Evaluering af transfervinduet 2015

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Re: Evaluering af transfervinduet 2015

Post by Fantastic-Fab » 2. Sep. 2015 19:13

Sidste år blev der skreget på en DMC. En. Men skulle kritikerne ikke har skreget på to? Coquelin har vel indfriet det, som man havde turdet håbe på sidste sommer af en potentielt ny signing. Det er spændende hvor længe han skal bevise sit værd, før han får den anerkendelse, jeg i den grad mener han fortjener. Havde han heddet Kondogbia, en transfersum på 250 og leveret på det niveau, Coquelin har gjort, så tror jeg ikke hysteriet havde været så voldsomt som tilfældet er. Jeg minder om, at han har spillet to dårlige kampe, som fast starter som DMC. Et tal som Matic i sæsonen 15/16 allerede har nået. Arteta eller Loftus Cheek som backup? Hmm. Jeg ville gå med førstnævnte...

ST positionen synes jeg godt vi kunne have forstærket. Det er min anke på vinduet. En rendyrket ST, som kunne true dybden. Et alternativ til Giroud, men dem som får en mand som snitter tæt på 0,5 i trøjen uden dødbolde, til at lyde som en ubrugelig stolpe, burde skamme sig. Et alternativ havde været at foretrække, men jeg håber Welbeck kan steppe op i år. Han har i hvert fald alle forudsætningerne, for at kunne bidrage. Giroud var klart bedst i foråret, hvor Welbeck pustede ham i nakken. Faldt af på den mod slutningen af sæsonen, hvor Welbeck ikke var fit. Vi må håbe, at Giroud stepper op, når Welbeck forhåbentlig er spilleklar efter landskamppausen.

Jeg giver vinduet 7 med pil op. Cech var en decideret 14'er. Angriberposten desværre ikke forstærket. Det trækker ned. DMC alternativet kan diskuteres, men jeg tror på Arteta kan bidrage. Han har haft gode indhop i år, og jeg håber han får nogle af de blødere hjemmekampe, for at holde ham varm. Samme rotation skal ske mellem de tre bagerste og backsene. Det er Wengers opgave. Noget som han muligvis har manglet lidt de seneste år.

At nogle simpelthen dumper vores vindue er jo decideret til grin. Det er frustrationer, når det er værst. Stoke away fans lignende tilstande. Pinligt. Den trup har i år 2015 høstet flest point af alle hold i England. En trup som siden sommeren 2014, har tilført en verdensklasse GK, Coquelin som har vist sig mere end fremragende, Gabriel der ser super lovende ud og en Bellerin, som har lagt et niveau på vores højreback, og Welbeck som har været skadet meget af tiden hos os. Altså GK, DC, DR, DMC og tildels en ST.

Dem som har dumpet vinduet burde for sjov kigge tilbage på deres ønsker efter Sanchez købet sidste år. Der manglede vi nærmest lige præcis ovenstående i følge jer. Det har vi fået nu. Så er mit spørgsmål til jer, hvem er det så der har underpræsteret i sådan en grad i spillertruppen, at i kan finde på at dumpe vinduet. At dumpe et vindue virker jo som et ønske om at der skal ske revolutionære ændringer i en spillertrup, som i kalenderåret 2015 har skrabet flest point sammen. Tilført en verdensklasse GK.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Esben
Normal Bruger

Post by Esben » 2. Sep. 2015 21:19

Mange af os dumper/giver lave karakterer pga. vi er så fandens tæt på at fuldende vores trup, og så snorksover vi igennem 3 måneder. Vi henter ikke det som hele verden kan se er fuldstændig åbenlyst - og har været det igennem en LANG årrække. Og undskyldningerne omkring "markedet" har efterhånden stået på, lige siden Abramovich lavede sit indtog i Chelsea. Nu må vi videre.

Det synes mange af os er pisse frustrerende (ja, undskyld mit sprog).

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 2. Sep. 2015 21:34

Esben wrote:Mange af os dumper/giver lave karakterer pga. vi er så fandens tæt på at fuldende vores trup, og så snorksover vi igennem 3 måneder. Vi henter ikke det som hele verden kan se er fuldstændig åbenlyst - og har været det igennem en LANG årrække. Og undskyldningerne omkring "markedet" har efterhånden stået på, lige siden Abramovich lavede sit indtog i Chelsea. Nu må vi videre.

