Kildernes troværdighed

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Kildernes troværdighed

Post by araAFC » 5. Jun. 2016 13:29

Kejser wrote: Henrikh Mkhitaryan - Di Marzio, Sky Sports Italia (1?)
http://gianlucadimarzio.com/news-cat/mk ... ta-vigile/
Di Marzio har generelt været en af dem, der har ramt bedst. Dog kan Tier 1 godt være for højt, for han er hurtigere ude end eksempelvis David Ornstein, der groft sagt ofte blot bekræfter det, som man allerede så småt er overbevist om.

Di Marzio melder om interesse og lignende, hvilket naturligvis ikke altid kan ende i reelle handler. Jeg mener, troværdigheden er høj, men man skal have for øje, at han ikke bekræfter en handel, men ofte melder en interesse eller lignende, som senere så kan ende med en handel.

Rygterne virker derfor solide nok, og ikke blot gætvæk som The Sun eller Daily Mail. På den baggrund har jeg rykket ham ned i 2'eren, da 1'eren måske bør være forbeholdt dem, der reelt bekræfter ting lige før det ender på arsenal.com.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 5. Jun. 2016 13:33

araAFC wrote:
Di Marzio har generelt været en af dem, der har ramt bedst. Dog kan Tier 1 godt være for højt, for han er hurtigere ude end eksempelvis David Ornstein, der groft sagt ofte blot bekræfter det, som man allerede så småt er overbevist om.

Di Marzio melder om interesse og lignende, hvilket naturligvis ikke altid kan ende i reelle handler. Jeg mener, troværdigheden er høj, men man skal have for øje, at han ikke bekræfter en handel, men ofte melder en interesse eller lignende, som senere så kan ende med en handel.

Rygterne virker derfor solide nok, og ikke blot gætvæk som The Sun eller Daily Mail. På den baggrund har jeg rykket ham ned i 2'eren, da 1'eren måske bør være forbeholdt dem, der reelt bekræfter ting lige før det ender på arsenal.com.
Tier 2 er vel fint. Mkhitaryan har været rygtet til os i noget tid. Det må være Xhaka, Mikh og Vardy der er de tre store navne som er nævnt.
Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 5. Jun. 2016 13:44

Blastino wrote: Tier 2 er vel fint. Mkhitaryan har været rygtet til os i noget tid. Det må være Xhaka, Mikh og Vardy der er de tre store navne som er nævnt.
Og delvist Ricardo Rodriguez, men at især Bild (som har bragt historien) var tier 2 i den oprindelige liste undrer mig en anelse, da jeg primært ser det som et sladderblad på niveau med Ekstrabladet, The Sun og lignende. Kicker er dog et af de mest respekterede sportsmagasiner.

Om Bild's sportssektion så er særligt troværdig kan jeg ikke udelukke, men jeg sender dem ned i 3'eren, for jeg har svært ved at forstå, at de hører til i det selskab. I hvert fald ikke generelt.

Tilføjelse:
Har i øvrigt tilføjet Henry Winter til Tier 1. Ufatteligt jeg havde glemt ham i første omgang: Måske Englands mest respekterede fodboldjournalist.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 5. Jun. 2016 14:40

araAFC wrote:
Blastino wrote: Tier 2 er vel fint. Mkhitaryan har været rygtet til os i noget tid. Det må være Xhaka, Mikh og Vardy der er de tre store navne som er nævnt.
Og delvist Ricardo Rodriguez, men at især Bild (som har bragt historien) var tier 2 i den oprindelige liste undrer mig en anelse, da jeg primært ser det som et sladderblad på niveau med Ekstrabladet, The Sun og lignende. Kicker er dog et af de mest respekterede sportsmagasiner.

Om Bild's sportssektion så er særligt troværdig kan jeg ikke udelukke, men jeg sender dem ned i 3'eren, for jeg har svært ved at forstå, at de hører til i det selskab. I hvert fald ikke generelt.

Tilføjelse:
Har i øvrigt tilføjet Henry Winter til Tier 1. Ufatteligt jeg havde glemt ham i første omgang: Måske Englands mest respekterede fodboldjournalist.
Bild rammer i hvert fald plet hvad angår de tyske transfers, især når det omhandler Bayern. Ved ikke med andre transfers :)
Image

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 5. Jun. 2016 15:06

araAFC wrote:

Helt fint med tier 2. At der meldes om interesse synes jeg, der er fint at inkludere. Hvis man udelukkende tog tier 1, så ville tråden jo udelukkende bestå af handler, som alle alligevel var klar over, at der var oppe over. Formålet med tråden var jo at give et overblik over rygterne fra de mere seriøse kilder og på den måde sortere skidt og kanel.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 21. Jul. 2016 12:41

Har jeg misset nogle troværdige rygter, eller har der virkelig intet været fra tier 1+2 siden Rodriguez?
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 21. Jul. 2016 15:17

