens time

Post by Olitast » 1. Sep. 2016 13:56

Imens du har skrevet dette indlæg, har jeg selv forberedt et indlæg, der var tiltænkt en tråd for evaluering af vores eget transfervindue, men nu smider jeg det bare her ind for at gøre det overskueligt :).

EVALUERING AF VORES EGET TRANSFERVINDUE:
Transfervinduet er nu ovre, og vi kan med rette evaluere vores egen præstation. Lad mig gerne starte. Mine vurderinger tager udgangspunkt i mine forventninger til transfervinduet, transferbeløb samt forventet niveau af de pågældende spillere, der (ikke) er blevet købt/solgt/lejet.

Granit: 12
Han tikker rigtig mange af de bokse, vi manglede på den defensive midt. Han kan bryde spillet, er sikker på bolden og kan forhåbentlig tage over for Cazorla, når han forventeligt er afdanket om et par år. Hans største kvalitet i mine øjne er dog, at han er en leder på banen, hvilket udover at være illustreret ved hans anførertitel i Gladbach også kom til udtryk imod Watford, hvor jeg flere gange bemærkede ham råbe sine medspillere op. Det er en fornøjelse at se, at vi har fået en spiller i truppen, der umiddelbart ikke er bange for at gå forrest - en mangelvare på vores hold de seneste mange år. Prisen er fornuftig.

Holding: 10
Ingen kan rigtig gisne om, hvor god Holding bliver, men han har vist gode takter i de første par kampe og ser "ældre" ud, end hvad han egentlig er. Det er ret sigende, at Chambers og ikke han blev udlejet. Spændende prospect, dejligt at få noget engelsk ind og en uhørt god pris.

Lucas: 4
Hele transfervinduet har jeg kaldt på en type, der var anderledes end Giroud for at give os nogle alternativer oppe foran, og Lucas er præcist dette. Han er dog en hylde eller to under, hvad jeg oprindeligt havde håbet på, men at han er venstrefodet og dermed kan bruges på højrekanten (det forventer jeg dog ikke kommer til at ske), hvor vi desperat mangler kvalitet, er et plus. Derudover virker han til at deltage en del i spillet qua sidste sæsons assistantal. I mine øjne er han en lottokupon med blot en enkelt "Arsenal-værdig" sæson i bagagen, så det kan blive både en dreng eller en pige. Rigtig god pris.

Mustafi: 7
Ligesom Granit var han anfører på et yderst respektabelt hold, ligesom han også er rotationsspiller på verdens bedste landshold, hvilket utvivlsomt vidner om hans kvaliteter. I hans første interview nævner han også, at han godt kan lide at have bolden, hvilket er en god kvalitet i en centerforsvarer, såfremt han også evner at videredistribuere den ordentligt, hvilket jeg synes, han har kunnet i de kampe, jeg har set med ham. Om han vil fungere sammen med Koscielny i og med de virker til at være lidt samme type, det må tiden vise, men alderen er bestemt med ham, og jeg forventer, vi har fået en mand for både nutiden og fremtiden. Den meget høje pris trækker en del ned, da han kunne have været erhvervet billigere på et tidligere tidspunkt, men dette punkt vil blive adresseret mere omhyggeligt længere nede.

Salg/udlejninger: 00
GODT: Vi får afskibet dødvægt og frigivet vigtige lønmidler i Arteta, Flamini og Rosicky, men det var yderst forventeligt og havde været en skandale, hvis nogle af dem havde fået en forlængelse.

Wilshere og Chambers bliver udlånt, hvilket selvfølgelig er et hak i tuden på den britiske stamme, men jeg håber da, det bliver godt for dem i det lange løb. Begge trænger til fast spilletid og ville højest blive rotationsspillere i det nuværende hierarki. Chambers forventer jeg får tilegnet sig en masse rutine, og Wilshere får en sidste chance for at udvikle sig og - endnu vigtigere - holde sig skadesfri, før han ellers forventeligt må sælges næste år. Held og lykke til begge.

Gnabry og Hayden bliver solgt. Ingen af dem havde vist takter i løbet af de seneste år, der gjorde dem interessante at beholde. Fornuftigt at sende dem af sted for begge parter. Forventelige afgange

Szczesny bliver atter udlejet til Roma, hvilket nok må vurderes at være sundt for hans udvikling. Det bliver spændende at se, om han rent faktisk har en fremtid i Arsenal, eller om det blot er for at forhøje hans salgspris ved et kommende vindue.

SKIDT: Campbell bliver lejet ud, trods at han var vores klart bedste højrekant sidste sæson både offensivt og defensivt og mindst løntunge spiller på positionen. Det er som om, at Wenger bare ikke kan lide ham, men jeg elsker hans arbejdsiver, som er en mangelvare på positionen med vores øvrige alternativer. Højest tvivlsom udlejning.

Debuchy er stadigvæk i truppen trods sidste sæsons eskapader, hvor han opførte sig højest uprofessionelt i pressen, hvilket er utilgiveligt for en spiller med hans CV. Man burde have sendt et signal om, at man var for god til den slags ved at afskibe ham, da han ydermere heller ikke just har været prangende i sine optrædener på pladsen. Jeg tvivler stærkt på, han genfinder sit tidligere niveau fra Newcastle og Lille i sin karrieres efterår, og jeg frygter, han ville kunne skabe uharmoni i truppen, hvis han gentager sine ytringer.

