Evaluering af transfervinduet 2015

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Steensen
Arsenal Danmark medlem

Re: Evaluering af transfervinduet 2015

Post by Steensen » 3. Sep. 2015 15:03

http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ee-surgery

DET GØR JO BARE VINDUET MEGET MERE HOVEDLØST :shock: :shock: :shock:

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 3. Sep. 2015 15:13

AndersArsenal wrote:
Esben wrote:Mange af os dumper/giver lave karakterer pga. vi er så fandens tæt på at fuldende vores trup, og så snorksover vi igennem 3 måneder. Vi henter ikke det som hele verden kan se er fuldstændig åbenlyst - og har været det igennem en LANG årrække. Og undskyldningerne omkring "markedet" har efterhånden stået på, lige siden Abramovich lavede sit indtog i Chelsea. Nu må vi videre.

Det synes mange af os er pisse frustrerende (ja, undskyld mit sprog).
Så inden Coquelin fik sit gennembrud, der håbede du, at vi ville købe to defensive midtbanespillere?
Nej, på daværende tidspunkt mente jeg, at vi burde hente en ind til startopstillingen og lade Arteta være back-up, da det ville være mest realistisk. Selvom jeg da gerne vil indrømme, at det efterhånden klinger meget hult, at det skulle være realistisk at vi overhovedet henter en enkelt DM. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så har det her stået på i årevis.

Men nu har vi altså Coq, så skal vi ikke længere stille os tilfreds med Arteta som back-up, medmindre målet kun er top-4 og ikke et mesterskab. Coq skal have konkurrence, så han bliver ved med at holde sig skarp og vi samtidig er dækket ordentligt ind i forhold til en eventuel skade. Det er vi hverken med Arteta eller Flamini.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. Sep. 2015 15:16

johanlowe wrote:Er det kun mig som synes det er lige tidligt nok at evaluere transfervinduet og give karakter? Ville det ikke give bedre mening at vurdere vinduet, når der er gået et par måneder? Desuden er der ikke en eneste herinde (inklusiv mig selv), der ved hvordan hele transfer systemet i virkeligheden fungerer.. Det er jo ikke FM, hvor man bare køber til højre og venstre.

Synes specielt Uniteds køb af Martial understreger manglen på ledig kvalitet, hvis Cavani og Benzema var tilgængelige, mon ikke at United havde gået efter dem i stedet.

Jeg er enig i at vi burde have lukket nogle huller i truppen i form af en DM og angriber, men ikke for en hver pris. Hvor mange her inde kan ærgerligt sige at de har set alle Monacos kampe sidste år mht Kondogbia og ligeledes Sevilla mht Krychowiak - jeg har ihvertfald ikke.
En karakter for transfervinduet skal da gives, når transfervinduet er overstået, ellers er der jo blot tale om bagkloghed, hvis vi først vurderer det om et par måneder ...
Selvfølgelig kan vi ikke bare pege på en spiller og købe ham som i computerspil, men efterhånden er der vist her på forum bred enighed om, at det primært er DM-positionen, hvor vi for alvor har forsømt, og her var der altså rigelig med kvalificerede navne at byde ind på.

Det er en god pointe med Uniteds sidste desperate køb, og jeg har også personligt stor respekt for, at vi ikke var med i løbet der. Vi skal ikke købe til hver en pris, og på angriberpositionen begynder jeg også mere og mere at respektere, vi ikke har signet noget, men så kræver det immervæk også, at vores nuværende angribere i truppen stepper op og viser Wenger, at hans tillid til dem ikke har været forgæves. Her kigges der især på Walcott og Welbeck.