Kejser wrote:Har jeg misset nogle troværdige rygter, eller har der virkelig intet været fra tier 1+2 siden Rodriguez?
Næh. Der er faretruende stille i øjeblikket.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 21. Jul. 2016 15:59

ajakob wrote:
Kejser wrote:Har jeg misset nogle troværdige rygter, eller har der virkelig intet været fra tier 1+2 siden Rodriguez?
Næh. Der er faretruende stille i øjeblikket.
Enten så er det sandt når nogle folk på twitter siger at vi går enormt stille med dørene lige nu, eller også er det det gode gamle Arsenal. Hvor vi ikke har en plan B efter at Vardy valgte at blive i Leicester. Personligt håber/tror jeg på det første, men ville ikke overraske mig at vi igen ikke magter noget i transfervinduet.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 21. Jul. 2016 18:26

Nico_gooner wrote: Enten så er det sandt når nogle folk på twitter siger at vi går enormt stille med dørene lige nu, eller også er det det gode gamle Arsenal. Hvor vi ikke har en plan B efter at Vardy valgte at blive i Leicester. Personligt håber/tror jeg på det første, men ville ikke overraske mig at vi igen ikke magter noget i transfervinduet.
Synes Arsecast snakkede om, at Wenger havde udtalt, at man operer med liste paa 4-5 spillere til hver af de positioner man gerne vil forstaerke.
Hvis det er tilfaeldet, saa skal man stoppe med at underbyde paa nr.2-5 paa den liste, naar nr.1 mislykkes.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 21. Jul. 2016 20:42

Wengers globalisering wrote:
Nico_gooner wrote: Enten så er det sandt når nogle folk på twitter siger at vi går enormt stille med dørene lige nu, eller også er det det gode gamle Arsenal. Hvor vi ikke har en plan B efter at Vardy valgte at blive i Leicester. Personligt håber/tror jeg på det første, men ville ikke overraske mig at vi igen ikke magter noget i transfervinduet.
Synes Arsecast snakkede om, at Wenger havde udtalt, at man operer med liste paa 4-5 spillere til hver af de positioner man gerne vil forstaerke.
Hvis det er tilfaeldet, saa skal man stoppe med at underbyde paa nr.2-5 paa den liste, naar nr.1 mislykkes.
Hvis vi virkelig har sådan en liste, ja så skal vi stoppe med at underbyde. Få de handler i hus og få truppen klar til sæsonstart. Specielt med de spillere vi ikke har til rådighed fra starten. Alexis og Santi skulle begge være tvivlsomme til sæsonstarten, Özil, Ramsey, Kos og Giroud skulle også være ude af Liverpool kampen.

Südkurve
Normal Bruger

Post by Südkurve » 24. Jul. 2016 14:31

@araAFC

Det var vist Eurosport Frankrig, der satte gang i Mahrez-rygterne i denne omgang, hvorefter rygtet blev samlet op/vurderet af Get French Football. Jeg kan ikke umiddelbart finde dem på listen - kender vi noget til EuroSports troværdighed?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Jul. 2016 14:56

Südkurve wrote:@araAFC

Det var vist Eurosport Frankrig, der satte gang i Mahrez-rygterne i denne omgang, hvorefter rygtet blev samlet op/vurderet af Get French Football. Jeg kan ikke umiddelbart finde dem på listen - kender vi noget til EuroSports troværdighed?
Jep - det er rigtigt. Det gode ved GFFN er, at de samler en masse franske nyheder op, hvorefter de forsøger at vurdere, om der er hold i dem.

Jeg får lige tjekket lidt op på listen senere, og så nedgraderer jeg nok Marzio, da han en anelse for ofte blot videreformidler rygter. Sådan virker det i hvert fald.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 4. Aug. 2016 18:56

Hvorfor er Bild vurderet så lavt?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 4. Aug. 2016 19:05

Til Tier 5 kan tilføjes Give me Sport og Arsenal Fever.

Jeg synes ikke, at det giver mening at sætte Newsnow så lavt, da de jo samler nyheder om Arsenal. Det er efter min mening en stærk informationskilde, hvis man sorterer. Har fundet mange unikke, seriøse og dybtgående oplysninger her. Det handler om dømmekraft.

Det giver heller ikke mening at lægge goal.com så lavt, efter min mening.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 4. Aug. 2016 22:18

Alansmith wrote:Til Tier 5 kan tilføjes Give me Sport og Arsenal Fever.

Jeg synes ikke, at det giver mening at sætte Newsnow så lavt, da de jo samler nyheder om Arsenal. Det er efter min mening en stærk informationskilde, hvis man sorterer. Har fundet mange unikke, seriøse og dybtgående oplysninger her. Det handler om dømmekraft.

Det giver heller ikke mening at lægge goal.com så lavt, efter min mening.
NewsNow er jo ikke en kilde i sig selv. Det svarer jo til at skrive Google på listen.

Jeg kan anbefale at oprette en bruger på NewsNow. Så kan man skjule alle lortesiderne:

Image

Post Reply