Hverken Walcott eller Oxlade-Chamberlain bliver solgt/udlejet. Begge ville kunne indbringe høje summer og for Walcotts tilfælde også frigive en masse lønmidler, der kunne være brugt på både at give Campbell lidt flere chancer, men endnu vigtigere indkøbe en højrekant med et højere end-product. Jeg har snart ikke ord for, hvor lidt jeg synes om Walcott på banen, da han yderst sjældent deltager i spillet og generelt skal bruge for mange chancer for at konvertere ift. hans spillestil, som er meget direkte og ensporet. Seneste kamp var en undtagelse, men man må ikke glemme det sidste halvandet år, hvor han har været decideret forfærdelig. Oxlade-Chamberlain har en mere varieret spillestil, men der skal snart til at ske noget ift. hans end-product og ditto for hans spilforståelse. Alt for ofte giver han bolden væk i farlige situationer, men der er alligevel noget i mig, der stadigvæk har en lille smule tiltro til, at han vil indfri sit potentiale, selvom han nu nærmest har spildt 2 hele sæsoner uden at vise noget. At begge de to er prioriteret over Campbell er mig en gåde, men jeg glæder mig til - og forventer også - at blive modbevist.

Rettidig omhu: -3
Inden transfervinduet var der vist en overvejende konsensus iblandt alle Arsenal-fans om, at vi i hvert fald manglede en DM, CB, ST og en RW. Granit blev handlet inden EM, hvilket virkelig var nye boller på suppen, og jeg begyndte allerede at drømme mig ind i toppen af Premier League for den kommende sæson.
Det var så lige indtil alting gik i stå, og vi som fans ellers kunne se den ene skade efter den anden rulle ind, imens hullerne blot blev dybere i truppen (yderligere forstærket af forlænget sommerferie til nøglespillere), alt imens timingen på verserende transfers synes at blive nedprioriteret ift. transferbeløb, hvor vi var alt for pernittengryn omkring ubetydelige summer i det store hele set ift. truppens sammensætning, hvis man skal tro de bredest rapporterede rygter fra pålidelige journalistiske kilder.
For en manager, der flere gange tidligere har udtalt, at han gerne så, at transfervinduet lukkede 1. august inden sæsonstart, så man kan have alle spillere klar, så er det en fadæse, at vi først handler så sent, når manglerne var tydelige langt tidligere, hvilket i sidste ende også har kostet os dyrebare point, ligesåvel som det har gjort i hvert fald beløbet på Mustafi unødvendigt højt, hvilket er ironisk, når vi netop er berømt og berygtede for at endevende hver en øre.
Jeg respekterer, at man har gået efter spillere på højere hylder i første omgang, men det er noget, man kun kan tillade sig i en begrænset periode, da førsteprioriteten er at have sin trup klar til sæsonstart. Det var den ikke, og det er utilgiveligt.

Samlet karakter for transfervinduet: 02
Vi får adresseret de fleste af vores mangler, omend nogle positioner bliver ignoreret og en enkelt muligvis ikke helt har den kvalitet, der skal til for at gøre os til mesterskabskandidater. Ydermere trækker vores utilgiveligt langsommelige proces efter en god start meget ned, da det allerede har kostet point og givetvis også kan gøre det fremadrettet, da det højest sandsynligt tager lidt tid at spille folk ind i et nyt system.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 1. Sep. 2016 14:57

Fremragende indlæg, Olitast.
Jeg er glad for, at jeg ikke selv fik sat så mange ord på Arsenals vindue, for jeg kunne ikke have gjort det bedre.

Din bedømmelse er dog lidt for hård, synes jeg, men det passer meget fint, hvis du vægter dine kriterier lige meget (samlet karakter i så fald 1,75). Derudover er det vel i din bedømmelse lidt hårdt at Mustafi-handlen også trækkes ned at tidspunktet, når nu også har det som ét punkt? Eller hvad?

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2016 15:33

Olitast wrote:Imens du har skrevet dette indlæg, har jeg selv forberedt et indlæg, der var tiltænkt en tråd for evaluering af vores eget transfervindue, men nu smider jeg det bare her ind for at gøre det overskueligt :).

Transfervinduet er nu ovre, og vi kan med rette evaluere vores egen præstation. Lad mig gerne starte. Mine vurderinger tager udgangspunkt i mine forventninger til transfervinduet, transferbeløb samt forventet niveau af de pågældende spillere, der (ikke) er blevet købt/solgt/lejet.

Han tikker rigtig mange af de bokse, vi manglede på den defensive midt. Han kan bryde spillet, er sikker på bolden og kan forhåbentlig tage over for Cazorla, når han forventeligt er afdanket om et par år. Hans største kvalitet i mine øjne er dog, at han er en leder på banen, hvilket udover at være illustreret ved hans anførertitel i Gladbach også kom til udtryk imod Watford, hvor jeg flere gange bemærkede ham råbe sine medspillere op. Det er en fornøjelse at se, at vi har fået en spiller i truppen, der umiddelbart ikke er bange for at gå forrest - en mangelvare på vores hold de seneste mange år. Prisen er fornuftig.

Ingen kan rigtig gisne om, hvor god Holding bliver, men han har vist gode takter i de første par kampe og ser "ældre" ud, end hvad han egentlig er. Det er ret sigende, at Chambers og ikke han blev udlejet. Spændende prospect, dejligt at få noget engelsk ind og en uhørt god pris.

