Offensive midtbanespillere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Offensive midtbanespillere

Post by Alansmith » 24. Apr. 2016 11:56

Der er nok ikke den store tvivl om, at Walcott og Ox ryger til sommer. Men hvem skal vi hente til den offensive midtbane?

Nedenfor kan ses præstationer fra offensive midtbanespillere.

Image
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Offensive midtbanespillere

Post by Niels Lønberg » 24. Apr. 2016 12:52

Tror du både Walcott og Ox ryger? Jeg tror der er stor sandsynlighed for, at Walcott ryger, men jeg tror ikke Wenger har opgivet håbet omkring Ox.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Apr. 2016 13:08

Ja, jeg tror, at de begge ryger af sted.

Wow, hvor er Mkhitaryan fra Dortmund en spændende spiller. Har et nærmest ufatteligt end product over mange sæsoner og fra alle tre positioner på den offensive midtbane. 27 år. Det er også mit indtryk, at han er arbejdsom.

Er egentlig også overrasket over Deulofeus præstation i denne sæson - ikke mindst, når man tager Evertons generelle præstation i betragtning. Han er kun 22 år.

Jeg tænker, at vi især har behov for at styrke vores højre side i offensiven? Synes ikke, at Walcott, Ox, Campbell eller Ramsey er løsningen.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Apr. 2016 13:33

Jeg tror selv vi med sikkerhed sælger én af de to. At sælge begge tvivler jeg på, men begge har ikke fået meget tillid, så det er ikke helt utænkeligt. Campbell blev foretrukket i perioder, og det er en falliterklæring for både Oxlade og Walcott - med al respekt for Campbells talenter.

Har du mulighed for at smide nogle tal op for de sidste 1-2 sæsoner også? Eller give mig et link, hvor jeg selv kan lege lidt med det. Jeg mener, jeg selv har fået haft kvaler med at finde et ordentlig sted ift. statistikker for tidligere sæsoner. Især hvis man gerne vil kombinere liga og kontinental fodbold.
Transfermarkt, Whoscored og Squawka er dem, jeg normalt kigger på. Sidstnævnte bliver jeg dog ofte irriteret på, fordi jeg synes, det går for langsomt, eller så crasher den pludseligt, hvis jeg vil sammenligne nogle spillere.

Mkhitaryan, Yarmolenko og Mahrez er ud fra din liste de realistiske og interessante muligheder.

Et spørgsmål: Har du selv valgt spillerne ud, eller er de sorteret efter flest mål/assist? Jeg undrer mig bare over, at der i top 32 ikke er flere "ukendte" spillere.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Apr. 2016 13:44

araAFC wrote:Jeg tror selv vi med sikkerhed sælger én af de to. At sælge begge tvivler jeg på, men begge har ikke fået meget tillid, så det er ikke helt utænkeligt. Campbell blev foretrukket i perioder, og det er en falliterklæring for både Oxlade og Walcott - med al respekt for Campbells talenter.

Har du mulighed for at smide nogle tal op for de sidste 1-2 sæsoner også? Eller give mig et link, hvor jeg selv kan lege lidt med det. Jeg mener, jeg selv har fået haft kvaler med at finde et ordentlig sted ift. statistikker for tidligere sæsoner. Især hvis man gerne vil kombinere liga og kontinental fodbold.
Transfermarkt, Whoscored og Squawka er dem, jeg normalt kigger på. Sidstnævnte bliver jeg dog ofte irriteret på, fordi jeg synes, det går for langsomt, eller så crasher den pludseligt, hvis jeg vil sammenligne nogle spillere.

Mkhitaryan, Yarmolenko og Mahrez er ud fra din liste de realistiske og interessante muligheder.

Et spørgsmål: Har du selv valgt spillerne ud, eller er de sorteret efter flest mål/assist? Jeg undrer mig bare over, at der i top 32 ikke er flere "ukendte" spillere.
Jeg har selv valgt, da min interesse ligger i prøvede spillere. Jeg har fået nok af vores eventyr med middelmådige spillere, som trækker løn i årevis i håbet om udvikling til klassespillere. Ox er et godt eksempel.

