Offensive midtbanespillere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Kejser
Normal Bruger

Re: Offensive midtbanespillere

Post by Kejser » 15. Jun. 2016 11:12

peterdebel wrote: Gad vide om Wenger kender ham Embolo?
Jeg er rimelig overbevist om, at Wenger kender et af Europas største angrebstalenter, som endda spiller for en klub, som Wenger købte fra i vinters...

Angående Henrikh. Læg mærke til, at det var Henrikh, der ville til Man'ure, Dortmund vil beholde ham og agenten er pisse fornærmet. Det bliver en interessant magtkamp :)
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 15. Jun. 2016 11:19

Egentligt mærkværdigt hvis Henrikh skulle ønske United over Arsenal. De tilbyder givetvis en højere løn, men må indrømme at jeg synes, at Arsenal (med mine Arsenalbriller) er mere attraktiv end United. Vi har pt. en bedre trup, er sluttet over United 3 år i træk, spiller CL og spiller langt flottere fodbold.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 15. Jun. 2016 14:34

Titi wrote:Egentligt mærkværdigt hvis Henrikh skulle ønske United over Arsenal. De tilbyder givetvis en højere løn, men må indrømme at jeg synes, at Arsenal (med mine Arsenalbriller) er mere attraktiv end United. Vi har pt. en bedre trup, er sluttet over United 3 år i træk, spiller CL og spiller langt flottere fodbold.
Men forståeligt hvis United og Mourinho går efter ham; han er ret arbejdssom og det passer jo godt ind i Mounrinhos ånd. Ydermere er kantpositionen ikke for godt besat: Depay, Martial, Mata, Januzaj, Lingaard og Young ikke alt for prangende - de mangler noget kvalitet på den position umiddelbart.

I øvrigt har rygterne vedr. United vel været relativt sparsomme, hvis man ser bort fra Zlatan og så den middelmådige forsvarsspiller, de har købt.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 15. Jun. 2016 14:59

araAFC wrote:
Titi wrote:Egentligt mærkværdigt hvis Henrikh skulle ønske United over Arsenal. De tilbyder givetvis en højere løn, men må indrømme at jeg synes, at Arsenal (med mine Arsenalbriller) er mere attraktiv end United. Vi har pt. en bedre trup, er sluttet over United 3 år i træk, spiller CL og spiller langt flottere fodbold.
Men forståeligt hvis United og Mourinho går efter ham; han er ret arbejdssom og det passer jo godt ind i Mounrinhos ånd. Ydermere er kantpositionen ikke for godt besat: Depay, Martial, Mata, Januzaj, Lingaard og Young ikke alt for prangende - de mangler noget kvalitet på den position umiddelbart.

I øvrigt har rygterne vedr. United vel været relativt sparsomme, hvis man ser bort fra Zlatan og så den middelmådige forsvarsspiller, de har købt.
Udover Lingaard og Young så kan jeg ikke se eneste af de kantspillere som United har, der passer til Mourinhos stil og ønsker. Og de har næppe høj nok kvalitet. Martial kan så noget andet, som gør at han nok kan leve med ham, som eksempelvis Hazard, men der skal formentlig ikke meget til at skubbe ham ud (og så skal vi selvfølgelig være klar).

Så jeg forstår godt, hvor United er ude efter Mkhitaryan. Omvendt forstår jeg, ligesom Titi, ikke, hvorfor han skulle vælge United, hvis man ser bort fra lønnen. Men det skulle så givetvis ikke være første gang, at jeg ikke forstod en fodboldspillers beslutning :)
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 15. Jun. 2016 15:09

ajakob wrote: Udover Lingaard og Young så kan jeg ikke se eneste af de kantspillere som United har, der passer til Mourinhos stil og ønsker. Og de har næppe høj nok kvalitet. Martial kan så noget andet, som gør at han nok kan leve med ham, som eksempelvis Hazard, men der skal formentlig ikke meget til at skubbe ham ud (og så skal vi selvfølgelig være klar).

Så jeg forstår godt, hvor United er ude efter Mkhitaryan. Omvendt forstår jeg, ligesom Titi, ikke, hvorfor han skulle vælge United, hvis man ser bort fra lønnen. Men det skulle så givetvis ikke være første gang, at jeg ikke forstod en fodboldspillers beslutning :)
Med deres formegentlige indkøb af Zlatan, så kan Martial godt gå en svær sæson i møde, medmindre han bliver fast mand på venstre kant. Her må United dog stadigvæk håbe på, at deres dyrt indkøbte Depay pludselig blomstrer op.