Amen.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Sep. 2015 21:36

Esben wrote:Mange af os dumper/giver lave karakterer pga. vi er så fandens tæt på at fuldende vores trup, og så snorksover vi igennem 3 måneder. Vi henter ikke det som hele verden kan se er fuldstændig åbenlyst - og har været det igennem en LANG årrække. Og undskyldningerne omkring "markedet" har efterhånden stået på, lige siden Abramovich lavede sit indtog i Chelsea. Nu må vi videre.

Så inden Coquelin fik sit gennembrud, der håbede du, at vi ville købe to defensive midtbanespillere?
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 2. Sep. 2015 21:59

AndersArsenal wrote:

Så inden Coquelin fik sit gennembrud, der håbede du, at vi ville købe to defensive midtbanespillere?
Det der argument bliver ved med at poppe op herinde, men det gør det på ingen måde bedre. Coquelin var en virkelig god løsning, og jeg elsker ham også som spiller. Han minder dog langt mere om en ekstra god Flamini i de første par måneder, da han kom retur; ivrig, aggressiv og opbrydende. Men han er ikke noget monster på midtbanen - hvor er vores Busquets, Matic, Touré? Jeg kommer nok aldrig nogensinde til at kunne forstå, at Kondogbia i dag er i Inter. Han virkede skræddersyet til os og ville være en fremtidens mand. Det er i særdeleshed dén forseelse, der gør, at jeg hev min karakter så markant ned.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 2. Sep. 2015 22:21

Olitast wrote:Det der argument bliver ved med at poppe op herinde, men det gør det på ingen måde bedre. Coquelin var en virkelig god løsning, og jeg elsker ham også som spiller. Han minder dog langt mere om en ekstra god Flamini i de første par måneder, da han kom retur; ivrig, aggressiv og opbrydende. Men han er ikke noget monster på midtbanen - hvor er vores Busquets, Matic, Touré? Jeg kommer nok aldrig nogensinde til at kunne forstå, at Kondogbia i dag er i Inter. Han virkede skræddersyet til os og ville være en fremtidens mand. Det er i særdeleshed dén forseelse, der gør, at jeg hev min karakter så markant ned.
Det er egentlig ikke noget argument men et reelt spørgsmål, som der stadig ikke er kommet svar på.

Og var de egenskaber, du nævner, ikke netop dem, som alle havde skreget på, inden Coquelin kom frem? Jeg ved godt, at Coquelin ikke ligner Titus Bramble i udseendet, men hvad er det præcist, du mener med monster? Coquelin har lavet flere tacklinger, vundet flere dueller, har større succesrate i pasningerne end eksempelvis Matic. "Coquelin - en god Flamini". Det virker som en fornærmelse. Coquelin kan jo meget mere, og er flere niveauer over på de parametre, hvor Flamini har sine forcer.

De tre, du nævner, er fuldstændig forskellige typer. Touré er ikke engang defensiv midtbane, Busquets er en dybdeliggende playmaker (som er det, jeg har søgt efter pga. Artetas alder), og Matic er en boldbryder, men er langt fra en ørn i pasningsspillet.
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 2. Sep. 2015 23:00

Gode indlæg, og er ærgerlig over, at jeg ikke har kunnet blande mig før med mine holdninger.
Derfor et alt for lang indlæg...sorry.

Jeg vil også gerne give en karakter, men min karakter går ikke på, hvor gode vi er til at købe ind, men hvordan vores hold er sammensat i forhold til sidste sommer, og hvordan vi står. For at kunne det, så følger en række spørgsmål:

1) Er vi bedre en sidste år?
2) Kan vi konkurrere om titlen?
3) Hvor står vi, såfremt der er skader på de forskellige pladser?
4) De andre topholds styrke/svagheder efter sommeren - sammenlignet med sidste sæson
5) koklusion

1) Er vi bedre end sidste år? JA!
- ny Verdensklasse målmand og leder
- Tilføjet top 3 på den defensive midtbane
- Bedre backs med stor udvikling
- Bedre sundhedsektor og folk tilbage fra skader
- Özil har fået muskler og er en dominerende kraft
- Vi er ikke et 1 star team (baseret på skader sidste sæson) Cech, Kos, Alexis og Özil
- Bred sammenspillet trup, der har vundet noget sammen