Hvor mange herinde kan i øvrigt sige, at de har set samtlige PL-kampe, når de sætter årets hold? Det er et lidt halvsøgt argument. Har man set de pågældende spillere i nogle store kampe gøre det godt, så kan man vel med rette konkludere, at de er en pebernød eller to værd og kunne passe ind på vores hold. Jeg har personligt set begge 5-7 gange i sidste sæson, og jeg var sjældent uimponeret.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 3. Sep. 2015 15:25

Olitast wrote:
AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:Det der argument bliver ved med at poppe op herinde, men det gør det på ingen måde bedre. Coquelin var en virkelig god løsning, og jeg elsker ham også som spiller. Han minder dog langt mere om en ekstra god Flamini i de første par måneder, da han kom retur; ivrig, aggressiv og opbrydende. Men han er ikke noget monster på midtbanen - hvor er vores Busquets, Matic, Touré? Jeg kommer nok aldrig nogensinde til at kunne forstå, at Kondogbia i dag er i Inter. Han virkede skræddersyet til os og ville være en fremtidens mand. Det er i særdeleshed dén forseelse, der gør, at jeg hev min karakter så markant ned.
Det er egentlig ikke noget argument men et reelt spørgsmål, som der stadig ikke er kommet svar på.

Og var de egenskaber, du nævner, ikke netop dem, som alle havde skreget på, inden Coquelin kom frem? Jeg ved godt, at Coquelin ikke ligner Titus Bramble i udseendet, men hvad er det præcist, du mener med monster? Coquelin har lavet flere tacklinger, vundet flere dueller, har større succesrate i pasningerne end eksempelvis Matic. "Coquelin - en god Flamini". Det virker som en fornærmelse. Coquelin kan jo meget mere, og er flere niveauer over på de parametre, hvor Flamini har sine forcer.

De tre, du nævner, er fuldstændig forskellige typer. Touré er ikke engang defensiv midtbane, Busquets er en dybdeliggende playmaker (som er det, jeg har søgt efter pga. Artetas alder), og Matic er en boldbryder, men er langt fra en ørn i pasningsspillet.
De tre var også dårlige eksempler, men trods alt fysisk stærke spillere, som dukkede op i midt hoved, som er med til at dominere midtbaner på nogle af verdens bedste mandskaber. I mine øjne har vi brug for en midtbanemand, der er høj og kan hjælpe til med at dominere i luftrummet, hvor vi i øjeblikket ikke er helt dygtige nok, synes jeg. Jeg elsker Coquelins terrier-lignende spillestil, men i hovedspillet mangler han en smule.

Ift. til dit helt konkrete spørgsmål, så er der i mellemtiden sket det, at Arteta har været ekstremt skadesplaget, og Flamini har vist sig at spille fodbold som en pose dadler og tilmed ikke have noget af den aggression, der i første omgang gjorde ham til et godt plaster på holdet. Derfor er behovet for en defensiv midtbane der stadigvæk. Vi har jo heller ikke set, om Coquelin kan performe over en hel sæson, og hvad skal vi gøre, hvis han bliver skadet? Så er Arteta vores primære skanse, og så håber jeg for alt i verden, at vi ikke skal spille over for noget særlig hurtig/stærk midtbane i den periode, for ellers risikerer vi, at hans flamingo-krop kommer til skade, og så er det altså en regulær krise kun at have Flamini tilbage. Med andre ord har vi bredde på stort set alle positioner, men på DM føler jeg overhovedet ikke, vi har det, hvis Coquelin går i stykker eller får et formdyk.
Så er vi nogenlunde enige.
Image

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 3. Sep. 2015 15:31

Olitast wrote:
johanlowe wrote:Er det kun mig som synes det er lige tidligt nok at evaluere transfervinduet og give karakter? Ville det ikke give bedre mening at vurdere vinduet, når der er gået et par måneder? Desuden er der ikke en eneste herinde (inklusiv mig selv), der ved hvordan hele transfer systemet i virkeligheden fungerer.. Det er jo ikke FM, hvor man bare køber til højre og venstre.

Synes specielt Uniteds køb af Martial understreger manglen på ledig kvalitet, hvis Cavani og Benzema var tilgængelige, mon ikke at United havde gået efter dem i stedet.

Jeg er enig i at vi burde have lukket nogle huller i truppen i form af en DM og angriber, men ikke for en hver pris. Hvor mange her inde kan ærgerligt sige at de har set alle Monacos kampe sidste år mht Kondogbia og ligeledes Sevilla mht Krychowiak - jeg har ihvertfald ikke.
En karakter for transfervinduet skal da gives, når transfervinduet er overstået, ellers er der jo blot tale om bagkloghed, hvis vi først vurderer det om et par måneder ...
Selvfølgelig kan vi ikke bare pege på en spiller og købe ham som i computerspil, men efterhånden er der vist her på forum bred enighed om, at det primært er DM-positionen, hvor vi for alvor har forsømt, og her var der altså rigelig med kvalificerede navne at byde ind på.