Og vil Mourinho bruge Mata? Han var trods alt en af Chelseas bedste spillere, da han kom til Chelsea, men her foretrak Mourinho Oscar, der arbejdede mere. Jeg er spændt på at se, hvad United har tænkt sig at gøre på de tre pladser bag angriberen. Jeg håber, de har handlet færdigt i defensiven, for så synes jeg, at de fortsat mangler kvalitet der.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 15. Jun. 2016 16:50

Ang. Mkhitaryan:

Nu nævnes det jo også fra Dortmunds side, at man ikke vil lade Mkhitaryan skifte før kontraktudløb. Det er naturligvis en sandhed med modifikationer, eftersom de formegentlig vil acceptere et bud af en vis størrelse.

Som jeg også tidligere har nævnt, så synes jeg ikke, at det fra købers side giver mening at forvente en rabat alene fordi Mkhitaryan kan skifte gratis om et år. Det er udelukkende den sælgende klubs "frygt", der driver prisen ned. Er der bare to interesserede klubber burde disse reelt presse prisen op, så den bliver sammenlignelig med alternativer på samme niveau som Mkhitaryan; James, Götze, Reus og hvem man ellers kan nævne.

Jeg ville ikke mene, at det er dårligt købmandskab, hvis vi betaler eksempelvis £30-£35M for Mkhitaryan - ganske enkelt fordi det er hvad alternativer på samme niveau vil koste. Desuden er chancen for at hente manden minimal, hvis vi venter indtil der kan Bosman-forhandles. Pludselig er det ikke kun 1-2 klubber, man kæmper imod, men formegentlig samtlige engelske tophold, Bayern, PSG, Barca, Real og sidst men ikke mindst mestrene i kontraktløse spillere; Juventus. Det er en kamp, vi ikke vinder.

Derimod kan vi vinde kampen ved at betale £10M mere denne sommer, hvilket kunne få Dortmund til at overveje et salg.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Jun. 2016 20:05

Kommer i denne tråd, da der ikke er en tråd om fløjspillere:

Sad lige og så Ukraine-Nordirland for at se nærmere på ham fløjspilleren Evgen Konoplyanka som der tidligere var ønsket til klubben.

Spilleren fra Sevilla imponerede på ingen måde overfor den britiske spillestil og med hans alder, er det kapitel afsluttet og godt han ikke havner i Premier League i denne omgang.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 16. Jun. 2016 21:17

peterdebel wrote:Kommer i denne tråd, da der ikke er en tråd om fløjspillere:
Denne tråd omhandler da lige netop fløjspillere, som det også fremgår i det allerførste indlæg :). Konoplyanka passer fint herinde.
peterdebel wrote:Sad lige og så Ukraine-Nordirland for at se nærmere på ham fløjspilleren Evgen Konoplyanka som der tidligere var ønsket til klubben.

Spilleren fra Sevilla imponerede på ingen måde overfor den britiske spillestil og med hans alder, er det kapitel afsluttet og godt han ikke havner i Premier League i denne omgang.
Jeg forstår simpelthen ikke dine sammenligningsgrundlag nogle gange. Leicester har været heldige igennem hele sæsonen i følge dig, hvorimod Konoplyanka kan kasseres efter én kamp (han spillede forholdsvis godt imod Tyskland).

Han ville være dyr, men han har da nogle af de kvaliteter, vi leder efter. Jeg holder dog stadig på Henrikh som bedste løsning, hvis vi kan.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 16. Jun. 2016 23:52

Olitast wrote:
Jeg forstår simpelthen ikke dine sammenligningsgrundlag nogle gange. Leicester har været heldige igennem hele sæsonen i følge dig, hvorimod Konoplyanka kan kasseres efter én kamp (han spillede forholdsvis godt imod Tyskland).

Han ville være dyr, men han har da nogle af de kvaliteter, vi leder efter. Jeg holder dog stadig på Henrikh som bedste løsning, hvis vi kan.
Konoplayenka har jo været et semi-flop for Sevilla? Det er vel ikke ligefrem den hylde, vi skal kigge på? Så kan vi sgu lige så godt beholde Walcott, Ox og Welbeck.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Everton- og Southamptonfans.

ZlatkoM
Normal Bruger

Post by ZlatkoM » 17. Jun. 2016 11:50

Kejser wrote:
Olitast wrote:

Konoplayenka har jo været et semi-flop for Sevilla? Det er vel ikke ligefrem den hylde, vi skal kigge på? Så kan vi sgu lige så godt beholde Walcott, Ox og Welbeck.
Jeg skreg godt nok efter Konoplyanka for et par år siden da Liverpool var ved at hente ham. Har fulgt ham i Sevilla og han har godt nok floppet. Umiddelbart ser jeg ham ikke som en opgradering af Walcott eller Okseladen.
Stolt Arsenal fan i modgang og modgang!

"Einstein once said the definition of insanity is doing the same thing, over and over and over again, expecting different results. Arsenal have become a home for the insane, with Wenger AND the board running the asylum with seemingly no escape."