Her vil jeg lige tilføje en kommentar til Coq.
Nogle mener han ikke har bevist sig endnu, men når man spiller en skidt kamp mod Westham og følger den op med 2 mom indsatser, så taler vi om kvalitet og modenhed. Det er bevis for mig. Derudover kan vi altid tage diskussionen om backups. Ja, der er pladser som Alexis, Kos og Coq, der er udsatte, men det er også her forventeligt, at nøglespillere leverer over en sæson. Det gør de store og vigtige spillere. Det samme gælder for City, United, Liverpool og Chelsea. Alle ville være mærkede af at være uden Toure, Aguero, Rooney, Coutinho, Skrtel, Hazard og Matic.
Sådan er det, og vores sundhedshistorik sidder bare så dybt i os, at vi forventer skader. Måske, men det er samme vilkår og forventninger, der skal indfries som i andre klubber. Det kan betyde et mesterskab eller 12 point, men jeg forventer vores key-players leverer, så den der hvad-hvis-vi-har-3-nøglespiller-skader, er aktuel i alle klubber, og ingen er dækket ind (Se bl.a. Real sidste år )
Så er vi NOK bedre end sidste år? Se nederst

2 + 3) Kan vi konkurrere om titlen - Selvfølgelig kan vi det.
Når det er sagt, så ser City skræmmende ud, men jeg finder det vanvittigt, at alle allerede har gjort dem til mestre.
Vi er 4 runder inde i sæsonen, vi er 5 point efter!!!
Uha, City har jo en kæmpe trup. Er der overhovedet nogen, der ved, hvem der ville spille spids angriber for City, hvis Aguero bliver skadet nu.
Bony er nemlig skadet, 2 angribere solgt/on loan. Måske Sterling, men min pointe er, at det til trods for en skræmmende start, så har de altså et program, der kræver en hel sæson. Kompany ser stærk ud, da han har sprunget sin ferie over og har trænet. Bliver han træt i foråret?...blev hele Chelseas hold træt i foråret? Ja, det gjorde de, og efter min mening, kunne det have gået galt for dem, men de havde skader og held på deres side.
Se bare på dem nu - en hel trup, der spillede alle minutter sidste sæson, hvilket har krævet en soft opstart.
Min pointe. Ser jeg på vores hold, så ser jeg et højt niveau hos dem, der skal træde til, når der er brug for det. Det gælder: Ospina, Gabriel, Debuchy, Gibbs, Rosikcy, Arteta, Wilshere, Ox, Welbeck og Walcott som de første på bænken. For første gang har vi en trup med backups - en trup der er bred - en trup der mangler topangriberen, men som har mange offensive våben. Et hold, der ikke skal vurderes på de første 4 kampe, men over en hel sæson. Det er holdet, der skal vinde, og her ligger min tro på, at vi er stærke nok.
Ang. backup på de vigtige pladser, henviser jeg til min kommentar på forventninger til nøglespillere (i punkt 1)

4) Topholdenes styrke
- Chelsea.
Virker til at have en træt trup, der blev trukket store veksler på sidste sæson. En blød opstart gør pt ondt, og virker sårbare mod skader.
Deres forsvar lukker mange mål ind, og en Ivanovic er ramt af det samme som Kompany var sidste år. Fabregas har ikke spillet godt siden december, og holdet er bygget op omkring, at Hazard leverer miraklerne. Det har gjort, at holdene denne sæson giver ham mere opmærksomhed, og sætter man en hurtig spiller overfor ham, lukkes han nemmere ned. Pedro ved vi ikke, hvor vi har, og et kig på deres trup giver 13 spillere af kvalitet til at dække forsvar og midtbanens 9 pladser. Det er imo slet ikke nok. Vi har til sammenligning 9 (uden Flamini og Chambers), der kan spille forsvar og midtbane - udover starterne.
Man ved dog aldrig med Mourinho, men mit gæt er, at fokus er 100% på CL denne sæson og derudover top 4.