Man undgår vist ikke lidt knofedtsarbejde, men følgende link giver trods alt hurtigt overblik.

http://www.transfermarkt.co.uk/spieler- ... lle&plus=1

Jeg bruger også denne:
http://scores.nbcsports.msnbc.com/epl/t ... sp?team=21

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Apr. 2016 13:53

Alansmith wrote:
araAFC wrote:Jeg tror selv vi med sikkerhed sælger én af de to. At sælge begge tvivler jeg på, men begge har ikke fået meget tillid, så det er ikke helt utænkeligt. Campbell blev foretrukket i perioder, og det er en falliterklæring for både Oxlade og Walcott - med al respekt for Campbells talenter.

Jeg har selv valgt, da min interesse ligger i prøvede spillere. Jeg har fået nok af vores eventyr med middelmådige spillere, som trækker løn i årevis i håbet om udvikling til klassespillere. Ox er et godt eksempel.

Man undgår vist ikke lidt knofedtsarbejde, men følgende link giver trods alt hurtigt overblik.

http://www.transfermarkt.co.uk/spieler- ... lle&plus=1

Jeg bruger også denne:
http://scores.nbcsports.msnbc.com/epl/t ... sp?team=21
Tak for links.

Helt fair med fokus på de prøvede spillere, men ville du i givet fald være positiv over Yarmolenko? At købe ham ville vel være forbundet med lidt risiko. Dog gør Shaktars spillere det ofte ok, når de skifter; Willian og Costa eksempelvis. Så Ukraine er måske ok.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Apr. 2016 13:59

For historik er følgende god, men antal kampe tælles anderledes. Er vist kun startede kampe eller ligakampe.

http://www.transfermarkt.co.uk/meisteei ... se//plus/1

Svært at bedømme Yarmolenko, men han har årelangt godt end product, er anfører og har også gode stats på landsholdsplan. Jeg tænker dog, at det trækker ned, at han aldrig kom af sted til en større liga trods mange rygter.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 24. Apr. 2016 15:33

Jeg elsker de tråde her, Alansmith, det er virkelig godt arbejde.

Men er tallene virkelig rigtige? Fx har Mkhitarayan 13 mål og 18 assists på Whoscored, hvilket er milevidt fra det, der er angivet i tabellen. Selv Walcotts stats ser høje ud.

Götze ville virkelig være et genialt køb, hvis han ender med at komme i overskud og kan hentes for en fornuftig pris. Udover ham synes jeg vigtigste kvalitet er, at det er en midtbanespiller, der kan score. Vi trænger så gevaldigt til at få rusket op i vores spilkoncept og få folk, der enten kan sparke udefra eller udfordre sin direkte modstander - og gerne begge dele.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 24. Apr. 2016 15:45

Olitast wrote:Jeg elsker de tråde her, Alansmith, det er virkelig godt arbejde.

Men er tallene virkelig rigtige? Fx har Mkhitarayan 13 mål og 18 assists på Whoscored, hvilket er milevidt fra det, der er angivet i tabellen. Selv Walcotts stats ser høje ud.

Götze ville virkelig være et genialt køb, hvis han ender med at komme i overskud og kan hentes for en fornuftig pris. Udover ham synes jeg vigtigste kvalitet er, at det er en midtbanespiller, der kan score. Vi trænger så gevaldigt til at få rusket op i vores spilkoncept og få folk, der enten kan sparke udefra eller udfordre sin direkte modstander - og gerne begge dele.
Tak for det.

Mht. tallene, så måles der på alle turneringer. I Mkhitaryans tilfælde både, liga, pokalturnering og Europa League.

Jeg tror også, at Götze er lidt undervurderet på ovennævnte stats, da hans spilletid i Bayern er ukontinuerlig. Det har efter sigende også fået ham til at se efter en ny klub.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 24. Apr. 2016 15:52

Alansmith wrote:
Olitast wrote:Jeg elsker de tråde her, Alansmith, det er virkelig godt arbejde.

Tak for det.

Mht. tallene, så måles der på alle turneringer. I Mkhitaryans tilfælde både, liga, pokalturnering og Europa League.

