Topangribere

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Topangribere

Post by Alansmith » 23. Apr. 2016 11:48

Denne sæson bekræfter endnu en gang, at vi mangler en topangriber. Dels har Giroud sine mangler, og dels kan han ikke spille alle kampe. Hverken Walcott eller Welbeck er goalgettere. Nedenfor er en oversigt over de bedste præstationer i 2015/2016, som illustrerer evnerne som målskaber. Bemærk, at alle kampe ikke er spillet endnu. Hvilken topangriber skal Arsenal gå efter?

Bemærk, at Ronaldo, Griezmann og Cavani har spillet en stor del af kampene som AM.

Image
Last edited by Alansmith on 23. May. 2016 20:57, edited 1 time in total.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Re: Topangribere

Post by ajakob » 23. Apr. 2016 14:40

Der er nogle interessante navne, men også en del, der ikke er det værd som der potentielt vil blive forlangt - købesum, løn, sign on fee mv. Derudover - og det har jeg vist sagt før :wink: - mener jeg heller ikke, at man skal sammensætte sin indkøbsseddel på baggrund af stats (alene).
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 23. Apr. 2016 15:26

Jeg synes, at vi i nævnte rækkefølge skal gå efter Aubameyang og Griezmann. En pris på op til ca. 50-55 mio. £ vil efter min mening være okay. Hvis dette ikke lader sig gøre vil Lukaku eller Icardi være gode køb.

Hvis vi henter Griezmann eller Icardi, bør vi beholde Giroud.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 23. Apr. 2016 16:17

Alansmith wrote:Jeg synes, at vi i nævnte rækkefølge skal gå efter Aubameyang og Griezmann. En pris på op til ca. 50-55 mio. £ vil efter min mening være okay. Hvis dette ikke lader sig gøre vil Lukaku eller Icardi være gode køb.

Hvorfor ikke beholde Giroud, hvis vi køber Aubameyang?

Det er ikke for at stikke til dig, bare ren interesse, for personligt synes jeg, at Aubameyang er noget af den største kontrast, man kan få til Giroud.

Synes vel egentlig også, at vi skal beholde Giroud ligemeget hvad, hvis han er indstillet på en bænkplads.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 23. Apr. 2016 16:53

Michael-Arsenal wrote:
Alansmith wrote:Jeg synes, at vi i nævnte rækkefølge skal gå efter Aubameyang og Griezmann. En pris på op til ca. 50-55 mio. £ vil efter min mening være okay. Hvis dette ikke lader sig gøre vil Lukaku eller Icardi være gode køb.

Det er ikke for at stikke til dig, bare ren interesse, for personligt synes jeg, at Aubameyang er noget af den største kontrast, man kan få til Giroud.

Synes vel egentlig også, at vi skal beholde Giroud ligemeget hvad, hvis han er indstillet på en bænkplads.
Jeg er sådan set på linje med dig. Vil helst, at vi beholder Giroud. Men det er særlig vigtigt, hvis vi ikke henter en hovedstødsstærk spiller.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 23. Apr. 2016 17:42

Alansmith wrote:
Michael-Arsenal wrote:

Jeg er sådan set på linje med dig. Vil helst, at vi beholder Giroud. Men det er særlig vigtigt, hvis vi ikke henter en hovedstødsstærk spiller.
Er jeg helt med på. Også derfor jeg undrer mig, når du vil beholde Giroud, hvis vi køber Griezmann og ikke med Aubameyang. Af de to er Griezmann da den hovedstærke? :D

Men fred være med det. Lyder til, at vi er enige om at beholde Giroud uanset.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 23. Apr. 2016 19:05

Jeg vil helst have Benzema eller Higuain. Jeg tror dog kun Real vil sælge, hvis de køber en anden topangriber. Higuain kan vise sig ubetalelig, men jeg synes da man skal prøve.

Hvis de to ikke er mulige, så mener jeg, at der er en række muligheder, som har hver deres fordele og ulemper:

- Aubameyang falder selvfølgelig hurtigt i øjnene, men er han i stand til at spille helt fremme alene? Han lavede en solid portion mål sidste sæson, og har blot bombet endnu mere i denne. Det samme kan siges om Griezmann - dog har Griezmann flere spillemæssige kvaliteter, og vil i mine øjne være et mere sikkert køb.

Jeg synes dertil det kunne være frækt at hente Lukaku. Hans teknik kan til tider virke noget rusten, men ellers mener jeg, at han har alle forudsætninger, for at gøre sig som angriber i en topklub.

Ousmane Dembele kunne være en joker. Jeg har personligt ikke set ham spille, og vil derfor heller ikke kloge mig for meget på ham. Han er 18 år, men har altså lavet 12 mål og 5 assists i 22 kampe for Rennes. Jeg har hørt, at han er et mega talent. Han vil dog næppe løse angriberproblemet, allerede fra næste sæson. Det ville dog ikke overraske mig det mindste, hvis Wenger (såfremt han stadig er manager næste sæson), ville smide sine penge på denne spiller.