Utd.
Well, forsvaret er på plads - eller er det. Er Smalling skadet, så er der langt til den næste med niveau i midter forsvaret. Udover Schneiderlin, så er det 2 veteraner, der spiller def midt, og så har de Rooney, Fellani, Martiel og Mata, der sammen skal stå for de 2 offensive pladser.
Jeg ser dem ende i top 4, men de kommer til at have problemer med at score, da holdene i PL er blevet bedre til at gribe hver enkelt kamp an på sin måde, og UTD har ikke samme status som tidligere. Hurtig back overfor Depay...så er der vel ingen på det hold, der løber fra nogen? Måske Shaw, som jeg virkelig ser lyset i - begge veje. Vi ved ikke med Martiel, men det hold mangler i den grad speed og flere trusler, da målene kun kommer fra Mata, Rooney og Depay (mit gæt at de skal stå for 90%)

Liverpool
Var der nogen, der så dem imod West Ham?
Efter Lovren har de Toure og Sakho (kan ikke få 2 med en ballon).
Deres venstre back kan ikke spille fremad, og andet-valget kan ikke forsvare. De har 1 angriber på højt niveau (har ikke bevist det endnu...og er skadet). Derudover Ings. Jeg kan slet ikke se Liverpool ende højt, og oveni det, så skal de spille om torsdagen i EL.
Mit gæt er, at Everton æder dem. Everton har det klar sværeste program indtil runde 10, hvor de derefter vil æde points - mit gæt på en outsider til top 4. Liverpool har Coutinho, Henderson, Skrtel og Benteke. Er en af de 4 ude, dropper deres niveau markant.

Manchester City.
Indtil nu, er forskellen fra sidste sæon, at Sterling har spillet istedet for Nasri, og at Sagna har spillet istedet for Zabaleta.
Er det Sterling, der vil have støre impact end Cech har på vores hold, eller hvad gør at de håbløse kampe sidste år, er erstattet af et uovervindeligt hold?
De har mistet 2 angribere/offensive spillere i Jovetic og Dzeko, og har tilføjet Sterling og Bruyne. Nogen henviser til at Dzeko var god nok til det vi mangler. Så må forskellen jo ikke være så stor, men Bruyne er sandsynligvis bedre en Jovetic.
Well, City er mine favoritter, deres trup er bred(som sidste sæson), men jeg tror på dem, da deres forsvar ser stærkere ud.
Spørgsmålet bliver om CL vil have en indflydelse, om Bruyne kan flytte sin sidste sæson med over i denne, og om der kommer skader til deres tynde angreb.

Vi har selv fået en skidt start spillemæssigt, men til trods for det fået points.
Jeg er sikker på, at vi nok skal komme i form, og sker det, så vi holder en max. afstand på 8 point ved nytår, så kan jeg ikke se, hvorfor vi ikke kan spille med om det i foråret.

5) Konklusion
Som nævnt, så handler et transfervindue ikke om, hvad du handler, men de chancer og den trup du har, når vinduet er lukket.
Her mener jeg vi har en god og styrket trup i forhold til sidste år, men jeg mener også at vores chancer kunne være blevet forbedret med en top-angriber signing. Mange siger, at det blot handlede om penge, men den eneste jeg tror vi kunne få, var Higuain. Alle andre fik bedre løn, hvor de var, og klubberne var ikke interesserede i at sælge (ville i?). Så er der nogen, der taler om Dzeko. Jamen, listede man ham op ved siden af Walcott, Giroud og Welbeck, så ville jeg mene vi havde fået en ekstra, der er på samme hylde (den under toppen med de 7-8 bedste).
Det gør mig ikke mere forstående og rationel, da jeg er irriteret over, at det ikke skete, men jeg vælger i min analyse at konludere, at vi KAN spille med om pokalerne, men vi kunne (måske) have gjort vores chancer større.

Trup karakter 10
(City 12, Utd 7, Liverpool 7, Chelsea 10).

Ovenpå den lange smøre, så husk, at Dortmund, Atletico med flere har vist, at det ikke kun er den bedste trup (spiller for spiller), men hvordan holdet er sat sammen, der kan give pokaler, når det er uventet.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Rambo16
Arsenal Danmark medlem

Post by Rambo16 » 3. Sep. 2015 2:42

Forstår slet ikke I kan give vinduet 7? Det er mig en gåde. Vi så alle i foråret hvor vigtig en type som coq er for os, men han kan jo ikke spille alle kampe for os det er jo næsten umuligt. Hvad gør vi hvis han bliver skadet, får karantæne? spille med arteta. Ham og Santi blive jo rykket fuldstændig rundt på midtbanen. Jeg har bange anelser. Med vores skadeshistrorik kan vi godt være sikker på, at der nok skal komme nogle problemer. Jeg tror det kommer til at koste eller det er jeg ret sikker på i hvert fald, hvis coq sidder udenfor i en topkamp. Da som sagt er denne type spiller vigtig for os, så vi ikke får de kæmpe tæsk som vi gjorde for 2 år siden mod topholdene.
Cesc Fabregas

20/4/11 '' I will never sign for another English club like Torres'

12/06/14 '' Cesc Fabregas has signed for Chelsea''

Rask
Normal Bruger

Post by Rask » 3. Sep. 2015 6:36

Wenger knows.
'I was once fined £5,000 for calling Coventry fans wankers. Best £5,000 I ever spent.'