Hele transfervinduet har jeg kaldt på en type, der var anderledes end Giroud for at give os nogle alternativer oppe foran, og Lucas er præcist dette. Han er dog en hylde eller to under, hvad jeg oprindeligt havde håbet på, men at han er venstrefodet og dermed kan bruges på højrekanten (det forventer jeg dog ikke kommer til at ske), hvor vi desperat mangler kvalitet, er et plus. Derudover virker han til at deltage en del i spillet qua sidste sæsons assistantal. I mine øjne er han en lottokupon med blot en enkelt "Arsenal-værdig" sæson i bagagen, så det kan blive både en dreng eller en pige. Rigtig god pris.

Ligesom Granit var han anfører på et yderst respektabelt hold, ligesom han også er rotationsspiller på verdens bedste landshold, hvilket utvivlsomt vidner om hans kvaliteter. I hans første interview nævner han også, at han godt kan lide at have bolden, hvilket er en god kvalitet i en centerforsvarer, såfremt han også evner at videredistribuere den ordentligt, hvilket jeg synes, han har kunnet i de kampe, jeg har set med ham. Om han vil fungere sammen med Koscielny i og med de virker til at være lidt samme type, det må tiden vise, men alderen er bestemt med ham, og jeg forventer, vi har fået en mand for både nutiden og fremtiden. Den meget høje pris trækker en del ned, da han kunne have været erhvervet billigere på et tidligere tidspunkt, men dette punkt vil blive adresseret mere omhyggeligt længere nede.

GODT: Vi får afskibet dødvægt og frigivet vigtige lønmidler i Arteta, Flamini og Rosicky, men det var yderst forventeligt og havde været en skandale, hvis nogle af dem havde fået en forlængelse.

Wilshere og Chambers bliver udlånt, hvilket selvfølgelig er et hak i tuden på den britiske stamme, men jeg håber da, det bliver godt for dem i det lange løb. Begge trænger til fast spilletid og ville højest blive rotationsspillere i det nuværende hierarki. Chambers forventer jeg får tilegnet sig en masse rutine, og Wilshere får en sidste chance for at udvikle sig og - endnu vigtigere - holde sig skadesfri, før han ellers forventeligt må sælges næste år. Held og lykke til begge.

Gnabry og Hayden bliver solgt. Ingen af dem havde vist takter i løbet af de seneste år, der gjorde dem interessante at beholde. Fornuftigt at sende dem af sted for begge parter. Forventelige afgange

Szczesny bliver atter udlejet til Roma, hvilket nok må vurderes at være sundt for hans udvikling. Det bliver spændende at se, om han rent faktisk har en fremtid i Arsenal, eller om det blot er for at forhøje hans salgspris ved et kommende vindue.

SKIDT: Campbell bliver lejet ud, trods at han var vores klart bedste højrekant sidste sæson både offensivt og defensivt og mindst løntunge spiller på positionen. Det er som om, at Wenger bare ikke kan lide ham, men jeg elsker hans arbejdsiver, som er en mangelvare på positionen med vores øvrige alternativer. Højest tvivlsom udlejning.

Debuchy er stadigvæk i truppen trods sidste sæsons eskapader, hvor han opførte sig højest uprofessionelt i pressen, hvilket er utilgiveligt for en spiller med hans CV. Man burde have sendt et signal om, at man var for god til den slags ved at afskibe ham, da han ydermere heller ikke just har været prangende i sine optrædener på pladsen. Jeg tvivler stærkt på, han genfinder sit tidligere niveau fra Newcastle og Lille i sin karrieres efterår, og jeg frygter, han ville kunne skabe uharmoni i truppen, hvis han gentager sine ytringer.

Hverken Walcott eller Oxlade-Chamberlain bliver solgt/udlejet. Begge ville kunne indbringe høje summer og for Walcotts tilfælde også frigive en masse lønmidler, der kunne være brugt på både at give Campbell lidt flere chancer, men endnu vigtigere indkøbe en højrekant med et højere end-product. Jeg har snart ikke ord for, hvor lidt jeg synes om Walcott på banen, da han yderst sjældent deltager i spillet og generelt skal bruge for mange chancer for at konvertere ift. hans spillestil, som er meget direkte og ensporet. Seneste kamp var en undtagelse, men man må ikke glemme det sidste halvandet år, hvor han har været decideret forfærdelig. Oxlade-Chamberlain har en mere varieret spillestil, men der skal snart til at ske noget ift. hans end-product og ditto for hans spilforståelse. Alt for ofte giver han bolden væk i farlige situationer, men der er alligevel noget i mig, der stadigvæk har en lille smule tiltro til, at han vil indfri sit potentiale, selvom han nu nærmest har spildt 2 hele sæsoner uden at vise noget. At begge de to er prioriteret over Campbell er mig en gåde, men jeg glæder mig til - og forventer også - at blive modbevist.