Det er en god pointe med Uniteds sidste desperate køb, og jeg har også personligt stor respekt for, at vi ikke var med i løbet der. Vi skal ikke købe til hver en pris, og på angriberpositionen begynder jeg også mere og mere at respektere, vi ikke har signet noget, men så kræver det immervæk også, at vores nuværende angribere i truppen stepper op og viser Wenger, at hans tillid til dem ikke har været forgæves. Her kigges der især på Walcott og Welbeck.

Hvor mange herinde kan i øvrigt sige, at de har set samtlige PL-kampe, når de sætter årets hold? Det er et lidt halvsøgt argument. Har man set de pågældende spillere i nogle store kampe gøre det godt, så kan man vel med rette konkludere, at de er en pebernød eller to værd og kunne passe ind på vores hold. Jeg har personligt set begge 5-7 gange i sidste sæson, og jeg var sjældent uimponeret.
Godt indlæg Olitast. Det er nemlig rigtigt, det er nemt og sidde at være bagklog om nogle måneder. Dette er vores umiddelbare bedømmelser og fornemmelser - ikke konklusioner. Jeg håber da i stor grad at jeg selv tager fejl, omkring mine synspunkter.

Det sidste er også en rigtig god pointe. Jeg tror ikke en eneste på dette forum har set samtlige kampe, af diverse ønskede spillere. Hvis vi skulle have gjort det (inklusiv se vores egne kampe) så ville man da ikke have tid til noget som helst andet, end fodbold.

Edit: Det er i det hele taget svært, at vurdere et vindue blot efter et par måneder. Vi kan vel først komme med en endelig konklusion, når hele sæsonen er overstået.
Last edited by Esben on 3. Sep. 2015 15:39, edited 2 times in total.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 3. Sep. 2015 15:34

Olitast wrote:

I grove træk, vil jeg inddele.
Transfervindue skal evalueres straks det er lukket, spillerne skal så vurderes løbende gennem sæsonen og efter sæsonen er afsluttet skal truppen evalueres.

Nu er der heldigvis en masse sites som samler højdepunkter(kampe og individuelle ), stats, karakterer og analyser. Derfor behøver du ikke se alle kampe, med en spiller for kunne vurdere ham.

Nu er det så kommet frem at welbeck skal på operationsbordet og er ude flere måneder. Så mangler vi bare arteta går i stykker og så er alt som det plejer.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 3. Sep. 2015 15:39

Steensen wrote:http://www.arsenal.com/news/news-archiv ... ee-surgery

Haha hvor er det bare klassisk -_-

Så har vi giroud til hele sæsonen og vi ved jo alle han ikke kan holde til det...
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Sep. 2015 15:55

Hvor er Chuba..Nå'e nej...
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. Sep. 2015 16:27

Alansmith wrote:Største transfers sommeren 2015
Kæmpe kudos til dig, Alansmith for at have kompileret denne liste henover sommeren.

Vores strikersituation er jo blevet vendt op og ned på hovedet siden mit sidste indlæg med Welbecks skade, hvilket er under al kritik.

Nu har jeg kigget den igennem og kigget på de navne, som jeg hellere end gerne havde set os investeret penge i - om ikke for at få en world-beater, så i hvert fald for at give os nogle taktiske alternativer. Det er altså 17-18 spillere som med det samme kunne have forbedret vores trup og løst helt konkrete mangler. Skuffelsen bliver bare større og større.

ST:
Doumbia
Hernandez
Rodrigo
Martinez
Jovetic
Bacca
Dybala
Rondon

DM:
Imbula
Lucas Silva
Vidal
Illaramendi
Khedira
(Nainggolan) - Gjorde et lån permanent, ikke rigtig sandsynlig
Kondogbia
Song
Wijnaldum
Schneiderlin

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 3. Sep. 2015 16:32

ST:
Doumbia: Slet ikke god nok.
Hernandez: Slet slet ikke god nok.
Rodrigo: Ikke bedre end Giroud og Welbeck.
Martinez: Mulig.
Jovetic: Mulig.
Bacca: For dyr ift. alder.
Dybala: Nok ikke mulig pga. Juves interesse.
Rondon: Ikke god nok.