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 17. Jun. 2016 13:24

ZlatkoM wrote:
Kejser wrote:
Olitast wrote:

Jeg skreg godt nok efter Konoplyanka for et par år siden da Liverpool var ved at hente ham. Har fulgt ham i Sevilla og han har godt nok floppet. Umiddelbart ser jeg ham ikke som en opgradering af Walcott eller Okseladen.
Fair enough, I stand corrected. Jeg kender ham kun som type og set meget få kampe, hvor jeg synes, han har spillet fint, men jeg har slet ikke fulgt med i Sevillas kampe. Hvis han har floppet på det niveau, så skal vi se bort fra ham.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 20. Jun. 2016 15:35

Nu nævnte Wenger selv Draxler i det famøse kinesiske interview, og Draxler skulle eftersigende gerne ville videre fra Wolfsburg. For efterhånden nogle år siden var han et af Europas varmeste talenter, og i dag starter han da også inde for verdensmestrene. Dog har han ikke vist specielt meget i de første to kampe, men noget må han gøre rigtigt, når han starter inde. Man skal dog også huske, at bl.a. Reus er skadet, men Löw kunne stadigvæk let ryste posen anderledes, hvis Draxler ikke havde niveauet.

Wolfsburg betalte omkring £25M sidste sommer, så det er svært at forestille sig, prisen skulle være specielt attraktiv. Langt, langt hellere Mkhitaryan og jeg tror også, man kan få mere value for money med Götze, omend skaderne betyder han er et gamble.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 23. Jun. 2016 14:28

Der begyndt at komme ild i bålet mht. en Mkhitaryan-transfer. Desværre er den købende klub Manchester United - ikke Arsenal. Dortmund vil eftersigende have en reasonable higher fee end Hummels-handlen, der eftersigende lød på €35M (ca. £26M). Prisen for Mkhitaryan er derfor sandsynligvis i intervallet €40M-€45M (ca. £30M-£34M).

Jeg synes, det lyder som en rigtig attraktiv pris for en spiller, der gennem flere sæsoner har bevist, at han kan spille god fodbold, score mål og lave assist. Spørgsmålet er så om vi reelt kan konkurrere med United på lønvilkår, såvel som sportsligt. Sportsligt har Arsenal et forspring i år pga. CL-bold, men måske Mourinhos meritter kan lokke alligevel.

Det er helt fair at tabe kampen om Mkhitaryan, men jeg synes i den grad Arsenal bør gøre, hvad man kan. Han virker ret oplagt, når nu angrebspositionen efterhånden synes besværlig at forstærke.

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 23. Jun. 2016 15:54

araAFC wrote:Der begyndt at komme ild i bålet mht. en Mkhitaryan-transfer. Desværre er den købende klub Manchester United - ikke Arsenal. Dortmund vil eftersigende have en reasonable higher fee end Hummels-handlen, der eftersigende lød på €35M (ca. £26M). Prisen for Mkhitaryan er derfor sandsynligvis i intervallet €40M-€45M (ca. £30M-£34M).

Jeg synes, det lyder som en rigtig attraktiv pris for en spiller, der gennem flere sæsoner har bevist, at han kan spille god fodbold, score mål og lave assist. Spørgsmålet er så om vi reelt kan konkurrere med United på lønvilkår, såvel som sportsligt. Sportsligt har Arsenal et forspring i år pga. CL-bold, men måske Mourinhos meritter kan lokke alligevel.

Det er helt fair at tabe kampen om Mkhitaryan, men jeg synes i den grad Arsenal bør gøre, hvad man kan. Han virker ret oplagt, når nu angrebspositionen efterhånden synes besværlig at forstærke.
Det er pisse ærgerligt, hvis vi lader en spiller som Armener Henrik smutte til United, når han nu ville være brugbar hos os. Den rygtede pris kan vi ligeledes hamle op med.
Image

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 28. Jun. 2016 10:16

Mkhitaryan vil United, så han ender i United. Han er sikkert lidt fan-boy og så kan man jo nemt forstå det.

Draxler lyder som et rigtigt spændende bud! Han kan utroligt meget - og har for Tyskland også her ved EM vist eksempler på det store talent.
Dog synes jeg der er risiko for at blive overbefolket inde omkring Ozils plads.
Tyskland lider som jeg ser det lige nu helt vildt under "playmaker-pesten". Når både Boateng og Hummels gerene vil føre bolden frem og står helt oppe på modstanderens banehalvdel, Kroos overtager den der og så går Götze i øvrigt langt tilbage som CF. Så pladsen er trang. Når Draxler så gerne vil ind i banen bliver der overbefolket - og Müller er jo heller ikke en naturlig bred kant.
Heldigvis for dem er Ozil jo fodbold intelligent som få, og flyder bredt i de åbne rum.

Men min pointe er at jeg håber vi får en kant der vil gøre banen bred. Uden at have set Mkhitaryan spille meget, kunne jeg frygte at ham og Draxler begge ville give samme dilemma som vi havde med Cazorla lige da Ozil kom. De to spillere har dog begge den fart der kræves - til forskel fra hvad Santi havde.

Post Reply