Inden transfervinduet var der vist en overvejende konsensus iblandt alle Arsenal-fans om, at vi i hvert fald manglede en DM, CB, ST og en RW. Granit blev handlet inden EM, hvilket virkelig var nye boller på suppen, og jeg begyndte allerede at drømme mig ind i toppen af Premier League for den kommende sæson.
Det var så lige indtil alting gik i stå, og vi som fans ellers kunne se den ene skade efter den anden rulle ind, imens hullerne blot blev dybere i truppen (yderligere forstærket af forlænget sommerferie til nøglespillere), alt imens timingen på verserende transfers synes at blive nedprioriteret ift. transferbeløb, hvor vi var alt for pernittengryn omkring ubetydelige summer i det store hele set ift. truppens sammensætning, hvis man skal tro de bredest rapporterede rygter fra pålidelige journalistiske kilder.
For en manager, der flere gange tidligere har udtalt, at han gerne så, at transfervinduet lukkede 1. august inden sæsonstart, så man kan have alle spillere klar, så er det en fadæse, at vi først handler så sent, når manglerne var tydelige langt tidligere, hvilket i sidste ende også har kostet os dyrebare point, ligesåvel som det har gjort i hvert fald beløbet på Mustafi unødvendigt højt, hvilket er ironisk, når vi netop er berømt og berygtede for at endevende hver en øre.
Jeg respekterer, at man har gået efter spillere på højere hylder i første omgang, men det er noget, man kun kan tillade sig i en begrænset periode, da førsteprioriteten er at have sin trup klar til sæsonstart. Det var den ikke, og det er utilgiveligt.

Vi får adresseret de fleste af vores mangler, omend nogle positioner bliver ignoreret og en enkelt muligvis ikke helt har den kvalitet, der skal til for at gøre os til mesterskabskandidater. Ydermere trækker vores utilgiveligt langsommelige proces efter en god start meget ned, da det allerede har kostet point og givetvis også kan gøre det fremadrettet, da det højest sandsynligt tager lidt tid at spille folk ind i et nyt system.
Hvad havde du givet vinduet, hvis Messi var byttet ud med Perez?
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 16:09

Det er et par gode, gennemgående evalueringer, araAFC og Olitast. Det er når transfervinduet er lukket, man skal begynde at lave disse konklusioner på outputtet. Ikke i slut-juli eller starten af august, som jeg synes, at nogen har en tendens til.

Hvis vi isoleret set kigger på det, vi har hentet ind af spillere, så vil jeg give det en karakter i den gode ende af skalaen. Ikke alene har vi handlet spillere på positioner, hvor vi har savnet kvalitet og konkurrence, men det er også spillere, som var nogle af de bedst-tilgængelige på markedet. Her taler jeg selvfølgelig om hhv. Mustafi og Xhaka. Jeg har meget svært ved at liste en række navne op på de pladser, som kunne have forbedret os væsentligt mere, når vi tager alle omstændigheder med i ligningen. De har alderen, men samtidig stor erfaring, og de har profilen ift. vores måde at spille på. Det er tæt på ideelle løsninger.

Lucas Pérez er for mange, og herunder også mig, et ubeskrevet blad. Nej; han er nok ikke bedre end Zlatan, Aubameyang og Higuain, men eftersigende har Barcelona været interesseret i ham (synes jeg, sender et eller andet signal), og han kommer med en kæmpe portion selvtillid ovenpå en fremragende sæson. I hvert fald for ham personligt, hvor han har høvlet mål ind mod mellem-store og store klubber. Med til historien hører også, at han scorer forskellige typer af mål. Derudover, selvom jeg ikke har set Deportivo spille, så kræver det ikke en abnorm indsigt for at vurdere, at han afviger meget fra Giroud som type. Det var et vigtigt kriterium, at vi fik en ind, som kunne give os noget andet. Mindre god i luften ift. Giroud og muligvis en ringere opspilsstation, men han virker hurtig, løber dybt, og han er alsidig. Han kan vist herunder agere en fin højrekant, hvilket jo kan blive nødvendigt, hvis Walcott, Chamberlain etc., ikke leverer. Det virker også som om, at han er lidt af en cunt ala Vardy & Suarez. Det gør mig bestemt ikke noget. Det er modbydeligt at spille over for.

Så på den baggrund vil jeg som sagt give vinduet en god karakter. Omkring de 10. Jeg havde et håb om, på et tidspunkt, at vi ville skippe Walcott og erstatte ham med Mahrez, men det virkede aldrig realistisk. Bl.a. fordi, at Theo blev bedre og bedre som vores pre-season skred frem. Hans sæsonstart har også været blændende. Så jeg tror aldrig, at det rigtig har været i spil, at han skulle forlade klubben. Men er på linje med dem, som mener, at vi, hvad angår outgoings, burde have kunnet leveret bedre. Sanogo er her stadig, Campbell kunne ligeså godt have været solgt, Gnabrys pris er, i min bog, i den lave ende, og så føler jeg heller ikke, at Debuchy er en god nok back-up på højreback. Vi kan risikere at blive alt, alt for afhængig af Bellerin, for jeg synes vitterligt, at vores franske reserve er horribel. På alle parametre. Forhåbentlig kan Jenkinson på længere sigt udgøre en fornuftigt reserverolle.
Image

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 1. Sep. 2016 17:59

Jeg synes, at vi har haft det bedste vindue i mange år. Først og fremmest fordi vi fik købt ind til positioner, hvor vi har brug for forstærkninger. Det er særdelses positivt, at vi har købt en CB, en DM og en S. Efter min mening manglede vi bare at købe en RW for at lukke hullerne i truppen.

Jeg er ikke helt oppe at ringe over de konkrete valg. Men tiden må vise, om vi købte rigtigt. Jeg mener, at vi har styrket truppen med indkøbene, men er i tvivl, om vi kunne have købt bedre. Det handler bl.a. om at gå målrettet (og rettidigt som påpeget af Olitast) efter transfermålene. Her hentede Bayern Hummels, inden markedet vågnede - som et godt eksempel. Dortmund forsøgte faktisk at råbe "vagt i gevær", da de nødigt ville sælge til Bayern.