DM:
Imbula: Mulig.
Lucas Silva: Måske.
Vidal: Ikke mulig.
Illaramendi: Næppe god nok.
Khedira: Ikke DM.
(Nainggolan) - Gjorde et lån permanent, ikke rigtig sandsynlig: Ikke mulig.
Kondogbia: Mulig, men for dyr imo.
Song: Mulig men næppe populært.
Wijnaldum: Ikke DM.
Schneiderlin: Mulig.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. Sep. 2015 16:41

Skidt, skidt nyhed. Har man være 100 % klar over skadens alvorlighed inden ultimo august, så er det relativt kritisk, at man ikke har fundet en - ikke nødvendigvis permanent - kvalificeret backup for Giroud.
Vi mangler nu potentielt en back indtil jul. Det er skidt. Karantæne, skade eller noget helt tredje, så har vi kun spillere, der ikke naturligt spiller angriber. Walcott får dog chancen for at bevise sig. Jovetic, Dzeko og Falcao er alle lejeaftaler - måske en af dem kunne have være en fin backup. Havde Welbeck være klar om en uge eller to, så havde jeg forstået strategien i vinduet. Nu virker det noget satset. Synd for Welbeck, synd for os. Øv.

Hvis på et tidspunkt stiller således op: Cech, Bellerin, Gabriel, Koscielny, Monreal, Coquelin, Wilshere, Cazorla, Ramsey, Walcott, Alexis... Så må det være blandt den laveste gennemsnitshøjde nogensinde i PL. Det behøver naturligvis ikke være dårligt - alt efter modstander.

Jeg håber og tror, at det er en lige så stor overraskelse for staben, som det er for os, at Welbeck skal i gennem en operation pga. skaden. Men hvor afhænger vi pludselig meget af Girouds fysiske form. Og af Walcott niveau som striker.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 3. Sep. 2015 16:47

Sikke dog en fantastisk nyhed.

Jeg ombestemmer mig, og giver vinduet et -03. Fucking inkompetente idioter.
Nyt brugernavn, please.

Image

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 3. Sep. 2015 18:23

Olitast wrote:

Helt enig i at det er bagklogskab, men at vurdere transfervinduet dagene efter det er lukket er ligeså meget dommedagsprofeti. Hvis Coq bliver skadet, hvis hverken Giroud eller Walcott formår at score, hvis vi får 700 skader igen osv osv.. Det ene er ikke bedre end andet, dog foretrækker jeg at man først vurderer efter moden overvejelse.

Nej det er helt rigtigt vedrørende at have set alle kampe og det har jeg jo heller ikke. Men i samme ombæring bliver medie-hypede spillere ofte anvendt til at brokke sig over hvorfor vi ikke henter dit og dat. Sandheden er at vi ikke aner hvad der i virkeligheden foregår. Jeg stoler på at Arsenals scouts har fingeren på pulsen og vurdere hvilke spillere der kan hentes og ikke hentes. Her tænkes der bla på Kondogbia hvor måske løn, pris og potentiale ikke stemte overens.

Jeg synes ikke vores trup ser så dårlig ud. Vores største problem er i mine øjne, at spillere alt for ofte bruges ude af position.. Eks Ramsey, Walcott, Monreal.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 3. Sep. 2015 19:03

Fabregas4 wrote:

So what... Han er jo alligevel middelmådig, hvis ikke elendig...
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 3. Sep. 2015 19:35

ajakob wrote:
Fabregas4 wrote:

So what... Han er jo alligevel middelmådig, hvis ikke elendig...
Muligt du synes det, men 140k-p.w-&-5-touches-p.g, eller Ghost(hvis nogen ser serien Power) er helt uden for kategori når vi snakker om elendighed.
Nyt brugernavn, please.

Image

Post Reply