- Ian Wright

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 3. Sep. 2015 7:23

Frankster wrote:
5) Konklusion
Som nævnt, så handler et transfervindue ikke om, hvad du handler, men de chancer og den trup du har, når vinduet er lukket.
Her mener jeg vi har en god og styrket trup i forhold til sidste år, men jeg mener også at vores chancer kunne være blevet forbedret med en top-angriber signing. Mange siger, at det blot handlede om penge, men den eneste jeg tror vi kunne få, var Higuain. Alle andre fik bedre løn, hvor de var, og klubberne var ikke interesserede i at sælge (ville i?). Så er der nogen, der taler om Dzeko. Jamen, listede man ham op ved siden af Walcott, Giroud og Welbeck, så ville jeg mene vi havde fået en ekstra, der er på samme hylde (den under toppen med de 7-8 bedste).
Det gør mig ikke mere forstående og rationel, da jeg er irriteret over, at det ikke skete, men jeg vælger i min analyse at konludere, at vi KAN spille med om pokalerne, men vi kunne (måske) have gjort vores chancer større.

Trup karakter 10
(City 12, Utd 7, Liverpool 7, Chelsea 10).

Ovenpå den lange smøre, så husk, at Dortmund, Atletico med flere har vist, at det ikke kun er den bedste trup (spiller for spiller), men hvordan holdet er sat sammen, der kan give pokaler, når det er uventet.
Uden at forklejne dit lange og vel argumenterne indlæg. Er de to fremhævet afsnit ikke lidt modsigende.
Truppen er blevet bedre, men klubben og Wenger har fejlet ved ikke at forsøge at forbedre den yderligere og der var masser mulige handler der gik vores næse forbi.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Vinzent
Normal Bruger

Post by Vinzent » 3. Sep. 2015 9:15

by Vinzent » 17. Jul. 2015 6:42

Tror ikke AW henter flere i det vindue her. Han er citeret i flere medier hvor han snakker om team cohesion og at det er vigtigere end at købe en spiller der bringer øjeblikkelig success. En lidt spøjs udtalelse synes jeg, da success vel må og skal være det ultimative mål.
Så holdt det stik :?
Wenger knows!

Gabe
Normal Bruger

Post by Gabe » 3. Sep. 2015 10:55

Jeg er selv sindsygt skuffet over dette vindue og selvom tilføjelsen af Cech er stor, så ville et par store transfers virkelige have gjort godt især ovenpå den her elendige sæson start, hvor vi overhovedet ikke kan score mål

DM: Wenger udtaler at der ikke var nogen til rådighed hvilket er noget værre vrøvl, der er blevet solgt 3-4 store profiler, som i alle kender og med den rette pris, kan alt lade sig gøre. Bare se på Kevin de Bruyne, som officielt udtaler at han bliver i klubben og en uge efter er han solgt. Men Wenger må åbenbart tro så meget på Coq og Arteta så han mener det må være rigeligt og så har han sikkert også en Wilshere der lurer lidt i kulissen.
Men her er jeg stadig uforstående, da en Vidal eller Kondogbia ville have været klasse!

Angriber: Hvis Wenger havde købt Cavani, så ville Giroud stort set ikke starte mere og Walcott ville aldrig få lov til at få testet om han kan være angriber, som han har skreget om i lang tid og sikkert også er blevet lovet ifm. hans nye kontrakt. Jeg tror dette bliver sæsonen, hvor Walcott får en masse muligheder aller forresten og med Oxen der skal have en masse spilletid på kanten, sammen med Ramsey eller Wilshere (Welbeck), så skal der enten bænkes en del spillere eller ikke handles. Wenger har ikke handlet. Når man tænker rationelt over det, købte han Welbeck sidste år, som ikke har indfriet sit potentiale, ligesom Walcott, Oxen, Ramsey, Wilshere og måske Giroud heller ikke har endnu. Derfor satser han på sin alligevel rimelig brede offensive som vandt over Chelsea, Lyon og Wolfsburg relativt komfortabelt!