Jeg synes iøvrigt, at vi handlede for sent. Igen. Mit udgangspunkt er, at truppen skal være på plads tidligt. Der er ingen grund til, at vi først køber Perez i august. Og han har lige selv offentliggjort, at vi allerede før EM havde forespurgt og fået positivt svar. Det illustrerer, at Perez er en nødløsning. Ikke en panikløsning, men en nødløsning. Vi havde bedre spillere i sigte, men endte med en billigere løsning. Som jeg nævnte i et andet indlæg, har Perez alt at vinde. Måske slår han til. Jeg synes i hvert fald, at han ser lovende ud.

Karaktermæssigt giver jeg et 10-tal for, at vi købte spillere til de rette positioner. Jeg giver et 7-tal med pil op for de konkrete valg. Et 4-tal for outgoings. Og jeg giver et 0 for vores rettidighed. I gennemsnit et 7-tal med pil nedad. Dvs. "Den gode præstation, der opfylder fagets mål, men med mangler".

Jeg tænker, at vi både kunne have handlet bedre og fået en bedre sæsonstart, hvis vi havde udvist rettidigt omhu.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2016 18:50

Jeg er enig i den overordnede karakter 02 ud fra samme kritikpunkter, som Olitast nævner. Jeg vil dog sige, at hvis Perez viser sig at være bedre, end hans CV umiddelbart peger i retningen af, så vil jeg gerne løfte karakteren til 4.
Folk kalder det for det bedste vindue i årevis, og det er jeg såmænd enig i, alt den stund at mange andre vinduer har været til dumpekarakter (2014 var nok samme karakter).
Jeg synes egentlig, at langt de flest evalueringer undervejs har været meget rammende. Folk har kritiseret, at man har været alt, alt for lang tid om at få gjort noget, og det er jo slutteligt også det, der primært trækker ned i bedømmelsen, samtidig med de manglende salg, som dog ikke er påvirket af salgstidspunktet i bedømmelsen.
Havde vi fået solgt bedre ud af overskudslageret og hentet spillerne inden sæsonstart, havde vinduet nok fået 10 i stedet. Nu er det kun akkurat bestået.

Edit: Jeg er i øvrigt dybt forundret over, at man ikke forberedte sig på scenariet uden angriber allerede i sidste sæson. Hvis Wenger så Alexis som en spiller "med alle de rigtige kvaliteter til at blive den nye Suarez", eller hvad det var for noget vrøvl, han lukkede ud, hvorfor startede man så ikke med at klargøre ham, da mesterskabet var tabt i sidste sæson? I stedet har man brugt 2-3 kampe i den nye sæson på at forsøge at spille ham ind. Det bekræfter desværre den tendens, at Wenger er langsom til at identificere Arsenals problemer, og endnu langsommere til at reagere på dem.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Al-Djazairi_98
Normal Bruger

Post by Al-Djazairi_98 » 1. Sep. 2016 19:19

Olitast wrote:Imens du har skrevet dette indlæg, har jeg selv forberedt et indlæg, der var tiltænkt en tråd for evaluering af vores eget transfervindue, men nu smider jeg det bare her ind for at gøre det overskueligt :).

Hehe, tak for et fremragende indlæg :)
Jeg er meget enige i alle dine pointer, dog har jeg nogle få justeringer:

Jeg vil først og fremmest starte med at give vores vindue et 4-tal, hvilket er på baggrund af følgende:
- Vi henter Granit og Mustafi som ikke kan gøres bedre ift. markedet.
-Derudover henter vi Lucas, som umiddelbart virker som en reserve og ikke en 30+ mål spiller.
- Efter min mening mangler vi så at dække højre kanten desuden, hvilket vi ikke gjorde.
* Altså vil jeg give et 7-tal for vores betydne incomings, idet xhaka og mustafi trækker op, imens lucas og højre kanten kunne gøres bedre.

- Debuchy skulle vi bare af med!
- sanago det samme.
- Desuden skulle campbell bare sælges i stedet for at låne ham ud igen, tror ikke hans pris vil stige mere end nu da der ingen hype er omkring sporting.
- Walcott eller chamberlain skulle også ud af klubben og erstattet.
* Altså vil jeg mene, at vi ender på et 4-tal ved udgang af spillere.

Den sidste pointe som jeg vil fremhæve er vores agering på markedet:
- Vores timing er lort på markedet!
- Vi er for nærige ift. store spillere, ville mene at vi havde brug for et etableret navn på angriber positionen eller højre kanten.
- Til sidst vil jeg bare lige understrege, hvor naive vi er, hvis det er rigtigt, at vi har spildt så meget tid på andre spillere, at vi alligvel kun endte med lucas perez til de offensive pladser.
* Altså ender vi med et meget dårlig karaktere her 02.

En samlet evaluering og gennemsnit af vinduet vil bringe mig på et 4-tal, hvilket virker meget fair synes jeg.
Dog vil jeg lige understrege, at afhængig af hvordan lucas perez præstere, så vil regnskabet ændres meget.
Arsenal FC means lots of pain ☹ and few speciel moments of fantastic joy.
It’s quite painfull being a fan of a team like Arsenal; it’s, I mean there is not tons of succes, there is tons of excitements and there is tons of elements caused by ups and downs but mainly it’s downs.

PS: Min bedstemor er hurtigere end Mertesacker!

