Trupsammensætning 2015/16 (vintertransfervinduet)

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2015/16 (vintertransfervinduet)

Post by Mr. Wenger » 1. Jan. 2016 13:24

Traditionen tro opretter jeg en tråd med oversigt over truppens sammensætning som løbende vil blive opdateret indtil transfervinduet lukker. Jeg håber at tråden kan give et godt overblik på hvor truppen er stærk og hvor der er forbedringspotentiale.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Der vil ikke blive diskuteret konkrete navne ift. transferindkøb i mit oplæg, da det handler om hvilke spilletyper, der er størst behov for ift. de nuværende spillere i truppen. Konkrete transferønskerne bør primært diskuteres i de andre tråde.

Positionerne er inddelt efter 4-3-3-systemet. Det giver 4 kategorier (jeg har denne gang ikke delt angribere op i wings og spidsangriber).

Derudover har jeg tilføjet min forventede truprolle til hver enkelt spiller:
• Startopstilling: Forventes at starte mindst 30 kampe i sæsonen
• Rotation: Forventes at starte 15-29 kampe i sæsonen
• Reserve: Forventes at starte max 14 kampe i sæsonen

Keepere i 2015/16: (2 seniorspillere)
• Petr Cech - Startopstillingen
• David Ospina - Reserve

Cech har været den forstærkning som man håbede på. Især samarbejdet med det centrale forsvar er forbedret efter sidste sæson. Ospina er en solid reserve, så umiddelbart er der ingen grund til optimering på denne position.

Forsvarsspillere i 2015/16: (7 seniorspillere)
• Laurent Koscielny - Startopstillingen
• Per Mertesacker - Startopstillingen
• Hector Bellerin - Startopstillingen
• Nacho Monreal - Startopstillingen
• Gabriel Paulista - Rotation
• Kieran Gibbs - Rotation
• Calum Chambers – Reserve

Der er rygter om at Debuchy er på vej væk. Han har ikke præsteret så godt som håbet og han kan godt undværes i foråret, da både Chambers, Flamini og Gabriel kan være reserve til højre back. Det er dog mest optimalt med 8 forsvarsspillere i truppen.

Centrale midtbanespillere i 2015/16: (9 seniorspillere)
• Mesut Özil - Startopstillingen
• Francis Coquelin - Startopstillingen
• Santi Cazorla - Startopstillingen
• Aaron Ramsey – Startopstillingen/Rotation
• Jack Wilshere - Rotation
• Mathieu Flamini – Reserve
• Mikel Arteta – Reserve
• Tomas Rosicky - Reserve
• Mohamed Elneny - Reserve

Set I bagklogskabens klare lys skulle Wenger ikke have forlænget med Arteta og Rosicky, da de ikke længere er klar til at spille på højeste niveau. Derudover er Coq, Cazorla og Wilshere skadet i en længere periode og derfor vil det være hensigtsmæssigt med et supplement på den central midtbane. Det er tilsyneladende også Wengers holdning, så jeg forventer forstærkning i januar på denne position.

Angribere i 2015/16: (6 seniorspillere)
• Alexis Sanchez - Startopstillingen
• Olivier Giroud - Startopstillingen
• Theo Walcott - Startopstillingen/Rotation
• Alex Oxlade-Chamberlain - Rotation
• Danny Welbeck – Rotation
• Joel Campbell - Reserve

Welbeck har været skadet I lang tid og Walcott, Sanchez og OX har haft mindre skader og derfor kan det være nødvendigt med en forstærkning til kanterne.

Pt. består førsteholdstruppen af 24 seniorspillere.

Tilgange: (1)
• Mohamed Elneny (14/1 - købt fra FC Basel)

Afgange: (1)
• Mathieu Debuchy (1/2 - udlejet til Bourdeaux indtil juni 2016)

Udlejede spillere: (7)
• Carl Jenkinson (udlejet til West Ham United indtil juni 2016)
• Yaya Sanogo (udlejet til Ajax Amsterdam indtil juni 2016 - 1/2 ændret til Charlton resten af sæsonen)
• Wojciech Szczêsny (udlejet til AS Roma indtil juni 2016)
• Isaac Hayden (udlejet til Hull City indtil juni 2016)
• Chuba Akpom (udlejet til Hull City indtil juni 2016)
• Serge Gnabry (udlejet til West Bromwich Albion indtil juni 2016)
• Emiliano Martinez (udlejet til Wolverhampton indtil juni 2016)
Last edited by Mr. Wenger on 2. Feb. 2016 5:58, edited 3 times in total.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Trupsammensætning 2015/16 (vintertransfervinduet)

Post by araAFC » 1. Jan. 2016 14:38

Fin tråd, der skal skal blive interessant i løbet af januar.