Jeg tror også, at Götze er lidt undervurderet på ovennævnte stats, da hans spilletid i Bayern er ukontinuerlig. Det har efter sigende også fået ham til at se efter en ny klub.
Okay, så giver det lidt bedre mening. Så skal man måske også lige have det in mente, når man vurderer spillerne på din liste - altså at CL-spillere bør vægtes højere på deres stats end EL-spillere, da der er flere kampe i EL (kval samt 16-delsfinale) og modstanden ikke er nær lige så god.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Apr. 2016 16:10

Som nævnt af Mkhitaryan mere interessant umiddelbart, end jeg lige troede. Imponerende tal gennem flere sæsoner.

Mahrez er jeg efterhånden også en anelse lun på, selvom jeg har mine betænkeligheder.

Yarmolenko fremhævede jeg også tidligere, men det er også forbundet med lidt usikkerheder. Dog har Willian nærmest været en ubetinget succes i Chelsea. Costa har været en succes i Bayern. Fernandinho - synes jeg - overordnet set et succes i City. Mkhitaryan en succes i Dortmund. Jeg aner ikke om Konoplyanka har været en succes i Sevilla.
Det ser ud til, at der er godt med spillere, der kan blive meget succesfulde for europæiske tophold.

Selvom statistikken ikke er i top, så er Götze en, jeg synes, man skal holde øje med. Prisen kan umuligt være specielt høj. Måske vil han selv gerne væk, eftersom han ikke ligefrem får mange chancer. Desværre har kan kæmpet med skader, og det har vi ikke brug for. Men kunne prisen snige sig under de £30 mio. så begynder det at lige en chance, man måske burde tage.
Generelt har Götze stabilt leveret 10 mål i ligaen + ukendt antal assist (men nok også en ok portion). Det er en god sjat for en offensiv midtbanespiller/kant.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 25. Apr. 2016 17:30

araAFC wrote:Som nævnt af Mkhitaryan mere interessant umiddelbart, end jeg lige troede. Imponerende tal gennem flere sæsoner.

Mahrez er jeg efterhånden også en anelse lun på, selvom jeg har mine betænkeligheder.

Yarmolenko fremhævede jeg også tidligere, men det er også forbundet med lidt usikkerheder. Dog har Willian nærmest været en ubetinget succes i Chelsea. Costa har været en succes i Bayern. Fernandinho - synes jeg - overordnet set et succes i City. Mkhitaryan en succes i Dortmund. Jeg aner ikke om Konoplyanka har været en succes i Sevilla.
Det ser ud til, at der er godt med spillere, der kan blive meget succesfulde for europæiske tophold.

Selvom statistikken ikke er i top, så er Götze en, jeg synes, man skal holde øje med. Prisen kan umuligt være specielt høj. Måske vil han selv gerne væk, eftersom han ikke ligefrem får mange chancer. Desværre har kan kæmpet med skader, og det har vi ikke brug for. Men kunne prisen snige sig under de £30 mio. så begynder det at lige en chance, man måske burde tage.
Generelt har Götze stabilt leveret 10 mål i ligaen + ukendt antal assist (men nok også en ok portion). Det er en god sjat for en offensiv midtbanespiller/kant.
Ja, Mkhitaryan ser virkelig spændende ud og har måske de bedste sæsoner foran sig. Jeg er også betænkelig ved Mahrez. Utrolig flot præstation, men kan han holde niveauet? Umiddelbart virker han langtidsholdbar.

Mht. Konoplyanka, så har han vel egentlig haft en lidt skuffende sæson hos Sevilla, men måske har han haft brug for en tilvænningsperiode. Han har slet ikke samme fremdrift og aggressivitet som i Dnipro, efter min mening. Men det kan jo også handle om spillestil og opgavefordeling på holdet.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Apr. 2016 19:56

Alansmith wrote: Ja, Mkhitaryan ser virkelig spændende ud og har måske de bedste sæsoner foran sig. Jeg er også betænkelig ved Mahrez. Utrolig flot præstation, men kan han holde niveauet? Umiddelbart virker han langtidsholdbar.