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2016 19:31

Fantastic-Fab wrote:
Olitast wrote:

Hvis vi antager Messi havde vaeret 12. Saa havde han givet vinduet 4. Det skyldes den maade Olitast vaegter de tre elementer af vinduet. Jeg vil personligt vaegte indkoeb hoejere end rettidig omhu og markant hoejere end salg.

Indkoeb: 70%
Salg: 5%
R.O.:25%

Indkoeb:
Xhaka: 10 seasoner for sent bliver den defensive midtbane endelig adresseret med et indkoeb. Jeg elsker Coq og den vildskab han bringer, men Xhaka kan tilfoeje de ekstra og kan med praecise lange afleveringer faa modstanderen i ubalance.
Asano: Aner intet om ham, men med den pris fra et ukendt marked har jeg forventninger om han har noget i talentposen.
Holding: Bliver bedre kamp for kamp. Haaber bare ikke han bliver kastet alt for meget for loeverne. Maaske udlejes i januar, hvis Mertesacker er tilbage eller taet paa comeback.
Mustafi: Ung tysk landsholdspiller, bare keobt en maaned forsent. Hans periode med Otomendi i valencia, kan forhaabentligt blive gentaget med Koscielny.
Perez: Hvem fanden er han, jeg har aldrig hoert om ham. Han ser spaendende ud og giver helt sikkert nogle andre muligheder end Giroud. Hvis han blot kan levere 15maal i saesoenen er vi allerede markant bedre stillet end sidste saeson.

Vi addresset alle de steder vi har haft de stoerste mangler, ikke de store armbevaegelser, men noget der tyder paa solide indkoeb.

Samlet karakter for Indkoeb: 10

Salg:
Heldigvis blev der ikke forlaenget med Arteta, Rosicky, Flamini, det var det mest positive. Sanogo er stadig i truppen, hvorfor? Campbell blev lejet ud, hvorfor blev han ikke solgt i stedet for, naar Wenger vaelger at bruge Ox og Walcott fremfor Campbell, saa har han ikke en fremtid i klubben under Wenger.
Foer saesonen ville jeg meget gerne have solgt Walcott, for han har vaeret usandsynlig ringe og ikke mindst anonym i siden knaeskaden. Han har dog startet saesonen markant bedre og som Holding er kun blevet bedre i loebet af de tre kampe. Mod Liverpool startede han godt, blev sit saedvanlige anonyme jeg, efter pausen. Mod Leicester vidste han arbejdsvillighed og mod Watford lavede han baade assist og kaempede gennem hele kampen.
Jeg ville oenske vi havde beholdt Gnabry eller campbell og lejet Ox ud, for han er ikke klar oveni hovedet. Han havde en god aktion mod Liverpool og scorer et heldigt maal. Herefter har det stortset vaeret ned af bakke. Gnabry blev solgt, hvilket i sig selv var fint. Han skades historik er skraemmende og altid noget vi fik penge for ham.
Wilshere ud paa laan, er fint i min verden. Han bliver noedt til at faa nogle kampe i benene og se om han kan holde til at spille regelmaessigt. Jeg vil bare oenske han havde taget til Roma i stedet for at blive hjemme i England.

Vi solgte ingen profiler, forlaengede ikke med pensionisterne, desvaerre fik vi heller ikke ryddet rigtig op.
Samlet karakter for salg: 02

R.O.:

Det har vaeret en skandale. Pengene har vaeret der. Spillerne har vaeret der. Arsenals transfer team har IKKE vaeret der. Mertesacker bliver skadet den 22.juli, den 25.juli burde Mustafi have vaeret paa vej ind af doeren, han havde helt sikkert gosaa vaeret billigere. I slut juli, siger Lyon direkte til Arsenal i kan faa Lacazette for £40 mill, vi boed £29mill for ham. Hvis vi nu ikke havde brugt £5 paa en ligegyldig japaner, saa havde vi reeltset kunne starte med bud paa £34mill og nok have forhandlet os frem til £37mill. Perez klausul paa £17mill kunne stadig have vaeret indloest. Selv med de hoejeste priser kunne vi have haft Xhaka, Holding, Mustafi, Lacazette, og Perez i truppen 1.august for £130mill.

Vores rettidig omhu har vaeret ikke eksisterende;
Samlet karakter for R.O: -3

Vores vindue skal have et gennemsnit paa 6.35 og det kunne saa let have vaeret 10.1, hvis vi bare havde handlet tidligere.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 1. Sep. 2016 20:14

Wengers globalisering wrote:
Fantastic-Fab wrote:
Olitast wrote:

Hvis vi antager Messi havde vaeret 12. Saa havde han givet vinduet 4. Det skyldes den maade Olitast vaegter de tre elementer af vinduet. Jeg vil personligt vaegte indkoeb hoejere end rettidig omhu og markant hoejere end salg.

Indkoeb: 70%
Salg: 5%
R.O.:25%

Indkoeb:
Xhaka: 10 seasoner for sent bliver den defensive midtbane endelig adresseret med et indkoeb. Jeg elsker Coq og den vildskab han bringer, men Xhaka kan tilfoeje de ekstra og kan med praecise lange afleveringer faa modstanderen i ubalance.
Asano: Aner intet om ham, men med den pris fra et ukendt marked har jeg forventninger om han har noget i talentposen.
Holding: Bliver bedre kamp for kamp. Haaber bare ikke han bliver kastet alt for meget for loeverne. Maaske udlejes i januar, hvis Mertesacker er tilbage eller taet paa comeback.
Mustafi: Ung tysk landsholdspiller, bare keobt en maaned forsent. Hans periode med Otomendi i valencia, kan forhaabentligt blive gentaget med Koscielny.
Perez: Hvem fanden er han, jeg har aldrig hoert om ham. Han ser spaendende ud og giver helt sikkert nogle andre muligheder end Giroud. Hvis han blot kan levere 15maal i saesoenen er vi allerede markant bedre stillet end sidste saeson.

Vi addresset alle de steder vi har haft de stoerste mangler, ikke de store armbevaegelser, men noget der tyder paa solide indkoeb.

Samlet karakter for Indkoeb: 10

Salg:
Heldigvis blev der ikke forlaenget med Arteta, Rosicky, Flamini, det var det mest positive. Sanogo er stadig i truppen, hvorfor? Campbell blev lejet ud, hvorfor blev han ikke solgt i stedet for, naar Wenger vaelger at bruge Ox og Walcott fremfor Campbell, saa har han ikke en fremtid i klubben under Wenger.
Foer saesonen ville jeg meget gerne have solgt Walcott, for han har vaeret usandsynlig ringe og ikke mindst anonym i siden knaeskaden. Han har dog startet saesonen markant bedre og som Holding er kun blevet bedre i loebet af de tre kampe. Mod Liverpool startede han godt, blev sit saedvanlige anonyme jeg, efter pausen. Mod Leicester vidste han arbejdsvillighed og mod Watford lavede han baade assist og kaempede gennem hele kampen.
Jeg ville oenske vi havde beholdt Gnabry eller campbell og lejet Ox ud, for han er ikke klar oveni hovedet. Han havde en god aktion mod Liverpool og scorer et heldigt maal. Herefter har det stortset vaeret ned af bakke. Gnabry blev solgt, hvilket i sig selv var fint. Han skades historik er skraemmende og altid noget vi fik penge for ham.
Wilshere ud paa laan, er fint i min verden. Han bliver noedt til at faa nogle kampe i benene og se om han kan holde til at spille regelmaessigt. Jeg vil bare oenske han havde taget til Roma i stedet for at blive hjemme i England.

Vi solgte ingen profiler, forlaengede ikke med pensionisterne, desvaerre fik vi heller ikke ryddet rigtig op.
Samlet karakter for salg: 02

R.O.:

Det har vaeret en skandale. Pengene har vaeret der. Spillerne har vaeret der. Arsenals transfer team har IKKE vaeret der. Mertesacker bliver skadet den 22.juli, den 25.juli burde Mustafi have vaeret paa vej ind af doeren, han havde helt sikkert gosaa vaeret billigere. I slut juli, siger Lyon direkte til Arsenal i kan faa Lacazette for £40 mill, vi boed £29mill for ham. Hvis vi nu ikke havde brugt £5 paa en ligegyldig japaner, saa havde vi reeltset kunne starte med bud paa £34mill og nok have forhandlet os frem til £37mill. Perez klausul paa £17mill kunne stadig have vaeret indloest. Selv med de hoejeste priser kunne vi have haft Xhaka, Holding, Mustafi, Lacazette, og Perez i truppen 1.august for £130mill.

Vores rettidig omhu har vaeret ikke eksisterende;
Samlet karakter for R.O: -3

Vores vindue skal have et gennemsnit paa 6.35 og det kunne saa let have vaeret 10.1, hvis vi bare havde handlet tidligere.
Præcis min pointe. Uagtet at vi måske har misset 3 point imod Liverpool må kvaliteten af indkøbene vægte tungere end, hvornår der blev handlet og hvem man har fået skippet. Jeg havde fire ønsker i hoved før vinduet gik i gang. En CB, et Coq-alternativ, en ST og en højreback. Klart højest på listen lå ST for mig. Mustafi og Xhaka er tæt på 12 i min bog. Anfører for top 6-4 klub i store ligaer (ved godt Valencia havde et skidt år sidste år, men alligevel stor klub), glimrende alder og retvisende pris. Det kan ikke gøres meget pænere omstændighederne taget i betragtning. Jeg kan ikke se hvem derude, der havde været bedre at få ind. Holding virker som et scoop, og der er risikoen meget lav. Aldersgennemsnittet for CB er trukket et sundt sted hen. Flydende generationsskifte, som generelt præger vores trup. Stor ros der Arsené. Det er ikke altid nemt. Asano rykker ikke rigtig noget i min bog.
ST'eren var som sagt min højeste prioritet. Profilmæssigt er Lucas ligepræcis hvad vi mangler; en der kan true dybden, arbejdshest og hamrende dynamisk. Komplet modsætning og alternativ til Giroud. Hans noget usexede CV og alder trækker ned. Bliver han en succes, 15 mål og generelt en forstærkning af start 11, så får indkøbene 12. Springer han ikke i øjnene, falder måske igennem, får indkøbene et stort 7-tal. Så vigtig vil jeg vurdere ST'eren - særligt i PL. Men han har mange forudsætninger for at slå til og blive en succes i min øjne.

Ja vi skulle have handlet tidligere. Mustafi kan forsvares, hvis det har været target no 1. Han har været skadet siden EM. Man kan argumentere for man skulle have været i gang før, men var Merte ikke blevet skadet så tror jeg ikke Wenger havde købt en. Det ville have været en fejl.

Lucas virker ikke som første prioritet. Griezmann med nogenlunde samme profil har været den favorable. Han har bare valgt os fra. Wenger strak den for langt. Det skal han kritiseres for. Lucas ville have nydt godt af en fuld preseason. Xhaka og Holding er kørt fornuftigt ind. Det får et 4-tal fra mig.