Jeg tror, de fleste er enige i, hvor der mangler kvalitet og bredde: Elneny er heldigvis på vej (- ser det ud til), og dermed kan den gardering på midten, som du nævner måske blive en realitet snart.

I forsvaret kan vi godt undvære Debuchy. Med Elneny i truppen kan det sågar blive lettere at bruge Flamini dernede nødstilfælde. Chambers som backup må også være ok. Det er dog utroligt, at en erfaren spiller som Debuchy ikke har en bedre mentalitet.

En offensiv forstækning? Det kan give mening. De fleste dage er jeg mest til, at man fyrer noget af på en spiller fra øverste hylde, i.e. Isco, Götze, Griezmann eller lignende. Det vil forbedre vores hold - både i år og de næste mange. Andre dage kan en rotationsspiller, der kan byde sig på til en startplads også godt give mening. Her nævnes Nolito. Det er dog primært pga. skader, det kan give mening at købe en backup. Langsigtet så jeg langt hellere, at man investerede i top-kvalitet. Især når det ser sort ud på angriberpositionen mht. top-angriber: De er ikke på markedet. Måske kan man få en kantspiller.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 14. Jan. 2016 18:30

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ns-arsenal

Lidt senere end ventet er det nu kommet på plads at Elneny er købt fra FC Basel. Umiddelbart er forventningerne at han på kort sigt kan være backup på den defensive midt + den centrale midtbaneposition og på lidt længere sigt skal han kunne kæmpe om en fast startplads lidt ligesom Gabriel gør nu.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 14. Jan. 2016 18:57

Mr. Wenger wrote:http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ns-arsenal

Lidt senere end ventet er det nu kommet på plads at Elneny er købt fra FC Basel. Umiddelbart er forventningerne at han på kort sigt kan være backup på den defensive midt + den centrale midtbaneposition og på lidt længere sigt skal han kunne kæmpe om en fast startplads lidt ligesom Gabriel gør nu.
Et forløb a la Gabriel må være forventeligt. Og det er helt fint. Jeg synes, Gabriel virker utrolig lovende. Han skal dog spille med en, der er kontrolleret, som han virker - ærlig talt - en smule loco, ham Gabriel.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 31. Jan. 2016 15:23

Vi står pt. for svagt i bagkæden, nu når vi mister Debuchy. Seks kvalitetsforsvarsspillere og éñ lottokuppon (Chambers) er ikke godt nok. Lad os håbe vi kan undgå skader resten af sæsonen.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 31. Jan. 2016 16:35

Titi wrote:Vi står pt. for svagt i bagkæden, nu når vi mister Debuchy. Seks kvalitetsforsvarsspillere og éñ lottokuppon (Chambers) er ikke godt nok. Lad os håbe vi kan undgå skader resten af sæsonen.
Flamini kan spille begge backs, hvis det skulle gå så galt. Han skal forhåbentlig ikke spille særligt meget mere på midten.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 31. Jan. 2016 18:27

ajakob wrote:
Titi wrote:Vi står pt. for svagt i bagkæden, nu når vi mister Debuchy. Seks kvalitetsforsvarsspillere og éñ lottokuppon (Chambers) er ikke godt nok. Lad os håbe vi kan undgå skader resten af sæsonen.
Flamini kan spille begge backs, hvis det skulle gå så galt. Han skal forhåbentlig ikke spille særligt meget mere på midten.
Enig. Men det faktum at vi kun er to skader fra enten at skulle bruge Chambers eller Flamini i bagkæden stadigvæk er kritisabelt.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 31. Jan. 2016 18:59

Titi wrote:
ajakob wrote:
Enig. Men det faktum at vi kun er to skader fra enten at skulle bruge Chambers eller Flamini i bagkæden stadigvæk er kritisabelt.
Chambers' niveau er vel næsten at foretrække fremfor det, som Debuchy har vist de gange, han har fået chancen.

7 spillere kan i mine øjne godt være nok, når man har alsidighed hos flere. Langt hellere 7 end 8, hvis den sidste alligevel bare løber rundt og brokker sig til træning og i medierne.

Langsigtet er 7 dog ikke nok. Det optimale antal er 8: 2 til hver position og gerne et par alsidige i blandt dem.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Feb. 2016 6:04

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ux-on-loan

Bourdeaux lejer Debuchy for resten af sæsonen. Chambers og Flamini kan overtage reserverollen til højre back, så det er ikke et stort tab.

Post Reply