Det her bliver en test sæson for rigtig rigtig mange spillere tror jeg.

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 3. Sep. 2015 13:22

Er det kun mig som synes det er lige tidligt nok at evaluere transfervinduet og give karakter? Ville det ikke give bedre mening at vurdere vinduet, når der er gået et par måneder? Desuden er der ikke en eneste herinde (inklusiv mig selv), der ved hvordan hele transfer systemet i virkeligheden fungerer.. Det er jo ikke FM, hvor man bare køber til højre og venstre.

Synes specielt Uniteds køb af Martial understreger manglen på ledig kvalitet, hvis Cavani og Benzema var tilgængelige, mon ikke at United havde gået efter dem i stedet.

Jeg er enig i at vi burde have lukket nogle huller i truppen i form af en DM og angriber, men ikke for en hver pris. Hvor mange her inde kan ærgerligt sige at de har set alle Monacos kampe sidste år mht Kondogbia og ligeledes Sevilla mht Krychowiak - jeg har ihvertfald ikke.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Sep. 2015 13:51

Fremragende indlæg Johanlowe.
Image

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. Sep. 2015 14:55

AndersArsenal wrote:
Olitast wrote:Det der argument bliver ved med at poppe op herinde, men det gør det på ingen måde bedre. Coquelin var en virkelig god løsning, og jeg elsker ham også som spiller. Han minder dog langt mere om en ekstra god Flamini i de første par måneder, da han kom retur; ivrig, aggressiv og opbrydende. Men han er ikke noget monster på midtbanen - hvor er vores Busquets, Matic, Touré? Jeg kommer nok aldrig nogensinde til at kunne forstå, at Kondogbia i dag er i Inter. Han virkede skræddersyet til os og ville være en fremtidens mand. Det er i særdeleshed dén forseelse, der gør, at jeg hev min karakter så markant ned.
Det er egentlig ikke noget argument men et reelt spørgsmål, som der stadig ikke er kommet svar på.

Og var de egenskaber, du nævner, ikke netop dem, som alle havde skreget på, inden Coquelin kom frem? Jeg ved godt, at Coquelin ikke ligner Titus Bramble i udseendet, men hvad er det præcist, du mener med monster? Coquelin har lavet flere tacklinger, vundet flere dueller, har større succesrate i pasningerne end eksempelvis Matic. "Coquelin - en god Flamini". Det virker som en fornærmelse. Coquelin kan jo meget mere, og er flere niveauer over på de parametre, hvor Flamini har sine forcer.

De tre, du nævner, er fuldstændig forskellige typer. Touré er ikke engang defensiv midtbane, Busquets er en dybdeliggende playmaker (som er det, jeg har søgt efter pga. Artetas alder), og Matic er en boldbryder, men er langt fra en ørn i pasningsspillet.
De tre var også dårlige eksempler, men trods alt fysisk stærke spillere, som dukkede op i midt hoved, som er med til at dominere midtbaner på nogle af verdens bedste mandskaber. I mine øjne har vi brug for en midtbanemand, der er høj og kan hjælpe til med at dominere i luftrummet, hvor vi i øjeblikket ikke er helt dygtige nok, synes jeg. Jeg elsker Coquelins terrier-lignende spillestil, men i hovedspillet mangler han en smule.

Ift. til dit helt konkrete spørgsmål, så er der i mellemtiden sket det, at Arteta har været ekstremt skadesplaget, og Flamini har vist sig at spille fodbold som en pose dadler og tilmed ikke have noget af den aggression, der i første omgang gjorde ham til et godt plaster på holdet. Derfor er behovet for en defensiv midtbane der stadigvæk. Vi har jo heller ikke set, om Coquelin kan performe over en hel sæson, og hvad skal vi gøre, hvis han bliver skadet? Så er Arteta vores primære skanse, og så håber jeg for alt i verden, at vi ikke skal spille over for noget særlig hurtig/stærk midtbane i den periode, for ellers risikerer vi, at hans flamingo-krop kommer til skade, og så er det altså en regulær krise kun at have Flamini tilbage. Med andre ord har vi bredde på stort set alle positioner, men på DM føler jeg overhovedet ikke, vi har det, hvis Coquelin går i stykker eller får et formdyk.

Post Reply