Afgangene er jeg overraskende nok tilfreds med. Wilshere og Chambers troede jeg aldrig Wenger ville gøre. Det synes jeg er boller, og lige præcis det som de har brug for. De ville alligevel ikke have gjort nogen gavn, da de er spillere som skal spille fast for at ramme niveau. De kan evalueres til sommer. Gnabry var vi presset med. Han ville ikke forlænge. Der bliver snakket om 4-8 millioner pund. 4 lyder for lavt. 8 mere fornuftigt. Joel Campbell skulle være skippet. Hans værdi stiger næppe i Sporting. Forstår ikke hvorfor en PL klub ikke har forhørt sig. Eksempelvis Bornemouth ville være oplagt. Istedet vælger de at lægge 15 for Jorden Ibe. Underligt. Rosicky, Arteta og Flamini var naturlige, men fornuftige. Ville gerne have skippet Sanogo og Debuchy. Sanogo blev på DD blokeret af Wenger, men Leeds ville slet ikke betale noget af hans løn. Kan man ligeså godt bruge ham som træningskegle. Debuchy kan jeg ikke udstå, men fint nok at kunne spare Bellerin i CC. Men det lugter af 50 kampe for Bellerin. Så gerne noget til januar der.

Samlet vil jeg give vinduet et lille 10 tal. Flopper Lucas er vi et stykke længere nede, men jeg synes han ser spændende ud.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2016 20:42

Fantastic-Fab wrote: Samlet vil jeg give vinduet et lille 10 tal. Flopper Lucas er vi et stykke længere nede, men jeg synes han ser spændende ud.
Hvis vi skal relativisere karakterer ud fra could-have-beens, hvad ville du så have givet vinduet, hvis vi havde foretaget alle tre handler rettidigt? Jeg går ud fra, at det så skulle være højere og dermed 12. Hvad var karakteren så blevet, hvis man havde handlet rettidigt og hentet den verdensklasse-angriber, som vi har savnet sit rvp? Jeg tror, vi er løbet tør for karakterer på 12-skalaen.

Apropos rettidig omhu, så rygtes det i øvrigt rundt omkring, at Mustafi tidligere i vinduet blev tilbudt til forskellige klubber for omtrent det halve af, hvad vi endte med at betale for ham.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 20:54

Kejser wrote:
Fantastic-Fab wrote: Samlet vil jeg give vinduet et lille 10 tal. Flopper Lucas er vi et stykke længere nede, men jeg synes han ser spændende ud.
Hvis vi skal relativisere karakterer ud fra could-have-beens, hvad ville du så have givet vinduet, hvis vi havde foretaget alle tre handler rettidigt? Jeg går ud fra, at det så skulle være højere og dermed 12. Hvad var karakteren så blevet, hvis man havde handlet rettidigt og hentet den verdensklasse-angriber, som vi har savnet sit rvp? Jeg tror, vi er løbet tør for karakterer på 12-skalaen.
Der bliver jo sagt, at "vi er et stykke længere nede, hvis ikke Lucas leverer." Hvis det viser sig, at Pérez bliver en klasse-angriber i vores system, så er der jo ikke mange fingre at sætte på indkøbene, og dermed er det jo kun de andre omstændigheder, der trækker ned.
Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 1. Sep. 2016 21:03

AndersArsenal wrote:
Kejser wrote:
Der bliver jo sagt, at "vi er et stykke længere nede, hvis ikke Lucas leverer." Hvis det viser sig, at Pérez bliver en klasse-angriber i vores system, så er der jo ikke mange fingre at sætte på indkøbene, og dermed er det jo kun de andre omstændigheder, der trækker ned.
Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Således synes jeg stadig, at spørgsmålet er relevant.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 1. Sep. 2016 21:09

AndersArsenal wrote:
Kejser wrote:
I feolge Fan-Fab saa kan vi kun komme en karakter hoejere op. Dvs. havde vi koebt Messi fremfor Perez eller handlet rettidigt havde faaet 12. Hvis vi havde gjort begge dele, saa havde vaeret en gymnasie elev med mange hoejniveuasfag der startede tidligt paa den videregaaende uddannelse og matte gange vores karakter med faktor X. Og hvad pointen med karakterskala, hvis man alligevel kan spraenge den?
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 1. Sep. 2016 21:16

Kejser wrote:Jeg antager ikke, at forventningen er, at Lopez bliver en klasseangriber på niveau med Lewandowski/Griezmann og hvad de ellers måtte være? Det, som bliver lagt til grund for 10-tallet må vel bare være, at han kommer ind og leverer på et standard-Arsenal niveau, hvor han ikke falder igennem? Ellers er det sgu nogle rimelig vilde forventninger, man har til en spiller, der har leveret én god sæson. Eller skal han have skældt huden fuld, hvis han til maj ikke har leveret +20 mål for Arsenal?
Således synes jeg stadig, at spørgsmålet er relevant.
Det var egentlig også det, jeg mente. Men hvis det viser sig, at han slet ikke har niveau til toppen af Premier League, så er den samlede vurdering jo ikke til meget mere end 4 eller 7, fordi vores behov for en angriber af en vis kaliber, hele tiden har været afgørende. Derfor havde man heller ikke sprængt skalaen, hvis man så i stedet havde købt Messi og handlet "til tiden". Det er sådan, jeg forstår det.
Image

Post Reply