Mht. Konoplyanka, så har han vel egentlig haft en lidt skuffende sæson hos Sevilla, men måske har han haft brug for en tilvænningsperiode. Han har slet ikke samme fremdrift og aggressivitet som i Dnipro, efter min mening. Men det kan jo også handle om spillestil og opgavefordeling på holdet.
Hvad kan man realistisk erhverve sig Mkhitaryan for? Han virker ikke helt så hypet som andre spillere, og Transfermarkt estimerer markedsværdien til €30 mio. Er det realistisk at bytte euro-tegnet ud med pund sterling, så omkring £30 mio.?

Og ved nærmere gennemlæsning af profilen på Transfermarkt, så opdager jeg, at Mkhitaryans kontrakt (ifølge dem) udløber næste sommer. Det er interessant. Det kan betyde, at det er nu eller aldrig for Dortmund, hvis de skal have penge for ham.
I givet fald så kan vi nok godt få ham for omkring €30 mio (plus/minus £22 mio. alt efter kurs). Hvis det er tilfældet, så er han med længder det mest interessante bud på en offensiv forstærkning denne sommer. I hvert fald hvis man udelukkende fokuserer på de "relativt" realistiske.

Vi må forvente at et hold som Liverpool i form af Klopp også let kan være bejlere.

EDIT: Jeg tillader lige at tilføje endnu en kommentar ift. Mkhitaryans position.
Er det korrekt forstået at Mkhitaryan er rigtig alsidig? Han er lige så god på en kant, som han er centralt? Dortmund har vel jævnligt brugt Reus, Kagawa og Mkhitaryan sammen - med succes. Og han er vel faktisk måske i højere grad kant end offensiv midtbanespiller? I givet fald passer han jo strålende ind i vores højre side.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 25. Apr. 2016 20:06

araAFC wrote:
Alansmith wrote: Ja, Mkhitaryan ser virkelig spændende ud og har måske de bedste sæsoner foran sig. Jeg er også betænkelig ved Mahrez. Utrolig flot præstation, men kan han holde niveauet? Umiddelbart virker han langtidsholdbar.

Hvad kan man realistisk erhverve sig Mkhitaryan for? Han virker ikke helt så hypet som andre spillere, og Transfermarkt estimerer markedsværdien til €30 mio. Er det realistisk at bytte euro-tegnet ud med pund sterling, så omkring £30 mio.?

Og ved nærmere gennemlæsning af profilen på Transfermarkt, så opdager jeg, at Mkhitaryans kontrakt (ifølge dem) udløber næste sommer. Det er interessant. Det kan betyde, at det er nu eller aldrig for Dortmund, hvis de skal have penge for ham.
I givet fald så kan vi nok godt få ham for omkring €30 mio (plus/minus £22 mio. alt efter kurs). Hvis det er tilfældet, så er han med længder det mest interessante bud på en offensiv forstærkning denne sommer. I hvert fald hvis man udelukkende fokuserer på de "relativt" realistiske.

Vi må forvente at et hold som Liverpool i form af Klopp også let kan være bejlere.

EDIT: Jeg tillader lige at tilføje endnu en kommentar ift. Mkhitaryans position.
Er det korrekt forstået at Mkhitaryan er rigtig alsidig? Han er lige så god på en kant, som han er centralt? Dortmund har vel jævnligt brugt Reus, Kagawa og Mkhitaryan sammen - med succes. Og han er vel faktisk måske i højere grad kant end offensiv midtbanespiller? I givet fald passer han jo strålende ind i vores højre side.
Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

http://www.transfermarkt.co.uk/henrikh- ... eler/55735

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 25. Apr. 2016 20:10

Alansmith wrote: Det er svært at sige med de prisudviklinger, man ser. Men jeg tænker, at han går til 30-35 mio. £. Mht. hans alsidighed, så tjek lige yderst til højre i dette link.

http://www.transfermarkt.co.uk/henrikh- ... eler/55735
Mht. prisen: Også når han kun har ét år tilbage af sin kontrakt? Nasri og van Persie er gode eksempler på lignende situationer. Og der er sikkert flere.

Godt med mål fra samtlige positioner - og både med højre og venstre. Han ser godt nok interessant ud.

Post Reply