Til sidst: Vi skal IKKE sælge Giroud. Som jeg har nævnt i andre tråde, så har han perioder i hver sæson, hvor han laver masser af mål. Han er desuden både et habilt 2. valg og en god mand at sætte på banen, hvis vi skal presse på for et mål. Welbeck/Theo som erstatning til et nyt 1. valg er håbløst.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 23. Apr. 2016 19:36

Esben wrote:Jeg vil helst have Benzema eller Higuain. Jeg tror dog kun Real vil sælge, hvis de køber en anden topangriber. Higuain kan vise sig ubetalelig, men jeg synes da man skal prøve.
Har Benzema ikke en fængselsdom hængende over hovedet?
Esben wrote:Ousmane Dembele kunne være en joker. Jeg har personligt ikke set ham spille, og vil derfor heller ikke kloge mig for meget på ham. Han er 18 år, men har altså lavet 12 mål og 5 assists i 22 kampe for Rennes. Jeg har hørt, at han er et mega talent. Han vil dog næppe løse angriberproblemet, allerede fra næste sæson. Det ville dog ikke overraske mig det mindste, hvis Wenger (såfremt han stadig er manager næste sæson), ville smide sine penge på denne spiller.
Kæmpe talent. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt han er angriber, og som du selv siger, så løser han ikke problemet her og nu.

I øvrigt skulle både Barcelona og Bayern være ude efter ham også.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 23. Apr. 2016 19:47

Det står, så vidt jeg ved, stadig hen i det uvisse. Det skal der naturligvis først styr på, ved en eventuel handel :)

Arsenalaboveall
Arsenal Danmark medlem

Post by Arsenalaboveall » 23. Apr. 2016 20:18

ajakob wrote:
Esben wrote:Jeg vil helst have Benzema eller Higuain. Jeg tror dog kun Real vil sælge, hvis de køber en anden topangriber. Higuain kan vise sig ubetalelig, men jeg synes da man skal prøve.
Esben wrote:Ousmane Dembele kunne være en joker. Jeg har personligt ikke set ham spille, og vil derfor heller ikke kloge mig for meget på ham. Han er 18 år, men har altså lavet 12 mål og 5 assists i 22 kampe for Rennes. Jeg har hørt, at han er et mega talent. Han vil dog næppe løse angriberproblemet, allerede fra næste sæson. Det ville dog ikke overraske mig det mindste, hvis Wenger (såfremt han stadig er manager næste sæson), ville smide sine penge på denne spiller.
Kæmpe talent. Jeg er dog i tvivl om, hvorvidt han er angriber, og som du selv siger, så løser han ikke problemet her og nu.

Er Ousmane Dembele ikke lige blevet solgt til Dortmund for 40 mio. kr - synes jeg læste det for et par dage siden??
THE ARSENAL
WE ARE THE ONLY, WE ARE THE PRIDE, WE ARE THE ARSENAL

"Remember who you are, what you are, and who you represent." David Rocastle

"Play for the name on the front of your shirt and they will remember the name on the back". Tony Adams

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 23. Apr. 2016 20:29

Arsenalaboveall wrote:
ajakob wrote:

Er Ousmane Dembele ikke lige blevet solgt til Dortmund for 40 mio. kr - synes jeg læste det for et par dage siden??
Det er sidenhen blevet benægtet af agenten:

http://www.espnfc.com/story/2855373/ous ... nd-rumours

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Apr. 2016 21:39

I øvrigt skulle både Barcelona og Bayern være ude efter ham også.[/quote]

Er Ousmane Dembele ikke lige blevet solgt til Dortmund for 40 mio. kr - synes jeg læste det for et par dage siden??[/quote]

Det er sidenhen blevet benægtet af agenten:

http://www.espnfc.com/story/2855373/ous ... nd-rumours[/quote]

En spiller der er blevet rygtet til Bayern og Barcelona..

I sidste ende er det spillerens mor, Fatima, der beslutter hvad der skal ske med knægten.

Det siger spillerens agent ifølge http://www.ibtimes.co.uk/ousmane-dembel ... er-1551259
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 23. Apr. 2016 22:23

Rigtig god tråd, Alansmith! Det er en fin portion navne, du har samlet, og det er jo et emne, der er blevet heftigt debatteret i forskellige tråde i årevis (suk) nu. Et par af tallene ser dog tvivlsomme ud, men det er småting. Generelt skal du have ros for dine indlæg, især de statistiske, som er nogle af mine favoritter her på siden.

Interessant er det, at der kun er 2 navne, som er helt ekstraordinære talenter, der er ældre end Giroud på den liste. Det vidner om, at hans udsalgsdato er snart forestående, men jeg melder mig i koret af folk, der synes, han bør holdes som andenviolin, såfremt hans enorme ego kan kapere det.

Findes der ikke også nogle interessante navne udover dem, der figurerer på listen, som ikke spiller i nogle af de største ligaer? Der kan det muligvis være nemmere at lokke et navn fra, omend jeg også klart hælder mest til at hente et afprøvet navn, der udover at være garanti for mål også er signalværdi ift. ambitioner (hvis vi da har nogle tilbage).

Mine realistiske favoritter i prioriteret rækkefølge:

1. Müller
2. Griezmann
3. Aubameyang
4. Lacazette
5. Lukaku/Icardi

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 23. Apr. 2016 23:02

Tror næppe, at vi kan tiltrække Griezmann. Han kan formentligt vælge og vrage mellem Europas topklubber - eller alternativt blive i hans nuværende klub, som er væsentligt bedre end Arsenal.

Müller lader til at have tænkt sig at blive i Bayern, til han stiller træskoene. Han skal ingen steder foreløbigt.
Lukaku, Icardi og måske Aubameyang kan nok lokkes til, men i alle tilfældene kommer det til at koste voldsomme summer. Jeg kan ikke se Wenger smide så meget efter én spiller.
Last edited by Kejser on 24. Apr. 2016 11:27, edited 1 time in total.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Apr. 2016 8:51

Kejser wrote: Jeg kan ikke se Wenger smide så meget efter én spiller.
+1.

Helt enig. Tror ikke vi henter en topangriber.

Desværre.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply